Hirdetés

Alternatív Hajtás: Elektromos bérrobogórendszert indít a SEAT

A Volkswagen csoporton belül már évek óta a SEAT foglalkozik a leginkább a modern városi közlekedési megoldásokkal, nem véletlenül van saját elektromos rollerük és elektromos robogójuk is. A hangsúly azonban nem feltétlenül a konkrét közlekedési eszközök van (hiszen például az általunk tesztelt rollerjük is egy átbrandelt Segway-Ninebot), hanem a komplex megoldásokon, teljesértékű rendszereken. Ezeket pedig a spanyol vállalat a katalán fővárosban rendszerint igencsak ügyesen ki is tudja próbálni. Főleg annak fényében, hogy idén január elseje óta már működik az úgynevezett Alacsony Kibocsátású Zóna (Low Emission Zone, röviden LEZ), ami közel sem csak a történelmi belvárosát fedi le, annál sokkal nagyobb, 95 négyzetkilométer kiterjedésű. Ezen a a területen hétköznaponként reggel 7 és este 8 óra között nem közlekedhetnek 2000 előtti benzines és 2006 előtti dízelautók, valamint 1994 előtti haszongépjárművek és 2003 előtti motorkerékpárok és mopedek.


[+]

A folyamatosan változó barcelonai környezethez tehát jól illik az új szolgáltatás, amely a SEAT MÓ márkanév égisze alatt debütál, hiszen tavaly nyár óta így hívnak náluk mindent, ami a mikromobilitással és az élhetőbb városi közlekedési megoldásokkal kapcsolatos (ezen információ fényében amúgy valószínűleg sokak fejében értelmet nyer a Minimó nevű kisautójuk elnevezése is). A rendszer jelenleg 632 darab bérrobogóból áll, amelyek teljesítménye a 125 köbcentis robogók kategóriájába esik: nyilván a SEAT saját, teljesen elektromos gépeiről van szó. A használat természetesen okostelefonos alkalmazás segítségével lehetséges, a robogók a speciális felhasználás fényében fel vannak szerelve két darab bukósisakkal és az azok tárolására használató dobozzal, valamint különféle fertőtlenítőszerekkel is. A műanyagfelületeket pedig egy speciális nanobevonattal látták el, amelyeken nem élnek meg a vírusok, baktériumok és gombák.

A rendszer kicsit más, mint nálunk Budapesten, percdíjas bérlésre nincs lehetőség, egy hetes és egy hónapos korlátlan hozzáféréseket lehet számolni, ez előbbi ára 75 euro (~27 000 forint), utóbbié pedig 200 euro (~71 500 forint), de negyedéves bérlésre is van lehetőség 450 euróért (~160 000 forint). Ebben benne van a korlátlan használat, a biztosítás és a töltés is, az előfizetőn túl pedig egy további ember (pl. családtag) is kaphat hozzáférést. Ezt a bérleti rendszer amúgy a SEAT bevezette az elektromos rollereinél is, az eKickscooter 25 használata egy hétre 15, egy hónapra pedig 40 euro (5500 és 14 000 forint), az erősebb eKickscooter 65 pedig ugyanezen időszakokra 25 és 75 euróba kerül (9000 és 27 000 forint). A szolgáltatás valószínűleg a turisták körében is népszerű lesz.

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEAT

Azóta történt