- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
ph A lengyel cég 6 GB/s-os írásra képes újdonsága 2 TB-ig nyújt alternatívákat mobilgépeink tárkapacitásának bővítéséhez.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Töltés kezdete előtt nem mértél rá, hogy terheletlenül hány volt a feszültség? A töltőn leolvasható érték nem sokat mond az akku állapotáról. Az én töltőm is 14.4v-on tölt a töltés legvégén, de ez magáról az akkuról semmit nem mond. Töltés lekapcsolása után pihen az akku legalább két órát, és akkor érdemes megmérni (még az autóba visszarakás előtt, multiméterrel) a feszültségét.
Elvileg egy jól feltöltött akkuban 12.72v a terheletlen feszültség (cellánként 2.12, elvileg..)
A gyakorlatban 12.5v terheletlen fesz még jónak mondható, 12.4v határeset, 12v alatti már cseregyanus.
Egyébként 20 és 30k között rengeteg akkut találsz. Javaslatom egyrészt , másrészt , persze feltéve ha nem akarsz gyári Motorcraft akkut.
Egyébként gyanús, hogy a két linkelt akku ugyanabban a gyárban, ugyanazon a soron készül csak a matrica más. De a döntés mindenképp a tiéd. -
darvinya
titán
Akku kapacitását úgy mérik, hogy merítéses - töltés ciklusokat idő arányosan mért értéket hasonlítják össze a számítot értékekkel.
Tehát teljesen feltöltött akkura 40-100W-os(akku Ah határozza meg) izzót rakni, idő feljegyezni, hogy mikor éri el akku min.-nak számítot értéket.
Már ebből észrevehető, hogy mennyi van akkuban, ha sokkal kevesebbet bír.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
Az electric powert biztos nem a neve adja el.
Ez előtt volt a gyári, utána egy motorcraft , mindkettő ettől rövidebb idő alatt tönkrement mint amennyit most a jelenlegi már kiszolgált.
A motorcraft talán már 2 évesen olyan gyenge volt hogy indításkor felvillant a felyszóró szóval olyat nem vennék soha, a gyári az irreálisan drága azt azért nem vettem, ezért tettem egy próbát az egyik legolcsóbbal, ami akkor 2015 tavaszán talán 12990 volt a kauffernél.Gondoltam ha 2 évet bír akkor már megérte.
Eddig bevált.Néha szoktam tölteni a lild-ös töltővel meg már pótoltam benne többször is a folyadékot de szerintem megérte az árát.
Indításkor a fényszóró még nem villan fel.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Én annyira nem másztam még ebbe bele, nem is vagyok Varta dealer de a Varta keresője mk1 1.8b Focushoz ezt a két akkut ajánlja. Nekem a D59 van, de gondolkodom a D21-re váltáson. A generátor 14.8v-ot ad le járó motornál, ami a nem ezüst-kalcium akkuknak túl sok elvileg. Az akkutálcába fizikailag 72-74ah-s akku is beleférne, amit az 1.8TDCI-hez ajánlanak, de mi a fenének akkora?
Egyébként ez az EP tényleg baráti ennyiért, különösen ha már öt éve teszi a dolgát gond nélkül.
Erre való a fórum. Anonim tapasztalatcsere és infószerzés. Bár én nem vagyok nagy fordos, csak időnként szoktam belepofázni a topikba. Most például visszahúzórúgót próbálok keríteni a hátsó féknyergen lévő kis kézifékkarra, mert a 18 éves gyári már elég gatya állapotban van, lecserélném valami feszesebb új rúgóra. Csak sehol nem találok. -
diablo1984
veterán
Köszi az infót, ha lent lesznek a kerekek, akkor átnézem én is a fűtómű minden csavarját, bár tompán hallik, de zavaró tud lenni!
Nálam jövő héten megy vezérlés, vízpumpa, összes szíj, összes szűrő, olaj, váltóolaj, gyertyacserére, remélem egy darabig bejár, majd még az első fék csúszkáját kell megtakarítani és megjáratni utána egy alapos mosás és egy pasztázás is ráférne. Nyáron műszakizik, akkor kap még egy vonóhorgot.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Kuplung: off dízelben ~300-at bírt a gyári, 150-200 szerintem minimum benne van a többiben is.
Kattan: nekünk is ilyen volt csere után, szerintem a szerkezet csinálta. Azon kívül, hogy zavaró lehet, nem feltétlenül hiba.
Olajcsere átmosást én csak az új olajjal szoktam hallani.
Ha eltörik a rugó, akkor mindenképp, addig meg fölösleges.
Csövek: akkor cserés, ha repedezett. Nekünk 20 éves autónál volt aktuális. Ha még normálisan néz ki, ráér a következő folyadék csere alkalmával újra megnézni őket. EPDM csövek, nagyon tartósak, UV-t is bírják.
-
gabor9991
őstag
"miért mondja minden szaki, h ameddig nem romlik el valami addig ne nyúljunk hozzá? "
Szerintem azért mert egy használt autón egyszerűen nem lehet mindent olyan állapotban tartani mint egy új autón.
Mondjuk ezt egy 2000 forintos rugónál még megértem, hogy megelőzésképpen ki akarod cserélni, de egy tizenéves autón megelőzésképpen szinte mindent is ki lehetne cserélni, ami tulajdonképpen még jó de már nem új.
Szerintem ezért mondják.
Majd amikor már látványosan kezd az adott alkatrész elhasználódni és már nem látja el a feladatát akkor érdemes valóban cserélni.
Sok esetben még az is lehet, hogy az autóban lévő gyári, még megfelelően funkcionáló alkatrészek talán sokkal jobb minőségűek, mint az újként beszerelt utángyártott. -
molnarpeter
nagyúr
Kattanást mutasd meg szerelőnek, de szerintem simán egy hézagról van szó a szerkezetben, azzal meg senki semmit nem fog csinálni, csak neked kell megszokni Bovden tudna még ilyet csinálni, de ha hidraulikus, akkor az sem szól bele.
Focus mk3-nál nem festett a műszerfal mögötti váz pl... felületi rozsda semmit nem von le a használati értékéből, ha meg zavar a tudat, csiszold meg és fújj rá némi festéket. Szerkezet úgyis gondoskodik a lényegről, a kis rugónak nincs akkora szerepe, munkahenger/bovden hiba lenne nagyobb gond, de szerintem azzal is el lehet evickélni...
Átmosás: arra céloztam, hogy ebből sima leengedés-feltöltés lesz.
Fém fékcsövekre rá lehet nézni esetleg még, és ha van korrózió, kezelni (de nem valószínű). Nekünk a 20 éves furgonnál volt ilyen probléma, szerelő levágta, peremezte, és toldott be réz fékcsövet.Szvsz a megelőző karbantartás akkor éri meg, ha a potenciális kár nagyobb, mint a megelőzés költsége. Egy rugóval nem maradsz ott az út szélén, és utána ugyanúgy filléres lesz, mint most. Kis felületi rozsdát a karosszérián viszont olcsóbb lefesteni, mint várni pár évet, mikor már hegeszteni is kell, meg pár műanyag dobbetét olcsóbb, mint bármi lakatolás, ilyesmik. Szóval mérlegelni kell a kockázatot, különben a végén olcsóbb lesz szalonautót venni
[ Szerkesztve ]
-
-
darvinya
titán
Rutin műtétbe is bele lehet halni.
x_424
Akkor már új autóról beszélünk.
Más:
Amúgy most sajnálom, hogy nincs garázsom, hogy magam csináljam meg a kocsit.
Eddig 2 karosszériás+fényezőnél jártam, mindegyik csere utángyártott panellel akar dolgozni.
Miközben kis panelt kellene cserélni.
Érthetőbben az egész első sárvédőt cserélnék le, miközben csak egy ajtónál max. 30cm-es darabot kellene javítani.
Egész sárvédőt leszedni nagyobb munka, ráadásul minden leszedés újabb korrózió forrása lesz, tehát ott is el kezd rozsdásodni, ahol eddig nem.
Mivel hegesztett panelt szednek vissza, így sérül/levegő nedvesség éri az addig zárt rész.Kérdeztem miért így akarják csinálni, válasz úgy egyszerűbb.
Persze, egyszerűbb 2m hegesztést visszafejteni (általában vésik), új panelt ráilleszteni (nem csak ráhányni), az egészet újra fényezni úgy, hogy ne üssön el többitől (minnél nagyobb a panel, annál nehezebb kivitelezni).
Így több pénzt tudnak elkérni, csak ennyit kellene mondani, nem kifogásokat gyártani és hülyének nézni, és máris bele mennék.
Mert hát 30cm-es darab levágása és felhegesztése, fényezése csak tized annyi munkába kerülne.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Villany hosszabbítóknál alkaznak olyan csavart, aminek csak fej szélén van 3 vágat.
Ehhez nincs szerszám kicsavaráshoz, de ez is kicsavarható, csak tudni kell.
De ilyen csavarral még nem találkoztam autóba, max. olyannal, hogy nem volt torx csavarhoz feje és szétbarmolta, berakáshoz pedig szegecselte.Most jutott eszembe, ha van elég hely, akkor több fejhez alkalmas pálcás csavarfejjel kihajtható.
Kb. 1500Ft-ért beszerhető, annyiért rendeltem külföldről.
Tv shop is reklámozta, igaz 5x áron.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
DeFranco
nagyúr
-
A Zéé
addikt
Az enyémben van egy kamu led, ami akkor kezd villogni, ha leállítom a kocsit. Még valamelyik előző tulaj rakatta bele (valószínű az, akinél fel akarták törni, mert a zárcímer meg van feszegetve).
Ki akartam szedni, mert hogy minek az bele, de aztán végül hagytam. Kinn áll a kocsi az utcán, ha ezzel annyit elérek, hogy a random kíváncsiskodó a mellette lévőt nézi meg inkább, már nyert ügyem van.
Ha meg valaki tényleg el akarja vinni, azt semmi ilyen kütyü nem fogja megállítani. Sem a váltózár, sem a kormányzár. Erre az esetre meg ott a Casco.Just a simple Lineman...
-
darvinya
titán
Ha nincs kúp esztega szerszám fej, amivel kúp alakba gyalulhatod 6 lap fejű csavart.
Akkor kereszt hornyos gomb fejű metrikus csavart kell berakni.
A kereszt hornyot pedig fúróval megfúrni félig.
Imbusz hornyos fejű csavart nem ajánlom erre a célra, mert azt megfúrva könnyel letörhető a fej utána.
Tehát, ha nincs menet felső részen, akkor egyszerűen lehúzható.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
Az az immo ledje. Nekem az A oszlopban van plusz egy.
Ha már "alkatrész kereskedő"... Barátnőm volt kollégájának C Vectra volt, valami arany árnyalatban. Lakótelep közepén, éjjel úgy bontották le az első lökhárítóját, hogy semmi mást nem sértettek meg, törtek el, vagy vittek el. Ezért is gondolom, hogy ha tényleg kell nekik valami, akkor úgyis megszerzik, bármit csinálsz ellene.
Just a simple Lineman...
-
ReFleXx
addikt
-
ReFleXx
addikt
nem kell kivenni, ez nem fogja megfozni
masik dolog, hetvegen tervezem felrakni a nyari gumikat, meg vartam volna vele, de legkozelebb aprilis kozepen jarok a nyari gumik kozeleben addig meg mar nem akarok varni, velemeny?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
molnarpeter
nagyúr
Melyik szigetelésre gondolsz?
Fékfolyadék múltkor felmerült égéstérben, Novoth lényegében kb 4 évet mondott maximumra (ha jól emlékszem), használat stb függvényében, nem a világ vége, ha nem 2 év után van cserélve, nincs drasztikus romlás. Majd ha úgy jön ki, hogy épp szervizben jársz a kocsival, majd ledobatod, kész
-
-
Sys85
veterán
Én ma lepődtem meg a klímán.
Lo állásban melegebb levegő jött be,mint a leengedett ablakon kintről 22 fokban...
Marha boldog vagyok,vihetem átnézetni.
Ősszel még jó volt,azt se mondhatom hogy azóta nem használtam,mert télen a pára miatt sokat ment.
Mostmeg lóf@szt nem hűt...
Remélem nincs komolyabb baja.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
nagyúr
Nekem az tavaly tavasszal volt. 16-17k volt. Legejtés, olajcsere, nyomsápróba minden. Akkor drágának tartottam, de láttam drágábban is a műveletet.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Ha a nyomás próba alatt nem megy a gáz, akkor nincs baj. Annyi a titka hogy 1-2 hetente meg kell járatni a klímát és kész.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Köszi. Az már nem lesz, hogy balesetmentes.
110K volt összesen minden alkatrész."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
DeFranco
nagyúr
pollenszűrőt is cseréltess egyben.
én a 70mai 1s-re keresek valami megoldást, amivel levehető lenne a szélvédőről amikor nem használom.
utcán parkolok, nem hagynám fent, de szeretném használni út közben.
érdekes módon a neten sincs szinte semmi erről pedig szerintem triviális igény.
-
-
molnarpeter
nagyúr
Hőálló festéket általában rá kell égetni (van egy minimum hőfok, amit el kell érjen); többeknél bevált ilyenre sima hammerite is. Csak egy tipp, igazából a legjobb lenne egy közeli hosszú és meredek lejtőn fékkel legurulva hőmérsékletet mérni, mennyire megy fel, elég-e a hőállónak, vagy kibírja-e esetleg a sima is csak eszembe jutott. Sötét autón nehéz polírt kezdeni, autós topikba is érdemes lehet benézni az autóápolós mellett.
[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
Én is minden évben kitakarítom, idén egy nagy bogarat is kivettem az egyik résből. Ha már a sárvédő lemezen rozsda látszik, vagy hólyagosodás akkor ott nagy eséllyel azt át is tudod szúrni egy csavarhúzóval. Sajnos nekem is ilyen, ezért lett egy nagy lyuk a sárvédő alsó részén. Majd nézegetem a bontót hátha lesz fekete szép állapotú. Az tűnik leggazdaságosabbnak. Elemcsere fényezéssel 100k. Nem hiányzik, mivel másfél éve a jobb elsővel ezt megjátszottam.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Én a kiirtás pártján állok, különben folyamatos tiszta olaj lenne a kocsi, illetve pont a gumiabroncs is kapna belőle ahogy átgurulsz rajta, annak meg főleg nem használ
Mosás - kellemetlen tapasztalatok után max 1 évet mondanék, és az alapos tisztítást követően kis rozsda pöttyök festését (full extra pedig egy viasz/hasonló plusz réteg lenne). Csak mosni kevés, azt sajna megtapasztaltam, és ha látszik bármi gond, azt hamar érdemes megfogni, mielőtt drága vége lenne
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Filmvilág
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Új Nespresso kapszulatartó
- Carlinkit 3.0 Mini Apple Carplay vezeték nélküli USB adapter autókhoz, fehér
- Anker Eufy P1 okosmérleg, Bluetooth
- Erős fényű, fókuszálható minőségi LED zseblámpa eladó! Keveset használt! 3 Világítási mód(2 fényerő
- Új bontatlan Philips 3324/40 3in1 légtisztító, ventilátor, hősugárzó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen