- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
detroitrw
addikt
Köszi
más:
Adott egy termék amit visszaküldve garanciába (a termék átvételi napján a hibáról a cégnek jelezve, 5 munkanapon belül visszaszállítva) a cég nem hajlandó javítani se cserélni tehát a pénzvisszafizetést jelölte meg egyetlen pontként.Hozzáteszem a terméket lehet az adott cégnél kapni!
Ilyenkor mi a Teendő? van lehetőség arra, hogy cseréljék a terméket?
Előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
-
jubilleum
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. A hátizsákom elszakadt, és mivel 3 év garancia van rá vissza vittem. Át is vették viszont azóta már eltelt 6 hét, mindig mikor rá kérdezek akkor a beszállítóra mutatnak aki nem intézkedik. Ilyenkor mit tudok csinálni, milyen lehetőségem van?
Köszönöm,
-
Siffredi
senior tag
Sziasztok!
Az összefoglalót elolvastam, de nem olvastam vissza a topicban, előre is bocs érte...
Szóval, vennék egy telefont, csak gari papír van hozzá, ami elvileg elég a garancia érvényesítéséhez. A számla (blokk) nincs meg, mert ajándék volt a telefon. A garancia időtartama 2 év, remélhetőleg gyári gari.
Na most, a garanciapapíron csak a vásárlás időpontja dátummal, és a kereskedő neve van feltüntetve, és le is van pecsételve. A vásárló neve, címe, telefonszáma, stb. nincs kitöltve.
A kérdésem: rendben van ez így, probléma esetén tudom így érvényesíteni majd a garanciát?
Előre is köszönet a válasz(ok)ért!
-
asdf_
veterán
válasz Siffredi #14458 üzenetére
A torveny 1 ev kotelezo jotallast ir elo. A masodik evben tehat ha a gyarto szervize szamlat is ker, hogy az onkent, sajat feltetelei szerint vallat garit teljesitse, akkor szamlat is ker. Nem mellesleg remelem, nem szolgaltatos a garjegy, mert akkor az husegben vasarolt telefon is lehet, azt meg az almoskonyv szerint nem tul jo otlet hasznaltan venni, mert ha letiltjak, akkor csunyan porul jarsz.
No meg ha epp ugy alakul, hogy se javitani se cserelni nem tudjak, es visszaadnak a zsetont, vagy beszamitanak egy mostani telefonba, akkor szamla nelkul bazinehez lesz a vasarlasi osszeget meghatarozni.
Az ajandekba adott muszaki cucc szamlajat pedig tessek elrakni, de meg inkabb odaadni az ajandek melle. Az ajandekozott nem hulye, nem mellesleg nala is be van kotve az internet, ha kap egy 120 ropis fenykepezogepet ajandekba, a szamla odaadasa nelkul is tudni fogja jol, hogy az kb. 120 ropiba fajt. Semmi ertelme szivatni egymast ezzel a nem adom oda a szamlat dologgal (vagy legalabb orizne meg, akinek ennyire nem palya odaadni) -
Siffredi
senior tag
Köszi a választ!
Megpróbálom akkor a számlát is elkérni valahogy...
Egyébként nem szolgáltatós a telefon, valamilyen kiskerben vásárolt (talán easy-shop a bolt neve).
Ja, és ha jól vettem ki a szavaidból, akkor számla nélkül is jó vagyok 1 évig a garival? (Új telefon, egy darabig még nem fog kifutni...)
-
detroitrw
addikt
Sziasztok!
Az alap szitu, hogy atveteli napon jelezve a hibat, es 5 munkanapon belul vissza szallitott a termek.
Ha a termek egy eleme serult (elhajlott, festesi hiba, karcolas ...), ami nem befolyasolja a mukodeset akkor is jogos lehet a csere igenylese?
Ha a termek javitasra kerul akkor annak 100%-ba azonosnak kell lenni az eredetivel?
Esetleg ha a termek nem allithato helyre megfeleloen ugy igenyelheto a vetelar valahanyad reszenek visszaigenylese?Elore is koszonom a valaszokat
szerk: a vetelar levasarlasakor a szallitasi koltseg is visszajar? vagy ujra meg kell fizetni a szallitast?
[ Szerkesztve ]
-
birorichard
őstag
Srácok... Én most az iponnal küzdök, de katasztrófa. Csak velem ilyen nyeglék, vagy ez általános jelenség?
-
Topikgazda
válasz birorichard #14466 üzenetére
Ha leírod a részelteket, akkor tudunk segíteni...
-
optikus
senior tag
válasz birorichard #14466 üzenetére
nem tom mi a gond de sztem itt a topicban is irtak hogy nem erosseguk a gariztatas...
Buy books not gear.
-
turnesjoska
csendes tag
Hali
Telekomnál van valakinek tapasztalata, egy hibás mobilra kapok cserejegyet a szerviztől, mert nem tudják javítani, de ilyen mobilt már nem árul a Telekom.
Kérhetem vissza a pénzt, vagy "le kell vásárolni"?
Mert én nem akarok más telefont, amire nincs is szükségem... -
Topikgazda
válasz turnesjoska #14469 üzenetére
Ez attól függ, hogy 1 éven belül vagy-e vagy sem.
-
mr_Zé
csendes tag
Sziasztok,
"Többedszeri" garanciális ügyintézésben kérném a segítségeteket, mert olyan érzésem van, hogy webshop, ahonnan vásároltam a gépem alkatrészeit, komolyabb bevizsgálás nélkül küldte vissza az alkatrészeket, aminek a következtében több alkatrész is megsérült a pc-mben.
A sztori a következő (kicsit hosszú, előre is bocs):
Pár hónapja (nyár elején) elszállt a gépem játék közben, gépházból erős füstszag érződött, illetve jellegzetes pattogó hangot lehetett hallani a processzor környékéről. Találgatás után sikerült leszűkíteni a kört az alaplapra és a processzorra, minden egyéb alkatrész megfelelőnek tűnt. Mivel garanciális volt mindkettő, ezért visszaküldtem ezeket a boltnak, majd cirka 3 hét után az alaplapot visszakaptam "Teszt OK" jelzéssel, illetve a processzor árát levásárolhattam, mivel hibásnak bizonyult, így tehát vettem egy új procit. Nem telt bele 2 hét majd csont ugyanezzel a hibával elszállt a berendezés ismét, így tehát már rutinosan szűkítettem le a problémás alkatrészeket az alaplap/proci párosra. Visszaküldtem mindkettőt majd jó 5 hét után jött az infó, hogy az alaplap csere, mert az meghalt, a proci viszont "Teszt OK" megjelöléssel rendben van. Nyilván vettem egy új alaplapot, a procit pedig visszakaptam (kerekedett ugyan a szemem, de úgy voltam vele, hogy csak ők a "szakértők", de erre később visszatérek).
Innentől vállt elég kellemetlenné a dolog, mivel a gép összeszerelése után az nem indult be, a legkisebb jelét sem adta annak, hogy működőképes lenne. Hibakeresés után rájöttem, hogy bizony a táppal van a gond, úgymond "cicereg, serceg", ha a tápkábel be van dugva a hálózati aljzatba. Elvittem hát haveromhoz, ahol is az ő tápjával a konfig beindult. Nem nézegettük sok ideig, lévén úgyis új alaplap volt benne, így tehát rendszert is kellett volna telepíteni. Következő lépés egy új táp megrendelése volt, mert már untam a gépnélküliséget, hiába volt a régi táp még garis, úgy voltam vele, hogy az ügyintézés után majd eladom vagy valami. Viszont az új táp megérkezése után sem fordultak jobbra a dolgok, a rendszer ugyan beindult, de már a bootképernyőig nem jutott el. Mivel jobb ötletem nem volt, elvittem egy közeli számtech szervizbe, ahol kértem, hogy vizsgálják meg az alkatrészeket, hogy mi a hibás.
Jelenleg ott tartok, hogy ez a másik szerviz arra jutott, hogy a processzor, amit visszakaptam nem jó, de már egyéb alkatrészek sincsennek rendben (videókari, memória stb.). Ebből következtetek arra, hogy az eladó bolt nem végezte el a dolgát rendesen, illetve, mert ugyanannál a hibánál 2-szer más eredmény született az eredeti bolt részéről (egyszer az alap volt OK, másodszor pedig a proci).
"Dióhéjban" ennyi a lényeg, na meg az, hogy van egy fémhalmazom, amire már vagy kétszázezret ráköltöttem, de most csak porfogónak jó...A segítségeteket abban szeretném kérni, hogy milyen esélyeim vannak arra, hogy a bolt, ahonnan az eszközöket vásároltam, elismerje, hogy az ő szakszerűtlenségük okozta nekem ezeket a hibákat/károkat? Illetve, ha nem sikerül ezt velük megbeszélnem milyen lehetőségeim vannak? Tehetek-e fogyasztóvédelmi feljelentést, fordulhatok-e ügyvédhez, ilyesmi.
Előre is kösz!
Zoli -
mr_Zé
csendes tag
válasz bullseye #14475 üzenetére
Azért ez így elég erős szerintem, pláne úgy, hogy első körben semmi probléma nem volt a táppal (pláne, hogy nem is volt hitvány minőség). Arról már nem is beszélve, hogy hosszabb olvasgatás után derült ki, hogy a proci nagyobb teljesítményt akart az alaplapból kihúzni ezért az alaplap folyamatosan fojtotta vissza azt és végül elég valószínűleg ez vezetett mind a kettő halálához, hiába volt a bolt weboldala és a gyártók oldalai szerint is kompatibilisek egymással. De nyilván, utólag már lehet "találgatózni"...
Egyébként olyankor mi van, hogyha egy jó minőségű táp garanciaidőn belül tönkremegy és úgy teszi tönkre a gépet?
(Hozzáteszem, hogy úgy, hogy teljesen rendeltetésszerűen volt minden használva.) -
Topikgazda
válasz turnesjoska #14471 üzenetére
Akkor visszakérheted a vásárláskori vételárat a jótállási jogszabályok szerint. Javítás -> csere -> pénzvissza. Ez a sorrend. Levásárlás nincs.
-
turnesjoska
csendes tag
válasz Superhun #14477 üzenetére
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezennel értesítjük, hogy az alábbiakban részletezett készüléke gyakori szervízelése, illetve alkatrész hiánya miatt kártalanítanánk Önt.
RMAszám:
Sorozatszám (S/N):Az javításhoz szükséges cserealkatrész becsült beérkezése: November vége
! Erre hivatkozva tájékoztatni kívánom, hogy a kártalanítási folyamat megindítását tartjuk indokoltnak. Az eljárás pozitív elbírálása csak a visszaigazoló levelünk kiküldésekor tekinthető biztosnak. Ennek megküldéséig levelünk ajánlatként kezelendő. Ajánlatunk 5 napig tekinthető érvényesnek, kivéve, ha ennek ellenkezőjéről tájékoztatjuk Önt! Visszajelzéséig a készülék javítandó státuszban marad, amennyiben a csere alkatrész megérkezik szervizünkbe a kártalanítást nem áll módunkban folytatni ezért kérjük mielőbb értesítsen döntéséről ezen levelünkre válaszolva.
! Amennyiben a készülék bővítve volt (memóriával, adattárolóval) úgy azt mindenképpen jelezze felénk. Ezen alkatrészek szervizünkből történő elszállításáról még a kártalanítás megindítása előtt gondoskodnia kell! Amennyiben ez nem történik meg számolnia kell a felmerülő költségek térítésének kötelezettségével.A kártalanítási folyamat indítványozása előtt azonban elengedhetetlenül szükségesek az
1. eredeti beszerzési ponttal (a kereskedés)kapcsolatos információk (név, e-mail cím telefonszám)
2. vagy amennyiben a készüléket Önök értékesítették tovább a végfelhasználó felé, úgy az ügyfél adatai (név, e-mail cím, telefonszám)
3. valamint a végfelhasználói vásárlást igazoló számla másolata (amennyiben azt még nem küldte meg)! Ha az 1. 2. pontban leírt információkat a számla is tartalmazza nincs szükség azokat külön kiemelni.! Felhívjuk továbbá szíves figyelmét, hogy a hivatkozott kártalanítási eljárást csak abban az esetben tudjuk megindítani, amennyiben készüléke hiánytalanul rendelkezésre áll szakszervizünkben. Amennyiben a készülék nem a vásárlás állapotának megfelelően került beküldésre (például Padfone 2 esetében ha nem küldte be a készülékkel együtt a Stationt (tábla rész), adaptert és a kábelt a szervizbe), úgy kérjük, annak pótlásáról 3-5 munkanapon belül szíveskedjék gondoskodni. A hiányzó alaktrészeket az Asus kiszámlázhatja Ön felé annak meg nem küldése esetén.
! Választható opciók:
• készülék javítása
• Levásárolhatóság, (körülbelül ~30 napot vesz igénybe) amely a számlája + csereigazolása ellenében jogosítja fel Önt, az eredeti kereskedőjénél való levásárhatóságra/kifezetésre* stb. Ez csak abban az esetben jöhet létre, ha az eredeti kereskedője még aktív cég, tehát felszámolás, vagy csődvédelem alatt nem áll. *Kereskedés függő és mindenkor a kereskedéstől függ. TELEKOM szolgáltatóknál CSAK cserekészülékre van lehetőség!Kérjük szíveskedjen viszontválaszában a fentieket mihamarabb megküldeni részünkre, hogy a kártalanítási folyamatot elkezdhessük!
A kártalanítási folyamatról részletes tájékoztatást fogunk küldeni annak megindítása után után.Szíves segítőkészségét előre is köszönjük!
Az esetlegesen okozott kellemetlenségekért elnézését kérjük. -
Topikgazda
válasz turnesjoska #14479 üzenetére
Ez az email egy vicc. Több sebből vérzik, most nem részletezem. A lényeg, hogy neked semmi közöd az ASUS-hoz. Tessék bemenni a vásárlás helyére és ott kérni az eredeti vételárat, amennyiben nem tudják javíttatni megfelelő határidőn belül, vagy ugyanolyan típusra cserélni. Amúgy nem előfizus a cucc, ugye?
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz turnesjoska #14479 üzenetére
Az elottem szolonak igaza van abban hogy te a telekommal allsz szerzodesben igy veluk szemben lehetnek koveteleseid de.....a levelben benne van hogy november vegen kesz lesz a javitas de ettol filuggetlenul ha szeretned levasarolhatod. Ha ezzel nem elsz akkor javitjak, majd, novemberben.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
turnesjoska
csendes tag
válasz Biznisz Elek #14481 üzenetére
igen megvárhatnám a november végét, de szeptember 23.-a óta ott van.
Nem tudom mivel hozzák az alkatrészt... -
Biznisz Elek
senior tag
válasz turnesjoska #14483 üzenetére
A jogszabalyok szerint totekedni kell...ez mrg is van....inentol kezdve max polgari peres uton tudod intezni...
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
turnesjoska
csendes tag
válasz Biznisz Elek #14484 üzenetére
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/szavatos.html#subtitle_22
Szabályosan jár-e el a kereskedő, ha le akarja vásároltatni a termék vételárát.?
A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy a fogyasztó vásárolja le a vételárat az üzletben.
OFE szerint nem kötelezhet hogy válasszak valamit...
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz turnesjoska #14485 üzenetére
Latom nem erted.... Az asus javitani akarja de tudja elore hogy az sokaig fog tartani ezert jüfejsegbol felqjanlotta hogy vasarold le. De ez a felajanlas nem kotelezoaz o reszerol se. Mondhatta volna azt is hogy november vegen lesz jqvitva addig szives turelmet kerjuk.
De ha azt irtak volna hogy nem javithato akkor igazad lenne. Akkor csere ugyan arra vagy penz vissza línne. Ennyi
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Attix82
addikt
válasz turnesjoska #14485 üzenetére
Ha 10k bruttót meghaladja a termék ára , akkor 1 évig nem vagy köteles elfogadni a levásárlást. Utána már igen, ha feltételeket szabott az üzlet.
-
turnesjoska
csendes tag
válasz Biznisz Elek #14486 üzenetére
Értem, de azért ajánlotta fel mert, ő is látja hogy gáz a 2 hónap....
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz turnesjoska #14488 üzenetére
Ez reszlet kerdes. De ettol fuggetlenul milyen arat kernel vissza? Mert elofizetessel gondolom nem teljes aron vetted... Nekem anno a tnel ilyenkor az utolso lista arat neztek es qz alapjan valasztottqm mas telefont. Gondolom nem teljes aron vetted hanem az elofizeteshez kaptal kedvezmenyes arat....
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
turnesjoska
csendes tag
válasz Biznisz Elek #14489 üzenetére
Nem tudom az árral mi lesz, az majd kiderül ha bementem t be, teljes áron volt számítva, nem volt készülék kedvezmény 10%se, mert egy alap 1900 ft havi díjas előfizetés mellé lett véve.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz turnesjoska #14490 üzenetére
Attol az meg nem teljes ar...
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
tibike8
őstag
Sziasztok!
Valaki segítsen pls mert eléggé ellentmondásos infókat találtam. Szóval van egy mobiltelefon ami másfél éves, garis. Behalt és kicserélték egy másik típusra mert javítani nem tudták/akarták és cserélni sem lehetett mert már nem kapható. A szervizben azzal adták át az új, fóliás telót, hogy erre már csak fél év a gari mert nem indul újra a 2 év. Törvény szerint mi az igaz? Újra kell indulni vagy nem. Ja és a papírra csak főegységcserét írtak és nem készülékcserét - főleg nem, hogy egy másik típust adtak. Ezzel csinálták meg a kiskaput maguknak? -
turnesjoska
csendes tag
válasz Biznisz Elek #14491 üzenetére
a számla bruttó összege ami fizetve lett 146.640 Ft. szerintem ez teljes ár volt
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz turnesjoska #14493 üzenetére
Ne ebből indulj ki... egy iphone 150-200k a szolgáltatóknál a legolcsóbb előfizetésekkel ennyi. Lista áron meg 250-300k....
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
asdf_
veterán
válasz tibike8 #14492 üzenetére
Jogszabály szerint egy év kötelező jótállás jár. Az ezen túli egy évet -tekintettel a 2 éves szerződésre, hogy ne tudj hoppon és készülék nélkül maradni- önként, a saját feltételei szerint vállalja a szolgáltató. Ezen feltételek egyike volt, hogy a második évben önként vállalt gari lejártának ideje az eredeti vásárlás + 2 év.
-
asdf_
veterán
Folytatva, csak epp lemerult a tabletem, es nem akartam ujra begepelni az elozoeket:
Igy amennyiben az elso ev letelte utan meghibasodo keszuleket ugy cserel, hogy annak garijanak lejarta az eredeti, onkent vallalt gari idejenek legvege (gy.k. annyi, amennyi meg hatra van a 2 evbol), akkor azzal az altala vallaltaknak megfeleloen teljesitett. Teged pedig nem ert kar, mert ha tavaly februari mondjuk a vasarlas, akkor jovo februarban jar le a garid, pont akkor, amikor amugyis lejart volna, amikor amugyis ismet vasarolhatnal kedvezmennyel (vagy "kedvezmennyel") szolgaltatotol telefont az ujabb huseg alairasa mellett.[ Szerkesztve ]
-
takacsbotond
őstag
Sziasztok!Van egy Logitech G502 egerem, és mivel meghibásodott elküldtem garanciálisan a Fixit-hez, ahol közölték, hogy nem tudják javírani, ezért cserélni tudják egy Logitech G602 egérre, vagy a hibás terméket visszaküldeni.
A Mediamarktban lezt vásárolva, és vagy pénzvisszafizetést, vagy egy másik ugyan ilyen egeret szeretnék.Ilyenkor mi a teendő?Csak simán visszaviszem a boltba ahol vásároltam?Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest