Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ricsi.M

    tag

    Sziasztok!
    E60, 30d, 218 lovas, 2004-es.
    Olvastam egyik német oldalon, hogy a tömítetlen szívósor érinti szinte az összes sorhatos dízelt, és ez a forgattyúsház-szellőztetéséből adódik, ez meg tönkrevághatja az izzításelektronikát. Na most ennek fényében keresgéltem magyar oldalakon hátha találok valamit, egy 535d tesztet találtam az egyik hazai autós portálon, itt ni írják is:

    "Anno az E39-ben ezt a funkciót egy nagy olajmegkötő-kapacitású szövetszűrő végezte, jól. Az E60-as BMW 5-ösökben ezt a feladatot megkapta egy röpsúlyos, ciklonrendszerű leválasztó, egy centrifugális elven működő köráramlású szűrő. Sajnos ez nem lett jó, de ennél is nagyobb baj, hogy az átdolgozás utáni M57TÜ2-es motorokból, így nemcsak a 286 lóerős 535d-ből de a 231/235 lóerős 530d-ből is kihagyta ezt a leválasztót a BMW. Ami nincs, az nem is tömődhet el, nem mehet tönkre tőle a rosszul karbantartott motor és pénzbe sem kerül.
    Ennek következményeként az olajpára visszajut a szívósorba, kokszként szennyezheti a szívószelepeket, amelyek ettől egy idő után nem zárnak rendesen, mindeközben fogy a motorolaj és veszélyben van az említett izzításelektronika. Aki jót akar, az mind a korábbi, mind a későbbi 535d-jét (illetve 530d-jét és a 177 lóerős 525d-jét) szereltesse vagy szerelje át az M57-es, E39-es, 184 vagy 193 lóerős 530d-k olajleválasztójára, ilyenre ni és a szűrőbetétet cserélje ki legkésőbb 50 000 kilométerenként. A 11-15 számmal jelölt elemekre lesz szükség a tömítésekkel együtt, a szűrő cseréjekor elég a 15-ös szövetbetétet megvenni."

    Na mostan a kérdés. Ez a probléma tényleg fennáll? Mert ez kb 10 ezer forintból megvan, és otthon simán cserélhető. Teljesen kompatibilis az E39 530D M57 alkatrésze az én autómba is? Valaki csinált már ilyet esetleg? :) Előre is köszi!

    MR Informatik - IT üzemeltetés, rendszergazda, szerviz, weboldal készítés - www.mrinformatik.hu

Új hozzászólás Aktív témák