- Mobil flották
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
Thusor
őstag
Már ne is haragudjon senki se. De az ÁSZF egyértelmű ezzel kapcsolatban. DIGI-nek nem kötelessége az ONT utáni szakasszal foglalkoznia. WIFI-n is tudná akár használni. Vodafone/UPC se foglalkozik a ConnectBox utáni szakasszal. Mikor hozzám kötötték a Vodafone vagy DIGI szolgáltatását csak az ONT vagy ConnectBoxig kötöttek. Utána minden az én dolgom volt. A közmű szolgáltatók se kötnek be szolgáltatást egész a lakásig. Csak az utcától a házig, utána a te dolgod hogy a saját szakembered megoldja a dolgot.
AOC Q3277PQU monitor / HP Workstation z600 / Synology DS1618+ / Synology DS218+ / DELL PowerEdge T20 / Xbox Series X / Apple MacBook Air (M1)
-
Thusor
őstag
válasz Dragon3000 #95753 üzenetére
Nálam ez nem volt opció. A kint járt két szerelő, még a bridge módba állítást sem vállalta. Mindent nekem kellett intézni az ONT-tól. Tv-hez kiállások, LAN bekábelezés, bridge mód és NAT-ból kivétel.
AOC Q3277PQU monitor / HP Workstation z600 / Synology DS1618+ / Synology DS218+ / DELL PowerEdge T20 / Xbox Series X / Apple MacBook Air (M1)
-
MadMancs
veterán
válasz Thusor #95754 üzenetére
Nat és bridge valóban nem az ő dolguk. Bár legtöbbször megcsinálják jófejségből. Viszont munkalap aláírását megelőzően kutya kötelességük kiállásokat megcsinálni. Persze nem ingyen. Munkalap lezárását követően többnyire nem foglalkoznak vele. Ha ki is mennek csak kiszállási költség + anyaghasználat.
Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,
-
Dragon3000
veterán
válasz Thusor #95754 üzenetére
Nálam egyből kérdezték, hogy hova szeretném az ontot, elmondtam, látta a routerem és egyből kérte bridge-be az ontot, kábeltől kezdve mindent hoztak, ha kellene. De erre nem volt szükség mivel a router mellé került közvetlenül, így végre feltudtam használni az alzás kuponos vásárlásból a 25cm-es cat5e kábelem
-
Foose
addikt
válasz Dragon3000 #95751 üzenetére
Gondolod hogy amikor például nálam lett bekötve, volt teszt? Nem is azon vezetném le akivel beszéltem, hanem legyen nyoma. (Rögzítik) egyébként, az előfizető lehet nem is ért hozzá, azt sem tudja mi-hogy-merre....
Thusor
Már ne is haragudjon senki se. De az ÁSZF egyértelmű ezzel kapcsolatban. DIGI-nek nem kötelessége az ONT utáni szakasszal foglalkoznia. a képen amihez én hozzászóltam, nincs saját eszköz, csak az ont bekötés. Én arra reagáltam.[ Szerkesztve ]
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Dragon3000
veterán
FTTH esetében az onton lévő lan a végpont, a kábel már nem tartozik ide. Amíg nem teszteled le, nem nézed meg, hogy működik-e a net/tv/telefon, addig nem írod alá a munkalapot.
Mivel aláírta a munkalapot, hogy minden rendben, így ebből a szempontból lényegtelen, hogy ért e hozzá vagy sem.
Ez most kb olyan, mint amikor valaki nem ismeri a törvényt, attól még a büntetést megkapja a hülyesége miatt.
Hívja fel a digit és kap választ majd, hogy fizetős a dolog vagy sem, de ha ingyen megcsinálnák, akkor is inkább vennék egy kábelt és kicserélném, mivel ez addig tart, míg elmegy az ember boltba, míg a szerelő esetében, ahogy van szabad ideje. -
Apucy01
őstag
válasz Dragon3000 #95758 üzenetére
"FTTH esetében az onton lévő lan a végpont, a kábel már nem tartozik ide."
Ahol nincs saját router ott mi a helyzet? mert hogy az ONT hez jár lan kábel vagyis én annó kaptam. Ha így nézzük akkor az is a Digi sara ha amit adnak hibás.Csak simán Tolvaj KOBOLD!! :D
-
4Grider
nagyúr
válasz Apucy01 #95759 üzenetére
A szolgáltatódnak a te LAN-odat sem kellene megoldania, tehát még router módnak sem kellene lennie az ontjaiban. Az más kérdés, hogy nagyon sokan abból indulnak ki, hogy számukra az az átadott szolgáltatás, amit beüzemelve adnak át, így jó eséllyel a átadáskori konfliktushelyzetek kerülése miatt alap a szolgáltatóknál a router üzemmódú ont. Erre viszont nem épülhetnek újabb igények, max. ha fizetsz értük.
-
Dragon3000
veterán
válasz Apucy01 #95759 üzenetére
Az ászf-ben benne van, hogy az ont utáni hálózatért a felhasználó a felelős. Mit változtatna a saját router? Ontról beszéltünk az a szolgáltatói eszköz, azon van gigabites lan, az a szolgáltatói végpont, onnan kezdve neked kell megoldanod, mindegy, hogy saját routered van vagy a géped csatlakozik rá egyből. Eleve ha sok gond van az ont router módjával vagy a wifijével a felhasználónál a legtöbb esetben a bridge mód a digi ajánlása is és saját router.
[ Szerkesztve ]
-
gahor72
aktív tag
User persze, h aláírja a munkalapot. Csak éjfél után állítják át a sebességet. Gyakran másnap újra kell indítani mindent, h kiderüljön h egyáltalán jó-e? Van-e gyorsabb net? Ha szerencséje van klappol minden.
-
MadMancs
veterán
válasz MasterMark #95764 üzenetére
Azért kötötte így mert trehány szakbarbár volt. Szerelőnek tudnia kellett hogy -1 érpárral nem lesz gigabites link. Vagy kellett volna 1 sima telefon kábelt vinni telóhoz, vagy azt mondani hogy sorry ez azbuser dolga, akkor legalább net oké lett volna, de nem így szétgányolni.
Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,
-
MadMancs
veterán
válasz MasterMark #95768 üzenetére
Előtte valószínűleg 100/100 volt, aminél még ha nem is esztétikus de legalább működik. Viszont tudnia kellett hogy gigabit így nem fog menni. Szóval akárhogy nézzük, a "technikus" volt trehány.
Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,
-
cbmfan
őstag
Belefutottam egy érdekes anomáliába: FiberHome ONT bridge módban és intel Comet Point chipsethez lévő LAN nem igazán kedvelik egymást, olyan mintha nem lenne DNS (viszont Google DNS-ét beállítva megszűnik) és egy perc - fél óra időközönként véletlenszerűen megszakad kapcsolat. Szaki másnap jött, kicserélte egy Huawei-re és azonnal megjavult.
Viszont azt elárulta, hogy mindkettőn csak az első port gigabites, 3-4 100, negyedik blokkolva van szoftveresen.
Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo
-
hiéna
csendes tag
válasz Dragon3000 #95751 üzenetére
Nem volt lehetőség tesztelésre mert azt mondta a "szakember" hogy kb.25 perc mig aktiválják az új rendszert,és neki nincs arra ideje hogy ezt megvárja,de nyugodjak meg működni fog.Végül is működött csak nem úgy ahogy kellett volna.
-
MadMancs
veterán
Na ezt pont azért mondta nehogy lebukjon.
Onnantól lesz éles a rendszer hogy ő betelefonál és felveteti ONT ot rendszerben. De ha valami hiba miatt ez csúszna, akkor is kutya kötelessége megvárni. Hogy írod egy olyan munkanalapon alá hogy minden tökéletes ha még nem is működik?Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,
-
Dragon3000
veterán
Ahogy írták, nem írod alá, amíg nem megy. Én nem tudtam megvárni, de végig néztem, hogy mit csinálnak, sehol nem kokányoltak, szépen dolgoztak és nekem is időpontra kellett mennem, így nem volt opció, hogy megvárjuk. Viszont gigabites volt előtte is a net (csak netre van előfizetésem), mire hazaértem minden rendben ment.
[ Szerkesztve ]
-
daniel.tamas
újonc
Valakinél Pesten a X. Kerületben volt már átállás optikára? Hirdetik mindenhol a nagy átállást...de nálunk semmi hír nincsen még (Kőrösi Csoma Sándor út). Ügyfélszolgálatos se tud semmit...
-
Ejelhar
senior tag
válasz cbmfan #95771 üzenetére
Szvsz valakinél jól működik a FiberHome, de nálam sem volt okay, a szakadások is stimmelnek. Valamikor pár percenként, átlagban úgy fél/egy óránként dőlt össze a kapcsolat.
Én próbaképpen közbeiktattam switchet is (ugye így nem is látja a routert, csak a MAC címéről tud az ONT), de ez sem hozott változást.
Az ONT csere viszont segített (nálam ZTE).Én arra gondolok ebből, hogy a ZTE és a Huawei ONT messze jobb minőség, valószínűleg jóval kisebb ezeknél a gyári szórás.
[ Szerkesztve ]
-
Vakegérke
félisten
válasz daniel.tamas #95777 üzenetére
A Kőbánya-Újhegyi lakótelepen már optika van.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
-
Ejelhar
senior tag
válasz adika4444 #95774 üzenetére
Szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy a FiberHome eszközspecifikusan lenne problémás.
Inkább arról lehet szó: akik mondjuk Asust, Ubiquitit, Mikrotiket használnak, azt nem véletlenül teszik, oka van.
Na most, ők előbb is érzékelik a jelentkező problémákat és ők kezdenek is nyomozni.[ Szerkesztve ]
-
cbmfan
őstag
válasz Ejelhar #95780 üzenetére
Jól látom, hogy ötféle ONT-t használ digi, abból kettő hulladék minőségű? Az f*sza, sikerült jól bevásárolni a románoknak...
Egyébként próbáltad másik géppel/hálókártyával? Erre is célzott a szaki, hogy az a rossz. Persze, hogy az lehet egy pár hetes lapnál, ami tökéletesen működött optikára váltás előtt.
Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo
-
Ejelhar
senior tag
válasz cbmfan #95781 üzenetére
Próbáltam.
- Intel I7-es notival, mivel nem volt rajta érdemi terhelés (torrent, VPN-nek), ezért volt amikor akár 4 órát is kihúzott és akkor dőlt össze.
- régi routeremmel (az is Mikrotik), az ugyan szintén 1Gbps LAN csatis, de a CPU-ja nem bírja ezt a terhelést WAN oldalra kihajtani. Mint az új routeremmel, ezzel is ugyanúgy összedőlt.
- swithet iktattam be, a routerek és az ONT közé. nincs különbség összedőlt.
- kábelcsere, az előszobán keresztül behúztam egy gyári kábelt. Összedőlt.
- kábelcsere, legyen csak két méteres, a routerreket kivittem és azzal dugtam fel. Összedőlt.
- ezek kombinációi, pl. 1 méteres kábel-> switch->1méteres kábel->router-> 30 méteres kábel -> PC
Összedőlt.ZTE ONT-ot kaptam a cserénél, ezzel viszont betonstabil.
[ Szerkesztve ]
-
Ejelhar
senior tag
válasz qnadam #95783 üzenetére
Igen, mások is írták itt, hogy nekik okay a FiberHome, nincs vele gondjuk.
Azért is gondolom azt, amit lentebb írtam, valószínűleg a gyári szórással van baj a FiberHome-nál, az túl nagy. Ezt kombinálva hanyag minőség ellenőrzéssel már kapunk is egy megbízhatatlan eszközt.
-
Ejelhar
senior tag
válasz Dragon3000 #95785 üzenetére
Igen, ezek is lehetnének, de esetünkben valószínűtlen szerintem.
Mert akkor a FiberHome gondokat telepítési időszakhoz és körzetekhez lehetne kötni, de ez meg nem áll.
-
Dragon3000
veterán
válasz Ejelhar #95786 üzenetére
Nem lehet tudni, az is lehet, hogy csak egy alkatrészből kapott a gyártó kicsit rosszabb minőségűt, ami nem minden esetben okoz gondot. Igazából soha nem fogjuk megtudni.
Tekintve, hogy a nagy átkötési hullám esetében is ép olyan onotot vittek ki ami a szerelő kezébe került, adott körzeten belül is, így persze, hogy nem áll. -
nsban
csendes tag
válasz cbmfan #95771 üzenetére
+1 a szar FiberHome-nak. Kb két hete kötöttek át FTTB-ről FTTH-ra, FiberHome-ot kaptam első körben, bridge módra állíttattam, egy TP-Link AX1800 van a Lan végén. 1-20 percenként szakadt (ha 20 percet bírt már tapsikoltam a gyönyörtől ), másnap jött a szerelő, kicserélte ZTE-re, azóta betonstabil.
-
TeeJay
félisten
18.ker Havanna nálunk is ZTE Huawei és Fiberhome-ot raknak ki, voltam már mindhármat állítani wifi témában mert ugye nem értenek hozzá és megkértek
Nem vettem még észre sehol hogy bármi baj lenne ezekkel az ONT-kkel
Nekem Huawei van, 24/7-ben kapja és betonstabil
ZTE-re se volt senkinek panasz és Fiberhome-ot is toltam már be, valakinek router valakinek bridge módban.
Nálunk a fejállomás Huawei cuccon van lehet azért nincs baja egyik ONT-nek semMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz zolnagy #95791 üzenetére
Szia!
Max félperces szakadás, automatikusan újra csatlakozik. (nálam a router, az ONT bridge módban van)
Ez vagy 1-2 naponta egyszer, vagy akár naponta többször is előfordul.
Főleg nagyobb terhelés esetén.
Úgy lehet észre venni hogy pl. leáll az online film vagy TV nézés, utána folytatja.
Persze ilyenkor változik az IP cím is ami már sokszor kellemetlenebb lehet.
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
nsban
csendes tag
válasz zolnagy #95791 üzenetére
Megszakad a kapcsolat, majd a router újra csatlakozik, új IP, aztán pár percig működik és disconnect ismét. Amúgy figyeltem a pinget, kb ilyenek voltak: 4ms...5ms....3ms....5ms.....1800ms....2900ms.....timeout...timeout....timeout....disconnect... és ez örök körforgásban... egy csoda volt.
-
satmen
tag
Megvannak az új cuccok (RT-AC65P ; TP-Link 300)
A hétvégén még csak az adaptert tudtam kipróbálni. Mivel az átkötésig 100-as netem volt, (ami valóságban 50 körüli) elég drabális változást mértem. A DIGI oldalán lévő speedteszt-el:
330Mbps körüli le és 230 feltöltést... -
cbmfan
őstag
válasz satmen #95796 üzenetére
Az azért karcsú, hiába van meg a garantált sebesség, valami gond van a hálózattal nálad ha csak a fele van. . Itt jelenleg ez a helyzet:
Egyébként újra nekiállt szakadozni, hiába van a Huawei ONT. Beraktam egy Realtek chipes PCIe hálókártyát és majd egy napja nem szakadt meg. Tényleg van valami baja Digis ONT-knek intel cuccokkal...
[ Szerkesztve ]
Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo
-
Silverboy
aktív tag
válasz daniel.tamas #95777 üzenetére
Pongrác végig optikán van. Ahogy a Honvéd Lakótelep és MÁV telep is.
„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
-
Necc
addikt
válasz Ejelhar #95780 üzenetére
Ezeknek a csodálatos kici óccó kínai ONT-knek nem konzisztens az optikai modulja, néhány eszköz TX/RX teljesítménye random módon elgyengül, majd kis idő elteltével (ez néha lehet akár 1-2 óra is!) visszaáll normál állapotba. Ezeket kiolvasni mérőműszerrel lehetetlen mert azt méred minden rendben, de az eszköz saját mérése már jelzi a problémát, csak próbáld meg ugye ezt elcsípni valós időben, úgy, hogy bridge módban el se éred az ONT felületét.
Természetesen ezeket a jelvesztéseket az eszköz naplózza és SNMP-ből elvileg kiolvasható, a gyakorlatban viszont ezzel már a kutya se foglalkozik szolgáltatói oldalról, helyette könnyebb a problémát a szőnyeg alá söpörni azáltal hogy kicseréljük másik típusra, de az alapprobléma ettől függetlenül megmarad, csak épp olyan eszközt kaphattál ahol ez kisebb eséllyel fordul elő.
A problémát tovább bonyolítja hogy a mikrotik/ubiquti eszközök ún. "prosumer" eszközök azaz egyfajta átmenetet képeznek a "háztartási router", és az "ipari router" között, és ezen eszközökhöz (háztartási router beállításának színvonalához képest) igen magas hálózati és valamilyen hardverismeret is szükséges. És sajnos (általánosságban, azaz nem csak PH felhasználóira értendő) akadnak problémák. Példaképpen sokan relatív gyenge hardveres eszközzel rendelkeznek ami mondjuk szoftveres izomerőből (mert csak így sikerült anno beállítani hogy működjön) még elboldogul a 100/100-as nettel, de amint gigabittel kellene boldogulnia, már beüt a ziccer, és rendszeresen összeomlanak, lefagynak, eldobálják a PPPoE kapcsolatot, stb.
És most ebből kell kimazsolázni hogy akkor hol is van a probléma.
Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest