Az Apple még mindig uralja a prémium szegmenst

A 400 dollár feletti árú okostelefonok piacából 62%-os szeletet tesz ki az alma, de a top ötbe befért egy Samsung is.

Hirdetés

2017 óta a legmagasabb piaci részesedését érte el az Apple az okostelefonos piac prémium szegmensében, vagyis a 400 dollárért vagy annál drágábban piacra kerülő mobiltelefonok között. Az Apple a 2022-es Q1-ben 62%-os piaci részesedésre tett szert, ezzel javítottak a 2021-es Q1-ben elért 57%-on is. A prémium telefonok teljes piacán 10%-os visszaesés volt tapasztalható, de még így is jobban teljesített ez a szegmens, mint a többi. Az eredmények nagyban köszönhetők az iPhone 13-aknak, melyek a tavaly októberi bemutatásuk óta minden hónapban a legkeresettebb és legtöbbet eladott okestelefonnak számítanak.

A prémium kategória alakulása 2021 és 2022 első negyedévében.
A prémium kategória alakulása 2021 és 2022 első negyedévében. (forrás: Counterpoint Research) [+]

Második helyen a Samsung áll, mely a prémium részlegen visszaesett, az 1000 dollár vagy afeletti ultra-prémium szegmensben azonban erősített. A Samsung Galaxy S22 Ultra volt a legkeresettebb Android csúcstelefon, ezzel 3%-ot szerzett és ötödik helyre fért fel a 400 dollár feletti áron legtöbbet eladott telefonok listáján az iPhone 13, a 13 Pro Max, a 13 Pro és az iPhone 12 mögé. A Samsung domináns a hajlíthatók piacán. A foldable kategória 184%-os éves növekedés tudhat magáénak, de a teljes mobilpiaci prémium forgalom csupán 3%-át teszik így is ki.

Az öt legkeresettebb mobil és részesedésük a prémium kategóriában.
Az öt legkeresettebb mobil és részesedésük a prémium kategóriában. (forrás: Counterpoint Research) [+]

Míg tavaly a Huawei volt a harmadik, idén hatodik helyre csúszott vissza, megelőzte a szankciókkal Google-mentesített márkát az Oppo (a OnePlusszal együtt számolva), a Xiaomi és a Vivo is a prémium szegmensben úgy is, hogy a kínai piacon eladott készülékek száma visszaesett. Bár éves szinten visszaesett a prémium piac értékesítési volumene is, a kategória jelentősége nőtt, minden tíz eladott okostelefonból három a prémiumnak számító 400 dolláros áron vagy felette debütált. Ez mondjuk torzítja a képet, az elmúlt időszakban tapasztalt áremelkedéssel ugyanis az említett 400 dolláros árhatár már nem a prémiumot vagy a prémium-középkategóriát, hanem a középkategóriát jelenti.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés