Sokat megy és nagyon gyorsan feltölt a Hyundai Ioniq 5

Döbbenetes formatervvel és beltérrel, kiemelkedően nagy tengelytávval ultragyors töltéssel, továbbá kétféle akkumulátorral és hajtással leplezték le az év második felétől kapható újdonságot.

Gyakorlatilag egy új almárkaként prezentálta a Hyundai a korábban típusnévként létező IONIQ-et, de ha ezt félretesszük, akkor is ezt a típust nevezhetjük a gyártó első igazi villanyautójának, hiszen bár az Ioniq és a Kona elektromos változata, az általánosan jó hatótáv és az ár/érték arány miatt hazánkban is nagy népszerűségnek örvend, ezek a modellek belsőégésű motorral kiegészítve is elérhetők, míg ezt a típust már a kezdetektől fogva a villanyhajtás köré tervezték.


[+]

A Platform a Hyundai-Kia által újonnan érkező E-GMP (Electric Global Modular Platform), ami meglehetősen nagy mozgásteret ad az erre épülő elektromos autóknak, többek közt a tengelytáv terén, a 3 méteres érték a jelenleg futó 5-ös BMW-nél is nagyobb, ehhez képest azonban az autó teljes hossza mindössze 4635 mm, amit nagyjából Skoda Octavia-szinten kell elképzelni, annál még kicsit rövidebb is az autó. Így tehát egy belül tágas, kívül mégsem hatalmas autót kapunk, aminek még csomagtere is maradt: a hátsó csomagtartó 531 literes, elöl pedig - függően attól, hogy hátsó- vagy összkerekes a példány - 57 vagy 24 literrel számolgatunk, ami nagyjából annyit jelent, hogy a kötelező felszerelések (töltőkábel, defektjavító, elsősegély-csomag, stb.) nem foglalják a helyet hátul.


[+]

A formatervet állítólag az első generációs, 70-es évekbeli Hyundai Pony ihlette (nem összekeverendő a ’80-as évek másik felében gyártott, szépnek aligha nevezhető szedánnal, amiből itthon rengeteg volt egy időben), ez valamennyire helytálló is, az orr kialakítása és a képeken látható felniszett nagyon különleges, ahogy a szögletes vonalvezetés is merész, de hatásos. Hagyományos tükrök vannak, viszont a külső kilincsek a Tesla által megindított trend szerint elrejtik magukat.

Ez az eredeti Hyundai Pony egy kései változata, valamiféle hasonlóság tényleg felfedezhető
Ez az eredeti Hyundai Pony egy kései változata, valamiféle hasonlóság tényleg felfedezhető [+]

A teljesen sík padlós, vékony első üléstámlás autó valószínűleg tényleg nagyon kényelmes lesz hátul, anyaghasználat terén pedig a szokásos, fenntarthatósági elvek szerint haladtak, PET-palack újrahasznosítástól kezdve növényi alapú fonalakon át a biofestékig lehet mindent bevetettek a környezettudatosság jegyében, a minimalista design és a sok üvegfelület pedig nagyon kellemes beltér-élményt vetít elő. További érdekesség, hogy a padlókonzol (amit nevezhetünk egy bő lére eresztett könyöklőnek) egészen hátracsúsztatható, amit így akár a hátsó soron utazók is használhatnak.


[+]

A két fő kijelzőből (2 x 12,3 hüvelyk) álló műszeregység természetesen teljesen digitális, viszont a tükrök hagyományosak, és szerencsére a klímavezérlő, a hangerőszabályzó és néhány fontos funkció dedikált gombokat és tekerőket kapott, ahogy a hagyományos bajuszkapcsolók sem tűntek el, head up kijelző viszont van.


[+]

58 kWh és 72,6 kWh kapacitású akkumulátorral lesz elérhető az autó, ez utóbbi, kizárólag hátsókerékhajtással 480 km-es hatótávot ad WLTP szerint, ami a piac egyik legjobb értéke, a dél-koreaiak egyébként a valóságban is jól fogyasztottak nálunk, reméljük, ez most sem változik meg. A kisebb akkus IONIQ 5 mindösszesen 170 lóerőnyi teljesítményt kapott, de egy abszolút helytálló, 8,5 másodperces 0-100 gyorsulási értéket így is magáénak tud, a nagy akkumulátorral és összkerékhajtással egyaránt felszerelt modell viszont már 306 lóerőt, 605 Nm-es csúcsnyomatékot és 5,2 másodperces 0-100-as sprintet tud, miközben a végsebessége ugyanúgy 185 km/h-ra van korlátozva, mint a többi modellnek.


[+]

Döbbenetesen gyors töltéssel találkozunk: 350 kW teljesítményű villámtöltővel a kisebb akkus modell 18 perc alatt tölt 10-ről 80%-ra, vagy ha úgy jobban hangzik, egy 5 perces töltéssel 100 kilométernyi hatótávot vesz fel: persze ezek az autópálya melletti, jellemzően méregdrága villámtöltők, de várhatóan a szokásos városi és otthoni töltőkkel sem lesz sok gondunk, hiszen az akkumulátorkapacitás bőven ad rugalmasságot ahhoz, hogy mikor és mennyit töltünk a hétköznapi használatban. Az autó V2L funkciójának köszönhetően van egy akár 3,6 kW-os kimenő teljesítményre képes 230V-os fedélzeti töltő az autóban, amivel akár elektromos biciklinket is feltölthetjük menet közben, de persze rádughatjuk laptopunkat, extrém esetben akár mikrót, vízforralót, indukciós főzőlapot is.


[+]

2021 második felétől válhat rendelhetővé az autó, 5 év kilométer-korlátozás nélküli garancia, illetve 8 év vagy 160 000 km-nyi akkumulátorgarancia vonatkozik majd rá, egyelőre egy brit árral találkoztunk, ez a Project 45 (ez volt a koncepcióautó, amiből kiindultak) névre hallgató, nagyon jól felszerelt első kivitel, ami majdnem 19 millió forintnyi angol fontot jelent, de ennél minden valószínűség szerint kedvezőbb árú alternatívákkal is találkozhat majd a vevő a későbbiekben, Németországban az alapmodell 42 ezer euró körül indul, ami 15 milió forintnak felel meg.

Azóta történt

Előzmények