Több natív Apple alkalmazás keresője is reklámokkal bővülhet

A Térkép, a Podcastok és a Könyvek keresései között jelenhetnek meg fizetett hirdetések úgy, ahogy az App Store-ban már hat éve, állítja a Bloomberg.

Arról cikkezik a Bloomberg, hogy az Apple natív Térképek, Könyvek és Podcastok alkalmazásaiba reklámok kerülhetnek. Az Apple eszközök előre telepített alkalmazásai közül az App Store 2016 óta jelenít meg a keresőkifejezéshez releváns appokat a keresőben reklámként, kék színnel és hirdetés felirattal különítve el azokat a tartalmakat, melyek fejlesztője fizetett a megjelenésért. Ez a cikk szerint hamarosan kiterjedhet az App Store Ezeket is kedvelheti és felfedezés területeire is. A Magyarországon nem elérhető Apple News is hasonló módon működik, ám ott a böngészett cikkek között is megjelenhetnek hirdetett tartalmak, illetve a Részvények (Stocks) alkalmazás is kínál hirdetési lehetőséget.

Hirdetésként megjelenő alkalmazások az App Store-ban.Hirdetésként megjelenő alkalmazások az App Store-ban. Hirdetésként megjelenő alkalmazások az App Store-ban. (forrás: Mobilaréna) [+]

A Bloomberg riportja szerint az Apple az App Store-ban használt gyakorlatot vezetné be a fent említett alkalmazásokban, a Térképek állítólag már túl is van a keresések során megjelenített reklámok belső tesztelésén. A cikk szerint a Térképek releváns éttermeket, kávézókat, szervizeket, boltokat, egyebeket ajánlana az aktuális keresés alapján a közelben, míg a Könyvek és Podcastok alkalmazásban kiadók hirdethetnék új megjelenéseiket. Jelenleg sem a Térképek, sem a Podcastok, sem a Könyvek nem tartalmaz reklámokat, és az App Store kivételével az összes említett program eltávolítható a cég eszközeiről.

Steve Jobs 2010-ben, az iPhone OS 4-be integrált iAd rendszer bejelentésekor. Az iAd 2016-ig működött, nem volt sikeres.
Steve Jobs 2010-ben, az iPhone OS 4-be integrált iAd rendszer bejelentésekor. Az iAd 2016-ig működött, de nem teljesítette az elvárásokat. (forrás: Apple Insider)

A cikk említés szintjén az Apple TV Plus streamingről is beszél, reklámokkal ellátott, olcsóbb előfizetési csomagot említ, vélhetően a Netflix és a Disney+ hasonló törekvései miatt. Az Apple TV-n jelenleg egyedül a Friday Night Baseball élő adásaiban vannak reklámok, semmi más arra utaló jel nincsen, hogy ezt a cég bővíteni tervezné. Azt viszont, hogy az App Store reklámozós rendszerét bővítené és kiterjesztené az Apple, a 9to5Mac, az Apple Insider és a MacRumors is megerősítette.

Harmadik féltől származó követésblokkoló és Apple-hirdetések iOS 15 alatt a Beállításokban.Harmadik féltől származó követésblokkoló és Apple-hirdetések iOS 15 alatt a Beállításokban. Harmadik féltől származó követésblokkoló és Apple-hirdetések iOS 15 alatt a Beállításokban. (forrás: Mobilaréna) [+]

Az Apple 2021-re évi 3,7 milliárd dolláros bevételt tudhatott magáénak a hirdetésekből úgy is, hogy 2021 szeptembere óta alapértelmezettként aktivált opció asztali és mobil rendszereiben is a tevékenységkövetők, ezzel pedig a nagyüzemi adatgyűjtés blokkolása (ATT). Ám az Apple-hirdetések menüpont a Beállítások — Adatvédelem alatt alapértelmezetten aktív, bár kikapcsolható és az Apple szerint az iOS 15-öt futtató készülékek 78%-án ki is kapcsolták. Utóbbi alapján pedig az Apple bizonyos mennyiségű anonim információt összegyűjt a felhasználóról, például azt, hogy melyik operátor hálózatát használja az adott iPhone, milyen típusú az az iPhone, vagy épp milyen témájú cikkeket nyit meg a felhasználó az iPhone-on a News alkalmazásban. Az ATT viszont a cég szerint nem kell, hogy vonatkozzon saját hirdetési rendszerére, hisz az nem követi a felhasználót weboldalakon és alkalmazásokon keresztül.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Előzmények

Hirdetés