- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- iPhone topik
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Rekordokat döntöget a Gigabyte új SSD-jének terhelhetősége
ph Az új AI TOP 100E szériás tároló 2 TB-os modellje például 219 000 TBW értékkel rendelkezik.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Nine Sols teszt
gp A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mumee
őstag
2022 előtt, ami 2021, az eddigi Roadmap ábráik is így működtek.
Pl. VCZ is így látja : "The Navi 2X architecture is expected ‘at the end of 2020’, while Navi 3X somewhere in 2021." [link]Azokon a grafikonokon nem így volt, ahol nem jelölték az év elejét egy pöttyel, hanem nyitottan hagyták.
[ Szerkesztve ]
-
-=Jam=-
őstag
válasz Malibutomi #52153 üzenetére
Nem is kellett januárban jönnie, az ábra szerint 2019-ben valamikor, az lehet az év vége is. Ha megnézed ezeket, amiket Mumee linkelt, ezek alapján 2022 előtt jön majd az RDNA3, mert a korábbi ábrák szerint a Zen3 és az RDNA 2 is most jött ki 2021 előtt még.
-
Mumee
őstag
A Roadmap szerint nem. A "pötty" jelzi az év kezdetét.
Direkt linkeltem példákat a közelmúlt AMD Roadmapjaiból.
ZEN3 2020 vége és 2021 van alatta "pöttyel" alias 2021 előtt, ahogy jött is.
RDNA2 2020 vége és 2021 van alatta "pöttyel" alias 2021 előtt, ahogy jön is.ZEN4 is jövőre jön, az hogy Intel mit hogy ad ki ne keverjük ide, bár Alder Lake is 2021-re van tervezve náluk meg a Rocket Lake is előtte ... [link]
Régebben máshogy néztek ki az AMD Roadmap-ek és úgy is működtek, ahogy ti többiek írjátok, hogy az alatta lévő év volt a mérvadó, de már egy ideje nem.
Itt egy példa a régire, ahol nincs "pötty" :[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
Es akkor miert is nem allja meg a 2021 vege/2022 eleje...
A Zen 3 is most novemberben esett ki a piacra."A potty jelzi az ev kezdetet" lol, why? Because Mumee said so?
Az ilyen "roadmap" design-nak pont az a lenyege, hogy rohadtul "not clear" lehessen rajta pl a "datum megjeloles"...
The first next-generation GPU mentioned in the tweet is AMD Navi 31. This GPU is allegedly part of the RDNA 3 lineup of Navi 3X GPUs. The AMD RDNA 3 Navi 3X GPU lineup is expected to launch in 2022 and recent rumors have highlighted that this GPU generation would be the first from AMD to utilize a chiplet based architecture, similar to Zen 2 CPUs. The AMD RDNA 3 Navi 31 GPU would also succeed the RDNA 2 based Navi 21 GPU.
[ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
A régi AMD Roadmap diára hoztam példát, az még "pötty" nélküli dia, ahogy le is írtam ott az alatta lévő évszám a mérvadó, hogy abban az évben jön. (vagyis év végét jelöl)
Itt meg azt, hogy 2021 előtt és "pötty" jelzi az év elejét. Vagy nem 2021 előtt jött?Nem én találom ki, hanem a régi diák úgy "működtek", ahogy te írod az új "pöttyös" diák meg már úgy mennek ahogy én írom.
Nem abból kellene kiindulni, hogy az Nvidia hozzászoktatta a népet a 2évente váltáshoz.
Gondolom okkal szerepel így a Roadmapon.Szerintem is furcsa lenne a tempó, de nem én határozom meg a Roadmap-ot sem, meg azt sem hogy követik azt. A közelmúlt pedig az én meglátásomat igazolja.
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
-
Mumee
őstag
A friss diáik és azok mentén kiadott termékeik ezt igazolják.
A valóság meg majd kiderül. Engem is meglepne, főleg chiplet design-ként.
Nekem speciel jobban tetszik ez a fajta dia, mint a régi, ahol találgatni kellett, hogy akkor az melyik év is lesz a 2-ből.
Viszont ez a fajta dia meg AMD-nek nem kedvező, ha változtatni kell ala Intel.Intel Roadmap már-már követhetetlen a sok változás miatt.
2021 Rocket Lake és Alder Lake is ráadásul AL már DDR5 ...[ Szerkesztve ]
-
KillerKollar
őstag
-
szmörlock007
aktív tag
"Hosszabb távon jobb lesz a helyzet, de már készül olyan cím is konzolra, ami 16kx16k texeles textúrákat használ, amihez 16 GB VRAM is édeskevés lenne, oda majd kellenek az újítások, amiket a Microsoft tervez 2022-től a PC-be. "
Meg tudod súgni melyik? Sony vagy Microsoft exklúzív, esetleg multiplatform cím? Érdekelne a cégek grafikus motorjai merre/milyen téren fejlődnek, és túl kevés az infó
-
Mumee
őstag
válasz KillerKollar #52162 üzenetére
Mint mondtam csak a hivatalos AMD diákból indultam ki.
Alapból a Warhol kapcsán már volt szó róla, hogy lehet nem is lesz végül.Én személy szerint inkább az alábbi infónak hiszek :
TSMC 5nm 2021 H2-ben már mass production és Zen4 illetve RDNA3 2022 H1-ben jöhet, vagy talán Q1. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
válasz -=Jam=- #52159 üzenetére
Ha teljesen objektivek akarnank lenni (nyugi, itt erre senki sem torekszik ), akkor amit valoban latunk, nulla belemagyarazas mellett, az egy ido intervallum melynek ket vegpontja nem explicite definialt (nem veletlenul, ez a celja tobbek kozt, vagyis inkabb funkcioja az ilyen abrazolasnak)
1. Kezdo vegpont somewhere between : 2019.01.01-2019.12.31
2. Zaro vegpont somewhere between: 2022.01.01-2022.12.31.Ennyi. A tobbi spekulacio. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
Valójában az Intel után szabadon, az egész Roadmap csak egy spekuláció még a gyártói oldalról is.
Én Warhol-ra nem számítok 2021-ben max egy új stepping, és 2022 H1-ben ZEN4-re.
Hinni én sem tudok a roadmap-nek, még ha az utóbbi időben úgy is tartották a dátumokat, ahogy leírtam. -
szmörlock007
aktív tag
https://www.youtube.com/watch?v=mGTNTpuJspo
Ha volt már, sry. Ezt tekintve nem lesz baj ray-tracing terén az rdna2-vel .
Egyébként meg gyönyőrű grafika szerintem. Alig várom már mit hoz majd a Horizon. -
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Pug
veterán
válasz TESCO-Zsömle #52175 üzenetére
Ketlem, hogy szazalekban mas-mas ertekig lehetne a ket kartya power limitet kitolni, de vegulis ez is egy eshetoseg...
-
GeryFlash
veterán
válasz gejala #52002 üzenetére
Sőt inkább 5-6 év múlva jönnek azok az elxkluzívok
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
arn
félisten
válasz szmörlock007 #52167 üzenetére
mar a spiderman is neger? menjenek mar a p*csaba... a 007 is neger no lett. szeretem axel foleyt, a penget, etc, de minek kell ez? epp ellenkezo hatast fognak elerni vele, mint akarnak.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
acu
csendes tag
kb annak lenne értelme hogy 6800XT és 6900XT kvázi egy és ugyanaz ha már a letiltott 8CU-n kivül nincs különbség, és csak sima 6800 kapna egy egyszerübb designt.
De ez a cikk igy katyvasz hogy képeken sima 6800 felirat szerepel de közben folyamatosan 6800XT emleget a szövegben...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #52115 üzenetére
Most is beérheti, nem kötelező beállítani a maximális textúrarészletességet. Ez amúgy sem módosítja a sebességet, hiszen a méretesebb textúráknál is pont ugyanannyi a mintavétel egy adott felbontáson. Általában a 4096x4096 texeles textúrák főleg 4K-s felbontásra kellenek. Alatta azért annyira nem látszanak meg.
A konzolon nem fog ennyi tartalom lenni a memóriában, sokkal hatékonyabb a finomszemcsés menedzsment. A PC-n ez durva szemcsézettségű, azért kell ennyi VRAM. Amúgy simán elég lenne 5-6 GB is, csak nem tudod elérni durva szemcsézettség mellett, hogy mindig a szükséges tartalom legyen a memóriában, nem alkalmas erre a WDDM 2.
A textúrarészletesség nem befolyásolna nagymértékben a sebességet. A mintavétel low és ultra részletesség mellett is ugyanannyi. Az a különbség, hogy a visszatért szűrt minták pontosabbak, hiszen több texelnyi információból lesz kiválasztva az adat. De ez csak a memória kapacitására jelent terhelést, a valós sebesség low és ultra szinten is megközelítőlegesen ugyanannyi. Próbálj ki egy játékot, ahol elég a VRAM a teljes textúrabeállításhoz. Vedd le low-ra, és nézd meg, hogy alig nő ettől a teljesítmény.Igen, az AMD fejlesztette ezt az irányt. De a DirectX 12 alapvetően a Microsoft API-ja. Ez a Mantle mellett készült, de az alapja mindkettőnek az a prototípus kód, amit az AMD összerakott. A sztorit sokszor elmesélték anno. A fejlesztők rágták a gyártók fülét, hogy ez így szar, az AMD pedig rágta a Microsoft fülét, hogy ez nem hatékony. És a Microsoft mondta nekik, hogy ha tudnak jobbat, akkor mutassák meg. Csináltak egy prototípus API-t, ami sokkal hatékonyabb volt, mint a DirectX 11. Ezután a Microsoft ezt a kódot átvette, és erre építette fel a DirectX 12-t. A kódot az AMD is továbbvitte, és felépítették rá a Mantle-t, amiből végül lett a Vulkan. Tehát az igaz, hogy az AMD vitte rá az ipart erre az irányra, de azért nem csak egyedül csinálták ezt, az ipar is nagyon akarta, mert akarat nélkül még ma is csak Mantle lenne.
#52116 KillerKollar : Ez lefordítható máshogy is. Ha ragaszkodsz a fullos textúrákhoz, eleve nem veszel 8-10 GB-os VGA-t. Ez nem az ár, hanem a preferencia kérdése. Erre van a 24 GB-os 3090 az NVIDIA oldalán.
Nem az határozza meg ezt, hogy mennyit eszik egy játék a VRAM-ból. Mint írtam a Godfall is ellenne 6-8 GB-tal, ha nem hoznák át a PS5-ból a 4096x4096 texeles textúrákat. Simán ugyanolyan jó játék lenne 2048x2048 texeles textúraminőséggel. De úgy döntöttek a fejlesztők, hogy áthozzák, ha akarod bekapcsolod, ha nem, akkor maradhatsz 2048x2048 texeles minőségen. Én nem látom azt, hogy a fejlesztők ezzel a döntéssel olyan nagy problémát követtek volna el. Ha már a konzolon ilyen minőséggel szállítják, akkor a tartalom megvan, azt onnantól egyszerű másolni PC-re.
#52122 X2N : Jó az a 3080, csak a 10 GB-jával nem jó mindenre. Ez van. A 3090 a 24 GB-jával már a legjobb minőségű textúrákkal is elbánik. De ettől mondjuk a 3080 jó marad, maximum némelyik játékban nem ultra lesz a textúraminőség, hanem high. Nem nagy ügy szerintem.
#52163 szmörlock007 : Microsoft egyik Xbox Series S/X-re tervezett játéka. A házon belüli fejlesztések nagyon ki fogják ám használni az új konzolok lehetőségeit, és eldurvulnak a textúrákkal. Nézd majd meg, hogy a Gears 5-öt mennyire átszabták. Durván jobb a minősége a PC-s maximumnál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
Köszi! Remélem is, hogy kihasználják. Nagyon várom mit fognak mutatni 2 év múlva. Amúgy az a sonyt nem fogja vissza ilyen téren, hogy most mondták 2-3 évig ps4-re is jön a legtöbb címük? Ugye amelyik jön (pl horizon 2) az elvileg ugy van tervezve hogy a hdd-n is fusson nem? Vagy felesleges emiatt aggodni?
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz Alogonomus #52011 üzenetére
Hogy tomoriti le majd a felere az eleve tomoritett adatokat (texturak, hangok, modellek, etc.) ? Vagy nincsenek az assetok alapbol tomoritve?
Atok
-
Mumee
őstag
Navi22 10GB & 12GB VRAM
Navi23 8GB VRAM -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #52186 üzenetére
Mindegy, hogy PS4-re jön-e. Kicserélik a textúrákat. Ennyi. Lehet multiplatform szinten fejleszteni, akkor is, ha kihasználod az új gépeket. Maximum sok memória kell például PC-n ugyanahhoz a minőséghez.
#52187 kisfurko : Ennyire nem, de azért számít, mert sok lesz a popup.
Amilyen jók már a kódolási algoritmusokban a GPU-k, én inkább a VRAM-ba tölteném, aztán compute shaderrel kikódolnám a tartalmat, erre még ott az async compute lehetősége is. És akkor adatmásolás sem kell. Ez amúgy egy tök járható út, csak el kell indítani a fejlesztéseket erre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
https://www.techpowerup.com/274509/amd-radeon-rx-6800-and-rx-6800-xt-gpu-opencl-performance-leaks
Eleg verszegeny, pedig nvidia koztudottan rosszabb opencl-ben.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
arn
félisten
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Jack@l #52192 üzenetére
Jah, latszik hogy az AMD most kulon vette a gamer es a compute kartyakat, szoval ez nem meglepo.
Szvsz az Nvidia rosszabb volt, amig az AMD hozott kihasznalatlan nagy compute teljesitmeny...most az Nvidia kartyaknak van szep nagy es jatekokban kihasznalatlan szamitasi teljesitmenyuk.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De lehet, viszont mi legyen az? Például a Kraken simán jó lenne erre, de amíg nincs mögötte PC-s szinten támogatás API-val, addig érdemesebb a compute-ra dolgozni. Már csak azért is, mert TFLOPS monster GPU-kat tervezünk, és bőven van egy rakás kihasználatlan compute kapacitás a pure grafikai melók mellett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
válasz Malibutomi #52196 üzenetére
DXR alatt ki van használva minden...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
#09256960
törölt tag
válasz Malibutomi #52199 üzenetére
Úgy érti a 40 GB-os kártyánál ami másfél millánál ha megáll jól fut a Blender És az rendben is van úgy hisz arra van.
Mumee: ezt is tedd ki nyugodtan 10GB:
"That's the end for Nvidia's 6GB 3060 plans"[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- SSD kibeszélő
- Anime filmek és sorozatok
- Projektor topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- Geforce 1660 super (hibás)
- Garanciális 2026-ig! - Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 Xtx Vapor-X
- ASUS DUAL Radeon RX 6500 XT O4G 4Gb DDR6 2025.09-ig garanciával
- Eladó/nagyobbra cserélhető Gigabyte Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16G
- MSI GeForce GTX 1660 SUPER GAMING X 6GB GDDR6 192bit LED Nvidia Videokártya