Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #26296 üzenetére

    A 330ci sem esett le neki... :C

    Még németben volt szerencsém egy E92-es 330i tulajjal beszélni. Fullos Hamann tuningja volt, azt hiszem 320 lóerős volt így, viszont mesélte, hogy a 35i gyorsabb nála, nem bírja otthagyni, ill. 14 liter alá nem tud bemenni, ha pedig nyomja rendesen, akkor 19 litereket is megeszik a kocsi. Ez még 2009ben volt. A lényeg, hogy totál csalódott volt a csóka, nem ajánlanám senkinek, szerintem marad a két véglet. Városba kis motorral benzines rövid távra, vagy 35i 1-2 turbóval, rendesen nyomatékosan, amivel városon kívül is lehet hülyülni.

    A benzinesek alapvetően jobban gyorsulnak, hiszen elég sokáig lehet egy-egy sebességben tartani a kocsit, és szerintem emiatt jobb rajt is vehető, de ez csak 0-100-nál előnyös. Ha már megvan a sebesség, akkor oda az előny, és képbe jön a dízeles motor rugalmassága. Biztos van, akinek tetszik, hogy megnyomja a kocsinak, visszavált 4ezres fordulatra, és üvöltő hang mellett megindul a kocsija, sőt még vmi spéci hangosabb kipufogót is szereltet a kocsijára h jobban szóljon, én viszont 1750-től ugyanúgy végrehajtom, minimális hangnövekmény mellett, 2/3 akkora fogyasztással.

    Mész a forgalomban, látsz egy üresedő helyet, ahova be akarsz sorolni:
    Benzines szívó: vissza kell váltani (mert gondolom nem bőgeted a motort 4ezer felett, hiszen drága az üzemanyag), vagy lepadlózod az automatát, ami kis késlekedéssel visszavált neked, a lényeg, hogy fél másodpercet buktál, jön a hangorkán, és remélhetőleg odaérsz mint egy sutyerák pöffeszkedő bmw-s.
    Diesel: lepadlózod, és mire a benzines visszaváltott és megindulna, te már félig be is értél szépen, csendben.

    Nekem az alábbi elképzelésem van:

    Ha városba kell autó, és tényleg évi 10k km körül használom, akkor nem kérdéses, hogy benzines kocsi a jobb választás, az már más tészta, hogy szívó v. turbós benzines, én biztos turbósat vennék, ha van, gondolom az is hamar bemelegszik. Azt viszont nem értem, hogy minek városba egy 320i-nél erősebb motor, szerintem a legalapabb benzines motorral elég kell, hogy legyen, hiszen 50-90-130-at az is viszi (sőt megkockáztatom, felesleges bmw-t venni ezért). HA mennék ökörködni, élményautózni és még ide-oda, akkor máris borul az évi 10k km és a kicsi benzines párosítás is, és képbe jöhet az erősebb benzines a hangja miatt, de szerintem csakis ekkor, mert

    amint évi 20-25k km-t túllépjük, akkor jobb egy diesel, ekkor pedig nem kell félni a legerősebb variánsoktól sem, mert x5-x6-okat kivéve megállnak 8-9 liternél bármilyen szituban (=alap benzines motorok fogyasztása...), és ugyan nem lesz hangorkán, de élményautózás ugyanúgy lehetséges, csak városba rövid távokra nagyon nem nyerő, hacsak hétvégente nincs egy-egy nagyobb kiruccanás, mert akkor nem probléma a hétközbeni városozás sem.

    A dieselesek sok problémája pedig a tekert kilométerek miatt van. Tisztázott szervíztörténet kell, és ha vminek épp alattam jön el az ideje, akkor bizony cserélni kell. Ha vki rendszeresen rendben tartja a kocsiját, akkor az sosem egy nagy szervíz lesz, hanem kicsit több kisebb kéne h legyen. Aki anno dieselt vett újonnan, az biztos nem az évi 10k km miatt vette, hanem a legalább 30k miatt, és ha ez így van, akkor egy e46-os diesel alsóhangon is 300k km-rel rendelkezik, csak fele annyival árulják. A benzineseknél pedig az évi 10k km-rel még nincs mit titkolni, ilyen egyszerű az egész. Nekem most 167k km van a kocsiban, és amiket látok, hogy ennyivel árulnak, egyszerűen borzasztó, mert legalább 100k km-rel több kéne h legyen bennük, annyira le van élve a belső tér is, meg gondolom más is...

    Ha vki használtan bmw-t vásárol az eredeti ár töredékéért, akkor ne spúrkodjon fizetni utólag a szervízdíjakat, vagy akkor nem kell bmw-t venni.

    CharlieDrop-nak szerintem tökéletes a kocsija, mert már a 20d is feleslegesen erős a normál forgalomba (ergo jó a 18d), és mivel tetszett neki a bmw, vett is egyet a kis fanatikus :)

    Bocs, ha kicsit összefüggéstelen lett a post :D

Új hozzászólás Aktív témák