Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Malibutomi #12435 üzenetére

    Ez marhára de nem ilyen egyszerű. :N
    Kezdjük ott, hogy kétféle elérhető árú ventitípus létezik, az egyik a sima, dupla golyóscsapágyas, a másik a siklócsapágyas. Mindkét típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. A golyóscsapágyas alapvetően tartósabb, magasabb fordulatszámokat jobban bírja, ugyanakkor a csapágy benne a sok golyóval zajos, eznkívül ha elkopik a csapágy, akkor praktikusan kuka, vagy csapágycserével lenne javítható, de ekkora méretben esélytelen beszerezni.
    A siklócsapágyas ventik ezzel szemben halkabbak, nincs csapágyzajuk, és kisebb fordulaton az élettartamuk se sokkal rosszabb. Viszont magasabb fordulatokon, vagy magas környezeti hőfokon lényegesen hamarabb elfogy belőlük a gyári kenés, illetve kikerül a csapágyból. Szemben a golyóscsapágyas típusokkal, ilyenkor viszont egy újrazsírozás (jóféle zsír 800ft körül bármelyik jobb kerékpárboltban, +10perc munka) után újból tökéletesek.
    A Sapphire-on siklócsapgyas van. Amúgy a nagy részük igen jól bírja, ha nincsenek gyilkolva. Csak ugye a topikban nem az ír, aki a legnagyobb megelégedéssel használja, hanem inkább az, akinek zörgős lett. :) Én ha választhatnék ventit a karimra, csak ilyet tennék rá, semmi mást. ;)

    " A ventinek ugyanúgy ki kell bírnia a 3 (jobb kártyát fejlesztő cégeknél 2) év garit zörgés nélkül. Ha nem birja ki akkor fos."
    Arra azért kíváncsi lennék, hány kártyádat nyúztad akár csak 2 évig. ;]

    "Nehogy már még előny is legyen hogy zsírozgathatom fél év után aminek évekig mennie kellene."
    Évekig mennie kéne kellen szerinted, hát... Álom álom, édes álom... :U
    Ezeken nem ipari prémium, pl. Papst ventik vannak, amiknek darabja 6-8000 forint. :U Azok elmennek évekig, de ezek az ehhez képest kindertojás minőségű vackok karbantartás nélkül egyik sem, ebben biztos vagyok.

Új hozzászólás Aktív témák