- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Voyage
aktív tag
válasz tibi666 #8698 üzenetére
Nem BMW001-nek ajálottam autót, hanem dragonnak...
Dragon kérte, hogy mondjunk olyan autót, ami olcsó, 7-8 litert eszik, megy is ha kell. Erre ajánlottam a 146-os alfát, vagy ha nagyobb kell, akkor a 156-ost.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
dragonfx
veterán
válasz tomcsi23 #8699 üzenetére
na ennyi.meg alfa nem kell.156os szép 159 pláne.de belsőre műszakilag én nem bízok benne.
159 bmw technikával
vagy e36 omban 1.8 20vt motor
bmw001>>ok,no komment...legyen 6.5 jó úgy jobban hangzik
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Voyage
aktív tag
Nyílván, csak dragon azt kérte, olyan autót mondjunk, a bmw-n kívül, ami ha kell, keveset fogyaszt(alfa 146 2.0ts, 155 lóval) elmegy városi használatban 10l-el, városon kívül 7l-el, finoman használva, ha kell nagyon megy(ez megy mint az őrült), szép is, olcsó is.
Alfa minden kritériumnak megfelel, tény, hogy sok mindenben(kényelem, felszereltség, méret)sehol sincs a bmw-hez képest, de nem ez volt a kérdés.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
Voyage
aktív tag
válasz Integra #8706 üzenetére
Gondolom valami 1.4-es szökevény lehetett. 2.0ts 7-8 lityót eszik városon kívül, 90 körüli tempóval, néha-néha egy-egy testesebb előzéssel együtt.
Rendesen nyomva neki 15l sem gond természetesen.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
dragonfx
veterán
ami városban igazoltan 10et esik kiesős.8 kell városban és városon kívül 7.
az se érdekel ujra 4hengeres bmw lesz csak ujabb ami takarékosabb és nem érdekel hány ló.
erősebb legyne modernebb mint a mostani.
eza városba 10 pályán 8 még az enyémnek is menne ha a mocit megcisnáltatnám.anno ennyi volt.Nekem ennmél kevesebb kell mert akkor mire fel cserélejk??és erősbeb korszerűbb is legyen.
még a végén kiderül nincs is akkora gond ezzel a 16os motorral.10 literes fogyival autó szóba nem jöhet még1x.mégha689.3 lóerős se...költségcsökkentés, gazdaságosság a cél és korszerűbb modernebb ujabb autó beszerzése...95 előtti nem kell.integra>>mér emnnyit evett az autó??
nem érdekel a vegyes fogyasztás!!!az érdekel bp.n 8at egyen!!!csak német(seat ,bmw, opel) vagy honda lehet.és 140 ló alatt nem kell.a végén be kell állnoma vti hondások közé....áhh kéne egy olyat kipróbálnom...
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Voyage
aktív tag
válasz dragonfx #8709 üzenetére
Pesten csak dízel fog neked 8 alatt enni.
Vagy pedig 60lóerős 3hengeres csodák.
Seat amúgy spanyol, de neked elnézzük...
Ami pesten 8-at eszik, városon kívül elvan 5 literből.Kadett GSI is ilyen szempontból közel van az alfához, súlyba nincs akkora eltérés...
Csak alfa azért mégis szebben muzsikál, meg ugye "sportautó".[ Szerkesztve ]
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
Voyage
aktív tag
válasz dragonfx #8711 üzenetére
Figyelj, van egy dolog, amit érdemes észben tartani: vagy azt akarod, hogy keveset fogyasszon és jól menjen, vagy csak előbbi, vagy csak utóbbi. Ha csak azt akarod, hogy jól menjen, oké, ott a bmw, de nem fog keveset fogyasztani bp-n, max majd egy 3 hengeres motor, kb az 1-esnél ezerszer kisebb karosszériába.
Ha csak bmw kell, akkor, felejtsd el azt a baromságot, hogy költségcsökkentés.
BMW újonnan is azért annyi amennyi, mert nem a csóróknak van tervezve, a gazdagokat meg nem érdekli, hogy 10, vagy 12l-t fogyaszt.
Ha meg spórolni akarsz, felejtsd el a bmw-t, keress nem "presztízs" autót.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
fekeandras
őstag
válasz dragonfx #8711 üzenetére
Biztosan nem fogsz olyat találni ami 8litert fogyaszt városban (már ha bmw vonalon maradnál). Akkor már inkább vegyél egy benzin/gázosat. 170 forint körül van egy liter gáz. Még ha egy nagyobb autóba (például bmw 5-ös széria) ülsz is át ami gázból városban bő 14litert (~2380ft) bever, még akkor vagy ott mint ha egy nyomatékszegény 1.6-osba ültél volna ami városban 8litert benzint (~2344ft) eszik. És komfortosabb, erősebb, kényelmesebb, biztonságosabb, jobban felszerelt autóban ülsz. Ráadásul a tankolása sem drágább mint az előzőnek.
-
Voyage
aktív tag
válasz fekeandras #8713 üzenetére
Csak csomagtartója nincs többet.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
fekeandras
őstag
Pótkeréktartályról persze még te sem hallottál ugye?
,,gáz az olcsójánosoknak való"
Köszönjük a mélyenszántó hozzászólást. Csak tudod az a nem mindegy, hogy a gázüzem sokkal környezetkímélőbb mint a benzin és olcsóbban tankolsz egy kulturált középkategóriás 1.6-1.8 gázüzemű autót mint egy 1.3-as plé/műanyag kombó Buzukit. A te eszmefuttatásodat továbbvive: ha a gázüzem az olcsójánosoknak való akkor drága és környezetszennyezőbb benzin meg az idiótáknak való???
Dragonfx:
Te rinyálsz, hogy olyan autó kell ami olcsón fentartható és keveset fogyaszt és legyen erősebb és modernebb stb... Vazze ilyen autó nincs. Tudom, hogy a dízeltől fázol ezért kérdeztem a gázost. De közben rájöttem nem a kocsi a gázos hanem te magad... F@xnak kérsz segítséget? Vegyél egy raj bmw-t és nézegesd az ablak alatt mert benzinre nem futja.
-
őstag
Ez nagyon tetszik, kiráz a hideg tőle (jó értelemben). Mit szóltok hozzá?
-
Voyage
aktív tag
válasz fekeandras #8717 üzenetére
Hogyne hallottam volna, de mikor defektet kapok a tartályt teszem a kerék helyére?
Ugye te sem mondod komolyan...
Jah, csak gázüzem az nem éppen egészséges a motornak, romlik tőle az autó menetteljesítménye, ha hátulról belém szállnak, akkor végem, benzintartály legalább olyan helyen van, ami körbe van bástyázva.
Esetleg E85, ami szóba jöhet, normális autó esetén.
Amúgy ha a gázüzem olyan frankó lenne, miért nem gyártanak még gázzal működő autókat?http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
fekeandras
őstag
,,Hogyne hallottam volna, de mikor defektet kapok a tartályt teszem a kerék helyére?"
Egy pótkerék bármelyik kocsi csomagtartójában elfér, ha mégsem akkor defekt javító spray vagy mankókerék.
,,Jah, csak gázüzem az nem éppen egészséges a motornak"
Pont az ellenkezője igaz.,,ha hátulról belém szállnak, akkor végem, benzintartály legalább olyan helyen van, ami körbe van bástyázva."
Ez sem fedi a valóságot. Amúgy meg ha akkora erővel csapódnak belés akkor tök mindegy, hogy benzines, dízel vagy gázüzemű kocsiban ülsz éppen ugyanúgy megszívtad.
,,Amúgy ha a gázüzem olyan frankó lenne, miért nem gyártanak még gázzal működő autókat?"
Évek óta kapni gyárilag kettős üzemre felkészített autókat. Google a barátod.
Összeollóztam a lényeget csak, hogy ne kelljen keresgélned:
,,
Gyakori kérdések:
Mi az oktánszám?
Az oktánszám a motorhajtó anyagok minőségét jelölő szám, a hajtóanyagok kompressziótűrését jelöli. A mérendő motorhajtó anyagot izooktánból (izooktán-C8H18) és n-heptánból (C7H16) komponált keverékkel hasonlítják össze. A mérendő üzemanyag kompressziótűrés szempontjából azonos tulajdonságokkal rendelkező keverék térfogatszázalékban megadott izooktán tartalmát nevezzük oktánszámának. Tehát például a 95-ös benzin nyomástűrése azonos a 95 (V/V)% oktánt és 5 (V/V)% heptánt tartalmazó keverékével.
Igaz-e, hogy az LPG oktánszáma 100 felett van?
Az LPG oktánszáma általában 90 és 105 között változhat attól függően, hogy mennyi propánt és butánt valamint adalék és szennyező anyagot tartalmaz. Magyarországon a valóság figyelembevételével a gázforgalmazók által árusított LPG oktánszáma 95 körül alakul. Az LPG tüzelőanyagok nagyon jó kopogásállóak a magas oktánszámból kifolyólag (propán: 111, bután 102
Hogyan hat ez a motorra?
A fentiekben említett módon függ össze az oktánszám a kompresszió tűréssel.
A motor működésére ez mint az előgyújtás nagyságára hat ki. A modern gépjárművek előgyújtás szabályzása egy speciálisan a motor paramétereire hangolt gyújtástérkép és a kopogásérzékelő jelei alapján történik. Így gázüzemben nagyobb előgyújtás engedhető meg. A kedvező nyomás és gyulladási viszonyok következtében lágyabb, elnyújtottabb égés zajlik le a hengerekben.
Miért nő meg az olajcsere ciklusideje?
Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes benzin vásárolható így a mai korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakítása, a szelepülékek és a szeleptányérok illetve szelepvezetők anyagának helyes megválasztása lehetővé teszi az ólom elhagyását. Régebben a benzinhez adalékolt ólom az előbb említett, illetve a kenőolajjal közvetlenül nem érintkező alkatrészek másodlagos kenését biztosította. Az előbb említetten kívül a gázüzemmódnak csak pozitív hatása van a motorra melyek a következők: Mivel az autógáz eleve gáz halmazállapotú, szemben benzinnel mely a legjobban elporlasztott változatában is apró cseppek formájában kicsapódik a hengerfal oldalára-, nem oldja fel az olajfilmet, és így nem hígítja fel a motorolajt. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, főleg a legkritikusabb, hideg motorhőmérsékleten. A gáz halmazállapotú hajtóanyagok tökéletesen elkeverhetők a motorba jutó levegővel. A legjelentősebb előnyük abban van, hogy egyszerű szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A gáz üzemanyag kevesebb szilárd részecskét és szennyező anyagot tartalmaz mit a hagyományos üzemanyagok. A tüzelőanyagok különböző molekulaszerkezetű szénhidrogén-vegyületek keverékéből állnak. Motorbeli égésük jellegzetességeit alapvetően meghatározza a molekulák szerkezete és mérete, valamint a hidrogén és a szénatomok egymáshoz viszonyított, számszerű aránya.
A CO2 kibocsátás szempontjából a minél kisebb C tartalmú tüzelőanyag alkalmazása a kedvezőbb.
A CO, HC és NOx aránya jelentősen alacsonyabb a benzinüzemhez viszonyítva, mert a kén és az ólom hiánya az LPG-ben nagymértékben csökkenti ezen összetevők jelenlétét a kipufogógázban. Ezen hatások együttes hatásaként kevésbé használódik, koszolódik el az olaj.
Ennek ellenére fontos megjegyezni, hogy cégünk nem javasolja az olajcsere periódus heghosszabbítását a motor élettartamának heghosszabbítása érdekében.Miért nő a motor hőterhelése? Káros-e a szelepekre?
A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb ami nem tekinthető károsnak egy megfelelően szervizelt gépjárműnél. Csupán a szelephézagok rendszeres ellenőrzéséről kell gondoskodni.
Nő-e a motor élettartama, ha igen, akkor ez hogy illeszthető a megnövekedett hőterheléshez?
A motor élettartama két fontos tényezőnek köszönhető:
- A tisztább égés miatti olajelhasználódás miatt a gyári olajcsere periódusok betartásával tovább futnak jobb minőségű olajban az alkatrészek.
- A lágyabb, elnyújtottabb égés miatt kevésbé vannak mechanikusan igénybe véve a motor egyes alkatrészei.A megnövekedett hőterhelés nincsen szoros összefüggésben a motor élettartamával.
Miért lesz csendesebb a motor?
A lágyabb, elnyújtottabb égés miatt.
Robbanásveszélyes-e a gázüzemű gépkocsi?
Nem mert a hivatalos gázautó műhelyekben beszerelt gázrendszerek számos biztonsági szerelvényt tartalmaz, amelyek baleset esetén megakadályozzák a gáz szabadba távozását, illetve a megakadályozzák a gáztartályból a gáz motortér felé áramlását. A gáztartályok különleges 3-4 mm vastag edzett acélanyagból készülnek és a legbiztonságosabb, legvédettebb helyen a csomagtérben kerülnek elhelyezésre. Ezek a tényezők együttesen garantálják a biztonságos közlekedést és használatot.
Érezhető-e gázszag az átalakított járművekben?
Általában azt mondják a szkeptikusok, hogy a gázautó mindig büdös. Egy megfelelően átalakított jármű esetében nem érezni gázszagot sem az utastérben sem a gépkocsi körül. A gépkocsik az átalakítás után minden esetben egy kötelező szivárgás ellenőrzésen esnek át, melyről hivatalos okirat is készül, az úgynevezett TANUSÍTVÁNY mely garantálja, hogy gépkocsi nagynyomású rendszere gáztömör, szivárgásmentes. Azonban ha a gépkocsit - jogszabályellenesen - háztartási PB gázzal töltik fel (akár palackról, akár telepített tartályról), akkor még szivárgásmentes gépkocsik is lehetnek gázszagúak. Ennek oka, hogy a háztartási PB gázokba sokkal nagyobb mennyiségű illatosító anyagot (etilén-merkaptán) töltenek. Az előbb említett TANUSÍTVÁNY további fontos információkat is tartalmaz: feltüntetik a beszerelt alkatrészek típusát és engedélyszámát, valamint az átalító műhely engedélyszámait is. Így ha ilyen TANUSÍTVÁNY-t kapunk a gépkocsihoz nyugodtak lehetünk, hogy az átalakítás során képzett szakemberek engedélyezett terméket építettek be.
Lehetséges-e mélygarázsban vagy parkolóházban gázautóval parkolni?
Magyarországon a jelenlegi hatósági rendelkezések alapján csak a talajszintnél mélyebben elhelyezkedő mélygarázsokba és parkolóházakba gázüzemű gépkocsival tilos behajtani. Ennek oka, hogy az estelegesen kiszivárgó autógáz (melynek valószínűsége minimális, gyakorlatilag nulla), a levegőnél nehezebb, színtelen anyag így a padlószint közelében összegyűlve a levegővel robbanóképes elegyet alkothat. Tehát emeletes parkolóházakban, kiszellőztetett garázsokban nyugodtan parkolhatunk gázautóval. Magánterületeken, családi házak garázsában ha a padlószinten szellőző nyílásokat alakítunk ki, ahol a szivárgó gáz a szabadba távozhat, akkor nyugodtan leállíthatjuk gépkocsinkat. A kereskedelmi forgalomban kaphatóak háztartási jelzőkészülékek is, az alsó robbanási határérték 20%-nál riasztójelzést adnak vagy egy szellőzető rendszert indítanak be. Az EU államokban már bevezetés alatt áll egy olyan törvény illetve minőségbiztosítási rendszer a gázalkatrész gyártásban, melyek együttesen lehetővé teszik minden parkolóházban és mélygarázsban a parkolást.
Jár-e teljesítmény változással és fogyasztás növekedéssel a gázüzemű átalakítás?
Mivel a gázüzemanyag fűtőértéke alacsonyabb így azonos feltételek mellett a gépkocsi motorjának teljesítménycsökkenése 5%-on belül van. Tehát azonos teljesítmény eléréséhez több üzemanyagra van szükség gázüzemben mint benzinüzemben. Ez mintegy 10-15 %-os fogyasztásnövekedést jelent literben számolva. A túlfogyasztás mértéke pozitív és negatív irányban is jelentősen függ a motor állapotától, főleg a gyújtórendszer tekintetében és a vezetési stílustól is. Azonban az autógáz kedvező árának köszönhetően igen jelentős üzemeltetési költségmegtakarítás realizálható.
gázüzem előnyei:
- környezetbarát:
A gázüzemanyagok magas oktánszámuk miatt nem tartalmaznak kopogásgátló adalékanyagokat. A gáz halmazállapotú hajtóanyag tökéletesen elkeverhetõ a motorba jutó levegõvel. A legjelentõsebb elõny, hogy az autógázok egyszerû szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A cseppfolyósgáz két alkotóeleme a propán (C3H8) és a bután (C4H10). A sûrített földgáz döntõ része metán, (CH4) amely a legegyszerûbb szénhidrogén vegyület. A felsorolt tulajdonságok miatt az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltõ hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben. A tökéletesebb égés következtében szilárd részecskék (PM) a gázüzemû autók kipufogógázában nem találhatóak. A benzin üzemhez képest a légkörbe jutó károsanyag mennyisége, különösen a régebbi típusú karburátoros autók esetében csökken jelentõsen. A gáz levegõ jobb keveredési tulajdonságainak köszönhetõen az olajfogyasztás lecsökken, az olajcsere periódusa megduplázódik, ennek következtében kevesebb fáradt olaj keletkezik. A gázüzemanyagoknak környezetvédelmi szempontból elõnyös tulajdonságai még szabályozott keverékképzésû katalizátoros jármûveknél is igazolhatók. Különösen elõnyös az autógázok viszonylag magas hidrogén tartalma. A nagy energiatartalmú hidrogén az igazi környezetkímélõ üzemanyag, mert égése során víz keletkezik, ugyanakkor a nagyobb hidrogén tartalom következtében a légkörbe jutó széndioxid (CO2) mennyisége kisebb, ami az üvegházhatás csökkentéséhez járul hozzá.
- biztonságos:
A gázautókról téves hiedelemként terjedt el, hogy robbanásveszélyesek, használatuk során veszélyben van annak vezetõje és környezete egyaránt. Ez természetesen nem igaz. A gázautók robbanásait igazoltan csak az otthoni házilagos szerelések által elkövetett szakszerûtlenségek okozták. A gázrendszer minden egyes alkatrésze gyártási vagy behozatali engedéllyel rendelkezik, teljesítik az ENSZ-EGB67 elõírásait, ami azt jelenti, hogy a Magyarországon átalakított gépkocsik mûszaki színvonala az európai elõírásoknak is megfelel.
A gázrendszer legkritikusabb alkatrésze a gáztartály minden esetben a lehetõ legvédettebb helyen kerül elhelyezésre, anyaga szilárdsági méretezéseken átesett szívós acél, ami azt jelenti, hogy ütközésnél komoly deformációra képes kiszakadás, robbanás nélkül.
A gázrendszer minden esetben gáztömören kerül kialakításra, melyrõl hivatalos igazolást ad az átalakítást végzõ szakszervíz. Az átalakításokat végzõ szakszervizek az elmúlt évek során kellõ tapasztalatot szereztek, valamint megfelelõ mûszerezettséggel rendelkeznek ahhoz, hogy a lehetõ legbiztonságosabban végezzék el az átalakításokat.
- gazdaságos:
Az autógázok felhasználása a környezetvédelmi elõnyök mellett az energiahordozók ésszerû kihasználását jelenti. A gáz üzemanyagok az úgynevezett alternatív üzemanyagok közé tartoznak, a hagyományos jármûvek hajtására viszonylag egyszerû átalakítással felhasználhatók. Köztudott, hogy a nyersolaj készletek sokkal kevesebb idõre elegendõek a Föld lakói számára mint a gázkészletek. Az autógáz használata kíméli a világ kõolajkincseit. Az LPG motorhajtóanyagként történõ használata különösen elõnyös, mert a világ pébégáz termelésének 40%-a a kõolajlepárlás melléktermékeként keletkezik. A gázautók elterjedését számos országban kormányprogramok ösztönzik (pl. Németország). Magyarországon a benzin és gáz arányát figyelembe véve 30-40%-os költségmegtakarítás érhetõ el. A kisebb olajfogyasztás és a kétszeres olajcsere periódus miatt jelentõs költségmegtakarítás érhetõ el. A sokkal kedvezõbb gáz-üzemanyag és levegõ keveredésének köszönhetõen a motorkopások mintegy 30-40%-kal csökkennek, így nõ a gázos motor élettartama."
Átalakítás költségei:
Az átalakítási áraink tartalmazzák az anyag, a munkadíj és az összes hatósági engedélyezési költséget.A feltüntetett áraink pótkerék helyére szerelt gáztartállyal, ajándék szintjelzővel értendőek.
Karburátoros gépkocsi (pl.: Lada, WV Golf 2): 130.000 Ft-tól
Központi injektoros (pl.: Opel Astra F, Suzuki Swift): 170.000 Ft-tól
Hengerenkénti injektoros hagyományos gázrendszerrel: 180.000Ft-tól
Hengerenkénti injektoros szekvenciális gázrendszerrel 4 hengeres: 245.000 Ft-tól
Hengerenkénti injektoros szekvenciális gázrendszerrel 6-8 hengeres: 345.000 Ft-tólAz átalakítási árakon felül csak a kettős üzemű zöldkártya díját, egyes típusok esetén a műszaki vizsgáztatás díját kell fizetni."
forrás.: gázautó.hu
Nekem az a véleményem, hogy azt a minimális teljesítmény csökkenést ki lehet bírni és az autótól függően 1-2liter/100km többletfogyasztás meg kit érdekel mikor megint 290 forint felett van egy liter 95-ös ára a gázé meg alulról verdesi 170 forintot. Simán megéri. És ez nem olcsójánoskodás.
-
dragonfx
veterán
Mi ez a sok zagyvaság ez a bmw tpik hess innen.nem aiylen auót vegyek.én csak felvetést tettem egy másik kollégának ennyi.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
válasz fekeandras #8722 üzenetére
Ez kimerítő volt.
Nem is értem honnan veszik azt az emberke, hogy a gázos autók motorjának az élettartama csökken, és hogy erőt veszít.dragonfx: Figy, most nem azért de láttam már E39 540i -t, gázüzemmel. 700k volt bele a rendszer, viszont sokkal gazdaságosabb az autó tőle és jobban is megy.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Voyage
aktív tag
válasz fekeandras #8722 üzenetére
Szöveget köszi, átolvasom később.
Viszont, befér ugyan a csomagtartóba, de néha még a kombi mondeo is kevés, nemhogy még egy nagy kereket is hordani kelljen. Másrészt azt kérdeztem, gázzal működő autót miért nem gyártanak. Továbbra sem kaptam választ. Vegyes nem érdekel, konkrétan kiyárólag gázzal működőt mutass.
Most mindenki a kisebb fogyasztást, környezetvédelmet tartja szem előtt, mégis inkább a dízelt és a turbós benyást nyomjákm a gyártók. Talán nem véletlen. Gáz töltő állomás sincs minden sarkon, és ha annyira jó lenne, vennék ezt is, nemcssak a dízelt és benzinest. Ha a motornak jobb, akkor miért kell néha benzint tenni bele? Jah, hogy azért, mert a gáz nem keni a hengerfalat? Szóval mégse olyan jó a motornak...Bárki bármit mond, gázos autónak max ilyen suzukikban van értelme...Azzal lehet olcsójánosost játszani, és nem kerül olyan sokba egy új motor bele, ha a gáz miatt behal. Lehet litániákat bemásolni, attól még a gázzal működő autó ugyanúgy nem lesz jobb.
Lehet megcáolni tételesen, amit írtam. Illetve akkor beszélgessünk róla újra, ha legalább minden 5. autó gázzal fog menni. Kgv hsz-t a beszélgetős topikba várom.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
tibi666
senior tag
inkább ne írjál, mert látszik, hogy fogalmad nincs az egészről.
a benzin nem ken a motorban, viszont hígitja az olajat, ami nem egy nyerő dolog.a választ te magad adtad meg arra a kérdésedre, hogy miért csak vegyes üzemű autókat gyártanak. mivel nincs mindenhol lpg.
hogy miért nem minden ötödik autó gázos? talán pont azért, mert sok a hozzád hasonló "hozzáértő".
-
keIdor
titán
Csak gázzal működő autót indíts már be -20°C fokon. Lenne mindenhol ha elterjedt lenne. Miért nem elterjedt? Mert a Skodán kívül tudtommal nem gyártanak gyárilag gázüzemű autót. Miért nem? Amiért nincs se normális villanymotor autó, amiért nincs gőzmotor stb.
Az olajhatalmak nem akarják, mert olcsó a gáz. Úgy tudom, hogy valaminek a mellékterméke egész pontosan...[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Voyage
aktív tag
válasz MPowerPH #8730 üzenetére
Anno, kb 2 éve, én is azt mondtam, hogy jó dolog a gázos autó, viszont autóvillamossági tanárommal folytatott kb 2 órás beszélgetésünk óta, egyértelműen azt mondom, hogy egy baromság.
Amúgy meg oké, hogy erős a kőolaj hatalom, de akik abban vannak, a földgázra is rászállnának, hogyha azt is el lehetne adni. De mivel csak egy gyártó árul ilyen autókat, semmi értelme. Ha mindenki gyártaná, mert olyan szuper lenne, akkor lenne gázhatalom is.
Mért, mikor autókat kezdték gyártani, dízelről szó sem volt, benzinnel kezdték gyártani, de diesel jó volt a teherautókba, hipp-hopp átvették személyautókba, és nagyon gyorsan elterjedt.
Miért? Mert keveset fogyaszt, motornak is jó, kevesebb is vele a munka, mint a benzinnel.
Aztán mostmár nagyobb autókba több dízel fogy, mint benzines. Gázos autókat meg tudtommal a skoda csinál, de ő is csak vegyesben.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
tibi666
senior tag
meg mert k erős a dízel lobbi, és úgy alakítják ki a környezetvédelmi normákat, hogy beférjenek azok is. közben meg sokkal károsabbak az egészségre, mint a benzinesek.
milyen autóvillamossági tanárod van neked, vagy hogy tanulsz te autókkal kapcsolatos dolgot, ha képes vagy azt írni, hogy a benzin keni a motort? ne rontsál már a helyzeteden, mert megint hülyeségeket írsz, ebben a hozzászólásodban is.
de ez már tényleg off, miután kiröhög az összes bmw topic olvasó, szerintem ne folytassuk ezt sehol.
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz tibi666 #8732 üzenetére
főleg a jó magyar benzin és gáz olaj.
Voyage:hol tanulsz hogy autó villamosságot is okítanak?
meg egy autó villamosságisnak mi köze van a mechanikai részekhez, ha nagyon szűken veszem a fogalmat ?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Voyage
aktív tag
válasz VR6-Fan #8733 üzenetére
Anno a Bánki Donátban SZKI-ben tanultam, mostmár máshol, elektronikát.
Amúgy hogy mondanátok, amikor a benzin lecsorog a hengerfalon, és a dugattyú ezen is csúszik, az olajon kívül?
Én nem tudom másképp fogalmazni.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
ha olajos a kezed miben mosod meg ha gyorsan meg akarsz szabadulni a kezeden lévő olajtól?
benzinbe...
na látod tehát a benzin egy oldószer. tehát a felkent olaj filmet is szépen felhígítja ami a henger falon van, ergo az szépen el indul lefelé, egy kevésbé szoros illesztásű és/vagy kopot motornál hiába van pontosan beállítva a befecskendezés akár le is folyhat a benzin az olaj térbe, ami valljukbe nem egy kellemes dolog a kopás szempontjából.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
MPowerPH
félisten
De a benzin rontja a kenést... Jaj istenem, tök evidens, triviális dolog. Én programozónak tanultam, most gazdaságin vagyok, és tisztában vagyok ezekkel a dolgokkal...pedig semmi közöm nem volt ezekhez.
Ott a példa, kézmosásnak tökéletes, én otthon az olajos kezem is benzinnel mosom, ha nincs otthon lakbenzin.Don't Tread On Me
-
Voyage
aktív tag
válasz VR6-Fan #8736 üzenetére
Meglestem a könyvbe, tényleg.
Látszik, hogy ebből buktam anno...Sorry, ezt akkor benéztem.
Viszont azt továbbra is tartom, hogy gáz max olcsójánoskodni való, rendes autóba, rendes haladáshoz, minimum dízel kell, de leginkább benzin.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
egy 2,8-as sor 6-os 192le-s motornál nem tök mindegy hogy 190le-d vagy 180le-d van főtengelyen ?
ez kb olyan hogy 100-as benzinhez van írva az ECU de te 95-össel használod.
de szvsz egy modernebb autónál nem túl bonyolult azért azt beállítani hogy azonos gázpedál állásnál 10% több gázt adagoljon mint benzint.
olcsó jánoskodás vagy sem azért ha mondjuk évi 15e-t mész el a kocsiddal nem mindegy hogy 10l benzint tankolsz 330ft ért vagy 13l gázt ~170ft ért.
és itt most nem 1,3-as szuzukira gondolok fogyasztásban, persze akinek abszolut mindegy lenne vagyoni helyzetéből és még is azt ott valóban igazad lehet (kivétel ha green peac-es ) de aki egy 3-4éves volt luxus autóba gázt tesz szerintem nem elitélendő.
az meg hogy a rendes haládshoz benzin kell, a dizel jobb de lényegtelen.
(tudom tudom, miért nincs F1-be sat sat... mert nem lehet turbot alkalmazni..)
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Voyage
aktív tag
válasz VR6-Fan #8739 üzenetére
F1-et nem hoztam volna fel, mert nem nagyon foglalkozok vele, de számomra az a motor, ami egyenletesen gyorsul, ahogy nő a fordulatszám.
Turbós benzines még csak-csak, de azért se vagyok annyira oda, mint egy v8-as szívóért.
Abszolút nem bonyolult beállítani, ha ért hozzá valaki, és nem kókány az illető...
Amúgymeg aki sokat megy autóval, gondolom cég miatt, annak nem mindegy, mennyit fogyaszt?
Aki meg magánba megy ennyit, saját pénzből fizeti, és nem futja a benzinre, vegyen dízelt, vagy gyengébb motorost.
Amúgy pl régebbi, 10-15 éves, max 2milliós, de sokat fogyasztó autóba még csak-csak tennék gázt, de egy 3-4 éves luxus márkába eszembe se jutna.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
dragonfx
veterán
Már mi van ebbena rohadt topikban...elegem van beárúllak titeket
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
VR6-Fan
veterán
váltózó geomátriás turbos vagy kompresszoros, vagy kombinált (turbo-kompresszor).
tehát amikor egy 170le-s motorból kihoznak 400le-t (tartosan) akkor az nem is számít motornak mert nem egyenletes a teljesítmény görbéje, de egy V8 amit baltával terveztek szinte meg annak számít mert egyenletes a teljesítmény görbéje?
hüm érdekesen látod 1-2 kérdésben a dolgokat.az hogy neked a V8 filingje tetszik meg szuverén jogod
picit programozni kell az ECU-n, és megértetni vele hogy "te barom most benzint fecskendezel most meg gázt".
egy luxos kocsi addig luxus számomra még az első tulajánál van, hiába tudja ugyan azt a kényelmet a második tulajnak, de valahogy még sem...
kis cégek ahol a tulaj is dolgozik és mondjuk ő tankolja a "céges kocsit" vagy magán vállalkozó, de teszem azt az 1000-es szuzi nem felel meg x y kitételnek?
aprópó a Bánkinak nem csak felső fokú része van ?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Voyage
aktív tag
válasz VR6-Fan #8743 üzenetére
Inkább legyen 170ló, szívósan, mint 400 feltöltve....
Nekem a 10 éves E38 BMW is luxus, legjobban az kéne, de úgysem fogok venni, mert nagyon nem racionális döntés.
Céges autó alatt azt értettem, ahol egy nagy cégről van szó, és édes mindegy, mennyit fogyaszt, bedobják a sok-sok milliónyi számla közé...Bánkiból van szakközép is, pesten, 13. kerületben.
Keldor papa: Budapesten, váci úton levőbe jártam anno.
Én szeretem a BMW-t, sőt, de szerintem ez is hozzátartozik ehhez a témához.
De mostmár tényleg menjünk át ide: [link][ Szerkesztve ]
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
ezt nem tudtam a sulival kapcsolatban.
ültél már igazán nyers és egyszerű autóban ami 900kg alatt van és van mondjuk 140le? de legyen csak 100...
ha igen akkor azt szorozd fel 4-el.
meg a turbo lyukat is ki lehet küszöbölni, változó geo-s turboval ill bőven lehet játszani a hideg meleg oldali A/R-el, de gondolom ezt anno tanították neked, sokkal részletesebben mint ahogy én tudom..
én meg nem azt értettem, de az én szituácioban van létjogosultsága a gáznak ?
(hát nem tudom vissza ültem egy olyan kocsiba amibe az a motor szívó ként van hát nekem egy lomha disznó volt, igaz a turbos amihez szerencsém van csak 300le körül van.
és hang elvesztése ide vagy oda, vicces amikor a 10éves luxus autókat(nem M5 RS6 sat-ra gondolok, hanem normális méretű motorura) 5.-ben letolod hogy ugyan menjél már mert feltartasz)
választ meg már oda várom mielött dragon itt agyvérzést kap nekem
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
dragonfx
veterán
Remélem egyértelmű a mondandom.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
válasz Winner_hun #8747 üzenetére
mi elnne a bmw.s topikkal árúló a nyitó..durva lenne.
majd kiderül mit hoz a jövő...amíg nem próbáltam 18is.t 20as e36ot meg vti hondát nem tudok nyilatkozni igazán.tény aza lassítás fékezékor is ilyne apró durrogások tetszik eléggé.és ezt csak hondánál max. nissannal hallok.
addig meg marad a kis m40 és annyit megyek amennyit megengedhetek magamnak.aztán akinek nem tetszik .....bmw parking only
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Keresek! Motorkerékpár
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős