Csattanós választ adhat a Nio a Xiaominak

Villanyautóval készül több kínai mobilmárka? Akkor a EV gyártók meg okostelefonnal.

Hirdetés

Bár mifelénk preferenciát élveznek a középkori címek és a keleti vizitek a helyi, megújuló energiaszektor fellendítése helyett, hogy kevésbé függjünk a határon túli hordozóktól, így a hasonló történelmi múlttal rendelkező Csehországgal szemben a villanyautók és a töltőállomások elterjedése is lassabb ütemben folyik. A kínai Nio mégis ismert villanyautó márka bizonyos berkekben, és nem azért, mert nyitott egy szalont a Teslával szemben a Váci úton, hanem mert a hazai kisbefektetők különös fantáziát látnak a gyártó részvényeiben.

Néhány európai piacon már felbukkant a sanghaji székhelyű brand, amely odahaza olyan trükköket tud, mint a hosszabb töltést kiváltó, automatizált akkupakk csere a „kutakon”. Olcsó hazai gyártással, valamint kínai akkumulátornyersanyag-dominanciával pedig jók a lapjai a komolyabb piaci térnyerésre, miközben a tradicionális gyártók baja meggyűlhet a villanyosítással kapacitás- és nyersanyaghiány miatt. Pedig, ahogy az Norvégiában láttuk, a vásárlói preferencia egyik napról a másikra pálfordulhat, és utána már nem nagyon viszik a belső égésű motorokat.

A Nio ES8
A Nio ES8 [+]

Megfelelő gyártói és vásárlói támogatással olyan lendületben vannak a kínai márkák, hogy a Huawei és a Xiaomi is saját villanyautó piacra dobásán munkálkodik (ahogy egyébként az Apple vagy a Sony is), úgyhogy itt a Nio válasza: 100 millió dollár értékben bejegyezte a Nio Mobile Technologies Co. Ltd-t, azaz kütyürészlegét, és a dokumentumok adatkommunikációs és hordozható eszközök, illetve telefonok fejlesztését vetítik előre.

William Li vezérigazgató korábban már megjegyezte: valóban okostelefonnal készül a Nio, és ez nem úri hóbort vagy erőfitogtatás: a négykerekűtől a zsebre vágható és karra csatolható kütyükig terjedő ökoszisztéma kiépítése kulcsfontosságú lesz az évtizedben. Igazán kritikus pedig az önvezetéssel válhat, amikor felszabadul a sofőr irányításra szánt ideje, és nem mindegy, ezt ki és milyen kütyüösszhanggal tölti ki. Egy mai villanyautó eleve négy keréken guruló, modern technológiákat bevető és a külvilággal kommunikáló okoseszköz, úgyhogy nem tűnik lehetetlennek a Nio vállalkozása, hogy ha már a Xiaomi és a többiek a piaci részesedésére törnek, megadja a csattanós választ.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nio

Azóta történt

Előzmények