Számos okoskütyü vásárolható ma mobiltelefonjaink mellé vagy azoktól függetlenül, és ezek közül jelenleg az okosóráktól, az aktivitásmérőktől és a fitneszkarperecektől a leghangosabb a média, elég csak az Apple Watch vagy a Motorola Moto 360 visszajelzéseire gondolni. Az IDC, vagyis az International Data Corporation úgy becsli, hogy idén 72,1 millió ilyen kütyüt fognak leszállítani a gyártók, ami 173,3%-os előrelépést jelent a tavalyi, 26,4 milliós számhoz képest.
Ennél is sokkal érdekesebbek a nyílt operációs rendszerű okosóra adatok (smart warables) a hagyományosabb társaikkal szemben (basic wearables, pl. FitBit Charge). Míg az utóbbi csoport 76%-os előrelépést érhet el, az előbbi, köszönhetően a WatchOS, az Android Wear és a Tizen alapú eszközöknek, 683%-os fejlődésre számíthat, azaz idén, a tavalyi 4,2 millióhoz képest nyolcszor annyi, 33,1 millió okosóra hagyhatja el a gyárakat; persze az más kérdés, hogy ugyanennyit vajon meg is fognak-e vásárolni. Az IDC szerint 2019-re a lendület alább hagyhat, abban az évben 155,7 millió okosóra, fitnesz karperec vagy aktivitásmérő fogyhat.