Gyártásra kész a Fisker Ocean EV

Az amerikai start-up jövőre tervezi piacra dobni villany SUV-jét.

Hirdetés

A hányattatott múltra visszatekintő Fisker Automotive kínai tulajdonba kerülés, Karma névre való átnevezés és Fisker Incorporated néven való újraindítás után észen áll első teljesen elektromos hajtású járművének tömeggyártására. A Fisker Ocean a Los Angeles-i autókiállításon mutatta meg magát piacra szánt küllemben és elsősorban a Tesla Model Y-nak kíván konkurenciát állítani.

Az Ocean az Egyesült Államokban 37,5 ezer dolláron nyit Sport variációban, 50 ezer dollár a felturbózott Ultra variáns és miért ne: 69 ezer dollár az Extreme és az első ötezer One jelzésű darab ára. Azért, hogy a gyártás gördülékeny legyen, a Fisker a Magna Steyr gyártósorait veszi igénybe és az akkupakkokat a világ legnagyobb cellagyártója, a CATL biztosítja.

A sportváltozat legalább 250 mérföldes hatótávot ígér egy töltésről (402 km), a kétmotoros Ultra és Extreme variációk pedig 340, illetve 350 mérföldeset (547, ill. 563 km). A legdrágább nyilván a legcombosabb variáció, és ez is lesz a leghamarabb elérhető 550 lóerővel, 0-ról 60 mérföldre 3,6 másodperc alatt gyorsulva. A sportváltozat 275 paripával ugyanezt 6,9 másodperc alatt teszi majd meg.

Az Ocean alapból 20"-es Bridgestone szettel érkezik, de választható lesz 22"-es változat is. A belső élén állóhelyzetbe forgatható, 17,1"-es érintőképernyő és összesen 500 wattnyi, 16 hangszóróra szétszórt hangzás jár. Ezek a kezdőárak a tudás és egy villanyautó fenntartásának figyelembe vételével nem is rosszak, és ha az új amerikai EV adó jóváírást a szenátus elfogadja, több ezer dollár kedvezményre számíthatnak a vásárlók. Már, ha lesz Fisker Ocean az utakon, mert a kis cégeknek éppen a gyártásba törik bele a foguk.

Előzmények

Hirdetés