Reklámokat tesztel a Play Áruház keresőjében a Google

Akciós ajánlatokat nem, de alkalmazásajánlásokat láthatunk.

Új reklámfelületet tesztel a Google a Play Áruházban. Az alkalmazásbolt 33.0.17-21-es verziójában a keresősávra kattintva már nem a billentyűzet és a keresési előzmények ugranak fel, hanem három ajánlott program, például játékok. Az ajánlatokra nyomva az adott alkalmazás oldalára ugrik a Play Áruház, az előzmények és a keresési segítség csak akkor jön elő, ha az ember elkezd begépelni valamit — írja a frissítésről elsőként hírt adó 9to5Google.

A régi és a megújult keresőfelület a Google Play Áruházban.A régi és a megújult keresőfelület a Google Play Áruházban. A régi és a megújult keresőfelület a Google Play Áruházban. (forrás: 9to5Google) [+]

A lap arra egyelőre nem kapott választ, hogy a reklámozott alkalmazások fizetett hirdetések vagy a keresési előzmények, letöltött programok alapján kapott javaslatok. A képen látható három program egyike sem jelenik meg a fizetett hirdetéseket tartalmazó személyes ajánlatok között a főoldalon, ugyanakkor egyéb helyeken gyakran reklámozzák őket fejlesztőik. A legújabb, novemberi Google Play rendszerfrissítés leírása szerint tartalmaz “új funkciókat alkalmazások és játékok felfedezéséhez”, ez jelentheti a keresőfelület megváltoztatását a Play Áruházban.

A Play Áruház a keresőben eddig csak a találatok között adott reklámokat, ezeket hirdetés felirattal jelölve, de az iOS App Store-ja például a keresőben is jelenít meg ilyeneket.

Előzmények

Hirdetés