- Prohardver app (nem hivatalos)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okosórát gyermekeknek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
gp Sokak szerint abszurd a játék alap témája, mégis nagyon sokan döntöttek arról hogy kipróbálják a programot.
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chrys_
addikt
Nálam most alap ki van kapcsolva a funkció, de ECO PRO módban aktiválódik, ki kell/lehet kapcsolni újra.
-
veterán
A VW-é is ugyanilyen. Télen mínuszban indulva, 2km után a kereszteződésben megállva a stop táblánál, simán leállítja a jéghideg motort. Tartós autópálya menet után a benzinkútnál megállva is. Tűforró minden, izzik a turbó, SOHA nem szabad ilyenkor megállítani az autót.
Minden felhasználói kézikönyvben benne van, hogy ne állítsd le a kocsit nagy terhelés után, várd meg, amíg kicsit lehűl. Mindegy milyen meleg van kint, lehet 40 fok is, a több száz fokos, sokszor vörösen izzó turbó akkor is rengeteget hűl a beszívott hideg levegő által, terhelés nélkül. Ahhoz, hogy ez belássuk, nem kell mérnöknek lenni A propaganda mást mond, de nem szabad elhinni. A gyártónak nem az a célja, hogy 10 évesen, 2-300e km-rel is hibátlan legyen az autó. Neki az a lényeg, hogy újat vegyél.
A start-stop rendszer az autóipar egyik legnagyobb baromsága, amit rálökött a felhasználókra. Én biztos vagyok benne, hogy sokkal többet árt, mint amennyit használ. ÖÖÖ használ? Milyen pozitív tulajdonsága is van ennek a rendszernek? Semmi. Csak drágítja és terheli az autót. Kevesebb lesz a károsanyag-kibocsájtás? Laborban lehet, de a valóságban nem hiszem (maximum ha tényelg 10 percet állsz a dugóban egy helyben). A leállítás, de főleg az indítás a motorok legrosszabb üzemi körülményei, ahol nincs tökéletes égés, nincs szabályozott üzem. Ekkor a legmagasabb a károsanyag-kibocsájtás is. Arról nem is beszélve, hogy a hamarabb tönkremenő alkatrészek miatt a környezeti terhelés is magasabb, hiszen újat kell gyártani helyette, a régiből pedig hulladék lesz. Leállított motorral nem megy a klíma pl, az elektromos fogyasztók is az akkumulátorból táplálkoznak. Indítás után ezt az energiát vissza kell termelni, ergo a motor nagyobb terhelésen jár, ami magasabb kibocsájtást jelent. Az akkumulátorok sokkal hamarabb tönkre mennek, a rossz akksi pedig veszélyes hulladék, az új legyártása nagyban terheli a környezetet. Lehetne még sorolni...
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #48154 üzenetére
Mondjuk ilyen részletesen én nem akartam leírni, de ez így van. Ez a Start-stop többet árt és semmi haszna nincs. Vagyis van....elromlik és vesznek újat.
Gsx-rr: amikor megálltam felnyitom a motorháztetőt, így kap hűtést.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz SeniorTilla #48154 üzenetére
Kicsit árnyaljuk a képet: nem csak Mo-n vesznek ilyen megoldással autókat, simán van olyan élethelyzet, ahol igenis spórol, lehet, hogy nem annyit, mint amennyit kellene, de a környezetszennyezés csökkentése érdekében mindenért le kell hajolni. Még egy ilyen megoldás is jobb, mint a semmi. Azért annyira nem veszélyes ez a helyzet a mechanikára, turbókat felkészítik ilyen helyzetre, aksiban is van okos vezérlés, meg nagy kapacitás, ha hidegben is csinálja, azt szoftveresen kell szabályozni.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz chess001 #48156 üzenetére
Mit gondolsz a vga ventije miért pörög még a terhelés után egy ideig?! Azért, hogy lehűtse. Ugyan ez a helyzet itt is csak itt ezt nem alkalmazzák.
Haverpmnak 335i van. Amikor múltkor megállt nálam még 5 percig hagyta menni. Valakik tudják, de az emberek 90% sajnos nem, mert azt mondják hitelt adnak veszünk másikat.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
veterán
válasz FIREBLADE78 #48132 üzenetére
Ugyanez pepitában. A barátom a frissen vett X5-ös tükrét húzta meg a mélygarázsban, a szálloda aljában. Még nem volt 1 napos a gép
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
veterán
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #48161 üzenetére
Környezetszennyezés csökkentését elsősorban a teherhajók és a gyáraknál kéne kezdeni.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szimi57
őstag
Megvolt az olajcsere. Ami benne volt Liqui Moly Top Tech 4100 5w40. Ami bele került Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60. Mindez 17 e. km. után.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #48164 üzenetére
Csak egy kis Compact (N46 motor).
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #48166 üzenetére
Ki más lett volna? Én. Még nem állt be
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #48168 üzenetére
Tavaly március óta, télen pihen.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #48170 üzenetére
Nyilván nem azért alkalmaznak "higabb" olajokat ma, hogy gyorsabban eljussonak mindenhova, hanem a precizebb gyártástechnológia miatt. 190 e. km van most benne. Abban bizok, hogy csak kopott már valamennyit.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Newlachka
őstag
válasz Gsx-rr #48153 üzenetére
e90ről dobsz pm-be pár képet, leírást?
hogy ON is legyek: megint megyünk a szerelőhöz ma. pár hete egy megállás indítás után check engine.
Persze sehol nincs senkinek BMW specifikus program(inpa+kábel-ha valakinek van megvenném!) így multival lett kiolvasva,törölve.
P0170-es hiba. kb 80km után vissza is jött.
most egy hétre letesszük,és meglátjuk,hogy sikerül-e találni valakit aki rendes programmal kiolvassa,kiderül a hiba,és meg is tudják csinálni.[ Szerkesztve ]
-
negro
őstag
válasz szabi325 #48100 üzenetére
"férfi ember nem jár piros autóval"
na ne mar. ceges autom tuz piros de ne erzem feszelyezve magam. a piros egy tok eroteljes ffias szin. de idezek: "Erő-, tűz- és hatalom-jelképe" , "vér és a tűz színe" es stb.
azert anno egy E30 M3 SportEVO is pl csak pirosban es feketeben letezett... es van meg jo par bmw amin baromi jol mutat a piros.''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
negro
őstag
válasz CharlieDrop #48173 üzenetére
ezt a 10w60 eroltetest en se ertem egy olyan motornal amit 5w-30/40 -re "terveztek"
anno mikor vettem a 39-et elozo tulaj is 10w60-al jart vele. mikor megtudtam nem is ertettem illetve az akkori Castrol literenkenti arat ismerve nem volt kerdes nem ez fog bele menni...''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
veterán
Ízlések és pofonok. Nem mindegy, milyen az a piros autó, és milyen piros az a piros. Ez a vas egy alap 3-as volt, egycsöves kipufogóval, ha jól emlékszem. Ez azért nagyon messze áll a férfiasságtól. Egy ferrari más tészta lenne, de ez nem ferrari.
Nekem is volt bordó E36-om, de az nem piros! Gyönyörű szín volt. Pirossal én sem járnék semmi pénzért.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
veterán
válasz Shadowbull #48178 üzenetére
Egymilliószor leírtuk már, hogy a hősokktól akarjuk megvédeni a turbót ezzel.
Látod, te is ahelyett, hogy konkrét választ adnál, melyik motorban van a leállítás után is hűtése a feltöltőnek, inkább megint fellengzősködsz. Oké, német vircsaft.
Akit tényleg érdekel a téma, ne itt keresse a válaszokat, mert csak kioktatást fog kapni. Esetleg majd a tapasztalt szakemberek, pl. Ezredes segítenek megmondani.
Nekem a nagy turbó vízhűtéses, de nem tudom, hogy keringeti-e a vizet leállítás után is. A kicsi hagyományos, abban nincs vízhűtés.
Van itt egy jó cikk, ha valaki még nem olvasta, ajánlom figyelmébe:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/26/mitol_doglik_a_turbo/
Ha reumáskezűeknek fájna a csuklója 3-at kattintani, akkor itt a LINK
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Shadowbull
addikt
válasz SeniorTilla #48179 üzenetére
Figyi, MINDEN turbomotorban van mar elektromos utankeringetoszivattyu legalabb mar 20 eve. Mar joval korabban volt mint ahogy a start-stop megjelent volna, tehat a leallitas elotti jaratas mar 20 eve is tok felesleges kornyezetszennyezes volt.
A dizelekben pedig messze nincsenek olyan homersekletek, hogy a turbo hutese indokolt lenne, kiveve nehany sportosabb-erosebb valtozatot.
Az hogy a 20-30 evvel ezelotti konstrukciok nem hutottek a turbokat kulon, es ott komolyabb hajtas utan ajanlott volt nem rogton leallitani a motort a mai motorokkal kapcsolatban semmilyen relevanciaval nem rendelkezik.
Olajat meg leallitott motorban ne akarj keringetni mert baromsag. Azzal meg ne gyere hogy jaj forog a turbo jarokereke leallitott motornal es nincs kenese, mert az is baromsag.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
válasz Shadowbull #48180 üzenetére
Én most vettem a Ferry-éktől egy BorgWarner kis turbót a kocsira. Ez azért nem 20 éves konstrukció, 2013-as, de nincs benne vízhűtés, csak a nagy turbóban. Tehát, ha az olajat nem keringeti csak a vizet, akkor a kis turbó nincs utánhűtve. Nem véletlenül írják a cikkben azt amit.
Nem tudom honnan veszed, hogy azért aggódunk, mert forog a turbó leállítás után. Szó sem volt erről. A probléma az, hogy ha túl forró a turbó tengelye és leáll a keringés, akkor ráéghet az olaj, ami hosszabb távon tönkreteszi a csapágyat.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
KAMELOT
titán
válasz Shadowbull #48180 üzenetére
Lényeg, hogy a ki-be kapcsolgatás nem jó a motornak. Azzal meg semmit nem spórol, hogy 10mp-re leállítja a motort. Ha araszolgatni kell akkor 50x kapcsol a motor? Az már kellemes
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chrys_
addikt
Ma reggel leadtam az autót a helyi BMW szervizben, mert a hibás ülésszellőztetést rendbe kell hozni.
Valamint van kb. 20 további hiba a diagnózis szerint, mind akkor íródott be, amikor a dyno mérést csináltuk. A mérés után közvetlenül még az autó is kiírt ABS, DSC, futómű, radar (biztonsági eszközök) stb. hibákat a kijelzőn, de ezek mind el is tűntek úgy 50m gurulás után.
A jelenlegi hibák egy része is a "Giergeschwindigkeit" szenzor miatt vannak (nem tudom pontosan ez mi, szerintem valami elmozdulásjelző-szenzor lehet), de a szerviz tanácsadó szerint ha ez még fennállna, akkor a motorcheck, abs, stb. visszajelzők világítanának. Az autó érzésre jól működik, nincs rá panasz.
Ma csinálnak a szerelésen kívül egy diagnosztikát, ha valami hibás, akkor lesz egy újabb időpont náluk...H.Ezredes: Mondtam nekik, hogy van a motortérben egy kábel leragasztva, nehogy visszadugják
Megemlítettem neki a hibás AGR-Ventil hűtőt, ezt megcsinálták volna ingyen annak ellenére, hogy ez a sorozat nincs a BMW akciójában. De ugye ha már megtaláltuk a hibát, és szét volt szedve az autó, nem lett volna semmi értelme úgy visszahozni, így volt a jobbik megoldás.Most láttam először az új X7-t. Nagyon nagy ízlésficam kell azoknak a veséknek az elfogadásához, valamint jól feltöltött bankszámla... Ráadásul a BMW Laser lámpák meg ugye nagyon keskenyek is mellette, nagy a kontraszt. Mindez 11x ezer euróért. Bár a helyi akciós ár 106 ezer.
Start-Stopp: én is átprogramoztam az utolsó beállításra (ami nálam OFF), de ECO Pro módban aktiválódik automatikusan.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz SeniorTilla #48181 üzenetére
Nyilvan a te kis turbod soha nem lesz olyan meleg, hogy kulon huteni kelljen. Mi ebben az elkepzelhetetlen?
Hogy forog a turbo tengelye azt is olvastam mar valamelyik zsenitol. Az indulo kerdesben is olajkeringetesrol volt szo.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Shadowbull #48185 üzenetére
Ahha..... És a tengelyt mi keni / hűti ???????? Az olaj.... Nem a víz... Kívül keringetheti a vizet a tengely összesül..... Nem kell messzire menni a V8-as motoroknál ahol a 2 hengersor között vannak a turbók azok elégetik az olajat / felzabálják...... Persze a csoda 5W30 as olaj is segít..... Dízeleken meg egyáltalán nem mindegyiken van vízhűtés...... Rohadtul lekotlanak 4 hengeres turbók 150E Km környékén de a 6 hengeresek is 200E Km körül.... Persze a csoda 30 ezres olajcserék meg 60 ezres levegőszűrő cserék is közre játszanak de igen is szétmennek....
"MINDEN turbomotorban van mar elektromos utankeringetoszivattyu legalabb mar 20 eve"
De jó tudni ???????????? Melyik BMW modellre is gondolsz 99-2000 környékéről ? Egyiken sincs ilyen mondjuk gyári turbós benzines se mert szívó volt az összes akkor..... Az N54 2006-ba volt az első ami vízhűtéses turbót kapott.... A láncnak meg kifejezetten jót tesz a Start-stop rendszer alig szakadnak és nyúlnak rommá..... És ezek nem fikciók meg feltételezések hanem mind tény...... A benzines motorok is olyan magas üzemi hőmérsékleten dolgozni,hogy 100-150E Km alatt simán szétporladnak a láncvezetők a műanyagok eltörnek...
Ez 110E Km...
Szerencsétlen dízelek is kínlódnak megy a regenerálás kap ott minden szépen gazdagon hőt...... Mikor 100-150E Km alatt szétporladnak a benzines vízhűtők meg klímahűtők az is rendben van.... De sehol nincs meleg főleg nem a turbónál..... Kár,hogy a motorba / motor körül minden széthullik mert nem bírja a meleget de a turbóknak ez meg se kottyan.... Pedig hát szépen hullanak le ha az ember nem figyel oda.... Ami itt van 20D 161E Km turbó off és nem most kezdett el lógni 18D 99E Km vezérlés elszakadt de amúgy jó a Start-stop meg a hűtés is és úgy minden tök fasza..... Még jó,hogy semmivel nincs probléma...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
veterán
válasz H.Ezredes #48186 üzenetére
Ezt a "flexibilis" kartergáz csövet már én is cseréltem. A régi úgy eltört, mint a ropi. Ott van a turbó mellett.
Amúgy ez az utánkeringető szivattyú hol van, hogy néz ki (már ha van)? Kíváncsi lennék rá, hogy megtalálom-e a motortérben
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Shadowbull
addikt
válasz H.Ezredes #48186 üzenetére
"És a tengelyt mi keni / hűti ???????? Az olaj.... "
Igen, es? Allo helyzetben minek kenni?
"Kívül keringetheti a vizet a tengely összesül..... "
Ez fizikai lehetetlenseg. Ugyanis a csapagy korul keringeti a vizet a csapagyhazban, azaz a csapagy es a tengely nem lehet melegebb mint maga a csapagyhaz.
"ahol a 2 hengersor között vannak a turbók azok elégetik az olajat / felzabálják...... "
Na ja, csak nem a turbo tengelyen es plane nem leallitas utan.
"Dízeleken meg egyáltalán nem mindegyiken van vízhűtés......"
Mert nem kell, a dizelek kipufogogaza sokkal hidegebb mint a benzineseke, maguk a turbok is sokkal hidegebbek uzem kozben.
"Melyik BMW modellre is gondolsz 99-2000 környékéről ? "
Nem kizarolag BMWre gondoltam hanem altalaban.
Amugy meg szedd ossze a gondolataid mert rettento zagyván írsz.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
veterán
válasz Shadowbull #48189 üzenetére
N47, a két turbós 4 hengeres 25D, 218PS
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Shadowbull
addikt
válasz SeniorTilla #48190 üzenetére
Dizelben nem tudom van-e kulon keringeto szivattyu.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
válasz Shadowbull #48191 üzenetére
Tényleg a legnagyobb tisztelettel kérdezem, ha nem tudod, akkor miért írtad ezt? Ezzel csak félreinformálsz minket.
Figyi, MINDEN turbomotorban van mar elektromos utankeringetoszivattyu legalabb mar 20 eve. Mar joval korabban volt mint ahogy a start-stop megjelent volna, tehat a leallitas elotti jaratas mar 20 eve is tok felesleges kornyezetszennyezes volt.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
FIREBLADE78
addikt
Észrevettem,hogy 30-40 km/h sebesség mellett egyenletesen tartva a gázt ránt,akad egyet a kocsi. Nem minden útnál,de ma is előfordult. Direkt nem huzatom hidegen és ezt kapom cserébe. Ha veretem neki,akkor nincs ez.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #48193 üzenetére
Jol hangzik! Foleg egy uj garancialis autonal! Azonnal kerj idopontot a szervizben
-
Shadowbull
addikt
válasz SeniorTilla #48192 üzenetére
Szerintem teljesen egyertelmu hogy amit leirtam az a benzinmotorokra vonatkozik, hiszen kulon kitertem a dizelekre.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
-
KAMELOT
titán
-
veterán
-
Gsx-rr
veterán
válasz SeniorTilla #48196 üzenetére
Nalam a garancialis par 10.000 kilometeres auto meg ujnak szamit
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.