- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Ilyen specifikációkkal érkezhet a 2025-ös ThinkPhone
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Megszületett a hivatalos Xiaomi HyperOS 2 globális terjesztési ütemterv
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Új hozzászólás Aktív témák
-
Locutus
veterán
válasz Yutani #23200 üzenetére
Én annak is örülnék, ha nem minden új játék kényszeredetten a zombikról, szörnyekről, mutánsokról, vagy egyéb beteg fantasy lényekről szólna végre...
Nemigaz, hogy csak a BF meg a GTA tud egyszerű emberekkel, és realisztikus környezettel sikert aratni...Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
kicsako
őstag
Azt is elfelejti mindenki hogy az osszes banyasz amd-t hasznal szep szamban. Azok nem fognak steamet telepiteni
-
Yutani
nagyúr
válasz kicsako #23206 üzenetére
Ezt már feszegettük, de senki nem tudja, hogy mennyi kártya ment el olyan userekhez, akiknek nincs Steam és/vagy bányásznak.
Volt egy érdekes okfejtés múltkor egy külföldi cikkben az Hawaii kártyákkal kapcsolatban, ez most megismétlődhet a Polarissal is. Simán.
#tarcsad
-
Ren Hoek
veterán
válasz kicsako #23206 üzenetére
Itt ketté kell bontani a dolgokat.
Ha az AMD/NV piaci értékét és eladásait szeretnénk nézni, akkor a Steam survey mégannyira sem ad semmi értelmes infót... ha csak a gamereket vesszük, akkor sem... de azért valamit mond a Steam használókról. (Ha feltesszük az AMD/NV datashare egyenlő, vagy nem szignifikáns különbség)
Engem a market share jobban érdekel... nagyon kíváncsi leszek az új Q-ra. Szerintem az NV jónagyot harap majd vissza 1080/1070/1060-al. Főleg, hogy 1070 kezd értelmes árakon menni, annak ellenére, hogy még baromi sokáig nem lesz konkurencia
-
_drk
addikt
válasz Ren Hoek #23208 üzenetére
Az igaz AMD-re is, Azért utóbbi 1-2 hónapban már lehet kapni a kártyákat, még pedig a megfizethető szegmensbe, ahol Nvidia nincs is. A 4Gb meg nagyon csalogató már az rx460-nál. Kicsit még lejjebb megy az áruk akkor itt a közép kategóriában szépen fel vannak sorakozva. Most 470 a best buy de a 480 4gb se rossz.
Amit még figyelembe lehetne még venni az a komplett gépekbe szánt videokártya. Azért amikor új gépet vesz az ember akkor elég gyorsan elsuhannak a 10 ezrek a külön részegységekre. Egy 1070-es kártyához meg már egy olyan komplett gép is kell ami méltó hozzá. Ott már nem spórol az ember az SSD-n meg a tápon ezért ott jóval nagyobb is az összeg, ha nem feltétlenül is éri meg. Az még szebb ha nem magadnak rakod össze, Itteni olvasók tudják a legjobban mennyire átbaszása legtöbb bolti amikor a 200ezres gépbe is "csak" rx460-as van!
-
smkb
őstag
válasz kicsako #23206 üzenetére
Csak sajnos az AMD-nek nagyon nem érdeke, hogy bányászok vásárolják fel a vgaikat. Ugyanis ezek a vgak egy szürkezónába kerülnek ahonnan sem a professzionális piaci szolgáltatásokból sem a játékpiacon keresztül indirekten sincs haszna. A játékfejlesztő cégek szempontjából irreleváns a bányászoknál lévő vga. Ők azt látják, hogy a potenciális játékért fizető piacon borzalmasan kicsi az AMD jelenléte, így ha nem fizet nekik zsebre az AMD kb. nulla percet fognak foglalkozni a játékok AMD gcn alapú optimalizálására. Ez egy ördögi kör, mert így meg a játékos AMD tulajok fognak rosszabbul járni, és csökken az érdeklődés az AMD vga iránt. Ez egy önmagát gerjesztő negatív folyamat a játékpiacot nézve. Ez pont ugyanilyen negatívan hatna az NV-re is, lehet nem is véletlen, hogy olyan a játékos vga piacra szánt gpuk uarchja, hogy ilyen számítási feladatokra ne vásárolják tömegével. Az AMD-nek is azon kellene agyalnia, hogy tudná megoldani, hogy a kártyái arra a játékos vga piacra kerüljenek, ahova ők pénzt tolnak a fejlesztőkhöz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ennél a PC problémája sokkal bonyolultabb. Arra kell megoldást találni, hogy a kutatások ne a konzolra történjenek meg, mert abból a PC nem tud jól profitálni. Ezért indult minden irányból a lehetőségek keresése. A GameWorks, a GPUOpen, és a Shader Model 6.0 egy reakció az eseményekre. Más a megközelítés, de a cél az, hogy PC-n is jól működjön a port. Nem mintha mindig összejönne ez, de próbálkoznak.
Hosszabb távon a GameWorks kezd problémákba ütközni, mert hiába ad az NV PC-re optimalizált kódot, ha a motor kialakítása olyan, hogy azt nem lehet jól beépíteni. Ez egy zsákutca így.
A GPUOpen hasonlóan problémás, mert bár lehetőséget ad a konzolra írt kódok direkt áthozására, de csak az AMD-re működik. Rendben van, hogy a nagy stúdiók, mint az ID, a Dice, az Eidos számára ez hasznos, de PC-re gyártófüggetlen alap kell.
A Microsoft emiatt döntötte el pár éve, hogy összevonja a PC és a konzol nyelveit, így a PC direkten profitál minden konzolos kutatásból. Ez lesz a Shader Model 6.0. Na innentől kezdve a fejlesztés oldalán a PC már nem egy elszakított mostohagyerek lesz, hanem a konzolos kutatások része, mint egy alternatív platform.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nek egyáltalán nem probléma ez. Nekik minél több eladás kell. Mindegy, hogy hova veszed a VGA-d. Az AMD-nek magával a piac fejlődésével sincs problémája, mert nagyjából az történik, amire számítottak. A PC-s fejlesztések teljesen leálltak, és minden kutatás a konzolra összpontosul. Emiatt csinálták meg a GPUOpent, hogy ha már a PC-s fejlesztéseket nem tudják újraindítani, akkor legalább a konzolos kódokat áthozassák a fejlesztőkkel. Ez igen jól működik, mert Vulkanra ez elérhető volt májusban és rögtön használta is a Doom, míg DX12-re elérhetővé vált szeptemberben és azonnal jött rá egy Deus Ex MK patch. Nekik az sem számítana, ha nem jönne a shader model 6.0, mert így is tudják másolni a konzolos kódot a fejlesztők. Utóbbi leginkább a Microsoftnak és a többi gyártónak fontos, mert ezekből a kódokból nem tudnak profitálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kolbi_30
őstag
-
Zeratul
addikt
Megint fordítva ülsz a lovon. AMDnek totál mindegy hova veszik GPU-t ha veszik. Az hogy a bányászok ezt veszik PGA vagy nV helyett elismerése a technikának. Játékos piacon konzol az övék, esély se nagyon látszik hogy bárki is betegye oda a lábát, a konzol pedig hangsúlyosabb a játékfejlesztő stÚdióknál mint PC.
-
kicsako
őstag
-
Mr.Jerk
csendes tag
[Kis olvasnivaló.] Úgy néz ki elég jól lett optimalizálva.
-
smkb
őstag
válasz Zeratul #23228 üzenetére
Tán az, hogy a játékfejlesztő cégeknek nem szempont egy olyan vga, ami alig van jelen a játékpiacon, de az AMD hosszútávú pc vga stratégiája a pc játékpiacra, és nem a bányászatra épít ? Mégis mi lenne... arról nem is beszélve, hogy bitcoin egy óriási lufi, ami egyik pillanatról a másikra tűnhet el. De látom, nagyon nem megy a piaci stratégiák működésének értelmezése.
-
#85552128
törölt tag
válasz mcwolf79 #23229 üzenetére
Az UE4 eddig mindenen szarul futott, de ezt a játékot az igényes PC-s port iskolapéldájaként emlegeti pár review (gondolom nem is annyi ráfordítással készült mint az eddigi MS portok...). Nem csak azért mert nagyon jól optimalizált, hanem mert nagyon sok lehetőség van a grafika testreszabására és a benchmark mód is profin lett megcsinálva. Gyakorlatilag az első normális DX12/UWP játék...
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
addikt
válasz Zeratul #23228 üzenetére
Arra célzott a kolléga, hogy az AMD csak azt látja, hogy fogy a VGA, viszont a játékfejlesztők meg azt, hogy a játékosok nagy része NV-t használ.
A játékkiadóknak meg az a cél, hogy minél többen megvegyék. (és természetesen játszható legyen)
Amúgy nem hiszem, hogy az AMD vagy a nagykerek / kiskerek örülnek ha valaki 20 DB AMD VGAt berendel és fél év után viszi vissza hogy gajra ment....főleg a ventik amik nem napi 24 órára vannak tervezve.
-
Solymi81
aktív tag
De azt te honnan tudod, hogy egy eladott vga az most egy játékos gépbe kerül vagy sem?
Ezt csak akkor lehetne tudni ha maga a vga vagy a játék küldene információt a gyártóknak/fejlesztőcégeknek.
Ami ugye nem legális így maradt az önkéntes bevallás, ami meg megint egy érdekes dolog, pl. a Steam Surveyvel kapcsolatban kismillió szűrést kellene alkalmazni, hogy kapjunk valami használható infót.Szóval marad az, hogy hány vga-t adott el az AMD és az nVidia és hány játékot adott el egy cég.
Egyébként meg lehetne egy szűk régetre mérést csinálni, pl. itt a Prohardveren.
Lenne egy szavazás és mindenki a regisztrációjával beikszelhetné, hogy milyen vga-ja van a jelenleg használtabbak közül, a többiek meg bővítenék az egyéb AMD, egyéb nVida csoportot.Azt a PH-sok tudják, hogy hány felhasználó van, ezek közül mennyi aktív és így már lehetne százalékokat is mondani.
-
letepem
aktív tag
válasz schawo #23216 üzenetére
A probléma az, hogy a lecsengés után elárasztják a használt piacot a bányász kártyák olcsóbban. A bányászok mindemellett fel is vásárol(hat)ták a készletek jelentős részét így terelve a polarisra váró embereket a vidia felé.
A bányász piac is hozott nyilván bevételt az AMD-nek, de hosszú távon kevésbé kifizetődő, hiszen ugyanezen VGA-k fél-egy éven belül visszakerülnek a piacra használtan, amiből nincs bevétel. Ez akkor lenne nagy biznisz, ha újra piros hardvert vennének, nem pedig a bányászatra fejlesztett céleszközt, ahogy azt láthattuk a bitcoin esetében.
Szumma szummárum mindkettőtöknek igaza van, Neked rövidtávon, Neki pedig hosszútávon!látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
wjbhbdux
veterán
Hivatalos GoW4 benchmark [link]
/s
-
#85552128
törölt tag
válasz gainwardgs #23241 üzenetére
Valamelyik tesztben 5960X-szel is CPU limites volt a nagyobb kártyákon, de ott már 150 FPS volt.
(#23242) PuMbA: lényegtelen amikor 3D teljesítményről beszélünk, a 460-nak minimum a 270 szintjén kéne lennie.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz #85552128 #23243 üzenetére
Ez érdekes kérdést vet fel... ezek szerint már nem csak arch-ra kell optimalizálni egy-egy DX12 játékot, hanem GPU-kra is külön? Nekem gyanús ez, hogy felhozták a 970-et pl... a 460-al meg nem törődtek, mert "kit érdekel ez a szint - aki ilyet vesz az úgy is csak LoL-ozik"
Ahogy a Forza-nál is, óriási különbségek voltak AMD-n belül egyes GPU-knál... Ötletem nincs... pedig itt még ugyanazon GCN-en belül is vagyunk...
(Ha ez igaz, akkor a jövőben fél évente fognak elhullani a kártyák, mert lefogják kakálni az optimalizálást. Itt még csak-csak, mert techdemó kb...de mi lesz ha futószalagon jönnek a DX12 játékok?)
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz #85552128 #23243 üzenetére
Ne tévesszen meg a recommended vonal, mert azt sem tudjuk, melyik kártyánál mi a recommended. Ebből a grafikonból nem derül ki semmi ilyesmi.
Az ultra beállítással ott van a 460 a 270 nyakán, bár abban igazat adok, hogy a 460-nak azért egy 7870/270X szintet illett volna hozni, mert ez így nagyon karcsú.
#tarcsad
-
füles_
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs