Jöhet a Nio Európába

A bejelentés után az akkucserés ES8 SUV bevezetésének jogi akadályai is elhárultak. De mi a magyar kapcsolat?

A Nio több szempontból érdekes villanyautós szereplő Kínából, a világ legnagyobb EV piacáról: egyfelől számos helyi nagyvárosban kínál automatizált akkucserét, papíron a tankolás sebességére gyorsítva a dolgot, a szupertöltős EV riválisokat is állva hagyva, bár a gyakorlatban előfordul, hogy a népszerű cserepontokon hosszú a várakozási idő.

A Nio (zölddel jelölve) két országban a legkeresettebb értékpapír
A Nio (zölddel jelölve) két országban a legkeresettebb értékpapír (forrás: Money)

De miért írunk a márkáról idehaza? Van egy meglepő kapcsolat a Nio, Jordánia és Magyarország között: a Money megnézte, hogy a világ egyes országaiban az aktuális és potenciális befektetők mely értékpapír után érdeklődnek a leggyakrabban, és míg a Tesla, az Amazon és az Apple bizonyult a legtöbb helyen a legnépszerűbbnek, a jelzett két országban a Nio végzett az élen.

A márka egyelőre Kínában hódít, de nemzetközi ambíciói vannak, és az ES8 SUV-t szeptembertől forgalmazza Európában, egészen pontosan abban a Norvégiában, ahol az eladások zöme már eleve villanyautó, és ahova több másik kínai brand betette a lábát. A Nio ezt követően öt másik európai országban kíván megjelenni, majd 2022-től ez ET7 luxusszedán forgalmazása indulhat, ismét a skandináv országban.


A Nio ET7 (forrás: Wccftech) [+]

Mindez persze többkörös engedélyeztetés után történhet meg, és a friss hír az, hogy az ES8 megkapta az EWVTA engedélyt (European Whole Vehicle Type Approval), amely a modell helyi gyártását és rendszám táblával való felszerelését teszi lehetővé a kontinensen. Egyelőre az utóbbi információ a releváns, hogy az ES8 legálisan gurulhasson Európa útjain, a müncheni és londoni irodákkal is rendelkező Niónak persze lehetnek gyártói ambíció is, és valamiért csak felkeltette a márka honfitársaink érdeklődését. Azért magyarországi forgalmazásra egyhamar ne számítsunk.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nio

Előzmények

Hirdetés