- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
Hirdetés
-
Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
ph Az AMD nem tett le az ötödik generációs, Zen 3 magokat használó dizájnjairól.
-
Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
it Az előbb még az OpenAI-együttműködés miatt akarta kitiltani a cégeiből az iPhone-okat, most Elon Musk váratlanul ejtette az OpenAI ellen indított perét.
-
Computex 2024: Hordozható SSD-k és töltők a Silicon Powertől
ma MagSafe, ütésálló, kicsi, nagy. Mindenki megtalálhatja az igényeinek megfelelőt.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
"Nem mindegy, hogy mennyien utasították vissza. Példával demonstráltam."
De igen, a SHWS-nel mindegy. A peldaval csak azt demonstraltad hogy nem ertesz hozza."És a példám azért rendkívül egyszerű, hogy megértsd a problémát, és azt ami miatt a statisztikai szabályokat alkalmazni kell egy statisztikánál. Ezek nélkül az nem statisztika, hanem eredmények összehányása."
A peldadnak aboszolut semmi koze a valosaghoz. Egy allitasbol/hitbol kiindulva kerestel szamokat es szamolast ami illik hozza, de ez termeszetesen badarsag igy."Akkor számít, hogy milyen adat jön vissza az engedélyezőktől és a rejtőzködőktől. Ha nem jelzed vissza, hogy mennyien vannak a rejtőzködők. Ezt a Steam nem jelzi!"
Nem jelzi mert lenyegtelen. A Steam teljes felhasznalo bazisa es a lekerdezettek mennyisege miatt teljesen mindegy hogy a lekerdezettek kozul mennyien egedelyezik es mennyien nem. Ezt kene megerteni."Egyelőre te szokás szerint nem mondtál semmit a statisztikai módszertanról, míg én elmagyaráztam, ugyanis ezt tanultam az egyetemen."
Nem mondtal rola semmit sajnos, ha ezt tanultad ha nem.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
TESCO-Zsömle
félisten
Én úgy tudom, hogy az E3 mint össznépi bejelentgetés nem marad el, csak maga a LA-i népgyűlés. Szóval elvileg az eredeti E3-ra tervezett bejelentések meglesznek, csak mind online formában.
Legalábbis eddig külföldi oldalakon ezzel találkoztam.
Nyilván, akinek volna oka halasztani ,annak most könnyebb, mintha "nem lenne ott az E3-on". De csomó nagy amúgy is külön rendezvényt csinált, legfeljebb időben igazította oda.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Devid_81
nagyúr
-
Petykemano
veterán
Figyelembe véve a Sony lapkájának frekvenciáját és a MS lapkájának sűrűségét...
Nem tartom kizártnak, hogy ez a 22tflops valóban FP32 legyen
De ez nem jön 64CU-ból, csak 80-ból, abból is csak úgy, hogy ha 1.9 boost clock helyett 2.15 a csúcs frekvenciaA 16 magos cpu 104MB gameCache-sel meg nyilván valami vágott threadripper.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Devid_81
nagyúr
Kiadhatja a matek, ennyit mehetne eppen ha mar a konzolban is sikerult ekkora orajelet elerni.
Valoszinuleg ezt emlegettek Turing killernek, csak mire kiadjak addigra mar az Ampere-t kell neki megbirizgalni, remeljuk menni fog, mert mar reg nem volt a gepben AMD vga, lassan erik pedig a proba, csak legyen vegre valami amire megeri a csere...
-
Robi BALBOA
őstag
"Közben új adat: up to 690 billion intersections/s. Ez a réjtrészingre vonatkozik."
Valami összehasonlítási alap jó lenne.
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
hokuszpk
nagyúr
szep nagy kerek szám.
devajon hogyan aranylik ez az NV 2080 vagymelyik 10 billion/s rayhoz ?
ha jolemlexem aszontad nem megfeleltetheto a ketto, de megis a kisordog.
emeltszintu erettsegire kellene ilyen matekfeladatokat adni[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Jack@l
veterán
Kár hogy az csak egy kis része a raytracingnek. A kamu villogásbol nekem megint az jön le hogy szar lesz...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
igaz, erre nem gondoltam.Gondolom még 3-4 évig nyomják mindkét generációra a játékokat. vagy mindháromra? PS4 Slim is a pro mellett? vagy Xbox one az X mellett?jaj.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
DudeHUN
senior tag
El sem hiszem, hogy következő év végén érkező játékoknál már elkezdhetünk megszabadulni a HDD korlátaitól végre. Legalábbis konzolokon ahogy jelenleg állnak a dolgok. Ezek miatt a cross-gen címek miatt még figyelembe kell venniük a fejlesztőknek, viszont utána nagyot tudunk majd ugrani.
Ideje lenne, hogy minimum a Sata SSD legyen a minimum gépigény.[ Szerkesztve ]
Gamer for Life
-
Petykemano
veterán
Pont az SLI és crossfire támogatás csökkenése miatt érdekes ez a döntés.
Miért pont most engedi ezt az AMD, amikor a szokásos multiGPU megoldások a kihalás szélére kerültek, alkalmazás meg szinte sosem támogat multiGPU-t, mivel szinte senkinek nincs több GPU-ja, mert minek? (a prohardver olvasótáborából jelentkezők nem képeznek reprezentatív mintát)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Csak hogy ne értselek félre:
Te azt mondod, hogy elvileg a korábbihoz képest a DX12-vel és vulkannal egyszerűsödött a dualGPU megoldhatósága.
Ezt mondod?De ennek ellenére nagyon ritkán lehet arról olvasni, hogy valamilyen játékban kihasználható lenne. Sem a kiegyensúlyozott dualGPU hasznosítása nem elterjedt széleskörben, se a kiegyensúlyozatlan (IGP+dGPU).
Én értem, hogy a B550 esetében ezzel nyílik egy lehetőség és ez jól hangzik ,csak a gyakorlatban úgy tűnik mégse. Gondolom ez jár némi költséggel, tehát ha egy-egy alaplapgyártó szeretné is magát, vagy valamelyik tiert megkülönböztetni ezzel a lehetőséggel, ez valójában a gyakorlatban ez nem egy lehetőség. Úgy is fogalmazhatnék, hogy aki mainstream alaplapot vesz, azok között talán ritka az, akinek futja két gpu-ra. De úgy is fogalmazhatnék, hogy ki a fene akarna csak ezért többet fizetni, vagy miért jelentene ez bárkinek is selling pointot, amikor alig van szoftver, ami ténylegesen kihasználja?
Hacsak nincs valami terv a háttérben.
Ezt próbálom belőled kiszedni. Mert azt ugye látjuk, hogy elméletileg tök jó, gyakorlatban jelenleg haszontalan.
Milyen hasznot remél az AMD ebből, hogy pont most engedélyezte ezt a B550-re?
1) Semmit
2) Köze van az Oxide-dal kötött szerződéshez (multigpu a felhőben) és annak nyomán várható a jövőben, hogy igenis szaporodni fognak a multigpu-t alkalmazni képes játékok
3) De nyugodtan mondhatod azt is, hogy tudod, mi áll ennek a döntésnek a hátterében, csak nem mondhatod el.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Robi BALBOA
őstag
Tudnál mondani pár címet ami Dx12 vagy Vulkan-t használ és megy az SLI vagy CF?
Dx12 vagy Vulkan-os játékoknál hol tudom "meghívni" az AFR-t?
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Petykemano
veterán
Jó, értem, hogy nincs nagy költsége. Tehát miért ne alapon mehet.
De akkor eddig miért nem szabadott? És most már miért igen? Mármint B450 esetén miért nem volt még engedélyezve?A multiGPU-nak akkor van értelme, ha
- két különböző célű hardvert tudsz venni. Mint a régi szép időkben, amikor a 3d gyorsító még külön videokártya volt, ugyebár. Lesz valami raytracing gyorsító? Vagy valami consumer accelerator más célra? Főkártyán fut a Raytracing és async compute megy egy Arcturus gyorsítón?
- A másik lehetőség, hogy meglevő kártyád mellé veszel egy újat. És akkor tök jó, mert a régit sem kell kidobnod. És akkor persze még mindig kisfogyasztású kártyákról beszélünk.Én például tökre örülnék, ha vennék egy új videokártyát és nem kéne eltennem, vagy eladnom a régit, és még segítene is.
Dual GPU-hoz viszont tápellátás is kell. Annak kevés esélyét látom, hogy valaki olcsóbb B550 lapot vegyen 1000W-os táppal. Nem azt mondom, hogy nincs ilyen, csak azt, hogy nem jellemző.
De miért venne valaki két ugyanolyan kisfogyasztású kártyát, amikor vehetne egy nagyobbat is? Csak ott fogy ki a muníció, amikor már nincs nagyobb kártya.
De aki két top of the line kártyát akar venni 2x250W fogyasztással, annak szerintem nem célpiaca a $100-os alaplap.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
"Eleve azt csinálnák a memóriakoherenciával, hogy a két GPU-t egynek mondanák a rendszer felé."
Az alaplap szempontjából ez mindegy. Ha ez Pcie slotokokba illesztett két külön kártya esetén megoldható. Nyilván ezt a pcie nem tudja, tehát vagy kéne valami áthidaló elem, akkor viszont a régebbi kártya megtartása bukó és újra felmerül a kérdés: mainstream vásárlóként miért vennél két mainstream kártyát áthidalóval 1 nagyobb helyett?
Marad a szoftveres megoldás. Ahol ugyanez a kérdés megválaszolásra vár.
Na mindegy, ezek szerint akkor Te sem tudod, hogy lenne most valami masterplan ezzel kapcsolatban.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Robi BALBOA
őstag
SLI és CF nincsen, de Multi-GPU van....., van, de mégsincsen, egyetlen egy játékot emlegetnek a neten "Ashes of the Singularity"-t, ahol Explicit API alatt műxik két kari együtt.
Ha olyan könnyű Explicit API alatt összehozni egy AFR-t, akkor miért nem megy egy game kivételével sehol sem?
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Petykemano
veterán
félreértés ne essék, nem állt szándékomban lefitymálni ezeket az eljárásokat. Valószínűleg nagyon jók és hasznosak a maguk nemében.
"Google, az MS és a Sony"
Úgy értettem, hogy a stúdiók, akik ezen cégek által kínált platformokra fejlesztenek.Rendben, akkor a gameworks-öt nem erőltetik. Az jó, ha sikerült open-source alapon mindenki által elfogadható eljárásokat lefektetni.
Ezzel együtt ez a hardvervásárló közönséget nem hozza lázba, amíg nem lehet elmondani egyikről vagy másikról, hogy befolyásolja a hardverek képességeit, mert
- legtöbb szoftver támogatja
- nem minden hardver támogatja ugyanolyan jólTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
Szép hosszú mese lett. Gameworks köszöni szépen jól van nagyon sok új játékban.
Főleg amiatt pl, hogy kész fork-ot kínálnak UE4-hez is.
https://developer.nvidia.com/unrealengine
Maradjunk annyiban hogy az amd beharangozott csodas uj feature-jeinek nagy része már évekkel ezelőtt ki volt dolgozva,demozva nvidia-nál. Sokkal előrébb járnak szoftveres fejlesztés, támogatás terén.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
paprobert
senior tag
[link] Olvasd el, MIT licenszszel rendelkezik a CAS. Nem kell licenszdíjat fizetni.
Pontosan, az Nvidia a ReShade-et használja, amire még a megjelenés utáni hetekben portolta egy szabadúszó a CAS-t. Te is kipróbálhatod a community verziót.
Amikor megjelent az NV post process csomagja, a külföldi sajtó a CAS portját sejtette a csomagban, mert minőségben nem találtak különbséget.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
"Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal in the Software without restriction, including without limitation the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is furnished to do so, subject to the following conditions:"
Ugye nem kell kell tovább ismételgetnem?
Biztos hogy azt a videót akartad linkelni? A linked egy általános képminőség-összehasonlítós videónak tűnik, abból is a konteós fajtának.
Itt a konkrét sharpening filtert vizsgáló teszt: [link]
Idézet belőle 6:50-től:
"...are very close to identical, if not identical between the two modes. This makes me think that Nvidia is using a very similar contrast adaptive shading technique, in fact it could be using the same technique given AMD's CAS filter is open source."[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Rendben, tehát tisztáztuk hogy az eredeti MIT licensz megengedi a felhasználást, módosítást és a disztribúciót is stb.
Ezen felül az AMD ezt köti még hozzá egy külön dokumentumban: játékos által látható helyeken javasol bizonyos megnevezéseket a különböző funkciókhoz. Tehát sehol semmilyen kötelező logó vagy elnevezés nem szükséges: [link]
Vagyis fogta a CAS-t az NV, elnevezte egyszerűen csak Sharpen-nek, hozzáigazította a szállított ReShade-hez, itt pedig véget ér a történet.
Még egyszer megkérdezem, bármi konkrét linked van ami kimond ezen felül valami kötelező érvényűt? Ha nincs, én lezártnak tekintem a témát.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
GeryFlash
veterán
ABU mesélj valamit Hogy rudnak végtelen polgyont? Miért csak PS5 tud ilyet, korábban azt mondtad hogy az SSD csak a játékterekben fog változást hozni és hgoy ez PC-n max annyit tesz hogy ott lesznek töltőkéeprnyők. Vagy mi az ami miatt ez PS5 (és XSX nem?) only?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
GeryFlash
veterán
-
-
-
Jack@l
veterán
Hanyadik ilyen jövendőmondásod ez? Várjuik ismét a világvégét
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
DGPU piaca egyenlőre 0, IGP-nel meg bazi sokra megy vele...
Apropó, hogy áll az amd a dxr-el? Mert ha jól sejtem javarészt az fogja vissza játékokban az elterjedsét. Sehol még egy húsvér teszt?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Akkor ezt így kiemelném az őszi időszakra, poor ampere
"Az Xbox Series X-nél van róla adat, hogy lényegesen gyorsabb mindennél, ami eddig van, de ez az eltérő implementációtól is lehet, hiszen a DXR 1.1 (IRT) már dizájnból sokkal gyorsabb működésre képes, mint maga a DXR 1.0 (DSRT)."[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
gondoltuk.
A primitive shader elterjedése legalább 3-5 év lesz szerintem PC-n, az még kb 2 generáció VGA ban. Elméletileg az Ampere is képes kezelni hasonló módon a shaderek etetését, csak eltérő felépítéssel.
ha jól értelmeztem a Microsoft kiértékelését nagyságrendi gyorsulást várnak tőle.Amúgy ez a Big navi ?
mert ez egy professzionális cuccnak néz ki nem ?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ASUS routerek
- Dark Souls sorozat
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- RAM topik
- Hardcore café
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- További aktív témák...
- NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit videókártya
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
- EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X - jegelve DocDuck-nak
- EVGA RTX 3070 8GB GDDR6 FTW3 ULTRA GAMING Eladó! 125.000.-
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen