Nagyot nőtt az online zeneplatformok piaca

Még mindig a Spotify és az Apple Music tudja magáénak a legnagyobb, fizetős tábort, a vírustól pedig inkább fejlődést, mintsem visszaesést várnak az elemzők.

A Counterpoint elemzése alapján kaphatunk képet a zenei streaming szolgáltatások legfrissebb helyzetéről. A teljes piac a számítások alapján 32%-ot nőtt, a havidíjat fizető ügyfelek többsége a Spotify-hoz megy, második helyen az Apple Music, harmadik helyen az Amazon Music, negyedik helyen a Tencent Music és ötödik helyen a YouTube Music szerepel. A piac 14%-a osztódik fel a kisebb szolgáltatókra (itthon talán a Deezer és a Tidal lehet ismerős többeknek, de említhetnénk még rengeteg nevet).


[+]

Egyelőre még növekedést mutatnak a nagyok, az Apple 36%-ot, a Spotify 23%-ot nőtt 2019-ben az előző évi eredményeihez képest, de a 100 millió feletti prémium előfizetőt magáénak tudó Spotify ellenfelei valószínűleg el tudnak majd hozni néhány felhasználót a piac legnagyobbjától - a YouTube Premium szolgáltatás a zenei oldalon kívül egyéb extrákkal is kecsegtet, és az Apple Music mellé is valószínűleg többen fognak átpártolni a tősgyökeres almások közül. Mindenesetre a piac a COVID-19 járvány ellenére, sőt, annak hatására is tovább nőhet, idén év végéig 450 milliós lehet a teljes piac, kizárólag fizetős felhasználókból.

Azóta történt

Előzmények

  • További húsz mobil támogatja a Google Stadiát

    Samsung csúcsmobilokon és Razer, illetve Asus ROG telefonokon is elérhető a Google játék streaming szolgáltatása.

  • Március 25-én bejelentést tart az Apple

    Cupertino előfizetéses videoszolgáltatása indulhat útjára szűk két hét múlva, de felbukkanhat akár az új AirPods és az iPad is.

Hirdetés