Hirdetés
Peter Rawlinson a Tesla egyik kulcsfigurája volt a jelenkori villanyautó történet hajnalán, aztán megalapította a Lucid Motorst, hogy tulajdonképpen a Mercedes és társai által dominált luxuskategóriára fókuszáljon az Air nevű, méregdrága szedánnal. Kétségtelenül komfortosabb, magasabb minőségről árulkodik a négyajtós belsője a Model S-szel összevetve, melynek sikeréből Rawlinson is kivette a részét. Az Air egy, két és három motoros kiadásban is elérhető lesz, a legelső leszállításokat 2021 végére tervezik.
Először és kis számban a legdrágább Air Dream Edition változatok kerülnek piaca, melynek Range, vagyis hatótávra fókuszáló variációja a 933 lóerő mellé 520 mérföldes EPA hatótávot kínál töltésenként (837 km), 19"-es kerekekkel, avagy 481 mérföldet a 21"-esekkel (774 km). Ez jócskán rálicitál a Model S Long Range 405 mérföldes EPA hatótávjára (652 km), ráadásul megfelelő töltőállomások az akkupakkot a 900 voltos architektúra közbenjárásával akár 300 kW-on is gyorstölthetik. Ez a pillanatnyi maximumot jelenti egyébként, és megfelelő DC CCS állomás felkeresésére lesz szükség, amiből azért elsőre nem lesz sok elérhető.
A másik még 2021 végére ígért Dream változat a Performance teljesítménykiadás 1111 lóerővel – ez 471 mérföldes hatótávot ígér 19"-es kerekekkel (758 km), illetve 451 mérföldet 21"-eset választva (726 km). Hogyan érte el a szinte ismeretlen Lucid Motors ezeket a kitűnő értékeket? Egyfelől a Dream Edition kolosszálisan nagy, 113 kWh-s telepet pakol az ülések alá, másfelől a Lucid ért a takarékos működéshez, elvégre akkumulátorcsomagokat sőt: elektromos motort is szállít a Formula-E sorozatnak, amely éppen a hatékonyságról és a fenntarthatóságról szól.
A Lucid pedig az Airt már évek óta teszteli az utakon, kiemelkedően áramvonalas tervezéssel és alacsony tömegközépponttal biztosítva a lehető legjobb hatótávot kilowattóránként. Mindennek természetesen ára van: az egyik az idő és az elérhetőség, a Lucid ugyanis nem siette el a gyártás indítását, és várhatóan az Egyesül Államokban sem jutnak hozzá sokan az Air álomkiadásához 2021 végéig, amikor is alapcsomagban 169 ezer dollárt, azaz mintegy 50 millió forintot az érdeklődők kifizetnek.
A feltörekvő gyártó ugyanakkor ígéri: idővel 80 ezer dollár alá megy a vételár, bár a legolcsóbb és legrövidebb hatótávú változatokra még éveket kell várni. A gyártónak egyébként a Samsung a fő akkumulátorpartnere és a szaudi Public Investment Fund a legfőbb befektetője, szóval elég stabilnak tűnik a háttér egy-egy bedőlt EV startuppal szemben. A gyártás a Lucid arizonai üzemében, Casa Grandéban indul.