Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sutyi^
senior tag
A referencia hűtővel hamarabb ütközik a GPU hőmérséklet korlátba, mint sem olyan órajel szintet érjen el amihez magasabb VID tartozik, vagy ha mégis akkor alacsonyabb load mellett egy pillanatra belenyal és rögtön lejjebb dobja mert meleg.
Elég ha megnézel egy terhelés alatti órajel görbét, olyan cakkos mint a veszedelem. Ahhoz képest kb. bármelyik partner kártya egy vasalt ing. Ami azt eredményezi hogy vagy 50MHz-el magasabb órajelet tartanak.
Semmivel nem jobb a hatásfoka a refkartyáknak egy Pulsehoz képest, egyszerűen alacsonyabb átlag órajelen és feszültségen mennek amitől alacsonyabb valamivel a fogyasztásuk.
Na meg olyanokat már nem is számolok bele, hogy reviewra kiküldött ref zsugakon mennyire van válogatva a kocka...
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
huskydog17
addikt
"Ezért tud a referencia hatékonyabb lenni a perf/wattban."
Nem hatékonyabb.
"Nézd meg a TPU-s perf/watt grafikonokat."
Miért a TPU tesztje neked a mérvadó? Kizárólag az ő méréseikre vonsz le ilyen nagy bullshit következtetéseket? A többi tesztet miért nem veszed figyelembe? Akkor azonnal te is látnád, hogy mekkora marhaságot írtál.
"Egyik custom sem olyan jó ebben, mint a referencia."
"Aki a legjobb hatékonyságot akarja, vesz referenciát, aki alacsony hőmérsékletet, vesz customöt. A kettő együtt nem lehetséges."Ennyi bullshitet egy hsz-ben még nem láttam.
A sima 5700-nál és az XT verziónál is hatékonyabbak tudnak lenni a customok a referenciánál. Te komolyan elhiszed, hogy a magasabb hőmérséklet jobb hatékonyságot eredményez? Még te magad mondtad, hogy a minél kisebb hőingadozás a jobb, vagyis mond saját magadnak mondasz ellent. Pont a kisebb hőingadozáshoz jobbak a customok, sokkal jobbak, a zajszintről nem is beszélve, ami más dimenzió.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
paprobert
senior tag
A custom megoldásokból ez a cikkcakkoság hiányzik, mert hiába van azonban is egy maximális limit a hőmérsékletre, azt más limitek miatt a GPU ritkán közelíti meg, vagyis nincs órajelre visszavétel, és ezzel nem megy vissza a feszültség sem.
Mik ezek a más limitek?
A magas hőmérséklet itt abban segít, hogy ez a "tánc" a legtöbb terhelés alatt állandó lesz, vagyis cikkcakkos órajelgrafikont kapsz, és ennek megfelelően a feszültséggrafikon is cikkcakkos lesz.
A magas hőmérséklet jótékony hatását kérlek fejtsd ki, mert ez számomra nem értelmezhető.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Raggie
őstag
Amit itt többen nem értünk az az, hogy ha tényleg csak a fogyasztás csökkentése a cél, akkor ezt miért nem a pontosan erre kitalált power limit lejjebb állításával érik el és miért kell a hőmérséklet kicentizéssel játszani?
Eddigi tapasztalataink alapján magasabb hőmérsékleten üzemelő chip hatékonysága nem javul hanem romlik az alacsonyabb üzemi hőmérséklethez képest.
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
huskydog17
addikt
Nem a TPU-val van a baj, hanem azzal, hogy kizárólag az ő adatuk alapján általánosítasz egy hatalmas nagy hülyeséget, amit pár másodperc alatt meg lehet cáfolni.
Egyébként nem tudom feltűnt-e, hogy a TPU az alapértelmezett (OC) BIOS-al tesztelt, miközben van egy Silent BIOS is a VGA-n.Hiába írod le ugyanazt az AMD PR marhaságot újra és újra, attól az még bullshit marad. Meg akarod magyarázni - ahogy az AMD -, hogy a referencia hűtés mennyire király és hatékony, miközben az összes független teszt ennek az ellenkezőjét bizonyítja. Te tényleg azt próbálod itt megetetni az olvasókkal, hogy a custom hűtők kevésbé hatékonyak, mint a referencia?
Azt értjük, hogy a Navi pontosabban méri a GPU legforróbb pontját, ok, ezt kismilliószor leírtad (nem tudom miért), ennek viszont semmi köze ahhoz, hogy a referencia hűtés fos.Pl.: A Red Devil (Silent BIOS) nem csak nagyságrendekkel halkabb és hűvösebb, mint a referencia, de ugyanakkor jobb a performance és az energiahatékonyság is. Az általad felvázoltak szerint viszont ennek nem szabadna megtörténnie.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
korcsi
veterán
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
paprobert
senior tag
Már csak az nem érthető, hogy miért kellene thermal limitnek beállnia ahhoz, hogy a boost algoritmus a feszültséget lejjebb vegye?
Ha power limitbe ütközik a kártya, akkor az algoritmusnak azon kellene fáradoznia, hogy a feszt még egy picit lejjebb vegye, és az órajelet még egy picit feljebb tolja, ha tudja.
Ha nem tudja, akkor itt van az autoOC vége az adott power keretből.
vagy
Most több tíz komment óta arról vitatkozunk, hogy nem baj a rossz hűtés, mert nagyon túl vannak húzva már így is a kártyák, és egy bizonyos frekvencia fölött az autoOC már csak árt a hatékonyságnak?
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
huskydog17
addikt
Jaj de bírom amikor pontosan ugyanazt megfogalmazod más köntösben. Ugyanazt a bullshitet tolod továbbra is.
Performance/Watt mutató továbbra sem jobb a referenciánál, több custom is jobbat el tud érni."Az OEM-ek azt fogják nézni, hogy a VGA-n a hűtés kivezeti-e a hőt, illetve a VGA perf/watt aránya mennyire jó az adott családon belül. Ezekben a referencia a legjobb, nem véletlen, hogy az OEM-ek számára megmarad ez a választás. A custom marad a dobozos VGA-k tekintetében, ahol a user örül neki, hogy 60 fokot kap."
Tehát szerinted az OEM piac kizárólag blower típusú hűtővel szerelt VGA-t rak a gépekbe? Ez nettó hülyeség. Rengeteg nem blower típusú VGA-t szerelnek OEM gépekbe. Szerinted az OEM-ek az üvöltöző blower hűtőt fogják preferálni csak azért, mert 1-2 mérésben van 1-2%-nyi előnye perf/watt téren egy bizonyos custom-mal szemben, a helyett, hogy csendes gépet adnának el?
Amúgy miért ne lenne jó a TPU tesztje? Képes vagy-e az ő tesztjük mellett további független tesztek méréseit is figyelembe venni vagy kizárólag egyetlen oldal méréseit fogadod el? Attól, hogy bizonyos olvasók kizárólag a TPU-hoz ragaszkodnak, neked miért kell? Egy laikus olvasó és egy PH házigazda között azért kéne lennie némi különbségnek, ami a látóteret illeti.
Amúgy ha egy VGA hőmérséklet limitbe ütközik (gyári beállításon), akkor az csak annyit jelent, hogy a rajta lévő hűtés nem megfelelő.
"Nem a referenciahűtés a hatékony, hanem az úgy lett tervezve, hogy ilyen hőmérsékleten működjön a kártya."
Ez jó. Így kell szépen körülírni azt, hogy a referenciahűtést szándékosan gyengére tervezték, ami elég nyilvánvaló.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Raggie
őstag
Abu tényleg érdekelne minket, hogy mi az a tényező, vagy mik azok a tényezők amik miatt előnyös ezt a 110 fokot tartani és nem egy kisebb hőmérsékletet?
Ezt megmagyarázta normálisan az AMD vagy csak annyit mondott, hogy ott a "legoptimálisabb"?Értjük, hogy az eddigi tapasztalatok már nem alkalmazhatóak egy-az-egyben a Navi-ra, de azért a magasabb hőfokon történő magasabb szivárgás a fizikából következik és azt nem változtatja meg a GPU dizájn. Szóval valami komolyabb magyarázat szükséges ahhoz, hogy a kicsit hozzáértőbb közönség elfogadja azt, hogy ez ténylegesen egy tervezői döntés és nem egy "szokásosan elbaltázott blower hűtés".
Clint Eastwood FTW
-
-
Raggie
őstag
Ennél konkrétabb választ tehát nem adott az AMD.
Ez sajnos kevés.
A fizika nekik is fizika. Magasabb hőmérsékleten magasabb szivárgás.Arra nem válaszolt a magyarázat, hogy miért itt van a legjobb perf/watt arány, amikor ez ellentmond a fizikának. Pontosabban miért nem lejjebb állítják be ezt a pontot, ahol még jobb perf/watt arányt tudnának tartani, legalábbis a fizika törvényei szerint?!
edit: Az már csak a ráadás, hogy az mindenképpen ballépés volt, hogy ezt az értéket kiírathatóvá tették. HA így van ahogy mondják, akkor a user felé semmilyen plusz hozadéka nincsen ennek az információnak csak negatív. Mivel eddig nem is tudtuk ezt és jó volt, most is jó lett volna, csak most még lehet aggódni is egy minden eddiginél magasabb hőfokon, ami a GPU-ból jön...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Raggie
őstag
Sajnos attól még hogy leírod, hogy nincs köze a fizikához attól még van.
Magasabb hőmérsékleten üzemelő chipek kisebb órajelet tudnak stabilan tartani azonos feszültséggel, vagy átfogalmazva azonos órajelhez magasabb feszültség kell."De ha mondjuk a BIOS-ban 70 fokra rakják a limitet, akkor ugyanúgy fog működni, mint a Navi 10 110 fokon."
De ha 70 fokra tették volna a limitet, akkor még jobb perf/watt arányt érnek el a fenti fizikai jelenség kihasználásával. Ezt nem érti senki, hogy miért kell egy alapvetően jó stratégiát egy annak kedvezőtlen helyen használni?Clint Eastwood FTW
-
paprobert
senior tag
A (#43184)-ben feltett kérdéseim továbbra állnak.
Miért kellene thermal limitnek beállnia ahhoz, hogy a boost algoritmus a feszültséget lejjebb vegye? Nincs on-the-fly optimalizáció, csak egy buta tábla? (még ha finomszemcsés is)
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Köszönöm a választ.
Ez számomra mindent megmagyarázott.Meg kellene egyeznünk abban, hogy a kártya szét van húzva, a komfortzónán kívül van járatva gyárilag is. Ez a kiindulópont.
1. Az autoOC csak ront a hatékonyságon. A Ryzennél is arányosan sokkal többet fizetsz fogyasztásban az utolsó pár 100 MHz-ért, nincs ez másként ennél a kártyánál sem.
2. Így egy hőlimit által kierőszakolt throttling rögtön ésszerűbb órajelet enged meg, és egy kevésbé szétfeszelt állapotba kerül a kártya a másodperc töredekére. Ez az áltagfogyasztást csökkenti, a teljesítményt csökkenti, a hatékonyságot növeli.
Ellenben:
3. Ennek van egy inverz következménye is. A referencia kártyánál csak nagyon-nagyon rövid ideig, de látunk magasabb órajelet mint a custom kártyáknál. Az ehhez felvett feszültség csak rövid ideig, de abban a pontban nagyon rontja hatékonyságot.
4. Ha ezt az egész játékot 110 helyett 70 fokon csinálná a kártya, a szivárgás is kevesebb lenne, az unblock hatékonyság is jobb lenne.
Konklúzió: A referencia kártyával: az átlag órajel kevesebb, az átlag feszültség kevesebb, és az átlag teljesítmény is kevesebb a throttling miatt. Mivel már rég nem optimális tartományban jár a kártya, bárminemű extra OC csak alig gyorsít rajta, de a fogyasztás nő. Így a referencia órajel-vesztesége sem fáj annyira.
Nincs itt semmi látnivaló.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
tom_tol
addikt
Adott egy GPU. Kuka hűtéssel tud 1800 Mhz/250 Watt. Ha lehűtöm tud 2100 Mhz/250 Watt. Melyik a jobb perf/watt ? Azt akarod beadni, hogy korszakalkotó ficsör ha a GPU túlmelegszik ledobja az órajelet csak nem 12 MHz-es lépcsőkben hanem mondjuk 2 MHz-ként? Miért jó ha össze-vissza ugrál az órajel?
-
Pkc83
őstag
Olvasgatom tegnap óta a kérdéseket és válaszokat és látom
sokan nem értik ahogy én sem!Tehát végülis az lenne a lényeg , hogy az én rx580-am is simán lehet bizonyos
pontokon akár 110 fokos is csak az én kártyám ezt még nem tudja mérni
és ezért nem tudok róla én sem , míg az új navik már tudják mérni
és ezért azt is irják ki a mérő programok? -
Egon
nagyúr
Nem melegszik túl. Ugyanannyira melegszik fel, mint minden korábbi, csak már mérni is tudja.
A szemcsézettség nem lépcsőnkénti órajelugrást jelent, hanem DPM szintenkéntit. A DPM nem egyenlő az órajellel.
A feszültség független az órajeltől, tehát ha sűrűn ugrál az órajel, akkor be tudsz úgy állítani magas órajelet, hogy lehet a feszültségnek ezt nem kell követnie, mert arra a kis időre megoldotta a hardver a feszültség növelése nélkül is. De ehhez persze marha jó rendszer kell ám, nem fog ez működni minden hardveren.Megint nem a kérdésre válaszoltál, mellébeszélsz ezerrel folyamatosan. Ha normális hűtés van a vga-n, akkor nem dobálja az órajelet. Ergo az helyett, hogy lenne normális gyári hűtés, megoldották, hogy a gyári hűtés elégtelensége miatti hatások (feszültség- és órajel csökkentés) finomabban, jobb hatásfokkal menjen végbe, és te ennek tapsolsz...
Ez kb. olyan, mintha egy autónak rossz lenne a futóműve, ami miatt folyamatosan félrehúzna, és a gyártó erre bevezetné a sávtartó figyelmeztető automatikát..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
korcsi
veterán
De akkor miért változik a hőmérséklet hatására az órajel?
Ugyanígy erős összefüggés látszik a névleges feszültség, órajel és a valós feszültség órajel között, és mindre nagyon finoman reagál. Egy DPM state-en belül, ilyenkor mi dolgozik ami ezt eredményezi?referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
Ribi
nagyúr
Na de mi mit követ?
Freki emelés mellé kell emelni a feszt is, vagy terhelést kap és koppra fagy az egész. Vagy hiába emeled meg a frekit, amíg nem melegszik addig a feszt sem kell emelni? Vagy mi az a paraméter amikor úgy gondolja a rendszer, hogy az emelt freki mellé/után emelni kell a feszt is és mikor nem?
És normális hűtés mellett miért kell emelni a feszt? Mert ha nem a hőmérséklet miatt, akkor miért kell emelni a feszt hosszú távon és miért nem kell rövid távon? -
Ribi
nagyúr
Néztem, hogy valaki lentebb vette az egyik custom kártyán a venti fordulatot és azzal is visszacsökkent a fogyasztása 250W-körülről 200W alá, mint a gyárinak. Cserébe az is vagy 10 fokkal melegebb volt és vesztet 3-5% teljesítményt.
Nem lenne sokkal egyszerűbb a thermal limitet állítgatni, hogy így legyen mindig jobb a fogyasztás? Viszonylag kézenfekvőbb mintsem magát a hőmérsékletet engedni magasra, hogy a beprogramozott limitet elérje. Eredmény ugyan az lenne. Mondjuk ezt csak custom hűtővel lehet, mert a gyári így is retek hangos. -
paprobert
senior tag
Mi akadályozza meg a boost algoritmust abban, hogy power limit beálltakor visszaváltson egy ésszerű feszültségértékre, és feltolja az órajelet még magasabbra, mint ami hosszú ideig fentartható lenne?
Pont úgy, mint thermal limitnél, ugyanúgy nőne a perf/watt.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Ribi
nagyúr
Leírtait alapján, pont hogy a power limit esetén lenne takarékos a kártya. Mert ha power limitbe ütközik akkor a fesz változik először, lefelé. Vagyis a fesz lesz kisebb frekihez mérten, temp limitnél meg ugye a freki lesz kisebb adott feszhez. Szóval mondanám, hogy felcserélted a két dolgot.
Ahogy paprobert írta, miért nem lehet mind2 esetben perf/W-ra menni? Miért nem lehet mind két limit esetén a feszt csökkenteni először és utána a frekit? -
sutyi^
senior tag
"Ha a hardver power limitbe ütközik, akkor a feszültség változik először és azt követi az órajel. Ha hőmérsékleti limitbe, akkor az órajel változik először, és azt követi a feszültség."
Órajel váltások legjobb tudomásom szerint így nem működnek..
Lefelé váltásnál először az órajelet veszi el, aztán a feszültséget. Felfelé váltásnál először a feszültséget adja meg mielőtt rácsavarja az órajelet. Különben beleborul a
kártyaGPU tetszőleges része ha nincs elég feszültség az adott órajel lépcsőhöz.Nem hiszem hogy van értelme az órajelhez szükséges nagyobb VID-en tartani a GPU-t ha vége a power limitnek. Szvsz ez ugyanúgy működik mint az NV esetén, addig tolja a delejt amíg a power limit engedi vagy el nem melegszik.
[ Szerkesztve ]
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
nagyúr
Akkor most mi lesz? Az RTX széria jelen generációja papírnehezékké módosul az új DXR-nél, vagy a fejlesztőknek két RT megoldást kell (célszerű) majd támogatnia? Az előbbit nem tartom azért túl valószínűnek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A választ köszönöm, de a magyarázattal van egy kis gondom.
Mert legtöbbször volt visszamenő kompatibilitás. Ha nincs PS 2.0 támogatás a hardverben, akkor csak PS 1.2-őt vagy 1.3-at állít be a játék (vagy állítasz be a menüben). Nincs Dx12 támogatás a hardverben? Dx11-es módban fut és kész. Ez valóban nem újdonság, de nem azonos azzal, amit írtál.
Kijön az új DXR, szép és jó, de a piacon van egy generációnyi RTX kártya, amelynek a támogatását az nVidia szépen tolja. Ami RT játék van a piacon, az nagyrészt az nVidia-nak köszönhető. Élek a gyanúval, hogy a valóság az lesz, hogy ha kijön az új DXR és hozzá az új hardverek, akkor a játékok fejlesztői legalább egy ideig kénytelenek lesznek egy opciót adni a régi DXR-t használó hardverek számára, és ezzel az RT-t nem csak a legújabb hardverek számára elérhetővé tenni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ez kurta kacifántosan fogalmazva annyit takar, hogy az RTX 20x0 szérián nem lesz Ray-Tracing effektek, vagy azok legalábbis egy része nem lesz elérhető az új DXR-en. Ami azért faramuci helyzet, mert feltehetően jó ideig ezek lesznek a legnépszerűbb és legnagyobb számban a felhasználóknál lévő hardveres RT támogatású videokártyák. A fejlesztők majd legyintenek, hogy kit érdekel, mi csak az új DXR-t fogjuk támogatni, 'oszt kész?
Gondolom érted mi a probléma ezzel a szituációval...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az már más kérdés, hogy ha beépíted az új verziót, akkor nem feltétlenül van kedved támogatást írni a régire, és az NV-nek sem túl nagy érdeke ez, ha itt vannak az új hardverek, mivel azok eladása a fontos.
Abu, ne már... Melyik gyártó az, amely lazán félredobja az előző generációt támogatását csak azért, mert van újabb? Ezzel az erővel az alaplapgyártók se törnék magukat a korábbi alaplapok támogatása terén.
Az nVidia aligha fogja cserben hagyni az RTX 20x0 széria vásárlóit azzal, hogy hát így jártatok, vegyétek az RTX 30x0 szériát majd, ha akartok hardveres RT gyorsítást...
Attól, hogy egy effektet megírtak SM3-ra, még nem biztos, hogy csináltak neki SM2+ portot.
Azért a legtöbb AAA játékban mégis így volt...
PC mindig ilyen volt, ne lepődjünk meg ezen.
A Microsoft volt ilyen, mondjuk anno a DX10, majd a DX12 támogatás kikényszerítése terén. De azért a PC világa nem ilyen, sőt, inkább ritka az, hogy egy-egy új technológia bevezetésekor a régi hardvereket lendületből dobták a fejlesztők...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
titán
Aki még egyszer azt mondja nekem, hogy a konzol jó, azt én fogom felnégyelni személyesen Kísérletképpen vettem egy PS4-et a 14 éves lányomnak, aki nagy boldogan ült le elé, aztán "sugárbanhányást" kapott az egésztől 10 perc alatt. Szóval nem arról van szó, hogy én 25 éve PC-sként megérzek minden apróságot, hanem arról, hogy valaki, aki összesen fél éve játszik kicsit gyakrabban, teljesen kiakadt tőle. Akkora ordenáré input lag, és borzasztó képminőség az egész, hogy azóta sem veszi elő. Teljesen használhatatlan az egész fos. Mintha saját paródiája lenne.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shing
őstag
"Akinek ez nem tetszik, vehet konzolt."
De hiszen ha most veszek egyet, jövőre már cserélhetem is az egészet. Nem valami kényelmes dolog. De még ha az elején is venném, max 7 évet bírtak volna. Aztán ha jót akarok félúton be kell frissíteni Pro-ra/X-re. Proci, alaplap, RAM, stb-t ritkábban kell cserélni.A shader modellek nézegetése is régen volt már, nem értem miért ilyen régi dolgokról beszéltek. Ma már az jellemző, hogy megjelenik egy DX12 és még a GTX400 kártyák is megkapják a támogatást, évekkel visszamenőleg. Persze nem ér semmit, de pont ez az, hogy vették a fáradtságot, teljes a kontraszt. Egy HD7000 kártya pedig mai napig jó lehet, sokkal inkább csak nyers teljesítménye miatt rossz választás, nem azért mert nincs meg az XY fícsör támogatása (7 év után!)
DX11 fejlesztésekkel sincs gondja a régi kártyáknak. Legalább szoftveres oldalról működnek újítások...
Sőt, az RT is futtatható régebbi kártyákon, csak rossz teljesítménnyel.
Van pár ilyen sallang effekt mint a DLSS vagy Radeon Image sharpening, de ezeknél egyértelmű hogy szándékos limitálás van és nem is annyira kár értük.
Ezek után nem zavarna ha bejönne valami új RT amihez tényleg új hardver kell, de manapság egyáltalán nem ez az általános.
-
félisten
Mondjuk ez elég merész kijelentés hogy nincs esélyük, mikor az éves profitjuk nagyobb mint az AMD nek összesen CPU- VGA fronton.Az más tészta, hogy nem erre akarják elkölteni.
Mint írtam szerintem nekik megvannak a terveik ,de Nem kell félteni ilyen szemszögből a zöldeket, a bevételeik szerint tudják ők mit csinálnak. DE az biztos, hogy azt nem fogják bevállalni, hogy paper launchot csináljanak és hónapok múlva kerüljön egy termék piacra amit bejelentenek, abban is biztos vagyo, hogy nem véletlenül jön egyre több infó a chipletekről tőlük.
Az új gent vagy nem jelentik be és nem adják ki vagy pedig megjön és addigra elérhető lesz a boltok polcain.
Mint írtam lehetséges, hogy nem 7 nmre jön az új gen meg az is, hogy azon, ha sasung ügyes és bevállalja a nagy GPU-k gyártását.
A TSMC nél a kísérleti gyártás 1,5 éve indult meg, nehéz tervezni egy GPU-t egy nem létező gyártástechnológiára de valószínűleg nekik is van erre elképzelésük, nem csak az AMD nek. Gondolom AMD sem csinálta meg 2016 ban a navit .
Ugye anno szó volt a Turing 10 nm ről aztán még sem azon jött, valahogy csak lett egy egyedi gyártósor egy egyedi csíkszéllel[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
Akkor jön középkategóriás árban 2080 verő navi?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Pont mikor már a raszterizálás leáldozóban van. Tök jó... :)
DXR driver lesz e végre? (amd nem érzi kínosnak hogy 1 éve megjelent és még mindig nem támogatják)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Politika
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Nyaralás topik
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Autós topik
- Xbox Series X|S
- Telekom mobilszolgáltatások
- TheLázs: ADHS
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX 3080 10GB V2 White/fehér LHR
- MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit videókártya
- 2025.11.04. Garancia! MSI RTX 3080 12GB GDDR6X TRIO PLUS Videokártya! BeszámítOK
- EVGA RTX 3070 8GB GDDR6 FTW3 ULTRA GAMING Eladó! 125.000.-
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen