A Nokia márkanevet birtokló HMD Global februárban mutatta be a Nokia készülékek új generációját, amit első körben a Nokia 3, Nokia 5 és Nokia 6 alkotott, plusz az azóta továbbfejlesztett, de kezdetben mindössze 2G képességekkel bíró Nokia 3310. Utóbbi nyilván nem a képességei okán váltott ki reakciókat, előbbiek pedig megfelelő kezdetnek mutatkoztak a nemrég bemutatott Nokia 8 (spoiler: teszt hamarosan) csúcsmodellhez. Az IDC folyamatosan figyelemmel követi a brand piaci szereplését, a Nokia 3310-ről pedig tudjuk, hogy a második negyedévben Európában a legnépszerűbb butatelefonná avanzsált minden apróbb hibája ellenére.
Francisco Jeronimo, az IDC kutatásvezetője szerint a Nokia remekül kezdett (újra). A brand az ötödik helyet foglalja el Finnországban, világviszonylatban pedig már mérhető, 0,4%-os piaci részesedést ért el. Ez az első félévben 1,5 millió eladott készüléket jelent, mostanra pedig olyan 4 millió körül tarthatnak. Az első negyedévben Kínában 0,1 millió Nokiát vásároltak, júliusban nemzetközi viszonylatban összesen 1,4 millió eszköz talált gazdára, míg a harmadik negyedévben globálisan 3,5 millió. Tomi Ahonen, a Nokia korábbi tanácsadója 3,5 millió készüléket becsült az ünnepi szezont is magában foglaló negyedik negyedévre, és nem tartja kizártnak, hogy egy éven belül meglehet a 10 millió eladott készülék.