2018. december 17., hétfő

Gyorskeresés

Belehúzott a Huawei, erősít a Xiaomi

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IDC

Több okostelefont szállított le az Huawei a második negyedévben, mint az Apple. A sencseni gyártó a második, a Xiaomi pedig a negyedik helyet csípte el a gyengülő mobilpiacon.

A nyár forró hónapjaiban sem áll meg az üzleti élet, és sorra jönnek ki a második negyedévre vonatkozó vállalati és elemzői eredmények. Míg az LG-nek nem igazán megy a mobilok között, a Samsungnak pedig a félvezető üzletága és nem a Galaxy telefonjai hozzák a legnagyobb sikereket, addig az Apple szárnyal a szegmensben, a Huaweinek azonban még Cupertinót is sikerült túlteljesítenie. Persze nem árbevételben vagy üzemi nyereségben, hiszen az Apple csak a csúcskategóriában van jelen, a Huawei pedig mindegyikben. 2018 második három hónapjában az IDC felmérései szerint ugyanakkor a sencseniek jóval több okostelefont szállítottak le.


Rendkívül népszerűek a Huawei mobiljai, a P20 Pro pedig új szintre emelte a kamerás lehetőségeket [+]

Az 54,2 milliós darabszám 15,7 millióval jobb, mint egy évvel korábban, ez pedig 15,8%-os piaci részesedést jelent az IDC becslései szerint, a tavalyi 11,8%-kal összevetve. Ez pedig azt jelenti, hogy a Huawei elcsípte ebben a tekintetben a dobogó második helyét, a tavalyinál (79,8 millió darab, 22,9%) gyengébben teljesítő Samsung mögött (idén 71,5 millió mobilt szállítottak és, ami 20,9%-os piaci részesedést jelent).

A hazai premier előtt hozzánk is befutottak az új iPhone-ok
Az Apple kiegyensúlyozottan szállítja a pozitív eredményeket, most viszont lecsúszott a dobogó harmadik helyére [+]

Az Apple-nek azért nem lehet oka a bánatra: 41,3 millió darabbal és 12,1%-os részesedéssel némileg erősített (41 millió darab és 11,8% tavaly), a Xiaomi pedig határozottan előrelépett: 31,9 millió telefont indított útnak a tavalyi 21,4 millióval szemben, ez pedig 3,2%-os növekedést jelent a piaci részesedés tekintetében 2017 Q2-es 6,2%-kal összevetve. Az Oppo is erősített némileg az egy évvel korábbi időszakkal összevetve: 28 millió mobilhoz képest idén 29,4 millió darabot szállított le, piaci részesedése pedig 8%-ról 8,6%-ra nőtt.


Sokszínű termékpalettájával és remek árazásával a Xiaomi folyamatosan erősödik [+]

Két dolognak nem örülhet ugyanakkor a mobilszektor. Az IDC szerint 1,8%-kal csökkentek a mobilos leszállítások 2017 második negyedévéhez képest (348,2 millióról 342 millióra), az összes többi gyártó pedig, amelyik nem fért bele a top 5-be, az elemző cég felmérései szerint 40,1%-ról 33,2%-ra csökkentette piaci részesedését. Magyarul, egyre kevesebb okostelefon jelenik meg a boltok polcain, amelyre nem Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi vagy Oppo logó van nyomtatva.

Hirdetés

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.