Visszatérnek a reklámok a lezárt kijelzőkre?

Az amerikai operátorok állítólag még a nyáron elindítanának egy szolgáltatást, mely Ázsiában már működik egy ideje. Ez a Glance, amivel a felhasználót már azelőtt lehet reklámokkal bombázni, hogy egyáltalán feloldaná a készülékét.

Hirdetés

Komoly érdeklődést mutatnak az amerikai szolgáltatók a Glance iránt, állítja a TechCrunch. A vállalat azzal foglalkozik, hogy az Android operációs rendszerű okostelefonok kezdőképernyőjét dinamikusan változó felületté alakítsa, befektetőik közt jelen van a Google. A Glance az indiai székhelyű, mobil marketing platformmal foglalkozó InMobi Group leányvállalata, így a cégnek az ázsiai piacon szerzett jelentős tapasztalata van már a telefonos reklámozás kapcsán. A Glance szolgáltatást egyébként Indiában használja a nagy gyártók közül többek között a Samsung, a Xiaomi és a Realme is telefonjaiban, az interneten változó felhasználói visszajelzések vannak róla, a legtöbb elégedetlen, mivel a Glance kikapcsolása nem egyszerű (néha nem is lehetséges) és a push értesítésnek álcázott reklámok mellett is feltűnik.

Így néz ki a Glance egy indiai Realme mobilon.
Így néz ki a Glance egy indiai Realme mobilon. (forrás: Twitter) [+]

Jelenleg 400 milliónál is több olyan telefon van forgalomban Ázsiában, melyen működik a Glance. A dinamikus lezárt kijelző nem telepített külön programként, hanem az Android rendszer részeként van jelen ezekben a jellemzően alsó- és középső polcos mobilokban. Alapból váltakozó háttérképek, hírek, időjárásadatok megjelenítése a célja, de emellett képes reklámokat, vagy akár mini játékokat is a zárképernyőre tenni. A telefon feloldásával át lehet lépni a megjelenített tartalmon, de ha a felhasználó csak megpróbálná arrébb söpörni, akkor egy olyan frissülő tartalomfolyamban találja majd magát, amit nagyjából úgy kell elképzelni, ahogy a közösségi oldalak működnek manapság: minden görgetés után újabb és újabb panelek jelennek meg hírekkel, reklámokkal, videókkal, képekkel.

A népszerű PUBG Mobile játék reklámja egy indiai Xiaomin.
A népszerű PUBG Mobile játék reklámja egy indiai Xiaomin. (forrás: Techbloat) [+]

A TechCrunch értesülései szerint a Glance jelenleg tárgyal az USA nagy operátoraival, hogy az általuk értékesített egyes okostelefonokon is elinduljon a szolgáltatás a következő két hónap folyamán. Egyelőre sem a Glance, sem a szolgáltatók nem erősítették meg az értesülést, a lap annyit ír még, hogy az ázsiai megoldással ellentétben “prémium ajánlatokat” kínálna a Glance az amerikai felhasználóknak, mivel ott “nagyobb a hajlandóság a digitális tartalmakért és szolgáltatásokért fizetni”. Az operátorokon keresztül értékesített alsó- és középkategóriás androidos kínálat jellemzően egyébként alapból tartalmaz előre telepített szolgáltatói szoftvereket és szolgáltatásokat az amerikai készülékeken.

Videók, képek, hírek, no meg természetesen a reklámok. Így néz ki a Glance.
Videók, képek, hírek, no meg természetesen a reklámok. Így néz ki a Glance. (forrás: Glance / Gizmodo) [+]

Korábban az Amazon is próbálkozott hasonlóval a Prime-exkluzív telefonokon, illetve bevett gyakorlat a cégnél a reklámok megjelenítése a Kindle tabletek és könyvolvasók lezárt képernyőjén is, amennyiben az olcsóbb modellt választja a vásárló. A telefonok esetében az Amazon egyébként visszalépett és egy szoftverfrissítéssel eltüntette reklámjait a lezárt kijelzőről. A Samsung tavaly nyáron jelentette be, hogy a One UI 4-gyel telefonjaiból eltünteti saját alkalmazásainak és szolgáltatásainak reklámozását is, az Android 13 pedig kínál majd beállítási lehetőséget arra, hogy az értesítési sávban a push értesítések között se jelenhessenek meg a telepített programok esetleges ajánlatai.

Előzmények

Hirdetés