- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Lion76 #24499 üzenetére
Kezdem azzal, hogy ezek az időtartamok csak elméletiek, statisztikai átlag, nem garantált szállítási idő. Ha kifizeted és elküldik, akkor 60 nap a szállítási védelem, ami azt jelenti hogy 12-60 nap közt jöhetnek meg ezekkel a szállítással.
Az ingyenes szállítások meg üzletpolitikai megoldások, az e-packet esetén mivel azt az AliExpres támogatja, lehet hogy az eladónak bizonyos feladási mennyiség kvóta esetén nem kell vagy lényegesen kevesebbet kell fizetni.
6 jüan a minimum postai költség egy Európába irányuló küldemény esetén.
Ezt vagy leírhatja az adójából, az AliExpress téríti, vagy beépíti az eladási árba, vagy nagyobb értékű dolog árába több postaköltség van beépítve és így kiegyenlítődnek a szállítási költségei.
Minden ország támogatja valamilyen módon az export tevékenységet, jellemzően a szállítási költség kompenzáció a legegyszerűbb.
Ez kereskedelmi marketing meg üzletvezetési politika, vevőként nem igazán kell hogy érdekeljen bennünket.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Egyértelmű az üzenet, ha szállításra van jelölve, akkor 10 nap után lehet dispute-t nyitni. A rendszernek ez az alapbeállítása. Kénytelen vagy várni.
Bár régebben az eladónak volt lehetősége sztornózni, de valószínüleg ez rossz pont lenne neki az AliExpress felé és inkább a vevőre hárítják a felelősséget, mert az indítja a dispute-t.
Valószínűleg kapsz majd tőle egy üzenetet, hogy az legyen a dispute oka, hogy te gondoltad meg magad és nem kell a dolog.
Az eladó baltázta el, mert előbb meg kellene nézni hogy van-e a motyóból készleten és azután bejelölni a szállítást. Ha nincs neki rögtön tudta volna sztornózni, vagy ha nem jelöli hogy feladta, akkor a feladásra megjelölt időtartam végén automatikusan sztornó lesz a vásárlás és a pénz visszaindul automatikusan.[ Szerkesztve ]
-
AnNa997
tag
Sziasztok!
Rengetegszer rendeltem már az Aliexpress-ről. Most épp egy telefon tokot(reméltem,hogy május 9ig megjön,anyámnak rendeltem,plusz anyák napi ajándéknak), ami még mindig nem jött meg, pedig több,mint egy hónapja rendeltem. Írtam eladónak,nem válaszolt.
Mit takar pontosan a dispute? 5nap múlva lejár ugyanis a védelem...
Ilyenkor ha azt jelölöm,hogy nem jött meg, akkor visszakapom a pénzt?
Vagy már arra is gyanakodtam,hogy esetleg lenyúlták útközben. Most majd eldől,mert rendeltem mást is,ha az se jön meg, akkor lehet,hogy a posta lesz a ludas...
Veletek volt már olyan,hogy a posta nyúlta le? Ilyenkor mit lehet tenni? Vagy egyáltalán hogy derül ez ki,ha az eladó válaszra se méltat?
Tudom,hogy korai a dolog,de eddig minden időben,rendben jött...
Vagy ne várjam meg,míg lejár a védelem,lehet már most is dispute?[ Szerkesztve ]
-
AnNa997
tag
Ha jól értelmeztem, akkor még a purchase protection lejárata előtt dispute? De...itt azt kínálja fel,hogy lejárt a protection és nem jött meg...de ha még nem járt le,akkor mit jelöljek? Mivel indokoljam?
Írtam neki korábban egy rövid üzenetet, hogy még mindig nem jött meg a csomag... De nem reagált. Írjak előbb megint, vagy durr bele dispute?[ Szerkesztve ]
-
AnNa997
tag
Végül most írtam neki megint,hátha reagál. Ha nem, akkor dispute? 4nap és lejár a protection
-
Topikgazda
válasz AnNa997 #24508 üzenetére
Van amikor lehet indítani már most, ha olyan üzenetet kapsz vissza, hogy még szállítás alatt és ezért nem nyitható, akkor meg megvárod, hogy annál a dátumnál 1 nappal több legyen amit írnak és azután dispute (van még akkor 15 napod rá)
Csaka szállítási védelem ideje jár le, a dispute indításé nem.[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
Érdekességként: a héten megérkezett egy tavaly novemberi rendelésem Persze már rég visszakaptam a pénzt, úgyhogy most a paypalt gazdagítottuk egy újabb tranzakcióval.
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Rendeltem feleségemnek egy órát: [link]
A csomagolás profi, fém doboz, bőr szíj, disney logó, gravírozott hátlap, hologramos matrica. Mintha eredeti lenne. Árához képest jóna tűnik.
Sajnos egy-két nap múlva azt vettük észre, hogy nem jól jár, amint a kismutató a 12-eshez ér, ott megakad.
még benne voltam a 15 napban, ezért indítottam egy disputot, de sajnos nem jött be olyan opció ami az összefoglalóban van, csak üzenni tudtam az eladónak. Csináltam egy videót a hibáról, azt egy az eladó által megadott email címre küldtem, mert a párbeszédhez csak képet tudtam feltölteni.
Ez a vége a párbeszédünknek:
"
18/06/09 13:23Yesterday i sent you an email from x.zsolt@gmail.com address. Have you received? The video is in the second mail.
Me
Jim Chen
18/06/11 10:19Yes,i received it.
I'm sorry about it.
Can you conveniently send the watch back?If you can, please tell me price first.
"
Ez most mit jelent? Megkér, hogy küldjem vissza az órát, és mondjam meg mennyibe kerülne?
Tudja valaki mennyibe kerülhet egy óra visszaküldése?
Amúgy miért nem jött be a rendes dispute ablak? Azóta már sajnos a tizenöt nap lejárt.mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #24513 üzenetére
15 nap. Az időeltolódást figyelembe vetted? Leigazoltad a megérkezést? Mikor lett Finished a vásárlás, mert onnan ketyeg a 15 nap. (Manage Feedback, Manage Feedback, Order Closed: dátum, idő)
Ha van csomag súly akkor ár is lesz.
A hirdetésnél ez olvasható Package Weight: 0.2kg. Viszont egy kicsit nagyobb dobozban lehet kiküldeni mint amit írtak a méretnél, így 250 g-ig 2800 Ft elsőbbségi, ajánlott. Ha kell átvétel leigazoltatás akkor az + 495 Ft még ehhez.
A 3295 Ft az kb. 12-13 $[ Szerkesztve ]
-
Kisbatyu75
tag
Köszi a választ!
A manage orders-nél:"2018.05.24 12:24 (GMT-7): Delivery successful"A manage feedbacknél: "Order completed 26 May 2018 10:39"
Az én első üzenetem 18/06/06 00:40 -kén kelt.
Az eltolódás nem tudom mennyi, de ha jól számolom, akkor benne vagyok a 15 napban.
A doboz+óra súlya 112g konyhamérlegen mérve. Erre rájön a csomagolóanyag, szóval a 150g-ot valószínű meghaladná, de nem érné el a 250g-ot. Érdemes a tértivevényt választani? Na nem mintha azon a két dolláron múlna. Ennyiért meg még lehet egy itthoni órás sem nézné meg.mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #24515 üzenetére
Időben benn vagy, csak attól is függ hogy mit látsz a dispute-nál, hogy mit szeretnél kérni és milyen az ok.
A Kínai Posta sem mindig íratja alá a sima ajánlott küldeményt, ezért javaslom a tértivevényt, mert akkor az meg fog történni. -
atyca
senior tag
Sziasztok!
Ezzel vajon mi lehet?RG948451481CN
Írtam az eladóra három napja,még nem válaszolt....Win11 Pro/64, MI TV Stick, Kodi 20.2 (többi az adatlapomon)
-
Drughi
addikt
Üdv,
Van most Alin 2 tételem, aminek a szállítási határideje ( egymástól függetlenül ) 2018.06.02.-volt.
Gondoltam ideje visszakérni a pénzt, de nem engedi ( dispute ).
App-ban használom és ha dispute-t akarok, beállítom, hogy refound, majd, az okot, hogy nem kaptam meg a cuccost, nem enged tovább lépni.Hogy kérhetem vissza a pénzemet?
-
trance89
őstag
Szevasztok!
Viszonylag új vagy alin, jó egy hónapja kezdtem el onnan rendelgetni apróságokat, eddig minden meg is érkezett 10-15 napon belül egy csomag kivételével. Május 13-án rendeltem fülhallgatóra fülpárnákat, és 15-étől kezdve azt írja a követésnél, hogy Departure from Outward Office of Exchange, azóta semmi új infó (lásd: csatolt kép).
Írtam az eladónak is kb. egy hete, ezt írta:
Hi friend,
Thanks for your inquiring. Don`t worry. I will resolve all the problems for you.
we will contact the post office to check the goods.Majd 3 nap múlva, mikor újból rákérdeztem, ezt a választ kaptam:
Everything is normal. Item tried to pass customs.
Kissé nehéz értelmezni - "megpróbált átmenni a vámon"? Wtf?
Ilyenkor mi a teendő, érdemes már dispute-olni, vagy várjak még?
Kösz a válaszokat!
-
Ateszpapa
addikt
Sziasztok!
Kínába vissza kell küldenem egy okosórát, és kéne egy kis help.
Spanyol raktárból kaptam, de a Kínai központba kell elküldenem, majd onnan kapok egy újat.Ilyenkor ki kell töltenem nyomtatványt CN23?
Vagy nem kell, mert EU-n belül jött?
169$ volt az óra. -
Topikgazda
válasz Ateszpapa #24527 üzenetére
Mivel EU-n kívülre megy és gondolom valami reklamációs dolog akkor szükséges nyomtatvány a CN23, mert arra rá tudod írni, hogy nem vásárolta a kínai, hanem visszaküldés. Angol vagy kínai nyelven kell kitölteni. A posta oldalán az angol feliratos letölthető.
[ Szerkesztve ]
-
kuyarashi
őstag
Hívtam a K&H-t, mert azóta sem ment a fizetés.
Közölték, hogy limitet kellene beállítanom az online vásárlásokra is. Mondtam, hogy az a baj, hogy 1 dollár értékben sem tudok vásárolni, pedig eddig semmilyen gondom nem volt. (Illetve egyszer volt ugyanez, de rövidesen megszűnt. Hozzáteszem, semmit nem állítgattam sehol.) Közben Ebay-ről is csont nélkül rendelek.
A lényeg, hogy meghatároztuk a limitet (csináltunk egy jelszót is) és most már minden egyes Aliexpress vásárlásnál jön egy 9 jegyű ellenőrzőkód a telefonomra, amit be kell pötyögnöm a böngészőbe... Jól megbonyolították, de végül is vásárolni már tudok.Csak azért írom le, hátha másnak is segítek vele.
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
kuyarashi
őstag
Haverom mai napig gond nélkül rendelget Aliról, nekem viszont kéri a 3D Secure Code-ot.
Az ügyintéző hölgy is mondta, hogy van, akinél bizonyos online oldalaknál probléma adódik.iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
Petyka3
aktív tag
Sziasztok! Ha Spanyol raktárból rendelek, mondjuk egy okos órát, akkor az vámmentes lesz, vagy megfoghatják és esetleg fizethetek ÁFÁ-t is? Tudom, hogy EU, de hátha kitaláltak valamit, ezért kérdezem.
-
Janicka
újonc
Rendeltem kínából ruhákat, melyet Adidas logóval lettek szállítva, és a vámon elfogták őket, mint hamis ruhák.
Jeleztem a hatóságnak, hogy hozzájárulok a termékek megsemmisítéséhez.
A hatóság írásban jelzett 10 nap után, hogy a terméket megfogják semmisíteni júliusban.
Viszont kaptam ügyvédtől is levelet, hogy fizetnem kellene egy nagyon nagy összeget 100 ezer felett, illetve egy nyilatkozatot, hogy átvállalom a raktározási és megsemmisítés költségét.
Természetesen hozzáteszem, hogy a ruhákat összesen 80 dollárért rendeltem körülbelül.
Kell-e valamit csinálnom az ügyvédes papírral kapcsolatban? Az interneten olvastam, hogyha nem fizetem be, akkor polgári peres eljárást indíthatnak esetleg, de én összesen 8 darab ruhát azt is jóhiszeműen.
Valaki járt már így hamis márkával kapcsolatban?
-
Topikgazda
válasz Janicka #24535 üzenetére
Kezdem az első kérdéssel: Bizonyíték a hatóság szerint a hamis termékre mi lenne?
Ha nem kereskedelmi a mennyiség sehol nem vizsgálják a küldemény tartalmát. A 8 db az nem minősül kereskedelemi mennyiségnek, egy 4 fős családban azért szoktunk ennyi pólót venni.
Egyébként meg mivel bizonyítják, hogy hamisítvány? Tovább akarod adni vagy saját használatra vetted?
Kínában nem lehet árulni Adidas terméket? Milyen törvény tiltja, hogy onnan vásároljak? Ki az a barom aki azt állítja hogy ez törvényellenes?Valójában te belefutottál egy olyan postai alkalmazottba akit ez az ügyvédi iroda fejpénzzel honorál, hogy keressen már olyan csomagokat, ahol tudnak átverni embereket.
Tény az hogy a vámosoknak kell bizonyítani a hamisságot.
Mi van ha a kereskedő igazolja a termék eredetét? Lásd amit írtam, hogy Kínai boltokban is van és vásárolható Adidas, Nike termék.
Mi az hogy esélyt sem adnak erre hogy a beszerzés jogszerűségét igazold? Mióta nem ismerik az EU-s Vámkódex szabályait?
Azt is bizonyítani kell, hogy te eladásra vettél pólót, nem pedig saját használatra. Kereskedőként üzleti tevékenység keretében vásároltál vagy a magánszemély AliExpress profiloddal, saját kártyával fizettél vagy céges kártyával?
No ezen dolgok figyelembe vétele valójában nehezükre esik és visszaélnek azzal, hogy félnek az emberek tőlük.
Peres eljárás és hol a bizonyítékuk? Ha megsemmisítik akkor már azt hazudnak, amit akarnak.
De te jogszerűen és nem hamisítványt vásároltál.
Adjanak igazolást arról, hogy ez hamisítvány, mert te máshogy nem tudod a kereskedőn behajtani a vételárat. Maga az eljárás ténye az kevés, kell egy olyan hivatalos nyilatkozat, hogy a termék valami alapján hamisítvány.
Ha a kereskedő igazolja, hogy egy Adidas nagyker volt a beszállító, akkor a vámeljárás szabálytalan volt, nem hasra ütve kell alkalmazni a jogszabályokat. A Vámkódex alapján a Vámhatóságnak téged kárpótolni kell.
Egy ügyvédi irodának ismerni kell azokat a szabályokat amire hivatkozik és nem fenyegetni. Valójában ez a cég ebből él és az esetek 85 %-ban kamuznak. A postai dolgozó meg visszaél a munkakörével.De én azért egyszerűsíteném a dolgot.
Felvenném a kapcsolatot az Adidassal, hogy az X ügyvédi iroda a nevükben eljárva a véleményem szerint jogtalanul a fentieket csinálja.
Van-e rá felhatalmazás az Adidas részéről? Erősítsék meg hogy Kínában nem lehet Adidas terméket forgalmazni, így ott csak hamisítványt lehet megvenni.
Vegyék fel a kapcsolatot az AliExpress tulajdonosával az Alibaba céggel és tisztázzák ezt velük.
De jó eséllyel én jogszerűen vásároltam és amiatt hogy a nevükben járt el a magyar hatóság és az említett ügyvédi iroda, szíveskedjenek a veszteségemet megtéríteni.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Van egy gondom
Rendeltem egy eladótól háromszor 1 kesztyűt [link]
Az első megjött, de nem jó méretett küldött
Leveleztünk megegyeztünk hogy 1$ engedménybe egy másik termékre(ami oké de nekem abból is volt már sok így csak tűzoltás volt) , ami már meg is jött
Megjött a második is de az is méret hibás volt, hagytam a fenébe nem reklamáltamViszont a harmadik kesztyű nem jött meg, én meg el is felétkeztem róla így Finished lett lejárt a 60nap
De ügyet még tudtam rá nyitni, 69nap telt el a vásárlás óta
Írtam neki hogy nem kell újraküldés full refundot kérekDe állandóan ezt válaszolja
So sad that you opened a dispute,
We checked with China post for it:
1)It holds on International Letter post items operation Center, the transit postal is dealing now.
They will deliver the parcel to you within 15-20 days.
2)Please kindly cancel the dispute and wait patiently ,ok?
Please don't worry about your money or items.
Note: Just CANCEL it, don't accept the disputeÉn vagy kétszer válaszba megírtam hogy visszatérítést akarok és hogy nem kell újraküldés se
Viszont nem merek rányomni semmilyen lehetőségre mert már Finished az állapota és félek hogy annyiNem tudom mit írhatnék még neki
Jól gondolom ez alapján hogy ha 21-ig levelezgetünk akkor utána ali dönt?
Automatikus vagy rá kell nyomni valamire?
Lehet válaszolok még egyszer de mintha falnak "beszélnék"[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
3pontban és a 3pontban linkelt írásban sehol nem szerepel hogy mi történik ha eléri a dátumot(Pirossal bekereteztetettet)
Így az írás nem segített semmit(legalábbis a mostani kérdéseimre)
A kérdés továbbra is áll, gondolom biztos lesz olyan fórumtárs aki tud rá válaszolni és akar is
Ha 21-ig levelezgetünk akkor utána ali dönt? (Igen<->Nem)
Automatikus vagy rá kell nyomni valamire? (Automatikus nem kell semmire nyomni<->Nem automatikus rá kell nyomni a "&@&@" gombra)Amúgy ugyan úgy egy hozzászólás ha a kérdésre kapok választ mintha egy kioktató válasz jön hogy olvasd el az összefoglalót
Meg ugye tapasztalati véleményt is vártam volna hogy mit írhatnék neki?
(Csendben jelzem meg privátba kaptam tanácsot és tapasztalati leírást, nagy kérdés hogy miért nem mertre itt leírni a segítőkész fórumtárs, mint ahogy más fórumrészbe leírják)[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Topikgazda
Nyilván nem gondoltam hogy amit írok az kioktató lenne.
Van egy gomb hogy nem fogadom el az eladó válaszát és azt választom ha amit ír nem felel meg nekem.
Miért kellene várni az AliExpressre, ha már az első reakciója az időhúzás?
Ha 60 napig nem érkezik meg akkor nagyobb az esélye az elvesztésnek.
Ha nem nemzetközi postai nyomkövetési számmal küldte el, akkor a postán minek érdeklődni, hiszen nem könyveli, így információ sincs róla, ha olyan a szám akkor meg látható a nyomkövetésnél a helyzet.
Egyébként is ha megérkezik miután a pénzt visszakaptuk, ki fogjuk neki fizetni.
Az én javaslatom az volt a kérdésedre, hogy ne várj addig., válaszd a Reject gombot.Valóban nem magyaráztam el, nem latolgattam esélyeket arra hogy miként fognak dönteni, mert nem tudható előre, nem azonos recept alapján dolgoznak és minden szituáció más lehet. A javaslatom függvényében nem gondoltam hogy szükséges.
Elnézésedet kérem, ha bővebb választ vártál.
De ahogy most újból elolvastam már többször leírtad hogy mit szeretnél, ha az süket fülekre talált akkor erre nem igazán van válasz: Nem tudom mit írhatnék még neki
Bármit írsz, ugyanúgy nem reagál, vagy reagál, valószínűleg nem fogja előre vinni a már eddig is elhúzódó dolgot.
A június 21-nél a képen az van írva ha nem tud megegyezni az eladóval akkor mi közbelépünk és segítünk, ezt automatikus lépésnek kell értelmezni, ha lenne valami szükséges tevékenység a vevő részéről akkor írnák.
De a segítség abban áll, hogy döntenek.A privát üzenet az meg privát üzenet, egy kérdésre hogy valaki miért úgy válaszol, nem igazán lényeges és nem kérdés, az ő döntése, tiszteletben tartjuk.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
UC501*****3CN
Ilyen számot küldött, ha jól tudom ez csak Kínán belül élHát igen igazad van mire várni
Még egy dolog
Amikkor az ali dönt elolvassa a levelezésünket?
Értve ez alatt az előző vásárlás levelezésére is amikor megegyeztünk a kedvezménybe
Csak azért mert nehogy rosszul vegye ki magát hogy 3vásárlás 2probléma(Ami mondjuk 3ból 3, mert a második is ugyan olyan kicsi volt női kézre való)
Nem akarnám hogy az ali problémás vásárlónak könyveljen elSzerintem megírom neki hogy nem elfogadható számomra, és ali kezébe adom a dolgot, bár ultimátumot se igazán szeretek senkinek adni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Topikgazda
A dispute folyamatában küldött, kapott és az előtte folytatott levelezést látja az, aki foglalkozni fog vele. Persze csak ehhez a vásárláshoz tartozó bejegyzéseket, egy másik order id számút nem fognak vizsgálni.
Azzal a UC501*****3CN számmal azt igazolja, hogy feladta, de másra nem használható.
Azt kell igazolnia, hogy a terméket kézbesítették-e neked, itt még az adott országba megérkezés sem számít, mivel amíg te kézbe nem kapod, addig az eladó tulajdona és neki van jogosultsága a szállítóval rendezni a kézbesítés elmaradása problémát.
A valódi minőségi probléma nem a vevő sara. Ha azt írja hogy 8 cm az ujja hossza és ő 3 cm-est küld, miért a vevő hibája lenne? -
Topikgazda
Attól függ hogy mi volt a gond.
A szöveget látva a mivel nem érkezett meg, ezt ne igazold, majd a szállítási védelem végén a rendszer zárja a vásárlást és az eladó megkapja az AliExpressnél lévő pénzét.
De le is igazolhatod, csak akkor hülyén néz ki a dolog. Bár ha nem zavarja az eladót, akkor téged sem kell hogy zavarjon.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
ez ugyanolyan eset, mint az autodiagnoszika kapcsán többeknél.
3013/2016. útmutató a szellemi tulajdonjogok védelmében bevezetendő vámhatósági intézkedésekről [link]Tömören összefoglalva, kb ez lehet a lényeg:
- bárki megbízhatja a navot azzal, hogy figyelje, érkezik-e az ő jogát sértő termék.
- ha érkezik olyan termék, akkor a jogtulajdonos képviselőjét kérdik meg szakértőként
- az persze azt mondja jogsértő, ráadásul a nav a címzett adatait is kiadta neki, a jogvédő pedig egy fenyegető levélben küld egy meghatalmazást tartalmazó levelet arról, hogy ő járhasson el a címzett nevében. Ez nem kicsit aggájos, hiszen természetesen a címzett ellen jár el a jogtulajdonos javára. A címzettel akar kifizetni költségeket és kártérítést. Azért ez az adatkezelési és felhaszánlási gyakorlat nem kicsit aggályos...
Ha valóban jogsértő, akkor az lehetne büntetőjogi kérdés, ha szándékosan hamisítás a cél, de alapvetően ez az egész polgári peres kérdés inkább, főleg a költségek megtéríttetése miatt.
- a postára vonatkozó törvény szerint a címzettnek nem kerül tulajdonába a küldemény, míg át nem vette, azelőtt a feladó járhat el pl elveszett küldemény esetén is kártérítés kapcsán.
- a jogtulajdonos képviselőjének kell kifizetnie az esetlegesen elkapott hamis küldemények tárolási és megsemmisítési költségét. Ezt persze az rá akarja verni a címzettete az átverős meghatalmazásos levele segítségével.
- a saját véleményem szerint fontos küldeni a nav-nak egy nyiltatkozatot, hogy határidőn belül megsemmisíthessék jogi következmények nélkül. De nem az ügyvéd által küldött meghatalmazással egybekötött nyiltakozatot, hanem meghatalmazás nélkülit. Szerintem a postai törvény és a józanész kapcsán sem hozhat polgári peres eljárás negatív eredményt a címzettre nézve. Nem is feltétlen éri meg az ügyvédi irodának indítani. De azért előfordulhat, hogy példát akarnak statuálni, hogy alapja legyen a zsarolásuknak.Egyébként ez az egész eljárás emlékeztet a pár évvel ezelőtti botrányos német pornós zsarolólevelekre. Úgy emlékszem akkor az lett az egész vége, amikor valamelyik megfenyegetett ember bepipult, hogy belebukott a zsarolóleveleket küldözgető ügyvéd. Ott is meghatalmazást és nyilatkozatot írattak alá a torrentezővel, fenyegetve hogy egyébként beperlik, és pénzt zsaroltak ki ezzel belőle. [link], [link]
De nem vagyok ügyvéd, csak a józan ész alapján írtam ezt. Aki beleesik ebbe, az a saját felelősségére tegyen bármit. Megbízhat ügyvédet.
Persze valószínűleg arra játszik a zsaroló, hogy az ügyvéd is legalább annyit elkér, mint amenyit ki akarnak zsarolni. Ha egyszer valakinek akit fenyegetnek lenne elegendő elkölteni való pénze, hogy feljelentést tegyen ezért és pert indítson, akkor kiderülhetne, hogy a nav kiadja-e a személyes adaatokat a szakértőként fellépő jogvédőnek és az legális -e. Kiderülne, hogy a posta kiadta -e az adatokat és az legális -e. Kiderülne, hogy akkor most kinek a tulajdona a küldemény, ami miatt zsarolnak.
Nekem az tűnne legálisnak, hogy a nav ne adja ki a személyes adatokat a szakértőnek. Ha a szakrétő megsemmisíttetést kér, akkor fizesse ki a költségét ő. Ha pedig a jogvédősdi kapcsán meg akarják téríttetni a költséget és perre akarnak menni, akkor a bíróság majd kikéri a címzett adatait, ha őt akarják perelni, s nem pedig a kínai eladót, ami esélytelen. Ha pedig címzett hamisításhoz gyártatta a cuccot, az már büntetőjogi kategória és akkor mindenképp a vizsgálat kell hogy induljon.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!