- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
oke
senior tag
Sziasztok!
Van egy excel táblám, melyből készítettem egy kimutatást. A táblázatba folyamatosan töltök adatokat, mely dátumot is tartalmaz. Egyszerre több napnyi adatot is feltöltök, a dátumok nem egymást követően vannak, hanem össze vissza. Az egyik oszlopba ezzel a képlettel a hónapot és a napot szedem ki:
=TNÉV(SZÖVEG(C2;"hh.nn"))
A kimutatás egyik jelentés szűrő eleme ez az oszlop lenne. Viszont az ilyen feltöltések után a dátumok nem egymás után következnek és nem is tudom sehogy sorba rendezni őket. Van erre valami megoldás?.
Így néz ki most:
Hiába törlöm ki a kimutatás jelentésszűrőből ezt az oszlopot és rakom vissza, nincs változás.
Ha egy új kimutatást hozok létre, akkor sorban van, de én a meglévőt szeretném frissíteni.Excel 2007
[ Szerkesztve ]
-
oke
senior tag
válasz Delila_1 #35952 üzenetére
Kipróbáltam, nem jött össze így sem, sőt rosszabb . Az eredeti dátum, amiből a hónapot/napot kinyertem, abban óra perc is van, erre nem emlékeztem: 2017.01.01 19:06:23 (éééé.hh.nn ó:pp)
Valamiért a kimutatásban a szűrésnél ezt a formátumot jeleníti meg, nem csak a hónap/napot.Illetve mivel egy napot több sorban jelenít meg, az óra:perc eltérés miatt..Nagyon sokáig gondolkozik már akkor, amikor rákattintok, hogy választani tudjak. Hibát is dobott ki, hogy max 65534 sort tud megjeleníteni itt. Ki is akadt az excel,..
-
Delila_1
Topikgazda
A D2 cella képletét látod a szerkesztőlécen, a formátum itt hh:nn. A kimutatásba a B1:D18 tartományt vettem be. Sorcímke dátum_1, érték az összeg. A kimutatás F oszlopában állva a jobb klikk előhoz egy gyorsmenüt, ebben állíthatod a cellaformátumot, és szintén itt rendezheted az oszlopot.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
-
Certee
senior tag
Van egy olyan excel fájl-om amit, ha megnyitok, akkor a fejlécben a fájl neve után kapcsos zárójelek közé oda van írva, hogy Csoport. Mit jelent ez? Ha elmentem más néven, akkor is mögötte marad. Eddig ez nem volt ott. Mit csinálhattam véletlenül?
Egy szabad országban, egy szabad ember, azt tesz amit szabad... http://www.biwak.hu
-
kezdosql
tag
válasz Aventador91 #35949 üzenetére
Ez ellentmondasos feltetel, hiszen ha 1 es 2 kozotti szam van barmelyik oszlopban,
akkor hogyan donti el, hogy kiirjon valamit, vagy sem? -
Imu
csendes tag
Sziasztok!
Szükségem lenne egy makróra.
Van két munkalapom Munka3, Munka4. Mindkét munkalapon hasonló felépítésű táblázat van: 12 oszlop kb 500 sor. A sorok termékek cikkszáma, neve, ára stb. Az szeretném, hogy Munka4-en szereplő de a Munka3-on nem szereplő sorokat átmásolja a Munka3-as táblázat alá. A sorokat cikkszámmal lehet azonosítani ami a Munka4-en az E oszlop, a Munka3-on az A oszlop hivatkozik az F oszlopra ( pl A1 cellában =F1 ).Előre is köszi
-
Acustic
újonc
Sziasztok!
Ti már sok mindent láttatok, ezért fordulok hozzátok Én sehol nem találtam meg ...... A probléma a következő:
Amikor egy három oszlopos táblázatban cserét akarok végrehajtani, akkor beütöm a keresett szöveget, és a csere szöveget. A dokumentum elejéről elindulok (oszlop) és a következőt megnyomva, megtalálja az első cellát. Rányomok a cserére, és át is változtatja. Innen már csak space-t vagy entert kell nyomnom, és ugrik a következőre. És a következőre. Egészen addig nem ad új oldalt, amíg le nem érek a monitor aljára. Amikor oda elérek, akkor ad egy új oldat. Csakhogy az a monitor közepén lesz. Vagyis ez nem új oldal, csak egy fél.
Kérdés: Be lehetne azt állítani, hogy ne a monitor közepére, hanem a felső rész 1/5-ére ugorjon? És amikor új oldalt fog adni akkor ne a monitor legaljánál tegye meg, hanem a 4/5-énél?
Köszönöm a segítségeteket ...hátha ti már találkoztatok ezzel .........
Még talán az is jobb lenne, ha állandóan egy pozícióba tenné a cserélni kívánt cellát ........(ezáltal folyamatos lenne a lefele gördulés)
A problémám onnan fakad, hogy a legalsó cellánál nem lehet látni, hogy mi fog következni, és amikor vált, akkor már nagyon késő, -továbbá, hogy a feléig ugrik csak fel az új lap adásánál, így a monitor fele teljesen felesleges .......
Remélem érthetően írtam le .... Előre is köszi a segítséget ....
Attila -
föccer
nagyúr
Teljesen jó, nyomós érv. Én sem adom ki a kezeim közül a saját táblázataimat, csak a kiexportált PDF-eket, illetve a technológus kollégáknak mentegy egy külön adatfájlt, amibe külön érték beillesztést cisnálok nekik a releváns információkról.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
thomas50.000
csendes tag
Sziasztok!
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/9/0/9/THM_0014569909.png
Amikor megnyitom a munkafüzetemet, akkor ez fogad. Nem igazán értem, hogy mi a problémája. A csatolás helye létezik, és jól is van beállítva.
Ha rámegyek a csatolás szerkesztésére, akkor ott az állapotra "OK"-t ír.Minden egyes indításnál rá kell nyomjak a "tovább"-ra, és akkor frissíti a csatolásokat.
Azt szeretném kérdezni, hogy ez valahogy megoldható lenne, hogy ne írja ki mindig, hanem magától frissítsen.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/9/1/1/THM_0014569911.png
Ez is be van pipálva.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/9/1/2/THM_0014569912.png
Ha itt a Ne legyen rákérdezés... -re megyek, akkor nem adja fel az ablakot, viszont nem is frissíti az adatokat. Szóval az nem jó megoldás nekem.
Erre esetleg tudna nekem valaki segítséget, vagy ötletet adni?
Előre is köszönöm!
-
Imu
csendes tag
válasz Delila_1 #35966 üzenetére
Köszi!
Közben addig próbálkoztam, míg sikerült megírni a kódot
Sub keres()
Dim ertek As String
Dim sor As Integer
Dim sor2 As Integer
Dim i As Integer
Dim j As Integer
sor = Sheets("Munka1").Range("A100").End(xlUp).Row
sor2 = Sheets("Munka2").Range("A100").End(xlUp).Row
For j = 1 To sor
ertek = Sheets("Munka1").Cells(j, 1).Value
For i = 1 To sor2
If Sheets("Munka2").Cells(i, 1) = ertek Then
Sheets("Munka2").Rows(i).Delete
End If
Next i
Next j
ThisWorkbook.Sheets("Munka2").Select
ActiveSheet.Range("a1", ActiveSheet.Range("a1").End(xlDown).End(xlToRight)).Select
Selection.Cut
ThisWorkbook.Sheets("Munka1").Select
ActiveSheet.Cells(sor + 1, 1).Select
ActiveSheet.Paste
End Sub -
Ptech
őstag
Sziasztok,
Az alábbi kód kiveszi egy pivotból a blank mezőt.
Viszont több pivot van is van a lapon (illetve várható hogy több is kerül még bele), hogy irható át a kód úgy, hogy minden pivotból vegye ki a blank mezőket, ne csak a PivotTable1-ből?Dim PT As PivotTable
Dim PvI As PivotItem
Set PT = Worksheets("Summary").PivotTables("PivotTable1")
With PT.PivotFields("Status")
For Each PvI In .PivotItems
Select Case PvI.Name
Case "(blank)"
PvI.Visible = False
Case Else
PvI.Visible = True
End Select
Next
End With -
mdk01
addikt
Sziasztok!
Excelbe van olyan képlet, vagy egyéb megoldás, amivel a következőt meg lehet csinálni?
A lényeg, hogy van két táblázat azonos, és különböző tételekkel amiket összesít egy táblázatba figyelembe véve, hogy amelyik tételt már kiírta ott csak a darabszámot adja hozzá, de ha valamelyik táblázatban új tételt talál, akkor azt egy külön sorba kiírja és a hozzá tartozó darabszámot.
Köszönöm -
Delila_1
Topikgazda
Az összevont két táblázat Név oszlopát másold egy új oszlopba. Legyen ez most az E oszlop. Jelöld ki a tartományt, majd Adatok | Ismétlődések eltávolítása.
Az F2 képlete: =SZUMHA(A:A;E2;B:B)
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Fferi50
őstag
Szia!
Ciklussal végig kell menni a pivottáblákon, úgy ahogyan a pivotitemmel teszed.
Dim PT As PivotTable
Dim PvI As PivotItem
For each PT in Worksheets("Summary").PivotTables
With PT.PivotFields("Status")
For Each PvI In .PivotItems
Select Case PvI.Name
Case "(blank)"
PvI.Visible = False
Case Else
PvI.Visible = True
End Select
Next
End With
NextÜdv.
-
botond2225
csendes tag
Sziasztok,
2010-es magyar excel-ben azt szeretném megoldani, hogy 2 oszlopot hasonlítson össze, és ha az értéke nem ugyanaz, színezze be valamilyen színnel.
A cella értékei <5 vagy <20 vagy #hiányzik.
Lehet egyszerűbb lenne a kisebb jelet kivenni és utána vizsgálni?
Segítségeteket előre is köszönöm. -
föccer
nagyúr
válasz botond2225 #35975 üzenetére
Feltételes formázás, cella értéke alapján. Pont erre van kitalálva.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
föccer
nagyúr
válasz botond2225 #35977 üzenetére
A formázandó cellák kijelölés képlettel kell neked. Ott van a lista alja felé.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
alfa20
senior tag
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre globális változóval kapcsolatban,
Open metódusba beletettem az alábbi kódot:Option Explicit
Public makroFileWB As Workbook
Private Sub Workbook_Open()
Set makroFileWB = ThisWorkbook
End Subilletve fel szeretném használni később egy Modul1-ben, most csak ennyi próba képen, de nem akarja átadni a változót, azt szeretné ha deklarálnám előbb, de elvileg már létre hoztam megnyitáskor.
Private Sub start()
makroFileWB.Sheets(1).Range("A1") = "1000"
End SubValaki tudna segíteni, hogy működjön?
Köszi előre is!
"Az agy olyan, mint az ejtőernyő: csak akkor működik, ha nyitott." (Thomas Dewar)
-
kezdosql
tag
Surgos segitseget kernek, hogyan tudom ellenorizni, mely cellak valtoztak egy excel fajlban, tobb munkalapon.
Excel2000, 2003 es 2010 erintett.Most mar biztos, hogy kulonbozo verzioju excel-ek kozotti munkak soran idonkent adatvesztesek tortennek.
eleinte arra tippeltem, hogy az ujabb verzioban tobb karaktert enged egy cellaba, ezert korabbi verziokban megnyitva ezek a cellak csonkolodnak, vagy nullazodnak.De tegnap este kiderult, hogy mas cellak tartalmai is nyomtalanul eltunnek, es neha a formazas is megvaltozik. A legfeltunobb az, amikor acellaba irt szoveg vagy keplet hirtelen tobb sorra tordelodik es az egyes cellak altal erintett sorok akar fel kepernyonyi magasak lesznek.
Tegnap raadasul kiderult, hogy mar a mentesnel is felmerult a problema, 2010-ben bevitt adatok jelentos resze mar rogton a mentes utan eltunt.Most arra kenyszerultunk, hogy senki se irjon a megnyitott fajlba, hanem uj fajlkent mentse el az altala bevitt, vagy modositott adatokat, es ha vegzett, dokumentalja a korabbi es az uj fajl meretet es az adott munkalapokon a sorok szamat. Ez meretcsokkenes eseten gyors figyelmeztetest ad, de csak akkor, ha sok adat tunik el. Raadasul a fajlok tarolasa, verziok kovetese nagyon problemas.
Hogyan lehet megoldani, hogy ha vegzett az illeto, akkor egy program osszehasonlitsa a ket excel fajlt es kapjon egy listat, hogy melyik munkalapon mely cellak valtoztak?
Sorokat es cellakat soha nem torol senki, csak cellak modositasa, illetve uj sorok bevitele tortenik. -
lorcsi
veterán
szeretnék makro használatot tanulni
hol érdemes kezdenem ?
weboldal..könyv, videó?
van e ajánlott? -
lorcsi
veterán
válasz Apollo17hu #35983 üzenetére
köszi
-
Imy
veterán
Ha egy másik excelre hivatkoznak a celláim, akkor azok frissítése mikor történik meg? Mert nálam időnként nem frissül be.
-
Fferi50
őstag
válasz alfa20 #35979 üzenetére
Szia!
Ilyen esetben a "háromdimenziós" változó megadásra van szükség, meg kell mondani a makróban, melyik modulban van a változó.
A megoldás:Private Sub start()
ThisWorkbook.makroFileWB.Sheets(1).Range("A1") = "1000"
End SubIgen, kicsit bizarrnak hat, hiszen a makroFileWB változó tartalma a ThisWorkbook objektum, viszont magát a változót a ThisWorkbook. modulban deklaráltad.
Másrészt ne felejtsük el azt sem, hogy a ThisWorkbook objektum és az ActiveWorkbook objektum nem feltétlenül ugyanarra a munkafüzetre hivatkozik...bár alapból gondolhatnánk akár ezt is.
A ThisWorkbook mindig a makrót elindító munkafüzet lesz, az ActiveWorkbook pedig, mint a neve is mutatja, az éppen aktív munkafüzet.
Azt javaslom, hogy globál/publikus változókat mindig általános modulban deklarálj és a modulnévvel így könnyen tudsz rá hivatkozni: modulnév.változónévJavaslom, nézd át a változók élettartama és hatóköre részt a VBA helpben.
Üdv.
-
Fferi50
őstag
Szia!
"az egyetlen baj, hogy nem minden pivotban 'Status' a PivotField neve, itt akadtam el igazából."
Akkor nincs más lehetőséged, mint legalább egyszer végignézni "kézzel" a Pivottáblákat, hogy megállapíthasd, melyik Pivotfielddel kell dolgozni. Ezt beleteheted pl. feltételbe:
Dim PTF as PivotField
Select Case PT.Name
Case "Elso"
Set PTF = PT.Pivotfields("EZ")
Case "Masodik"
Set PTF = PT.Pivotfields("AZ")
'.ide írod a többi lehetőséget
'.
End Select
With PTF
For Each PvI In .PivotItems
Select Case PvI.Name
Case "(blank)"
PvI.Visible = False
Case Else
PvI.Visible = True
End Select
Next
End With
Esetleg listába teszed a PivotField neveket:Dim Nevek as String,PTF as Pivotfield
Nevek="Elso,Masodik....."
For Each PTF in PT.Pivotfields
If Instr(Nevek,PTF.Name)>0 Then
With PTF
For Each PvI In .PivotItems
Select Case PvI.Name
Case "(blank)"
PvI.Visible = False
Case Else
PvI.Visible = True
End Select
Next
End With
Exit For
End If
NextPersze ne feledkezz meg a külső ciklusról se.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Mela Kehes
addikt
Sziasztok!
A COUNTIFS függvénynél hogyan lehet megodani, hogy a keresendő oszlopban ne pontos szövegre, hanem csak egy részletre keressen. Pl.: az oszlopban nevek vannak rendszámmal. Minden névhez egy rendszám (egy cellán belül). Na most van olyan aki közben lecserélte az autót és a rendszám megváltozott. Eddig úgy csináltam, hogy az egész cella tartalmára rákerestem, de ez már nem fog működni mert két különböző rendszám van és akkor az újat már nem számolja bele.
Köszi
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
Fferi50
őstag
válasz Mela Kehes #35990 üzenetére
Szia!
Használd a * (csillag) joker karaktert a kereséshez:
"*keres*" minden olyan tétel, amiben a keres előfordul
"*keres" minden olyan tétel, ami keresre végződik
"keres*" minden olyan tétel, ami keressel kezdődik.Üdv.
-
PerezT
újonc
Hello,
Egy kis segítség kéne egy probléma megoldásában:
Az alábbi kép felső részén látható táblázatban vannak adataim, és át akarom úgy alakítani, hogy az alsó táblázathoz hasonló formátumban legyen látható.
Tehát valami olyasmi kéne - gondolom - hogy a táblázatban keressen olyan cellákat amik tartalmaznak számot, és nem nulla, majd ezt a számot írja ki egy sorba az oszlop illetve a sor legelső cellájának értékével.
Örülnék ha valami Excel-Guru ebben tudna támpontot adni.
Előre is köszönöm. -
Delila_1
Topikgazda
válasz PerezT #35994 üzenetére
Arra az esetre, ha az első táblázatod az A1 cellában kezdődik, egy makró gyorsan átmásolja a kívánt formába az adataidat. A makrót modulba kell tenned (lásd a Téma összefoglalóban).
Sub transz()
Dim sor As Long, usor As Long, sorIde As Long
Dim oszlop As Integer, uoszlop As Integer, oszlopIde As Integer
uoszlop = Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Column
usor = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
sorIde = 1: oszlopIde = 15
For oszlop = 2 To uoszlop
For sor = 2 To usor
Cells(sorIde, oszlopIde) = Cells(1, oszlop)
If Cells(sor, oszlop) > "" Then
Cells(sorIde, oszlopIde + 1) = Cells(sor, 1)
Cells(sorIde, oszlopIde + 2) = Cells(sor, oszlop)
sorIde = sorIde + 1
End If
Next
Next
End SubProgramozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
PerezT
újonc
-
Delila_1
Topikgazda
válasz PerezT #35996 üzenetére
3 helyen, a csillagozott sorokban kell módosítanod a makrót.
Nálam Munka1 a kiinduló lap neve, és Munka2, ahova átrendezve bemásolja az értékeket.A sorIde = 1: oszlopIde = 1 változók értékei adják meg, hogy a 2. lapon hol kezdődjön a tábla, ami itt az A1-es cella sora, és oszlopa.
Sub transz()
Dim sor As Long, usor As Long, sorIde As Long
Dim oszlop As Integer, uoszlop As Integer, oszlopIde As Integer
Sheets("Munka1").Select '***
uoszlop = Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Column
usor = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
sorIde = 1: oszlopIde = 1 '***
With Sheets("Munka2") '***
For oszlop = 2 To uoszlop
For sor = 2 To usor
.Cells(sorIde, oszlopIde) = Cells(1, oszlop)
If Cells(sor, oszlop) > "" Then
.Cells(sorIde, oszlopIde + 1) = Cells(sor, 1)
.Cells(sorIde, oszlopIde + 2) = Cells(sor, oszlop)
sorIde = sorIde + 1
End If
Next
Next
End With
End SubProgramozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Mini-ITX
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Crypto Trade
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...