Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kemcso

    Ármester

    válasz darvinya #71512 üzenetére

    Pont erről beszélek: de érdemes. Igenis rohadt jól tud szólni pl egy T20-on egy jól masterelt album, nagyságrendekkel jobban, mint 0-5000 kategóriában. Ebben senkinek nem merül fel kétsége rajtad kívül.

    A metal albumok jó részének a masterelése pocsék, összemosott, dinamika-tartomány nélküliek, mert se pénz se igény nincs jobbra: egy rendes fülesen hallgathatatlanok.

    szerk:
    (#71513) Theory66 azt a fülest nem hallottam, de a Hybridben igen sok a mély, ráül mindenre.

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz darvinya #71512 üzenetére

    "Masterelés pedig egy szubjektív dolog"
    Egyáltalán nem az, nem a keverésről beszélek, hanem arról, hogy hogyan van felvéve és a végén kiexportálva az egész, ami lényegében a valós minősége a zenének. Figyelnek-e arra, hogy egy egy geci piros csík legyen az egész, egy túlvezérelt fos, figyelnek arra értelmes minőségű legyen a DRC, nem pedig egy digitális szerencsétlenség, és akkor olyanba bele se megyek hogy esetlegesen a felvétel hibákat korrigálják, na az kb. elképzelhetetlen egy "Napalm Death" szinten, nemes egyszerűséggel leszarják, mert a hallgatóság is leszarja.
    Ezek nem szubjektív dolgok, hanem pontosan definiált fogalmak határértékek, és javítandó konkrét hibák.

    Igen mást fogsz hallani, az egyik szar a másik jó lesz. Legjobb zenét is agyon lehet b*** azzal, ha hozzá nem értő van a dolog végén.

    Metál esetében a zene egy masszává válik, nincs szeparáció, nincs tisztaság, nincsenek élvezhető részletek, így egyszerűen egy jobb füles nem tud mit kezdeni vele, vissza adja a masszát és egyre jobban hallhatóvá teszi a hibáit. Az a nevetséges, hogy ez a műfaj iszonyatosan igényelné a minőséget, mert iszonyat mennyiségű részlet van a zenében, ami túlnyomó többségben sajnos elveszik már felvételkor sokszor.

Új hozzászólás Aktív témák