- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 11 - népalma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Computex 2024: Térhangzás bárhol, bármihez a Creative új fej- és fülhallgatóival
ma Zen Hybrid SXFI, Zen Air SXFI és Zen Hybrid Pro SXFI néven új audio termékekkel bővíti kínálatát a Creative Technology.
-
Nine Sols teszt
gp A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
Én ezeknél max. a 300asnál láttam, hogy kicsit gyatrább a minősége, aztán ha nagyon nem pixelbabrálunk, akkor kutyát nem érdekli. YT teszteket nem is érdemes nézni, csak belezavarodik az ember és mindenki mást mond. Meg kell nyomkodni, ha nekünk megfelel, akkor használni kell.
-
Jahno
őstag
Ezekre sosincs jó megoldás, néha túlbonyolítjuk, néha mutatok valamit, hogy ezt lehet, akkor azt még leszarozzák és minőség kellene csak olcsón és tudás nélkül, utána meg fotós csoportban már 37 vakus világításnál tartanak, mikor a júzernek elég lenne weboldalra minimál is mert fotósok is tudnak fikázni, csak van az a szint, amikor minek és funkciójának egy tök egyszerű kép is megfelel bármivel egy sima fehér háttér előtt.
-
iceQ!
addikt
Sajnos csak új jöhet szóba, céges vásárlás lenne.
Egy ilyen asztalra szerelhető állvány mennyire érné meg?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
gjoco1
addikt
Kicsi túlzás van persze abban , hogy izomból . De eléggé zavaró , hogy " komponálásnál " szaggatva tudom állítani . Szerintem valami nem kerek . Monom ezt , miután eddig csak a kit obit használtam , illeve van egy szintén veterán toló obim . Legjobb nyilván az lenne , hogy egy hasonló , vagy ugyanilyen összehasonlítása .
"A gyakorlat a legjobb tanitó mester" /Publius Syrus/
-
Jahno
őstag
Nekem a legidősebb occsó kínai állványaim most lesznek 15 év körül, de meg kellene néznem. Legtöbbet ráadásul használtan vettem, akadnak bőven ősöreg megkíméltek is. 2018ban szűnt meg a fotós pinceklub, szóval a legtöbb motyó boom kartól a fényformálókig is minimum 7-8 éves.
-
Jahno
őstag
Nyilván annyira mélyen nem tudtunk fotózni, mert ahhoz sokan voltunk meg kevés az idő, de összességében jó volt és csak úgy megnézni is érdemes. Azért lukkamerával is sikerült hosszú záras meg mindenféle művészkedős képet gyártani. Nem csak a vezérlő érdekes, bazi nagy az egész, ki lehetett nyitni a teherelosztókat, volt ott minden más is. Egyszer még úgyis kibérlem egész napra :-P
-
ph_5.5
aktív tag
A jogszabaly egyszeru
Szinte minden epulet fotozas engedelykoteles.
Az epitesz szerzoi joga csak egy resze a dolgoknak, de a tulajdonos is jogokat fyakorol. Kozintezmenynek meg plane.
A oarlamentnel a szerzo halala ota hiaba telt el tobb mint 70 ev, az orszaggyulesrol szolo tv kimondja hogy sem reszleteben sem egeszeben kereskedelmi celbol nem fotozhato.
Van egy un panorama szabaly is, de olyan apro kibuvokkal hogy jobb fotozas elott inkabb engedelyeztetni, mint utolag torolni es birsagot fizetni.
Szoval jo eséllyel nem, nem fotozhatod a kozintezmenyt, sem annak reszleteit legalisan csak ugy, arra jarva... -
ph_5.5
aktív tag
Az epulet tervrajza, firmaterve szerzoi jogvedelem alatt all. Szerzo halalanak evet koveto jan 01 tol 70 evig
A korhazak ha ennel oregebbek, akkor a leirt masodik szabaly miatt nem fotozhatoak csak ugy. Szoval a tulaj engedelye kell. Fuggetlenul attol hogy csak magadnak fotoztad vagy penzt akarsz belole. -
Jahno
őstag
" azt azért nem gondoltam volna, hogy a fotósok között sincs ebben egyetértés. "
Olvasni kell fotós csoportokat, még a Mikrosat tulajával is szóváltásba keveredtem, elsőre lehülyézett, mer' X éve a szakmában van és majd ha ennyire sötétek vagyunk, akkor tart belőle előadást és jajj de jó lesz, aztán jött pár MTI-s fotós arc akinek neve is van, azok kicsit helyretették majd törölte gyorsan az egész témát, annyira beégett :-)
Egyéb esetben meg n+1 dolog félre bír menni, sokan nem is értik, sokan meg túllihegik, mert odaadok egy képet valamire és elvisz a népharag, hogy pfujj miért adom ingyen és ne dolgozzak ingyen. Hááát, így volt kezdvem, odaadtam, világbéka ne kezdjük újra a sületlenséget.
Telkos eszközre nem tudom miért ugrik a hatóság, ha annyira kiemelt fokozat a cucc, akkor közelébe sem engednek. Kivéve a parlament, meg reptéri beléptetők, ott is csomó mindent lehet fotózni, csak ilyesmiket nem.
Annyira harapnak, hogy egy csomó épületet nekem meg melók miatt le kell fotózni, kollégáknak meg tornyaik is vannak rajta, de ha ez olyan könnyű zsarolási technológia lenne és pénz szerzés, akkor szórnák a büntit a parlamentes fotók miatt, mint fruttit az óvodában. Nem tudom idehaza találunk-e olyan fotóst, akit ilyen miatt vegzáltak? (nem, nem arra gondolok, hogy a Westendben a magáterületen belül akart valamit fotózni és elzavarták és egyéb ilyen verziókat is kerüljünk légyszi, a balatoni csajozós fotókkal együtt).
Vagy Inota is szóba került, fele műemlékvédelem alatt áll és még külön fotós túrát is szerveznek oda ugye (:-
-
Jahno
őstag
Meg a körítéssel. Lásd a MÜPA és a többi, hogy önmagában szabad, modellkedősbe már beleszólnak és jön a procedúra amit inkább visszautasítanak, nem akarják, kész. Aztán gondolom ha Magicmeda, Laokoon vagy hasonlók esnek be ilyen kéréssel, akkor rögtön más válasz kapnak meg kerek számokat :-D Meg sok mással is párhuzamban van, de lassan minden opciót leírtunk, most Magicmedia megoldásait szintén nem kellene ide sorolni. Esküvő fotózással magáncélra sem ugrálhatsz, sajna a körítés sem úgy néz ki, de alap dolgokra ott is adnak engedélyt. Nekem egyszerű, maradok az épületeknél mindenféle sallang nélkül és majd ide írom meg elsőnek ha orrbavert a bíróság
-
Jahno
őstag
Ez azt mondja konklúziónak, hogy szabadon fotózható. Lehet rá kellene kérdezni külön az antennára, hogy milyen magas és milyen színű amivel bajok lehetnek :-D
Bár engem lassan az fog jobban érdekelni, hogy rajtam kívül ki fotóz antenna erdőt és miért?
De biztos ezek sem értenek hozzá, na:
-
Jahno
őstag
Abból is akad mindenfélém. Szoktam nézegetni a cctv kamerákat is, csak úgy érdeklődős jelleggel. Gondolkodom is néha, mikor elég látványosan nézegetem valami zűrös helyen vagy bankban, akkor mikor kérdeznek rá, hogy mi a bajom, de egyelőre még ezért sem vertek nyakon :-D
Rendes antennákra gyúrok. eleve minden ami ipari műtárgy azzal már lehet valamit kezdeni (olajkút, villanyoszlop) és ezzel is lesz tervem, hogy a kisebb testvérei is mellette legyenek a képen, csak kocsival nem nagyon tudtam megállni, szóval gyalogos/bicajos túra lesz:
-
Jahno
őstag
És olyanba lehet még belefutni, hogy csipes az akku és a váz nem mutatja a töltöttségét, vagy egyszer csak a vázra teszel új FW-t, utána jön elő valami anomália.
Érdekes katyvasz az egész, éppen most kérdezték Sonys csoportban, aztán persze jön mindenki, hogy csak eredeti és majd tönkreveri a vázat, satöbbi. Nehéz ügy. Elmélkedtem más vonalon:
"Ez durva, legrégebbi akkum megnéztem amit mostanában ajándékoztam el és még van benne némi lendület. Akkor 2300 pénzbe került, gyári meg 18-20ezer közt. Erős dilemma, és ez még a sárga dobozos kékfehér címkés, amiben elég nagy szórás volt és ma már nem vennék. Akkoriban még az ilyen nevenincs ipar is korrektebb volt.
Ha bele dagad attól még sok baja nem lesz a váznak, de ha egyet kinyír az élettartama alatt, még lehet akkor is olcsóbban megúsztam és akkor úgy fotó terén már a 3. garnitúrát nyúzom vázban is. Kb-ra összeszámolhatom, hogy mennyit spóroltam akkun. Első vázhoz nem volt sok, csak 3 darab. Az már 60ezer pénz körül van. Utána következő 2 gépnek egyforma akkuja volt, az kb. 90ezer, most egyik váznál 70ezer, másik kettőnél 230ezer a különbözet. Összeadva 450ezer pénzzel volt olcsóbb az elmúlt kb. 6 év utángyártott akkuja....
És most jut eszembe, hogy az első Sonyhoz nem is számoltam, abba szintén 3ezer pénzért vettem a kékfehér címkéset, mikor a gyári szokásos horror volt. Akkori új árát nem is tudom.
Nehéz ügy, ha csak az aktuális gépeimbe nézem akkor 38ezer forint volt az 5+2 akku. Gyári kivitelben 245ezer pénz. Ha műxik, akkor 200ezer különbözeten elég sok fagylaltot lehet venni és úgy néz ki, hogy még a legegyszerűbb is elég jól műxik. És akkor most lehet megcsináltatom az A7et játszós gépnek, még két akku nem árt bele.
Így főleg nem egyszerű ha valami nem funkcionál vele jól.
-
Jahno
őstag
"Na, ezzel azért vitatkoznék, láttam én már szétnyílt, elnyíródott csavarokkal "ellátott" Dell Latitude-öt, amiben olyan volt az akku, mint a kispárna."
Olyat én is, de azt időnként nem szeded ki és ne is kap karbantartást, csak hajtják. Fotómasinában meg egyszer csak feltűnik, hogy kicsit púpos vagy mehezen jön ki és nem lóg 185 órát egyhuzamban töltőn.
"de egy kolléga az egyik WS-en nagyon szívott vele, D850 állt meg a kezében, cserélt akkut, obit, de olyan volt, mintha megakadt volna a tükör. "
Ilyen nekem már 3 márkánál is volt, eredeti markolattal, tartozékokkal és akukkal...
-
freelanced
addikt
Köszönöm a választ, inkább az ár miatt a garanciális Sigma felé húztam.
Met
Nos a többiek majd kiegészitik, de véleményem szerint itt több faktor is van amit figyelembe lehet venni. Első körben nem mindegy milyen telefonról van szó, nagy eltérések tudnak lenni, nyilván a drágább modellek, általánosságban minőségibb "kamerával" rendelkeznek, igy az eredmények is jobbak lesznek egy olcsóbb modellhez képest.
Másrészt ami erős limitáció telefonok esetében az a méret. Egy APSC vagy Full-Frame gépben lényegesen nagyobb szenzor van mint egy telefonban (7.6x5.7mm vs 23.5 x 15.7 mm) (Iphone 14 vs Nikon Z50, gyors google keresés, nem biztos, hogy 100%-ban pontos). Emiatt kisebb helyen kell összezsúfolni, mondjuk egy telefon esetében az azonos mennyiségű pixelt, ez több szempontból is gyengébb teljesitményt eredményez, például egy nagyobb szenzor általánosságban sokkal jobb kevés fénynél való fotózás során, hiszen egyszerűen a nagyobb felület több fényt kap.Nyilván a használt lencsék mérete egy telefonnál szintén kisebb, esélyesen kevésbé jó minőségű, tekintve, hogy egy-egy jobb objektiv simán egy telefon ára. Közben ott van az is, hogy mostanában a telefonok erősen belenyúlnak a képbe, ami vagy jól sül el, vagy nem, kvázi utómunkázzák helyetted a képet, Noise Reductiontől kezdve minden egyéb retusálásig. Arról nem is beszélve, hogy sokszor egy dedikált fényképező esetén sokkal több beállitási lehetőség van, és sokszor az adott hatást az optikai tulajdonságok, vagy a gép tulajdonságai miatt éred el, nem pedig szoftveresen, utólag. Például hallani ilyet, de nyilván ez egy teória, hogy némelyik telefon utólagosan húz textúrát a holdra, persze arról nem is beszélve, hogy egyébként sem igazán alkalmas annak a fotózására, de a végeredmény innentől nem is feltétlenül egy fotó, hanem egy utólag szoftveresen szerkesztett kép, melynek a minősége olyan, amilyen. Persze ez a gyártó által nincs kimondva, de van pár részletesebb eszmefuttatás róla. Ha belegondolunk hogy más dolgokba is hasonlóan belenyúl, kérdéses, hogy mi várható a végeredménytől, főleg ha profibb munkáról van szó. Szóval úgy vélem több tényezős ez az egész, de a többiek majd kiegészitenek.
Alapvetően egy átlag ember számára, átlag felhasználásra, egy jobb telefon több mint elég tud lenni, de ahogy az ember leágazik különböző alkategóriákba a fotózáson belül, gyorsan rájön, hogy az okostelefonokkal közel nem érthető el az a szint amit szeretne. Ettől függetlenül van létjogosultságuk, kicsik, könnyűek, élvezhető képpel. De komolyabb munkára szerintem továbbra sem állják meg a helyüket. Szerintem például termékfotózásnál a fények melyek rendelkezésre állnak, a háttér stb eléggé erősen beleszól az elkészült képbe. Egy jó setuppal, itt akár telefonnal is tűrhető lehet a kép. Ahogy Jahno is irta, attól függ mi a cél. Továbbá sokszor a termékfotók megfelelő belövéséhez kell a manuális beállitási lehetőség. Arról nem is beszélve, hogy sokszor amit a neten látsz még erősen utómunkázva is van. Tehát lehetetlennek nem lehetetlen telefonnal, kérdés mi a cél vele, milyen szintet akar megütni az illető stb.
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Jahno
őstag
Kisboltunk teleélőzi a csoportját meg hetente felrakja ugyanazokat a polc képeket. Néha vagy 100at is, sok ismétlődéssel, összevissza. Meg persze a boltnak személyes profilt csinál, aminek ismerősei vannak, cserébe nincs nyitvatartása meg hasonlók. Kész vagyok tőle.
Ezeknek néha nem is kellene több, de az ár kiírásával többre mennének, főleg aki a faluban ismerős az úgyis tudja, hogy van csoki meg étolaj...
Világ pöcke hulladéka, na ez az ami szerintem senkit nem érdekel és nem a 15ezer fotó a kutyás buliról. -
Jahno
őstag
Á, én is csak a pálya széléről pingvinezek, meg ide-oda megfejtek:
Alap világítás, gyors átöltözés, tekergés, mosoly, katt-katt. Nézd meg a csajokat mennyire sablon módon mennek, kitartja, mosoly, mehet tovább:
És ez nem divatbemutató, fele werk egy középvacak minőségű katalógushoz. Aztán néha a Zara meg a Gukki sem tolja durvábban.
Kis fennforgás, remélem már nem vernek orrba a képért, mert nem teljesen tudom a jogállását:
Nem kell ezt csinálni, werkem bármire is akad, itt ha csak portás vagy esetleg főzöd a kávét és nyitva tartod a szemed már sokat lehet tanulni:Cuccról nem beszélünk, alap táskám kb. annyi, teljes felszerelés kb. sok, de hobbis haveroknak is inkább 3-4 milliótól felfelé van ugyanez, ha csak kicsit komolyabban veszik.
Valahol van még ahol kamionból tolják ki állványokon a felszámozott ruhákat, de azt hirtelen nem találom. 1 hangár, pár fotós, több grafikus, egy erős nap, csoki
-
ph_5.5
aktív tag
Van haj/smink a modelleken. A modellek 170-180 közöttiek, a "feladathoz illő alakkal". (más modell vállt be bikinire és más utcai ruházatra) Itt vidéken azt a pénzt kapják ettől a cégtől mint a pesti ff modellek a tegnap bemutatott futószalag fotózáson. Van olyan lány aki 10 pózt lenyom 30 sec alatt, beszalad az öltözőbe és 1 percen belül már a másik szettben pózol. És van akinek ez 3x ennyi idő... de abban egységesek hogy arcra mindig jók, és bikinire alakban sem kell korrigálni őket.
Szóval 255-ös fehér háttér, minimal arcretus a modellnek (1000-1200 pixeles fotókon nem sok látszik a hibákból), színhelyes sorozat mert a ruháknál ez elengedhetetlen. Két méretben átadva kb 150-300 kép közötti mennyiség.
Pénteken esküvőztem. Rövid esküvő.. ma kész az anyag. Kreatívon kb 40 kép lett leválogatás után. Szóval muszáj ennyire gyorsnak lenni... -
lugosi
MODERÁTOR
Mert te ráérsz szüttyögni (már elnézést a kifejezésért), de akinek ez nem játék hanem üzem, az erre nem ér rá. Gondolok itt arra, hogy valamiért elkér 300e Ft-ot, ha abban benne van 30 órája akkor megéri, ha 300 óra akkor inkább elmegy biztonsági őrnek mert azzal jobban keres. Ugyanis az az idő amit ezzel eltölt az mástól veszi el a rendelkezésre álló idejét, annyival kevesebbet tud dolgozni, annyival keveset felkérést tud elvállalni.
-
ph_5.5
aktív tag
Egy ilyen kültéri üzletnek készült reklámfotó retusálása 15 perc. Nekem.
Egy fehér hátteres webshopos - kb 3 perc.
Az utóbbiban pár száz ilyen fotózás rutinja van benne.
1. tudom milyen papírt kell vennem állandóan
2. tudom becsukott szemmel is hogy a vakuk mekkora teljesítménnyel kell hogy dolgozzanak, és mit hova tegyek.
3. a feldolgozásnál kalibrált színprofil miatt normális eredményt kapok már a digitális hívásnál
4. minden eszköz megvan az utómunkához, minden cucc gyors
#34006Timer "Az a minimum érdekelne, amivel már átadtok fizetős munkát, mint profi"
Nincs ilyen hogy minimum. Illetve van- a megbízó igénye. Megtisztelő volt fotózni pl Pokorni Liával. Tündéri, gyönyörű, jófej... Eszembe sem jutott volna úgy átadni bármely fotót róla (országos kampány- nagyméretű nyomatok) hogy azon bármilyen hibát is találjon Ő vagy a megbízó. Ott a retus képenként 30 perc minimum volt. Nem azért mert csúnya, hanem mert megérdemli a tökéletes munkát a másik fél.
Ahogy megérdemli a webshop is... de ha 95%-is is sok nekik minőségben, de időben nem fér nekik bele 48h csúszás akkor 95%-os megoldás is hibátlan számukra. Ahogy írták.. ez fast fashion...
Óriásplakát amit fotóztam az kint van hetekig. Sokan látják... és hiába 20m-ről nézzük, a mérete miatt a ráncok, bőrhibák, színi eltérések ott is látszódnának. Ezért ott is alapos retus kell. Profi munka = az amiért fizetnek. És rengeteg olyan fotót láttam már amiért ha én lennék a megbízó, nem adtam volna pénzt. És egy csomó olyat amit illett volna jobban megfizetni, mert a fotós többet nem fog nekiállni, mert nem érte meg neki... de tiszta volt a lelkiismerete az átadáskor. -
Beldar
tag
Szerintem itt nem lehet egzakt timeframe-eket megadni, nagyon különböző szcenáriók vannak. Biztosan sokat számít a rutin, a profizmus, ha fotózáskor már eleve "tökéletes közeli" az a portré, vagy fashion fotó és nem utólag kell WB-vel szüttyögni, és a lányon se kell 10 bibircsókot meg narancsbőrt eltüntetni, ilyenkor teljesen reális a 2-3 perc, én is így vagyok sokszor, pedig csak hobbista vagyok szintén. Pl. ha utólag vesszük észre, h a lány mellett eldobott pzs hever vagy a háttérben minden fotón ott van egy szemetes kuka, mert a helyszínen nem figyeltünk, akkor magunkat szívatjuk, mert minden képen retusálhatjuk
-
Jahno
őstag
Én arra a múltból nem szórakoznék, majd lesz mindenféle Z bajonettes és heló. Mondjuk érdekes, Nikonos haver újított egy Z50+Z5 kombót és most Sonyra cserél. Nem is teljesen értettem miért, mert közben nem nagyon volt konkrét baja a Nikonnal és olyan obikat is összeharácsolt rá, mint 35-150, meg társai, akkuk, vezérlés, bigyó.
-
-
Jahno
őstag
" használnak addig, amíg megy, "
Ezt írtam fentebb, nem is használják, meg sok olyan fotós is van akik évek múlva sem értenek összefüggéseket, minimálisat használják a cuccokat, tele van a világ kevés expós cuccokkal, vagy mikor megsaccolják mennyiért lehetne 4-5 év nem használt után eladni, akkor rájönnek, hogy inkább hagyja a polcon és "majd lesz valami".
Ismerős is nem régen írt "szia Jani, el akarom adni a gépem mert nem használom. Nikon D610, hibátlan állapotú, 3037 expo van benne. Segítenél hogy szerinted mennyiért érdemes hirdetni, illetve mennyiért lehetne eladni? (doboz, leírás, töltő, a saját hozzávalóival, semmi extra)? előre is köszi"
Pedig ilyen tele, olyan fényerős obi, lesz majd állványom, fotós túrára megyek Izlandra, ésatöbbi. Akkor is hümmögtem, hozzánk nem nagyon csatlakozott, képet sem sokat láttam a csajtól, közben jött két gyerek és vidéki ház projekt? Nem mertem beszólni, hogy lófasz lesz ebből és nem fényképezés. Aztán ez lett belőle. 10 éves ilyen gépnek meg nem sok értéke lehet, akkor vette újonnan, mikor megjelent. És nem valószínű, hogy a 3ezer expóból 2900 jó képe lett.
Nézegetek fotós csoportokat, baromi sok a hirtelen fellángolás, vesznek valamit aztán meg is állnak ahol vannak. Többi meg nehéz, mivel kezdő csoportokat lesem és van egy csomó erős hobbista haver sok jó cuccal, így elég szélsőségesek lesznek a mintavételeim is.
Saját fotós csoportomban pár ember volt aktív a 4ezer tagból, másik fotózzunk együtt csoport is kihalt, mindig a nem értek rá, nem tudom, jajj most ez van meg amaz van. Egyszer megcsináltam, hogy 3-5 éves legrégebbi tagokra poénból rákérdeztem, világukat nem tudták de most éppen ebben a 3 évben nem nagyon fotóztak. Vannak érdekes csodabogarak is, pld. akik sokat költenek cuccra, cseréli pro obikra meg mindenféle prémiumra, folyton variálnak a szettel aztán elmúlt 2 évben egy konkrét expót sem csinált semmivel. Van itt minden ja.
-
Jahno
őstag
Én nem merek mit mondani. Nincs rendes monitorom, nem is sokat szórakozok vele, egy 12 éves különböző laptopok kijelzőjén szerkesztek szemre, aztán 1-2-X méteres nyomatban látatlanban mindenféle mambójambó nélkül megrendelve is teljesen jól néztek ki a képek. Persze feketefehérnél majdnem mindegy, meg volt olyan feketefehér képem aminél nyomda szólt, hogy van benne egy kis bíboroszöldes folt, azt gyorsan kikértem színesben és FFben is, hogy megnézzem milyen lett. Összességében meg teljesen jól kijöttem a nem éppen túlbonyolítással.
-
Lassú Víz
őstag
Nem PS-t és nem Camera RAW-ot használok, de egy-két pontnál felkaptam a fejem.
A monitor színprofilját az oprendszerben vagy ha a program direktben kezeli a grafikus kártyát, akkor ott kell beállítani. A munkaanyagon semmiképp, hiszen az a színprofil egyedi a te monitorodra, és mi a francot kezdene vele bárki más? A Camera RAW-ban a kamera színprofil összerendelésének van értelme, de ne felejtsük el amit Stauffenberg írt, hogy az a profil is az adott megvilágításra abban a környezetben érvényes, ahol lekattintottuk a Color Checkert.
Tehát a RAW adatait a Camera RAW a default vagy az aktuális kamera profillal lefordítja a használt színtér (sRGB, adobeRGB, prophotoRGB) definíciós értekire, amit utána a beállított monitor színprofillal korrigál a program vagy az oprendszer, hogy a monitoron a definíciós érték szerinti színt lásd. Majd ezt a szabvány színterű anyagot adod át nyomtatásra. A nyomda alkalmazni fogja a saját színprofilját annak érdekében, hogy a papír (vászon stb) hordozón a végeredmény a lehető legközelebb legyen a kapott képhez.
Ideális esetben. Aztán jönnek a user 1.0-k a túltolt fényerejű monitorral és nem értik miért lett sötét a kapott kép és még ki tudja hány hibalehetőség.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Persze lehet, hogy egy ótvas tákolás az egész, és egy grafikus kiröhögne, de nekem még nem mutattak ennél jobbat."
Bevallom a felénél már kezdtem elveszíteni a fonalat.
De amúgy neked is javaslom a soft proof funkció használatát ha nem sRGB-ben akarsz feldolgozni, CameraRAW is tudja (bár nem ismerem hol van benne, mert nem használom), meg a Lightroom és Photoshop is, ahogy volt már róla szó. Nem kell ide-oda váltogatni semmit amíg nincs hozzárendelt színprofil (márpedig RAW esetén nincs, ez választás kérdése).
A CameraRAW-ban a kép alatt kattintható a színprofil, amiben interpretálni akarod a RAW fájlodat, ha már ezen a ponton sRGB-t állítasz be és a Photoshopban is sRGB a working space, majd ott is sRGB-t beágyazva exportálsz, akkor az egész munkafolyamatod sokkal egyszerűbb lesz.
Meg nem tudom ezt bepipálod-e a végső fájlod mentésekor, ez ágyazza be a színprofilt a kész fájlba:
Az 1. a soft proof profilt ágyazza be, de csak olyan fájlokba, mint az EPS vagy a PDF, míg a 2. verzió a legtöbb tömörített formátummal használatos.Az assign profile nem ágyazza be a kiválasztott profilt! Az csak arra szolgál, hogy hozzárendelj egy színprofilt a megnyitott anyaghoz, de megtartja az eredeti RGB értékeket! Sem beágyazásra, sem pedig színtér konvertálásra nem alkalmas ez a menüpont! Annyiszor alkalmaztad a fotódon a leírásod szerint a monitor saját színterét, hogy az oda-vissza váltogatástól lehet a te monitorodon pont jóra jön ki, de amint feltöltötted a valahova, kaptál egy szaturáltabb, kontrasztos képet, vélhetően azért, mert az adott platform valamilyen alapértelmezett színprofilt alkalmazott a beágyazott színprofil nélküli fotód RGB értékeire és elmászott az egész.
Tehát még egyszer:
ACR-ben dolgozz sRGB-ben, PS-ben dolgozz sRGB-ben és az exportálásnál pipáld be a fenti második pontot! Ott mindig az fog megjelenni, ami az éppen használt working space. Ha ezek mind be vannak állítva, nem kell semmit babrálnod, csak bedobálod a fotókat a szoftvereidbe, szerkesztesz, exportálsz és kész.+1 javaslat:
A PS-ben a Color Settings alatt legyen beállítva, hogy hiányzó vagy nem egyező színprofil esetén mindig kérdezzen rá, hogy mit csináljon! Egyfelől jelzés is, hogy valami nem kerek, másrészt itt lehet dönteni a színtér konverzióról vagy arról, hogy a working space álljon át a hozott anyag színterére.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez fura, ott valami rosszul lesz beállítva, most direkt kipróbáltam.
Camera RAW-ban alul a kép alatt beállítottam a Color Space-t sRGB-re, majd Open-el rögtön átdobtam Photoshopba ahol az aktív Working Space szintén sRGB és egymás mellé téve is azonosnak látszanak a színek.
Ha nem egyezne a Photoshop working space és a hozott anyag színprofilja, akkor feldobná a kérdést mit tegyen. Ha nincs beállítva, hogy kérdezzen rá, akkor az alapértelmezett dolgot fogja csinálni (lásd: utolsó screenshotom). Ez lehet RGB értékek megtartása (elmászó színekkel!), színtér konverzió vagy a hozott színtérre átállás.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
-
Taci
addikt
Teljessen félrement a kérdésem (lehet, én tettem fel eleve rosszul), mert csak a nagyon szembetűnő dolgokat retusálom (seb, heg stb., vagy ha a szülő külön megkér), mivel egy 10x15-ös vagy 13x18-as nyomtatott képen amúgy sem látszana egy full retus eredménye, és a cél sem ez.
Csak arra irányult volna eredetileg a kérdésem, hogy ez valóban ennyi időt elvesz, vagy tudok-e még valahol optimalizálni.
De a válaszokat elnézve (és az egészet végiggondolva) azt látom, hogy igazából én "éltem meg" sokkal több időnek és nagyobb energiabefektetésnek a dolgot, mert munka után foglalkoztam ezzel. De így átszámolva "teljesen jó időt futottam", ha főállásban ezt csinálnám, nem jött volna ez elő. Így talán csak eleve enerváltam kezdtem neki, és ez nyomta rá a bélyegét az egészre.@digilab: A technikán nem spórolok, az a fotózás óvodai részétől függetlenül is adott. Amúgy pont belegondoltam, hogy egy régebbi, gyengébb gépen mennyivel sokkal tovább tartana ennyi képnek a feldolgozása - de még a kiexportálása is. Á, úgy inkább bele se kezdtem volna, néha még a mostani gép is lassúnak tűnik (pedig nagyon nem az).
Egyfelől nem tudom, hol fér el nálad 4 setup.
Úgy, ahogy nálad, csak amíg te 2 fekvő háttérel dolgozol, addig én vagy 4 állóval, vagy 2 álló és 1 fekvő, és ez a fekvő ketté osztva (külön-külön berendezve a két fele). Illetve mivel nekem kisebb egységekből áll, én ívesen, egy oldalra állítom fel őket, úgy, hogy egy helyről "forogva" tudjam fotózni az összeset, szemben legyen velem mindegyik.Az 50 gyerek 2 beállítás 1 nap utómunka az szerintem teljesen reális lehet. Szerintem nálam akkor inkább a főállásbeli kiégés, és az utána való pár szabad órás ezzel való (enerváltan nekikezdett) foglalkozás az, ami miatt sokkal többnek/nehezebbnek érződött.
Mivel én a helyszínen úgy világítok, úgy csinálom a képeket, hogy utána a leválogatásnál csupán azt kelljen nézni, hogy nem-e grimaszol, nem pislogott-e illetve ha kicsit ferdén tartottam a gépet akkor egyenesíteni. A színek, kontrasztok, stb teljesen egyformák, azaz nem kell egyesével a képekhez igazítani a beállításokat, ugyanott, ugyanazzal a géppel, obival fények mellett készült.
Ugyanez. Beállításonként 1 képet megszerkesztek úgy, ahogy viszont szeretném látni, aztán copy-paste a többire. De ettől függetlenül minden képet átnézek, nehogy legyen pont egy kivétel, amit már csak nyomtatásnál látok meg, hogy picit húzni kellett volna rajta valamerre.Ezt a PVC-s dolgot mindenképp átveszem, mert a mostani fotózáshoz is 3 doboz laminálttal szaladgáltam, építettem, bontottam - fárasztó és időigényes, bár tény, hogy nagyon jól néz ki.
Amúgy PS AI modulja már tud olyat, hogy vidám arc.
Igen, ismerem, és véletlenül sem használnám. Semmi köze az eredeti archoz, nagyon természetellenes végeredményt köp ki magából, nem is értem, hogy engedhették ezt kimenni (bár talán béta feliratos még).a maradék 5%-nál pedig már a dadus / óvónő szól, hogy Ő nem fog mosolyogni
Igen, itt is szólnak mindig, nyilván nem is ezekre a gyerekekre értettem, mert ahogy írtad is, ha eleve nem mosolygós, nagyon fura lenne, ha mosolygós képeket adnék át. Ezt a minimális kis szerkesztést azokra értettem, akik a 8 képből egyen mosolyognak, mert pont elkaptam a pillanatot, de a többin félénk volt, nem volt kedve stb. Na de ez a része is félrement a mondandómnak.Nem ördögtől való amúgy ez a mosoly-dolog sem, lehet ezt szépen és visszafogottan is használni és csinálni.
Egy gyors példa: [kép]
Minimális módosítás, ég és föld a különbség hangulatában (szerintem).Köszönöm a sok választ és hozzászólást, valószínűleg én éltem meg rosszabbul ezt a kört most, mint amilyen valójában is volt, szóval mindent összevetve örülök, hogy írtam, és örülök, hogy írtatok.
Köszönöm.
-
Freeman007
aktív tag
Nincs egy éves a mem kártya, kb 12-13000 kép (jpeg és nef = 24-26000 fájl) írása történt. Törlés többnyire 3/4-ed telítettségnél, formázás ritkán 2-3szor talán. (32GB-os sandisk SDHC UHS-I, class 10, 120 mb/s)
#34287 Taci :
Így van ahogy írod.
2392es után kivettem a mem kártyát, meg ahogy írtad is azt elég nehéz rosszul visszatenni.Nem ez a 30-40 kép a fontos, hanem hogy mitől/miért, és elkerülni a jövőbeni fontosabb képek elvesztését.
Jelen pillantban getdataback mélyebb szintű ellenőrzése fut, később többet tudok..
"A mai ember azon a pénzen, amellyel nem rendelkezik, megvesz egy sor olyan dolgot, amire nincs szüksége, hogy iriggyé tegyen vele olyan embereket, akiket nem szeret."
-
-
FerNandor
őstag
Köszi a tippet. Ráírok azért 1-2 fotósra itt helyben, hátha csinálnak ilyet. Azt gondolnám, a nevesebbek csak megoldják valahogy anélkül, hogy Budapestre utazgassanak..
Amúgy azt kéne kitalálnom, hogy mi a valósághű fényerő, amit szerkesztéskor szem előtt kell tartanom, illetve milyen monitor fényerőn nézzem, hogy a valóságot kapjam. Mert amúgy a színekkel nincs bajom. De kb az van, amit írsz te is, ha nem is 0.5, de kb 0.4 fényértéket tuti kéne kapniuk a képeknek, ahogy én gondolom.
De amúgy talán valamelyik fotós labor is tud nyomtatni valami kalibráló színkártyát, amit szemre lehetne használni otthoni beállításhoz. De akkor is ott van még a fényerő..
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Lassú Víz
őstag
Valóban nem tartalmazza a profil, de van rá módszer. Pl. a DisplayCal program azzal kezdi, hogy elvégez egy alapmérést, aztán lehetőséged van a fényerő és a választott színhőmérséklet szerinti (pl. D50, D65) szürke beállítására a monitoron. Egyfajta hardveres előkalibrálás. Utána még vagy 3/4 órán át készíti el a monitor profilt.
A Colormunkihoz adott program meg elintézte a kalibrálást kb. 2 perc alatt a három alapszín megmérésével.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
FerNandor
őstag
Szerintem viszonyítási alapnak, illetve más eszközökön megtekintve + kinyomtatva tud segítség lenni, amíg valaki nem kalibrál nekem egyet. Továbbá, ha kapok helyesen belőtt fényerejű képet, ahhoz is tudok viszonyítani szerintem, főleg összehasonlítva az én szerkesztettemmel ugyanazon a monitor fényerősségen.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
ph_5.5
aktív tag
A natív obikra váltásban én egyelőre nem látok realitást az esetemben. 1 kivételével minden obimmal elégedett vagyok teljesen. 10 obiból 2 Z, 8 F. Azt Art so lecserélése Z-re nem hozna minőségi javulást, plusz felesleges többlettkiadással járna. Amig működnek- maradnak. Márpedig a Sigma tisztességesen összerakta őket, így nem hiszem hogy mostanában elfáradnak.
A másik része a dolgoknak (ezt már leírtam itt) hogy aki ebből él, annak nagyon nem mindegy hogy mennyit fektet be, mennyit forgat vissza és mennyi haszna marad rajta.
A megrendelőt nem érdekli mivel dolgozol, a vásárlás egy bizonyos szint felett csak birtoklási vágyról szól. Abból meg kinőttem rég.
Egy jó rajzú 70-200/2.8-t lecserélni egy alig jobb rajzú 70-200-ra kb 500-700e ráfizetéssel, az én értékrendemben nem jó deal. Főként mert 650e-ért most jött ki a Sigma Sport. Inkább azt venném - ha már Z kell. (mert lesz belőle)A vaku más téma. Ha van 4db kisebb teljesítményű vezetékes, és nem kell kitelepülni gyakran, akkor felesleges pluszba költeni. A vakuk pont azok a cuccok amiken csak nagy bukással lehet túllépni. (ok, Godox piacképes... e egy régen drága Hensel, Broncolor.. stb cucc szinte kótyavetye módon megy el) Egy újonnan 50 ezres godox meg ha 30-ért kel el, akkor az a 20e Ft manapság egy 2 fős ebéd ára.
#34348Jahno
FV 150-es Led (Godox) hibásan érkezett a Mikrosattól. Cserélték azonnal. Van még ezen felül egy másik Godox ledem, de a többit más márkától vettem, mert a Godox ledjei túlárazottak voltak a márkatársakhoz képest. Itt meg pont nem érdekelt a vezérelhetőség, bár a másik márka telefonos appal megy, szóval ők is megoldották.
Nálam minden használatban van, de nem érzem hogy a ledek "kopnának" és akadoznának.