- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Arról volt szó, hogy a NGG driverből fog menni. Ennek nyilván megvolt az oka: azért, mert eltekintve attól a 10-ből 1 AMD partnertől a kutya se fogja használni. Akkor tehát az NGG is megy a kukába, mint az Async Compute.
Ha viszont itt tartunk, hogy tulajdonképpen minden aktív, akkor mégis mire mondtad, hogy majd decemberben megértjük, hogy miért olyan a feszültség-frekvencia beállítás, amilyen?
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Most néztem pár Wolf 2 tesztet, hogy hogyan teljesítenek a videokártyák. Mintha egy AMD-s álomba csöppentem volna. Kb ezeket az erőviszonyokat vártuk, s ezt kéne látni mindenhol. A Vega 64 és 56 között végre szignifikáns különbség van, s olyan GeForce-ok mellé kerültek ahová kéne. De ez ugye egy AMD szponzorált játék, szóval ehh. Wunderdriver helyett van wundergame.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Petykemano
veterán
Értem, akkor tehát viszlát primitive shader 2019-ben.
Chill. Értem ezt is. Nem lehetett volna úgy csinálni, hogy csak akkor magasabbak a feszültségek, ha használod a chillt? Mert én értem, hogy a chillel több energiát lehet megtakarítani átlagban és ez tök jó lesz majd a villanyszámlán, de
a) fog-e látszani a hatása a tesztekben perf/W értékben és/vagy peak teljesítmény (magasabb min érték) vonatkozásában?
b) fogja-e valaki chillON tesztelni egyáltalán?Gondolom abban egyetértünk, hogy többen vásárolnak csíkokat nézegetve
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
azért viszlát 2019-ig, mert senki nem fogja használni az AMD évi 3 címén kívül.
Én értem, hogy az AMD nekem, mint Radeon tulajdonosnak erre lehetőséget biztosít. csak ha ez a csíkokban nem jelenik meg, csupán az, hogy másfélszer akkora chip, kétszer akkora fogyasztással és zajjal éri be a konkurencia olcsóbb termékét, akkor hogy lesz nekem radeonom? Ez a lehetőség nagyon fancy, de olyan részlet, ami nem adja el a terméket.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Párdon, talán félreérthető voltam:
Én értem, hogy az AMD nekem, mint Radeon tulajdonosnak erre lehetőséget biztosít. csak ha ez az általánostól eltérő profil a vásárlókat tájékoztató és terelgető tesztoldalakon a csíkokban nem jelenik meg, csupán az, hogy másfélszer akkora chip, kétszer akkora fogyasztással és zajjal éri be a konkurencia olcsóbb termékét, akkor hogy lesz nekem radeonom?
Ez a lehetőség nekem nagyon fancy, de olyan a vásárlókat tájékoztató és terelgető tesztoldalakon eltűnő részlet, ami nemadja el a terméket.segíti hozzá a terméket széleskörű terjedésben, nem ösztönöz vásárlásra széles vásárlói közönségeket, csupán olyan geekeket, akik hajlandók időt és energiát nem kímélve előcsalni a kártyából a potenciálokat.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
do3om
addikt
Úgy látom lesz itt driver elemzés +10 oldalban, fantasztikus sosem látott technológiák alkalmazása.......
Jön hozzá VGA is? Vagy az nem kel? Olyan ez a vega a saját topikjába mint a UFO-k a valaki lát egy lefényképezi Pepee meg berakja hogy tessék létezik a custom vega ott van valaki kezében, meg hírérték ott ha a világon valaki szeret egyet
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
imi123
őstag
-
nagyúr
Plausible deniability már megint. Magyarul akkor marad a Vega64 az 1080 szintjén, a Vega56 pedig az 1070 felett valamivel - kivéve 1-2 játékot, amennyi egyébként a másik oldalon is van. Megvárom a teszteket (ha lesznek egyáltalán), de ez így...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
ok, megmondom neki...
De akkor gbors téved? Ő mindig a ROP-számot, vagyis a render-backend soványságát okolta.
(Persze tudom, hogy nevezett még ezen a versenenyen a setup/frontend is a geometriával.)Namost a kérdés az, hogy most akkor ezeken miért nem lehet segíteni?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
De akkor hol a limitje a Vegának a játékok zömében? A Polaris dupláját kéne hoznia kb, ehhez képest a gyarkolat 50-60%. Mondjuk én a ROP limitben nem nagyon tudok hinni, mert a Vegában duplázott a ROP-ok száma, a CU-k száma is közel duplája (80%), egyedül a frontend képesség maradt ugyanannyi (4 geometria motor, 4 ACE, 2 HWS).
Tippem az, hogy az NV-nél a grafikai (nem compute) feladatoknál rengeteg fejlesztés van, amiről nem tudunk, s brutálisan gyorsít. Tehát ami compute-ban nem tud, azt behozza grafikai tudásban, lásd tile-alapú raszterizáció.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
Az egésznek igazából semmi köze ehhez a paraméterezéshez. Majd decemberben fogjátok ezt megérteni.
Azt hiszem, ez a megfelelő pillanat, hogy előkerüljön a kérdés - mit kellett volna megértenünk decemberben?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jack@l
veterán
és nem lehet windows futásakor újraindítani egy dirvert, nanemá... (én már láttam jópárszor ilyet az amd-s időszakban, kis sárga ikon volt a jele)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
Petykemano
veterán
A kérdésem akkor is áll:
Eddig eladhatatlan kuka termékeik voltak a szerverpiacon. most itt az EPYC, ami egy kiváló termék. Az intel 5 milliárdot keres ezen a piacon. Az AMD 30%-os éves növekedést vár, ami erre a részlegre a jelenlegihez képest 150 millió dolláros többletbevételt jelent, amikor a keresletet még a block-chain is viszi fel. Ez nem olyan fényes kilátás.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
Hát lehet... bár ha úgy nézzük, hogy nem is gyártják ... akkor igaz is lehet... mármint már eleve a GPU-k nem mennek arra a vonalra a "szalagon"...
Ezért nem kap senki sima Vega-t... nem is lehet kapni.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Világos... de ő azt mondja, hogy az az infó, hogy pl az MSI, Giga... stb... senki nem kap semmit. Se kész ref kártyát, se GPU-t... ezért törölték is az egész üzletet a Vegára. (nem az AMD, a partnerei)
Persze nyilván elvihetik az AMD-től közvetlen a neki gyártott OEM referenciákat... de hát az sem tudni mennyi akkor.
De az durva hogy az AMD ennyire leszarná a partnereit... ha így van, akkor az gáz... mert nem fognak ezek a cégek csak nehezen szóbaállni velük, és mindenki NV-re áll vissza/ akár kizárólagosan... szóval ha az van, AMD maga alatt vágja most a fát.
Nekem amúgy mindegy mi van... nem is kell meggyőzni, értem/tudom amit mondassz.
(Bár ügye ez ólajtós ellentmondása annak amit kommunikálnak, hogy fontos a gamer közösség, és nem a bányászat a prioritás... meg arra nem építik a bizniszük... oszt mégis. )De abban is lehet valami amit ő mond.
AMD megtart mindent magának... röviden ennyi.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Plasticbomb
addikt
Nem is rossz ötlet:
VEGA kulcstartó kerestetik!
És akinek épp a ref model kéne, azzal mi van? Mondjuk ezen okból: EKWB
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Petykemano
veterán
Azt gondolnám, Épp azért lehet érdemes mindent 8Hi-vel készíteni, hogy design szempontjából mindegy legyen, hogy egy gyártónak (msi, asus, stb ) melyik összeszerelő partnertől a háromból melyik ramszállítmányból kerül szállításra.
De ezzel persze nem állítom, hogy nincs igazad.
Más:
ezmiez?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Remus389
veterán
Amit írsz az a HBM-el van összefüggésben ugye?
Ha a tokozás során egy 8Hi stack nem lett jó, akkor az kompletten kuka. Ezért sem gyártanak ebből sokat, mert hiba esetén nyolc lapkát dobnak el, akkor is ha abból hét jó.
miért ilyen ostobák az AMD-nél, hogy egy ilyen drága és kockázatos technológiát alkalmaznak. Nem csoda hogy az Nvidia a jó üöreg GDDR5 és GDDR6 mellett tette le a voksát.
Szóval miért ilyen ostobák az AMD vezetői?
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
Jack@l
veterán
Na meg is van az aktuális mantra a következő fél évre, compute shaderrel vágás lesz a csodafegyver. Tegyük a többi közé. Az ipar már rég másfelé koncentrál...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
Téged idéznélek - ez nem a jövő, hanem a jelen Meg lehet nézni, az 1080Ti mennyivel gyorsabb ugyanakkora sávszélességgel, és hasonló teoretikus ALU-kapacitással.
Az újdonságokat mindig érdeklődve olvasom, de attól tartok, hogy a Vega decemberi drivere volt az utolsó, ahol nem maximális szkepticizmus mellett tettem. Persze tudom én is, hogy azzal baromi sokat lehetne nyerni, ha a cső elején ki lehetne hajigálni a végső képen nem látható fragmenseket, csak eddig kevés (khmmmm...) sikeres kísérletet láttam rá.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
Ne kezdd el.
Az elmúlt fél évben is volt pár fejlesztés, amitől majd jól meglátjuk (dsbr, PS, NGG, Pseudochannel) és nem lett belőle semmi. Az egész Vega egy feature-techdemó, amiből persze 2-3 év múlva lehet, hogy standard lesz, de próbáld már meg légyszi ezeket úgy előadni, hogy má kelts hiú reményeket az AMD fanokban. Mert ezekre a kijelentéseidre rápörögnek, mint egy egy rendes ventillátor. Mindig azt várjuk, hogy ezektől a varázslatoktól majd élre kerül az AMD, de aztán csak capitulatus[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z10N
veterán
Eleg lenne 2GB HBM2 is, ugy is azzal demoztak, hogy sok mindenre eleg, ha nincs teleszemetelve.
Sot tovabb megyek, jelenleg nekem eleg lenne 1GB is a 7790 helyere casual gaminghez es munkara. Azt meg gondolom "piszok olcson" lehetne gyartani akkor. Egy Vega14/16 formajaban az 560 helyere nyero lenne. De ebbol se lesz semmi, mint az 570/580-t levalto Vega28/32-bol.
Viszont dragul a wafer, dragul a memoria, a banyaszt hajtja felfele az arakat. Inkabb veszek majd egy ps4 pro-t.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z_A_P
addikt
Egy-két évet nyer vele az AMD és az NV, így a megterhelőbb shadereknél sem omlik majd össze a Vega és a Volta teljesítménye, de magát az alapproblémát nem oldja meg
Az a baj hogy ez nem igy mukodik: ugyanis ha osszemolik a Vega + Volta, akkor egyszeruen nem rakjak bele a fejlesztok.Kihagyjak es kesz. Mindenki jol jar.
Es ez megy nagyban is, hiaba jar messz elorebb techinkailag a Vega mint a Pascal/Volta, ha latjak a fejlesztok hogy nvidia cuccon az adott megoldas fele olyan sebesseget tud mint Vega-n, akkor: egyszeruen nem rakjak bele a fejlesztok.Kihagyjak es kesz.
Esetleg (foleg ha AMD ad egy kis eroforrast) csinalnak egy if (amd) {} else {} reszt bele, lasd Wolf, Doom, stb.OK
-
De ugye graphics lenne a lényeg. GCN2 (Hawaii) óta nincsen gyakorlatilag übervéristván GPU játékra. PR szempontból meg ugye ez kéne. Hiába tud a Vega GTX 1080 szintet olcsóbban, ha az átlag vérpistit az érdekli, hogy melyik a leggyorsabb.
A másik hsz-edben is inkább compute-ról (shader) van szó. Ez oké, de ott a grafika is. Az ALU-k számával nem skálázódik úgy a grafikus (játék) teljesítmény ahogy kéne, hiába a sok általános grafikai trükk, a DSBR kevés az NGG meg nem megy. Pl a Vegában kvázi ugyanaz a setup motor van, mint a Polarisban. Ha átnézünk a másik oldalra, akkor ez az 1080-nal stimmel, de a 1080 Ti-ben már 6 háromszöget tud órajelenként a setup. De ugye utóbbiak órajelei az egekben vannak a Vegához képest, szóval a valóságban még nagyobb a különbség.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
De az NV-nél jelenleg működik ez a megoldás. Most nem a legújabb játékokra gondolok persze, ugye a Vér Istvánokat nem érdekli a jövő, az a lényeg, hogy a 2015-ös akármilyen játék is gyorsuljon. Hogy minek az már részletkérdés, hagyjuk. Persze simán lehet, hogy az GeForce-ok egyszerűen csak azért olyan rohadt gyorsak, mert másfélszeres órajelen járnak, erőből válaszolnak a problémára. Az órajel-emelés pedig ugye legegyszerűbb módja a teljesítménynövelésnek.
Persze én is inkább az okos megoldások híve vagyok. Csak ez egyszerűen nem működik, mert a legtöbb esetben a kutyát sem érdekli. A fasizmus győzött: csak az erő számít!
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Petykemano
veterán
MaA jövőben már minden a compute-ról fog szólni. A grafikai shader lépcsők is igazából compute-ok lesznek, csak speciális hardverállapotot fognak igényelni. Az egyes eljárások is azért kerülnek majd át compute shaderbe, mert ugyanazt megcsinálni itt sokkal gyorsabb lesz. Van LDS, van egy rakás olyan funkció, ami más shader lépcsőn nem érhető el. Csak a legacy kódtól kell elszakadni. Ez úgy két-három év alsó hangon, de a mai kutatások, a mai hardver és szoftver fejlesztési irányok, elképzelések, jövőképek erről szólnakA Vegában más setup motor van. Megközelítőleg sem ugyanaz. De erre a világ még nem készült fel.
A probléma nem az, hogy hány háromszöget tudsz órajelenként. Egy mai GPU az elméleti képességeit a gyakorlatban meg sem közelíti, ugyanis rengeteg fals pozitív háromszög keletkezik, amelyeket a pipeline egy bizonyos pontjáig cipelni kell. Igazából lehetne az összes hardverben 16 setup motor is, és akkor 16 tri/clock (tranzisztorköltségben nem vállalhatatlan), csak ezeknek a szemét háromszögeknek vannak csúcspontjaik, vagyis hiába van sok setup motorod, akkor sem tudod növelni a jelenetben a háromszögek számát, mert több csúcspont keletkezik. És akkor egy vertexre van ugye a háromelemű lebegőpontos pozícióvektor, de a játékokban tipikus a normál és a tangensvektor is, ahogy textúrakoordináta, tehát egy vertex az tipikusan 48 bájt. Ha lenne mondjuk egy teoretikus GPU-nk, ami tudna 16 tri/clockot, akkor az mondjuk 1400 MHz-es órajelen 1 TB/s-os sávszél fölött enne, és akkor még hol van a többi feladat. Tehát igazából nem a setup motorok növelésével van problémánk. A sávszél nincs meg a fejlődéshez.Nem tudom, az nvidiának hogy sikerül. Ezért került mostanság előtérbe GPGPU culling mivelhogy a radeon compute nehéz, valamit kezdeni kéne vele valamit, hogy a nem látható háromszögeket a pipeline-on a lehető leghamarabb vágjuk ki. Az nvidia nem tudom hogy csinálja, de a radeonnálÍgysnincs meg a sávszél, de legalább olyan dolgot számol a GPU, ami tényleg ott lesz a végső képen. Tehát ismét előremozdulhat apiacradeon a háromszögszám tekintetében. Az nvidia meg valójában varázsolTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Én ezt értem. Ezek szerint akkor órajelből jön a sok kraft. Ha duplájára emeled egy VGA órajeleit, akkor kétszer olyan gyors lesz (feltéve hogy még mindig VGA limit van). Tádáá, varázslat.
Ja, a lényeg, hogy szabványosak legyenek a dolgok. Csak azok tudnak terjedni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
És ezzel rögtön azt is leütöttük, hogy egy olyan problémára reagálnak, ami jelenleg niche, és nem várják meg, hogy akut legyen. Ez nagyon derék, viszont eközben az akut "problémára" is kellene valamit tenni (azért az idézőjel, mert igazából nem tartom a következőt ténylegesen problémának, viszont lenne rá piaci igény). Egyre inkább látszik a hozzáadott értéke a 100+ Hz-es frissítésnek, és a 4K-nak is - ezek ráadásul egymástól függetlenek. Mikor lesz olyan teljesítmény, ami az AAA játékok nagyobb részét 4K-ban 100 FPS fölött tudja futtatni? Ezt a kérdést nem fogod megoldani caching optimalizációval, ehhez szimplán brute force kell.
(#34590) lezso6:
Az órajel-emelés pedig ugye legegyszerűbb módja a teljesítménynövelésnek.Messze nem a legegyszerűbb, viszont a legjobban skálázódó. És a chip optimális frekvenciatartományán belül a leghatékonyabb is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
imi123
őstag
Ennek nyilván semmi köze ahhoz hogy a konzolok miatt nem léphet el látványosan a PC.
Elég szépen ki van ez találva.
Az AMD papíron mindig "világmegvált" utána 10%-ot gyorsul jó esetben.
Az NV nem "dicsekszik" az újításaival csak hozza azt a 15%-ot amivel pont még az AMD előtt van.
Mi meg vesszük évente a kártyákat(lassan konzolokat is).
Hurrá. (/OFF)[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
do3om
addikt
Az optimalizáltság persze hogy kell, de az ugye közel egységes, dx11, dx12, ogl.... csak valakinek ennél sokkal mélyebben kell optimalizálni hogy az ö hardvere úgy működjön mint a másiké. Na ez viszont elég ritkán fordul elő és ugye érthető is, csak itt úgy várod el hogy majd mindenke erre megy mert az a hardver igényli hogy vele jobban foglalkozzanak.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Jack@l
veterán
Fogadjunk hogyha nv odapakolna egy talicska pénzt az id-nek és azt mondja hogy low levelbe szabd már ránk légyszi a játékod, lenne ugyanennyi különbség a másik oldalra? (az amúgy kb egyforma sebességű vega és 1080 közt mondjuk)
Honnan tudjuk hogy nem csak ez áll a háttérben? (nem tudjuk mert nem voltunk ott a megállapodáson)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Akkor ha jól értem:
Ugye az alapeset az, hogy különféle méretű nagyobb allokációk vannak RAM-ban, s ha ezeken belül kell valami, akkor a WDDM az egész allokációt át kell másolja a VRAM-ba, hogy a GPU hozzáférjen.
A Vega megoldása pedig az, hogy ezeket a blokkokat nem a WDDM kezeli, hanem a HBCC. S ezt IOMMU-val teszi, amihez a RAM-ban lévő allokációknak egy közös memóriaterületet kell kinevezni. Ezt a területet pedig 4kB-os kis blokkokra osztja fel, s ezeket fogja másolgatni.
Tehát a fenti alapján ugyanannyi adat marad a RAM-ban, hisz mindkét esetben ami benne van a VRAM-ban, az mindenképp ott a RAM-ban is. Csak a másolandó mennyiség változik, hisz amit nem kell, azt nem rakja bele a VRAM-ba. Ez egy jó kép:
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Petykemano
veterán
Vicces, hogy pont ellentétesen gondoltok a kabylakeg szerepére lezsoval... de mindegy, én azt mondtam, a kettő együtt.
Szerintem félreértetted, amit mondtam, vagy lehet, elbeszélünk egymás mellett. Én értem, hogy a amdnek es az intelnek mindegy, hogy az "APU" megvásárlását követően az OEM még mit vásárol össze. Ami azonban nem mindegy az az, hogy mi és hogyan piacképes, eladható.
Azt mondtam, a kabylakeg nem fogja szerintem kinyírni a gpu piac alsó részét, mert az intel túl drágám fogja adni szerintem ahhoz.
Hasonló koncepció az amdnek is lehet, talán ez az egyetlen, ami tényleg érdekes piacképesség tekintetében.
Leggyakrabban az történik az AMD megoldásaival, hogy kiherélik a rammal a grafikus teljesítményt. Egy jól összerakott AMD gép látszólag indokolatlanul drágább vagy azonos teljesítmény és ár esetén gyengébb kivitel.
Szerintem sajnos pont ugyanez fog történni a csúcs raven ridgel is: ahelyett, hogy teljesen kinyírná/átvenné azt a teljesítmény szegmenst, amellyel CPU és /vagy tekintetében bír, mert olcsóbb vagy valami, ahelyett hozzá fogják rakni ugyanazt az nvidia gput, amit az azonos cputeljesítményt nyújtó inteles konfighoz is és így már drágább lesz annál, miközben nem, vagy alig fog (a dgputól.függően) jobb gpu teljesítményt nyújtani, mint az igp.
Ha lejjebb megyünk, adott esetben már lehet, hogy nem lesz nvidia dgpu a.notiba betéve, mégis drágább lesz, mint az inteles.Tehát lehet, hogy az amd akár le is szarhatná, hogy milyen dgput rak még mellé az OEM, de valójában ha így drágább, vagy rosszabb minőségű lesz az amds termék, és nem viszik, akkor már nem vonogathatja a vállát, mert az OEM az apura se fog rendelést leadni.
Ennek persze lehet, hogy nem holmi gonosz összeesküvés az oka, hanem a rendelési mennyiségre asott kedvezmény, eladások utáni rebate, stb, amivel - megfelelő mennyiség esetén - tényleg olcsóbban jön ki.
Lehet, hogy rosszul látom, nem vagyok szakértője a piacnak, de kérlek akkor magyarázd el, miért nem ez történne, mi lesz az a termék, amivel az amd majd tarol a piacon, mert tényleg jó és olcsóbb is, és nem csak az lesz, hogy felkerül a polcra 20inteles gép mellé egy amds is, ami senkinek nem kell, mert drágább.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...