- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Asus Zenfone 11 Ultra - nagyra nőtt
- Honor 50 - apám nevében
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Ha megnézed a test hátulját, akkor láthatod, hogy dobozszerű. A T-34-é viszont lefelé lejtett. (Trapéz alakű a test felső része. Az egész két hosszabbik alapjával egymásra helyezett trapézhoz hasonlítható.) Nem összetéveszthető. A cső egyértelműen nem nagyobb 50mm-nél, ugyanis túl filigrán egy orosz 76,2-hez képest. A T-34/76 (leszámítva a T-34-43-at) és a KV-1 esetén a cső nem nyúlt túl a testen. A képen látható hk-nál viszont igen. A lánctalp miatt nem lehet BT. De lehet tévedek. Amit csak most figyeltem meg, az az, hogy a homloklemez ék alakú. Az ék éle túl alacsonyan van ahhoz, hogy KV-1 legyen, annak ugyanis a feszítőgörgő tengelye fölött van ez az él. Akkor lehet mégis T-34? Most már én sem tudom. Kár hogy a farrész ennyire életlen a képen.
-
Gyantusz
tag
Tyűűű, mennyi hsz.
Má' látom, lesz mit írni...Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
szicsu
őstag
válasz #65675776 #2287 üzenetére
Egy tigrissel hogy lehetett hirtelen rajtaütést kivitelezni?
Mert nem volt kecses avval az 56 tonnájával.
A motorhang sem volt elhanyagoiható,mert a 21 literes motornak is lehetett hangjaA normandiai harcokon már nem minden tiegetnek volt gumírozott futógörgői.Annak is lehetett hangja
Én nyáron láttam egy hadibemutatón két múködő T 34/85-st
Azok se voltak csöndesek
De amikor előttem elhajtottak nem volt semmi amikor a ''megmozdult alattam a föld'' igaz a kettő kevesebb volt mint a tigris.Hiszen harcképes állapotban 32-tonna 1db T34/85. De lehet hogy ezekben kicsit kevesebb volt az éles lőszer mint annó
Hogy tud egy tieger lopakodni ill. több?''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
#65675776
törölt tag
Szél segíthet, és nem kell feltétlenül szétpörgetni a motorokat sem. Emellett a domborzat is sokat megfoghat. Emellett a front közelében mindig erős a zaj. Már az is meglepetés lehet, hogy ott tűnsz fel ahol nem számítanak rád.
Mi-24-gyel tényleg nem lehetett meglepetést okozni: az afgán harcosoknak mindig volt legalább 3-4 percük felkészülni a méltó fogadtatásra mielőtt a Hind odaért volna.
[Szerkesztve] -
Gyantusz
tag
válasz #65675776 #2306 üzenetére
Az biztos, hogy nem T-34! Az meg 1000 %, hogy nem KV-k, de még csak nem is JS.
Ilyen hurkapálcika lövegcsöve nem volt azoknak.
Vagy valam'ék T-70 (akárhanyas) lélekvesztő, vagy egy Pz III.
Stuart megint semmiféle képp!
Egyébiránt - ha jól rémlik - ez a kép valamelyik európai hadszínteres Battlefield-ből van kinyesve.
Úgyhogy, ha nem vagytok restek, nézzétek meg, volt vagy 2 rész, valamelyikben benne van...Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Na. Kis szünet után újra itt...
szicsu (2251. hsz.):
''Lehet, hogy misztifikálok,de akkor is a tigrisek a megjelenésükkor szinte legyőzhetetlenek volta.''
Nem-nem-nem, nincs bajom veled!
Magamat idézve (2240. hsz.):
''Kifejlesztése és gyártása szükséges volt, hogy az 1943-as évben átvegyék a kezdeményezést a német páncéloscsapatok a harctéren (önbizalom terén pláne), de nyílvánvaló hiányosságait idejében fel kellett volna ismerniük, és 1944. januárja körül leállítani a költséges gyártását (csakhát a gigantománia).''
Mindettől függetlenül, jól kiképzett, begyakorolt személyzettel, összeszokott szakasszal, ill. századdal (mert egyedül szart sem ért, 1 század meg 1944 közepétől ritkán volt teljes, 12 db-os...) komoly tekintély volt a harcmezőn, amíg működött!
De ha lerohadt, komoly logisztikai problémákat generált a mentése!
Vontatása nem volt egyszerű, a maga közel 57 tonnájával. 3 db FAMO (Sd.Kfz. 9) kellett a vontatásához, vagy 2 db társa (v. Bergepanther-ek). Ha lehetett (volt rá idő), a többi üzemképes nehézhk., vagy Panther-ek is ''vontatókötélre vették'', de ezzel a saját kocsijukat kockáztatták (hajtáslánc), amit pedig a hadvezetés nem tolerált. Inkább 1 db vesszen oda, mint 2-3.
Vontatáskor minden esetben a kardántengelyt lekötötték a motor főtengelyéről. Ez a mai napig így van minden nehezebb jármű esetén (kb. 4 tonna feletti tehergépjárművek).
Ha nem álltak rendelkezésre sem a FAMO-k, sem az ''idő'' - ami a vh. vége felé már jellemző volt -, akkor felrobbantották a pics-ba.
A mozdítható és újra felhasználható alkatrészeket kiszedték belőle (motor, váltó, lőszerek(!), rádiók, géppuskák-géppisztolyok, stb.) és buummm.
Emígyen egy rossz váltás, egy rosszul megválasztott terepszakaszra hajtás (emberi mulasztások), vagy komoly harci sérülések elszenvedése miatt a drágán és lassan legyártott harckocsiknak annyi lett!
Királytigrisek (Tiger B) esetén már vontatórúd volt a bevett szokás, de ott már, ha nem volt reális esély a mentésre (1944 közepétől), szétlőtték a többiek (természetesen kibelezés után). De vannak (magyarországi?) fényképek, amiken 2 Királytigris vontató rudakkal vontat egy 3-at. Természetesen úton.
Amelyik elsűlyedt a sárban lánctalp-tetőig, azt szétlőtték, menthetetlen volt.
Idézet Roger Ford: A Tigris harckocsi c. könyvből (35. o.):
''Az angol hadsereg egyik jelentésében, melyet hadifoglyok beszámolói alapján készítettek, azt olvasni, hogy a fogaskerékház és a kormánymű meghibásodása a Tigrisek kiesésének leggyakoribb oka. Egy alkalommal egy 16 Tigrisből álló megerősített század, miközben az Olaszországban észak felé előrenyomuló ellenséget igyekezett feltartóztatni, egy nap alatt 15 harckocsit veszített. (Akkoriban ez majdnem egyhatodát jelentette az Olaszországban levő nehézpáncélosoknak.) Ezek közül kilencet az erőátviteli rendszer hibája miatt kellett megsemmisíteni, kettőnél a lánctalp a lánchajtókerekek közé csúszott.''
Ez utóbbi kettő eseténél, ha volt idő a javításra úgy végezték, hogy szimplán lerobbantották a láncot a meghajtó kerekekről / alól (legelső kerék). Ezzel szét ment a hajtókerék egy része is, de a csere nem gond, ha van honnan.
Az idézet itt megszakadt, nem írja tovább a jelentést, mi lett a sorsa ennek a két kocsinak. Úgy írja, hogy elvesztették, így feltehetőleg nem volt idő a javításra, szétlőtték / felrobbantották a kocsikat.
Az megint érdekes dolog, hogy az Afrikában harcoló, valamint a Szicíliába vezényelt Tiger-ek közül mindössze 1 db tudott átjutni az ''olasz csizmára'', a többi elveszett...
''Ha ez így igaz akkor kár volt őket gyártani''
Bizony így.
''A háború végefelé megjelentek az elhárítására szolgáló technikák is és a tekintéy a háború végére megkopott.''
Már a közepén is! Olvasd el a Guderian-tól idézett szöveget (2249. hsz.). Már akkor, 1943. áprilisában sem állt ez fenn!
És akkor még a T-34/85 nem is volt bevetve (1943 vége)!
daa-raa:
2254. hsz.:
Futómű igaz, elb@sztam...
''futómű: járműveknek (közúti, vasúti jármű, repülőgép) a jármű és az útfelület, vasúti sín, v. a talaj közötti terhelésátadó kapcsolat létesítésére, a jármű gördülő mozgatására és vezetésére szolgáló szerkezeti része. Kerekekből, tengelyekből, csapágyazásból, fölfüggesztő-, rugózó- és lengéscsillapító elemekből, lánctalpas járművek esetén ezenkívül lánctalpakból áll.''
Akadémiai Kislexikon (Akadémiai Kiadó Budapest, 1989.)
''Egy 10mm-es lemezről nem fog lecsúszni egy lövedék, hanem simán átüti. Akár mennyire döntöd meg.''
Az előtét lemez csak kumulatív lövedék ellen hatásos, az meg nem szokott ''csúszkálni''. ''Elműködtetésről'' már te is hallottál... (ha a Pz IV H/J-nek elég volt 8 mm függőben a tornyon, ennek doszt elég a 10-es döntve; amúgy állítólag a Tiger-ekre is pakoltak ilyet, de én még fényképet nem láttam erről)
Az meg nem kifogás, hogy a lemezeket leszaggatta volna a lökéshullám. Azért voltak már akkor is csavarméretezési elméletek, hogy alkalmazzák őket, és meg is tették volna.
Ez egyébként lényegtelen, csak egy (általam felvetett) elmélet. Nem azt az utat követték, mint amit az izraeliek 30 évvel később (ld. Merkava). Ők legalább okultak az elődökből.
Tiger:
''Ha figyelembe vesszük a homlokfelületet, akkor könnyen belátható, hogy annak egyik legkisebb része az általad említett rész. Még a teknő és a föld közt is több hely van. Van 66°-ban döntött 100mm-es része is.''
Ez marhára igaz, ez meg a te szájízed szerinti. Mégis a szemből ért találatok java része (csak egy számot írok: kb. 80 %) épp az általam említett homlokpáncélt érte (Guderian is ezt emlegeti)! Azért írom hogy java része, mert a monográfiák képein frankón látszik, hogy nem az alját lötték, hanem a felső homlokpáncélt és a torony homlokát (lövegpajzs). A vezető / rádiós előtti közel vízszintes (kb. 15°-os) lemezen alig láthatók lövésnyomok (a kumulatív okozta ''vályút'' meg még t'án nem is láttam)!
Szóval átüthetőség szempontjából épp ezt a lemezt kell(ene) nézni. És nem véletlenül erre a lemezre pakoltak fel a frontokon kiegészítő páncélzatként pót-lánctalp szemeket, mert a szovjetek ''bekopogtattak'' rajtuk derekasan!!!
Az alsón - amit te 66°-osnak írsz (Spielberger szerint 75°, vtg. 100 mm) -, meg a tornyon körben a lánctalp szemek tényleges tárolási helye volt, így oda amúgy is raktak.
''Egyébként a vsz dolgok mik lennének? Ha a virtuálisan megnövekedett vastagságra gondolsz, akkor azt ''kissé'' elszámoltad! Panther esetén ez 139,48mm (35°), Tigernél 101,25mm (80°) - 109,46mm (66°). Összekeverted, hogy melyket honnan mérik: (...)''
Nem kevertem össze, csak valakik megint nem dolgoztak jól!
A Dr. Matthew Hughes - Dr. Chris Mann féle ''A Párduc harckocsi'' könyv 92. oldalán levő technikai adatalapot néztem, ahol 55°-ban döntöttet írtak!
Nem is gondolkodtam, csak elfogadtam tényként. Az orosz Tornado pedig 30°-ot ír a felsőre, az alsóra 35°-ot!
Spielberger könyve (Panther & Its Variants, 248. o.) 80 mm-t ír 35°-ban döntve a felsőre, 60 mm-t 35°-ban az alsóra...
Ha a rajzokat mérem, ott is 35°-os döntésben van rajzolva a felső lemez...
Ennyi.
Ha 55°-kal számolsz, akkor annak a vízszintes vetületi vastagsága 98 mm (80 mm / sinus55° = 97,66 mm),
ha pedig 35°-kal számolsz, akkor 139 mm (80 mm / sinus35° = 139,47 mm).
Egyébként észre vettem több hibát a Tigris és a Párduc könyvekben, de majd a fordítóval konzultálok szombaton... (még lehet dedikáltatom is )
Na jó, ez ''futtatás'', abba is hagyom.
''Guderian kicsit nagyobb elme volt mint te, ezt ne feledd. És szívén viselte a rábízott fegyvernem sorsát.''
Ezt a szöveget meg megint nem értem, miért írtad! Írtam én egy szóval is, hogy nem így van? Olvasd el újra az idézetet tőle és a szövegkörnyezetet!
'' ''... a felfogás, miszerint a Tigris sebezhetetlen, hibás. A Pz. Kpfwg. VI Tiger páncélzatát az orosz 7,62 cm-es ágyú hosszabb csövű változata kedvező becsapódási szög alatt szemből 500 méterről, oldalról és hátulról 1.500 méterről is átütheti.''
Heinz W. Guderian, a páncéloscsapatok főszemlélőjének 1943. április 20-án kelt levele.
És ez 1943. áprilisa!''
A kiemelés az én művem!
No és miért is írtam ezt be?
Hát szimplán azért, mert ha már Ő 1943 áprilisában így látta a dolgokat, akkor nem értem, ma egyesek miért látják mindezt másként (miért ''istenítenek''?)?
És erre írtam a lemezek vízszintes vetületi vastagságát (vsz.), amit te ''vírtuálisnak'' írtál.
A Tiger-é 101,24 mm (100 mm, 81°), a Panther-é 139,47 mm (80 mm, 35°), a Tiger B-é 233,35 mm (150 mm, 40°).
De tovább idézem Számvébert (Nehézpáncélosok, 11. o.), ő Hahn-t, ő pedig Guderian-t:
''(...) A gyalogság számára megjegyzi továbbá: ''A Tigerek az ellenség megfigyelői előtt nem maradhatnak rejtve. A tapasztalatok szerint magukra vonják minden fegyver tömegtüzét, de különösen a tüzérségét. Az a gyalogság, amelyik fürtökben kapaszkodik a Tigerekre, elveszett.'' ''.
Részlet Heinz W. Guderian, a páncéloscsapatok főszemlélőjének 1943. április 20-án kelt leveléből.
Számvéber idézete: Hahn, Fritz: Waffen und Geheimwaffen des deutsches Heeres 1933-1945. (Koblenz, 1987, Band 2; 56-57. o.)
Sok Tiger lett tüzérséggel kilőve. Felül 25 mm-es lemezek voltak, amit gond nélkül átütött a 122 / 152-es lövedék...
Szóval ennyit a Tiger-ről, meg Guderian véleményéről.
2255. hsz.:
Sherman:
A Sherman-könyv nincs meg (ez nem mentség), egy régi Modell&Makett-cikk derengett fel emlékeimben...
''(nesze neked saját kútfő! )''
DE, LEGALÁBB motiváltalak arra, hogy felemeld és megnézd azt a könyvet!
Sturmtiger-ekkel kapcsolatban egyezik a vélemény (lásd 1914. hsz. utolsó előtti bekezdése), csak a több iránybóli infó miatt írtam le (egy infó <csavar>, nem infó <csavar>, ld. Douhet-cikk)! Legalább utánanézel.
Sőt! A típus oly annyira ''0 széria'' volt, hogy nem volt ''Sd.Kfz.'' besorolása sem!
Az AJ Press - Tankpower No.16 kiadványa szerint tömege 65 tonna volt (39., 51. o.) (az eredetié 57 t...).
A neve ''érdekes'':
Sturmtiger, Panzermörser, Sturmpanzer VI, Tiger-Mörser, Sturmmörser 606/4, ''38 cm RW61 auf Sturmpanzermörser Tiger'', Gerät 21-562.
Átadás:
1943. október 20.: Hitlernek bemutatják a prototípust Arys-ban (ma Orzyszu, Lengyelo.).
1944. augusztus 13-szeptember 21.: 12 db (a protoval együtt 13 db).
1944. december: újabb 5 db.
Összesen: 18 db.
Ránk maradt 2 példány:
gy.sz.: 250174, Museum Sinsheim (Németország) (''páncél(os)sárga'' színű)
gy.sz.: 250043, Tank Museum Kubinka (Oroszország) (ezt már 3 színben is láttam fényképen: 1féle szabadban, 2féle színben fedett térben)
Egyik Haditechnika is írt róla (úgy rémlik, a rajzok az AJ Press - Tankpower 16-ból valók, ill. azok átrajzolása), nézd meg, melyik...
''Amennyiben nagybetűvel írod a ''Zwischenlösung'' szót, akkor az a JPz IV elődtípusát jelzi (JPz IV/70 (A))! (A mint Alkett)'' (2244. hsz.)
''A Pz IV F1 volt zwischenlösung, a rövid csövű löveg miatt.'' (2255. hsz.)
Ez tévedés és szimplán csak blöff.
Miért is?
Azért, mert a ''Zwischenlösung'' szó összetett szó. A német nyelvtanban az összetett szavak nyelvtani jellegét (nemét, ragozását, szófaját) mindíg az összetétel utolsó tagja, az alapszó (das Grundwort) határozza meg.
Jelen esetben az összetétel utolsó tagja a ''Lösung'' szó, ami bizony főnév és mint olyat a német mindíg nagy kezdőbetűvel ír. Ráadásul nőnemű (e Lösüng, -en), így az összetett szó neme is nőnemű, valamint szófaja is főnév lesz, mivel az utolsó szótag (az alpaszó) is az.
Tehát: e Zwischenlösung, -en.
Magyarán (vagy inkább ''németén'') a ''Zwischenlösung''-ot mindíg nagy kezdőbetűvel kell írni, mert főnév.
Remélem elég szabatos voltam.
Forrás: Karácsony Lajos - Dr. Tálasi Istvánné: Német nyelvtan a középiskolák számára (Nemzeti Tankönyvkiadó Budapest, 428. o.)
Amúgy így írtam (2240. hsz.): ''(...) nem volt más, mint egy Zwischenlösung, (...)''
Tehát ''egy'' és nem ''a''.
Ha ennyire ''penge'' vagy németből, szívesen adok 1-2 II. vh-s katonai Merkblatt-ot (tájékoztató), fordítsd már le nekem, marha jó lenne.
''Nem ''elvietnamizálja'' hanem simán ''vietnamizálja''!''
Ez viszont most ''nem nyert''. Véleményem szerint az ''elvietnamizálja'' helyesebb. De ez megint tök lényegtelen.
Az, hogy miért Nixon lett a befutó, megint más tészta.
Egyébként kénytelen volt betartani ezen kijelentéseit, mert különben hamar leváltják (a gazdaság meg a csőd felé zuhant). De egyébként is beírta nevét a történelembe a Watergate-székházzal...
mityku:
''Gyantusz: nem lehetséges, hogy daa-raa néven is te irogatsz??? (bocsi!)'' (2209. hsz.)
Ez nagyon zsír szöveg. Már mások is kérdezték, nem-e ő a bátyám, de nekem meg az az aljas rágalom...
2258. hsz.:
''Tehát nem okoskodni akarok.''
A vitatkozás nem ''okoskodás'', szimplán véleménycsere és meggyőzés!
A veszekedés már egy agresszívabb forma...
2262. hsz.:
''Tényleg amit a Balatonból kiemeltek egyik éven, arról tudni valamit?
Elkezdték a helyreállítását vagy ami maradt belőle az tovább rohad a szabad ég alatt? Egyszer jó lenne egy darabban látni ép állapotban. (álmodozni jóóó )''
Érdekes sztori: a szállító járműre való felrakás közben a sorállományból toborzott ''mentőcsapat'' daruról a földre ejtette a Sturmovik-roncsot (Il-2M3) kb. 2 méter magasból! Főtartók megnyekkentek egy kicsit... (ld. AERO magazin 1999/6., 8. o., 1999/7. 57-61. o.)
Jelen tudomásom szerint a szolnoki Repülőgép Múzeumban található valahol (állítólag fedet helyen, de még nem láttam, nyáron remélhetőleg útba ejtjük).
Még van róla egy cikk, de most nem bányászom elő.
Punka György szerint az Il-2-ből a II. vh. végéig 36136 db készült.
''Ma megvettem végre a Végső visszaszámlálást (szintén 990Ft by: tesco), abba is van 2 vh.) [egy pici] ''
Húúú, az nagyon fajint film!!!
Komolyan, mikor itthon levetítették az 1980-as évek végén, 1990-es évek elején vagy kétszer, a lakótelepen (kertvárosi övezet) komoly családi program volt megnézni! Emlékszem, mindenki kofircolt retkesen hazafelé, hogy megnézze, aztán másnap másról sem lehetett hallani a suliban (ált. isk.), hogy milyen frankó volt...
Wazzeg, már megint ordítanak a toronyból:
Alaaaaaaaaaaarrrmm!!!
<riadócsengő szó>
Fluuuuuuten!
Az őrszemek kiszúrtak egy Liberator-t.
Úgyhogy megyek, rohanok én is előre az orrba...Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
mityku
aktív tag
válasz Gyantusz #2314 üzenetére
Hi!
Szegény IL-2-t akkor rendesen hazavágták! (mondjuk amennyi évet lehúzott az iszapban és vízben) Kijelenthetjük, hogy az elszállítás során nem a megfelelő személyzet volt jelen! Gondolom nem 2 Ft a helyreállítása egy ilyen gépnek, repülőképes állapotra gondolni se merek (egy ideig)! [ a Li-2-sel is mennyi idő elment ileetve pénz!]
Film témában:
Ja, nagyon király film! Emlékszem először 97-ben olvastam egy TopGun számban (ha jól emlékszem a júliusiban), egy repülőgéphordozós cikk kapcsán. Azóta többször érdeklődtem utána (videókazin, majd cd-n - dvd-n ), de a csak most lett meg!
Első nézés után, megdöbbenve tapasztaltam, hogy ennyi hordozós jelenetet nem láttam még (még manapság se látni ilyen felvételeket). Talán még az Intruderek támadása volt hasonló hatással! Egyedül az elektromos vihar megjelenítése volt (mai szemmel) megmosolyogtató! De hát 1980-ban készült! Mit várhat az ember vizuális effektusok terén!
Szóval tényleg jó film!Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
#65675776
törölt tag
válasz Gyantusz #2314 üzenetére
A 10mm-es lemezekről: akkoriban azért még alapvetően a kinetikus energiával romboló lövedékek voltak inkább alkalmazásban. (Ma meg megint. A kumulatív mostanában inkább rakéták harcirészében alkalmazott.) Önállóan kumulatív lövedéket csak három ország (Németország, USA, Magyarország) tudott akkoriban kifejleszteni, a britek és oroszok alapvetően az amerikaiaktól kapták (és próbálták meg lemásolni). Illetve az oroszok nagy mennyiségben zsákmányoltak HHL-t. Közelről meg egy kumulatív is átüti azt a 10 mm-t nem lesz ideje még a pillanatgyújtónak sem elműködni! (Bár ilyen távolságból nem is szoktak ilyesmit használni.) Illetve vegyük figyelembe azt is, hogy az akkori ágyúk (szinte) kivétel nélkül huzagolt csövűek voltak, ami önmagában is csökkenti a hatásukat (szétszóródik a kumulatív sugár), és növeli a lecsúszás veszélyét.
A dőlésszögekről: 35°+55°=90° ebből is egyértelműen kiderül, hogy az eltérés a bázisban van (igazság szerint ezt is illene megadni egy komoly műben, de sehol sem láttam még). Megjelöltem a forrást, utánanézhetsz benne.
[Szerkesztve] -
mityku
aktív tag
Látom daa-raa és Gyantusz szinte vérre menő szócsatát vív a különféle dőlésszögekről!
Ez tényleg egy egészséges vita! (illetve vélemények hangoztatása]
Én mondjuk nem tudok érdemben hozzászólni ezekhez a dőlésszöges dolgokhoz (ennyire behatóan nem foglalkoztam a témával), ellenben olvastam a mostani Aranysasban egy cikket, aminek olvasása közben jót derültem (illetve bizonyos részein!!!!).
Az említett cikk az Ingabombázás I. címet viseli mehy a Frantic Joe hadműveletekbe nyújt bepillantást. A lényeg röviden:
1944-ben járunk, az amcsik olyan elképzelést akartak megvalósítani, hogy az olasz és angol repterekről felszálló bombázók, dolguk végeztével, szovjet reptereken szálljanak le, ott tankolnának és bombaterhet vennének fel, majd hazafele tartva újabb célpontokat szórjanak meg. A dologba lényegében a szovjetek belementek (csak pár repteret adtak át).
A cikk bemutatja a Frantic I-II-III (folyt.) műveletet. Az elsőben szó van Debrecen bombázásáról [elég súlyos volt], itt 102 db ''repülő erőd'' 1450 db 250kg és 115kg-os + 15db 500kg-os + 2 db 1000kg-os bombát dobott le. Többségük a vasútállomás környéki utcákra hullott. Ennek a következménye 533halott és 1100 sebesült!
A már korábban említett derültség okozója a Frantic II. hadművelet leírása volt!
Történt, hogy az amerikai bombázók (B-17) és vadászok leszálltak Poltaván illetve Mirgorodon. A vadászok Pirjatyin repterén voltak (P-51). Június 22-én hajnalban váratlan esemény történt!
''A német hírszerzés által felderített szovjet bázisok ellen - Göring marsall személyes parancsára - a 4. német légiflotta bombázóit vetette be a Luftwaffe főparancsnoksága. a nagy erejü támadásra a Közép-Ukrajnában lévő összes repülőegységet mozgósították. A KG. 4., 27., 53. és 55. osztály mintegy 75-80 He-111-ese és Ju-88-asa hajnali kettőkor váratlanul csapott le a repülőterekre.
A közel két órán keresztűl tartó támadás következtében a poltavai bázison megsemmisült 47 B-17-es, két C-47-es és egy Jak-9-es szovjet vadászgép, 26 B-17-es megrongálódott, közülük 3 végképp ronccsá vált. Két amerikai és 30 szovjet katona meghalt és 95-en megsebesültek.
+ következő éjszakán a 4. légiflotta gépei a vadászok bázisára csapott le! 14 P-51-es vált a lángok martalékává + 1.802.380 liter 100 oktános repülőbenzin , valamint a lőszer és bombakészlet fele - mintegy 550 tonna - robbant fel szinte egyszerre!!...
...A legmeglepőbb, hogy a németek egyetlen repülőgép elvesztése nélkül megúsztáka kalandot!!!
A szovjet légvédelem összesen 28.000 gránátot lőtt ki, és több éjszakai vadászt is bevetett, gyakorlatilag eredmény nélkül! Ez alaposan felbosszantotta az amerikaiakat.''
Ezt olvasva egy kis ''kuncogás'' fogott el, majd nevetés (tudom a kárörvendés nem szép dolog!! )! De mégis akkor egy oldalon álltunk a németekkel (+ az amcsik kb már leírták a németeket [legalábbis a légierőt], ez kicsit változtatott a megítélésen!Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
Gyantusz
tag
válasz #65675776 #2316 üzenetére
Lövegekben és a lőszerekben szintén egyet értünk, a forrásmegadásban úgyszintén.
Ezért adom meg én is (ezért írtam ezt régen is).
Dőlésszögekben egyébiránt a vízszinteshez való viszonyítás lenne az elvárható (Spielberger legalább is ezt teszi)...
Ha meg mégsem, akkor a szerző jelölje egyértelműen, értelmes, ''műszaki emberhez'' méltón, ha már műszaki dolgokról ír könyvet.Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Debrecen szerepe a II. vh-ban - enyhe lokálpatriotizmus miatt - külön is érdekel, született már ez ügyben 1-2 cikk, meg könyv. Össze kellene már írkálni őket.
Ja, a forrás megadása már csak a ''plagizálás'' elkerülése miatt is fontos!
A harcművészetek egyik alappillére a ''ne becsüld le az ellenfeled'' dolog.
Bár ez elég jó motiváló (morál növelő) erő, de a pofon is nagy, ha az ellentől mégis bekapja az illető...Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
mityku
aktív tag
Ez a magabiztosság az amcsikra manapság is jellemző! (szvsz) [lásd Afganisztán és Irak esete, a ''rend'' fenntartása nem nagyon megy nekik]
Gyantusz:
''Ja, a forrás megadása már csak a ''plagizálás'' elkerülése miatt is fontos!''
Öööö! Aranysas 2006/01 ˙(azt, hogy a cikkíró, honnan vette az anyagot azt nem tudom! )
Én mondjuk Győrrel ugyanígy vagyok, mint te Debrecennel!
Bár nem vagyok tősgyökeres győri, illetve Győr mellett lakom.
De az itteni gyárakat/ipari létesítményeket is szórták rendesen a háború alatt!
''A harcművészetek egyik alappillére a ''ne becsüld le az ellenfeled'' dolog.
Bár ez elég jó motiváló (morál növelő) erő, de a pofon is nagy, ha az ellentől mégis bekapja az illető...''
Na itt be is kapták rendesen!Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
szicsu
őstag
Végeztem a könyvvel. (Gudio Knopp: Sztalingrad Kinek a drámája)
Ajánlom mindenkinek ,aki még nem olvasta.Nagyon megrázó, főleg a sok levélidézet miatt.
Nagyon pontosan vázolja az akkor viszonyokat a katlanban.
Rájöttem hogy a németek ott hibázták el a háborút,hogy nem lőtték le Hitler 1941-ben.''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
JagdPanther
aktív tag
a könyv tényleg jó, nekem a képek nagyon megrázóak( főleg az 286. oldalon a német katona a szovjet mellett...)
amúgy igazad van le kellett volna lőni adolf papát, csak hát nem lett volna ildomos azt lelőni aki felemelte Németországot a porból a világhatalmak sorába az már egy más kérdés hogy őrült volt, kegyetlen volt, ostoba volt... -
szicsu
őstag
válasz JagdPanther #2325 üzenetére
erre a képre gondoltál [link] ?
Engem ez utolsó 30 oldal rázott meg nagyon, ill a számok amikkel szembesültem.
Az utólsó napokban is hittek még hitlernek,amikor már minden elfogyott az útolsó töltény a különböző állatok ill. tetemek.
Azt nem kell elfelejteni,hogy Göring-nek volt katasztrófához vezető könnyelmű igérete. Rommelnek és Paulusnak is megigérte,hogy az Ő Luftwafféja ellátja őket.De nem ment és ennek következményeképp több mint 200 000 katona esett fogságba tinuszban és stálingrádban. És hány ezren haltak még meg......
Szerintem ö is megérdemelt volna egy kivégzést.
''A fogságba került katonáknak megközelítőleg a fele nem élte túl a fogság első hetét.''
''......,aki évekkel később visszatérhetett Németországba. Hatezren a háromszázötvenezerből........''''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
szicsu
őstag
A könyv szépen leírja,hogy miken mentek kersztül a német bakák. És milyen problémák voltak az ellátásokkal és orvosi dolgokkal.
De kíváncsi lettnék,hogy mi volt a túlóldalon,mert ott is legalább olyan rossz volt a helyzet,hanem rosszabb.
vannak olyan könyvek amik hitelesen ábrázolják ailyen dolgokat?
Mert kíváncsi lennék a másik oldalra is.
Vagy nem maradtak fent írásos emlékek?A ''túkélők'' már meghaltak?Mert stálin és bandája eléggé meghamísította a történelmüket.''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
Gyantusz
tag
Zdrásztvujtye Táváris!
Nem hiszem, hogy teljesen hiteles írásokat tudnál találni a szovjetekkel kapcsolatban, de a hiteltelen is jobb a semminél! Legalább tudsz viszonyítani (egy kicsit).
Az a rendszer betegesen titkolódzott és természetesen a ''glasznyoszty'' sem hozott ebben érdemi változásokat.
Írásos emlékek biztosan maradtak a levéltáraikban, csak az egy más kérdés, hogy mennyire vannak meghamisítva (az ő javukra)!
De azért lehet próbálkozni.
A kritikai érzék pesze működjön!Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
szicsu
őstag
''Azt nem kell elfelejteni,hogy Göring-nek volt katasztrófához vezető könnyelmű igérete. Rommelnek és Paulusnak is megigérte,hogy az Ő Luftwafféja ellátja őket.De nem ment és ennek következményeképp több mint 200 000 katona esett fogságba tinuszban és stálingrádban''
korigálnék :
tunéziában 200 000 német katona tette le a fegyvert 1943. május 13-án
stálingrádban 100 000 német katona teszi le a fegyvert 1943 január 31.én
Az európai harcokban sokat jelentett volna még a 300 000 német katona,de nem mert Göring könnyelmű igéreteit elhitte hitlerrel hogy el tudja látni légi úton sztálingrádot és az El-Alameini frontot,de nem''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
Gyantusz
tag
Olyan elégtelen légiszállító kapacitással, amivel a németek rendelkeztek, nem is kell csodálkozni rajta!
Azt a fos Ju-52-t a MÉH telepre kellett volna vágni 1935-ben!
De erről bővebben majd később...
Helyesbítés, helyesen: Tovaris!
Na, megyek periszkóp mélységbe.Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
válasz Gyantusz #2333 üzenetére
Taváris az. Az oroszban a hangsúlytalan ''o''-betűt ''a''-nak ejtik.
A Ju-52 meg tényleg egy rakás trágya volt. A vele egyidős és azonos felépítésű Ford Trimotor akkoriban már bőven veterángépnek minősült. Ilyen micsodával belemenni egy háborúba...
Göring kitűnő vadászpilóta volt az I. vh-ban. Viszont egy fegyvernem irányítására teljességgel alkalmatlan volt.
Hitler akkor sem adott volna engedélyt ilyesmire. Simán azt mondta volna, amit '45-ben a német népről.
[Szerkesztve] -
-
szicsu
őstag
válasz JagdPanther #2336 üzenetére
ez a cikk alapján [link] hullotak mint a legyek
Nem biztos,hogy ez a típus lett volna a legalkalmasabb a szálítókapacitás növelésére''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
modd3r
őstag
Ha volt már elnézést, mi a véleményetek a cikkel kapcsolatban?
[link] -
#65675776
törölt tag
válasz JagdPanther #2336 üzenetére
Egyetértek szicsuval. A Gigant alapvetően életképtelen típus volt. És semiképpen sem hatékony. A megbízhatóságról már ne is beszéljünk. Viszont volt a németeknek egy igen előremutató típusa. (A mai korszerű légcsavaros szállítórepülőgépek kb minden jellemzőjével bírt! Leszámítva persze a légcsavaros gázturbinákat.)
De nem mondhatok többet. Majd Gyantusz újabb regényében elolvashatjátok. Mindenesetre több kutatómunka áll mögötte mint Kurt Rieder/Földi Pál teljes munkássága mögött. Tudom, hogy ez nem kunszt, de akkor is. -
Gyantusz
tag
A filmben amúgy tényleg nem volt normálisan ábrázolva az akkori Berlin. Elég megnézni a Battlefiled erre vonatkozó 2. részét.
Berlin látványa eléggé megdöbbentő az archív felvételen.
Ezeket azért filmen is lehet mutatni, vannak rá technikák (és nem is drágák - és nem CG! - makettezés...).
A cikk nagyon korrektnek tűnik, az írón látszik, hogy végigrágott 1-2 könyvet már.
Mégis van két gondom vele: nincs befejezése és a forrásokat is odaírhatta volna a végére, amiket átolvasott a cikk írásakor.
Szerintem ez nem kerül már semmibe ahhoz az energiához képest, amit az elolvasásukra és a cikk megírásába fektetett!
Ez a történet mintapéldája a hírszerzés egyik legalapvetőbb módszerének, azaz az álhírek keltésének: hírszerzés és dezinformáció.
A szovjetek ''pengék'' voltak ebben (azok ma is).
daa-raa:
''Gyantusz újabb regényében elolvashatjátok. Mindenesetre több kutatómunka áll mögötte mint Kurt Rieder/Földi Pál teljes munkássága mögött.''
Hát, köszönöm az elismerő szavakat!
Amúgy ez a ''hsz-ra való'' nem újkeletű, egy régi hozzászólás indította meg bennem a megírását, amit végül is nem sikerült tavaly befejezzek (szerencsére).
Előreláthatólag csütörtök körül küldöm el, mert szerdáig minden nap vizsgázok, úgyhogy nem fogok vele foglalkozni.
A források átnézése fogja elvenni az idő többségét...Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
szicsu
őstag
kihallt a topik????
''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
-
#65675776
törölt tag
válasz JagdPanther #2345 üzenetére
Vihar előtti csend. Említettem, hogy most a légi szállításról fog értekezni. Azzal meg el lesztek vagy 3-4 napig.
-
Manitou
addikt
válasz JagdPanther #2345 üzenetére
Igen, gondolom a vizsgáira
-
szicsu
őstag
Lenne egy kérdésem,ami anno nagy kérdés volt a japánoknál is.
Ha így alakul a világpolitika ,akkor ma is akutálissá válhat:
Hogyan süllyeszünk el amerikai anyahajót?''Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.''
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- Xbox Series X|S
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W