Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz orosziem81 #22528 üzenetére

    Cégnél volt egy mk7 Fiesta Van, amit én is használtam. 1.4 TDCI (KVJA motorkód) DPF Euro 5 70 lóerővel, 200k fölöti futással lett eladva. Első évjáratokban talán lehetett kapni DPF nélkülit is belőle, ezügyben pontos infót nem tudok sajnos mondani. Általában 35 liter körül tudtam bele tankolni, szóval pesszimista a kijelzés, de ennek megfelelően nem melegszik meg a gázolaj és szépen tud regenerálni, kevésbé okoz gondot az alacsony üzemanyagszint. Hátsó dobfék hidegben, első indulásnál néha nyekkent némileg. Határozottabb elindulásnál néha talán a lendkereket lehetett hallani, de nem volt teljesen egyértelmű a probléma. Kormánymű vagy gömbcsuklók érzékenyebbek, kezdett kialakulni némi kopogás. Műszerfal kétféle volt, egyik fajtán nincs hőmérséklet kijelzés, ha az zavar. Kivitelből adódóan hosszúak voltak az ajtók, azt nem kedveltem, parkolóban könnyebb kiszállni 5 ajtósból, illetve az övekért nem kell annyira hátranyúlni (én ezt alul kitámasztottam, elvégre 2 személyes volt). Acélfelnik (Fordnál általában) vékonyabbak talán, gumisnak kellett kalapálni kátyú miatt, 195/50R15 abroncsokon futott (14" jobb lett volna). Apróság, de szerettem az olyan változatot a korabeli Fordoknál, ahol volt a fényszóró kapcsolónak Auto állása, akkor nem kell kapcsolgatni, és nem kell a menetfénnyel sem szívni. Volt egy melósabb példány, ahol nehezen mozgó váltókarral találkoztam, mondjuk az csak pár apróság (jobb esetben elég kenni). Végül pedig ami nagyon gyakori, hogy a műszerfal két oldalán az ajtóra menő kis légbefúvó rostély kiesik - ezt orvoslandó egy fekete fejű kisebb csavar felfelé behajtva egyrészt nem feltűnő (megbújik a rácsok között, csak ügyesen kell fúrni a helyét), másrészt bontóig kibírja onnantól kezdve :D

Új hozzászólás Aktív témák