Az IDC elemzőcég szerint a teljes mobilpiac gyengébb második negyedévet zárt idén, mint tavaly, a Xiaomi ugyanakkor belehúzott, a Huawei pedig úgy is beelőzte az Apple-t a dobogó második fokáért, hogy több iPhone-t szállítottak le, mint egy esztendővel korábban. Ugyanerre jutott a Counterpoint Research is a maga Q2 2018-as elemzésében, és szemben az IDC-vel, amely a legjobban teljesítő öt gyártót listázta összefoglalójában, az utóbbi tízes táblázatot tett közzé, aminek akadnak érdekességei.
A top 5 sorrendje a Counterpoint szerint is ugyanaz (zárójelben a leszállított darabszámmal): Samsung (71,6 millió), Huawei (54,2 millió), Apple (41,3 millió), Xiaomi (33 millió) és Oppo (29,6 millió), a második öt ugyanakkor rejt meglepetéseket. Például azt, hogy a Sonyt sehol sem látni, ezzel szemben az új Nokia okostelefonokért felelős HMD Global Oy szinte a semmiből ugrott fel a kilencedik helyre. 2017 második negyedévében még csak félmillió okostelefont sikerült útnak indítani, idén viszont 4,5 milliót, ami 782%-os növekedést jelent. A Vivo nagyjából a tavalyi számokat hozta (26 millió), míg az LG 23%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni (10,2 millió).
Némileg csökkentek a Lenovo számai is (9,9 millió), ellenben beleerősített a Tecno Mobile (4,4 millió), egy Hong Kong-i székhelyű, feltörekvő gyártó, amely a Transsion Holdings kötelékébe tartozik, és elsősorban Afrikában, illetve Délkelet-Ázsiában tevékenykedik. A Counterpoint is úgy látta egyébként, hogy 2018 második három hónapjában 2%-kal kevesebb okostelefont szállítottak le, mint egy évvel korábban. A mobilok átlagos vételára ugyanakkor a legnagyobb hat gyártó esetében növekedett – kivéve az ebből a szempontból stagnáló Samsungot. A dél-koreai gyártó a prémiumáras Galaxy Note9 sikerében reménykedhet, ám lesz az ősszel bőven konkurenciája, például a méretes iPhone-ok vagy a Mate 20 család személyében.