Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyantusz

    tag

    válasz zLegolas #1649 üzenetére

    Okay. Kezdtem azt hinni, hogy indiszkrék voltam...
    Nálam az a kiindulás, hogy ''nincs kész makett''. Ha valamit megcsinálok, utána szétbányászom egy idő után, mert valami nem tetszik rajta.
    Olyan ez, mint Déva vára...

    Bár, van köztünk valaki, aki tudja miről van szó...

    Mellesleg én is átfabrikáltam egy M1025-ös HMMWV-t, egy kicsit túlspiláztam a dolgot, még most sincs kész (de azért DB 605-ös motort csinálni telefonkártyából asesemmi...).

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • Gyantusz

    tag

    válasz Ürgülfütty #1650 üzenetére

    A Hitler - Eine Bilanz (Számvetés) is hibátlan alkotása.

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • JagdPanther

    aktív tag

    válasz #65675776 #1648 üzenetére

    ja. ruszki taktika: pár óra kiképzés után csatába a az ebereket!
    amcsi taktika: próbáljunk minél kisebb emberveszteséggel győzni mer a végén még leváltják a kormányt.

  • csibor

    őstag

    válasz #65675776 #1648 üzenetére

    A T-34-esek veszteségi arányához az is hozzá tartozik,volt olyan hk.parancsnok aki nem volt hajlandó szembe támadni a tigriseket.Amig be nem érkezik a JSZ 2-ből álló erősités.Ott helyben kivégezték.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz csibor #1654 üzenetére

    Ez simán belefér az alkalmazott taktikába. Bár a ruszkik esetén sokszor taktika sem igen volt. Legfeljebb annyi, hogy egy-két Tigerre rávetette magát a gárdahadosztály, hátha lesz valami eredménye...

    Nem vonom én kétségbe a T-34-es képességeit. Kitűnően kiegyensúlyozott konstrukció volt. A kezelőszemélyzet és a vezetés impotenciája elég komoly veszteséget okozott a soraikban.

    [Szerkesztve]

  • mityku

    aktív tag

    válasz Gyantusz #1645 üzenetére

    Azt hiszem, a mostani nevük: Szövetségi Biztonsági Szolgálat, de nem biztos!

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

  • mityku

    aktív tag

    válasz #65675776 #1655 üzenetére

    ''Legfeljebb annyi, hogy egy-két Tigerre rávetette magát a gárdahadosztály, hátha lesz valami eredménye...''

    Sok lúd, disznót győz! - taktika alkalmazása szinte az egész háború alatt jellemezte az orosz felet.

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1657 üzenetére

    Szerintem lehet ezt tovább is általánosítani: történelme során. A II.vh idején bejött. Csakhát akkor egy nyersanyaghiánnyal küszködő ellenfél ellen. A hidegháború idején viszont az orosz mennyiségi fölény ellenére mindenki erőegyensúlyról beszélt.

    csibor: Ha választani kellene a közepes hk-k közül én az M60A3-at kérném!;] Oszt nesze neked Sztalin-2!

    [Szerkesztve]

  • csibor

    őstag

    válasz #65675776 #1658 üzenetére

    Ha M-60-as akkor T-64B. Abban az időben a legkorszerübb hk.volt.Söt anyira jó volt hogy ki kellet fejleszteni a T-72-est az átlag csapatoknak.

  • Gyantusz

    tag

    Node TAGOK!

    Szerintem eléggé unfair-play egy közepes hk-t (T-34) összehasonlítani egy nehéz hk-val (jelen esetben Tigris)!

    Hát már hogy a répába ne lőtt volna ki a Tigris több T-34-et, vagy Shermant, mint fordítva!
    A Tiger I. ütközeti tömege 57 tonna volt (homlokpáncél 100 mm), a szerencsétlen T-34-é meg 32 tonna (hp. 50 mm körül)!

    Hát persze, hogy jobb volt! Ezért építették meg a németek!
    Az a gyártástechológiai marhaság, hogy a lemezeit keményfém betétes gépi fűrészekkel vágták, megint nagy köcsögség a németek részéről! Csak a Panther gyártása közben tértek rá a lemezek gázzal való vágására!!!
    Az oroszok meg f*sták ki hegyekben a T-34 + KV alvázakat (na ez pl. egy nehézhk.)!
    Az +, hogy a lemezek külső felületeit összehegesztés után külön megedzették, külön állatság volt. Abszolut semmi értelme.
    A Párducig minden hk-it így gyártottak a németek! Közben-utána már nem szarakodtak a németek sem ilyesmivel... (de ez 1943 közepe, a háború 4. éve!)
    Ezért készült olyan kevés járgány, mert tököltek vele.
    Mint daa-raa írta vmikor, ''a németek műszereket gyártottak''! Tökéletesen igaz.

    1 Tiger előállítása alatt 2 Panther-t gyártottak le. Nem értem, mi a f*szért nem kellett leállítani a gyártását annak a szarnak 1944 elején. A Párduc 75-ös lövege bikább volt, mint az a 88-as, csak hát a köcsög gigantomán ''presztízs''...

    Meg is érdemelték, hogy elvesztették a háborút! Agyament népség.

    Viszont az MG42, az fajint géppuska!
    Etalon lett a kategóriájában, a mai napig!

    Nomeg a szovjetek páncéltörő ágyúi hurkák voltak... A T-34-es 76,2-es ágyúja 100 m-en csak valami 80-90 mm acélt volt képes árverni, távolabb meg már annyit sem => még 100-ról sem tudta a Tigrist kilőni szemből, a Királytigrist + főleg...
    Korrekt ágyúja csak a SU-100-nak volt (önjáró löveg)!
    A mai napig ez (is) a bajuk a ruszkiknak (meg egy korrekt diesel-motor, de lehetne vadászgép-motorról is beszélni).
    Összehasonlításképp:
    A KwK42 (a Párducé) két lőszerének páncélátütő képessége 100 m-en:
    PzGr 39/42 139 milcsi,
    PzGr 40/42 194 mm (könnyebb volt a lövedék, mint a 39-es)!
    2000 m-en:
    89 mm és 106 mm.

    Azt nem tudom, tudja-é a tsaság, hogy a németek érdeme a ''kumulatív hatás'' felfedezése. Már az I. vh végén rájöttek, az angol ''TANK'' megjelenésekor, csak nem tudták az átütőerőt ''kordában'' tartani, növelni. Állítólag nem lett bevetve a ''NAgy háborúban''. A '20-as évek végére csak összejött a dolog.
    Szóval nem véletlen, hogy olyan fasza p.égető gránátjaik voltak (PaK40-é, Kwk42-43-44).

    A Tiger toronyforgató sebessége külön röhej!!! Azt majd kikeresem, nagyon szar volt (valami 6-10 fok/másodperc körüli, majd +nézem).
    Szóval az a jármű ''egy forintot nem ért''!

    [Szerkesztve]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • #65675776

    törölt tag

    válasz csibor #1659 üzenetére

    A T-64B a '80-as évek elején jelent meg, az M60-at legfeljebb az alap T-64-el lehet összehasonlítani. A legfőbb különbség az ágyú űrmérete: az M60 105-öse legalább olyan jó, mint a T-64 125-öse. A csőből indítható rakéta nem igazán befolyásolt semmit. Tűzvezető rendszer szempontjából az M60 messze jobb volt mindig is.


    A T-64B-t az M1 alapváltozatával kellene összehasonlítani. Akkoriban az volt a fő ellenfele, még ha az nem is közepes harckocsi. Az oroszok a mai napig nem építettek korszerű nehéz hk-t. A T-72 minden hadszintéren leszerepelt. Már '82-ben Libanonban kiderült, hogy az M60-al/Ben Gurionnal is csak jóindulattal nevezhető egyenértékűnek, a Markava-val szemben jócskán alulmarad. Márpedig a T-64 páncélzata sem volt igazán erősebb! A T-72 és T-64 közti jelentős árkülönbözetet a felfüggesztés és tűzvezető rendszer adta.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Gyantusz #1660 üzenetére

    A PzGr40/42-vel csak annyi baj akadt, hogy wolfram kellett hozzá, az meg nem igen volt a németeknek. Ami volt, azt meg inkább páncéllemezek gyártására használták.

    A kumulatív hatás matematika-fizikai modelljét egymástól függetlenül két hadmérnök alkotta meg, közel egy időben. A '20-as években is csak tapasztalati úton tudták meghatározni a paramétereit. Számolni csak a '40-es években tudták, a fent említett modell megalkotása után. Ebben viszont akkoriban nagyhatalom voltunk! Lehet tévedek, de a legnagyobb ilyen fegyver a II. vh idején a 44M Buzogányvető volt. Részletes leírásféle: Bővebben: link.

    A Tiger alapvető problémája a toronyforgatásnál az volt, hogy annak sebessége függött a motor fordulatszámától. Max fordulatszám esetén is több mint 60s kellett egy teljes fordulathoz! Ez alatt a T-34 4x körbeforgatta a tornyát. A Panther toronyforgatási sebessége 17°/s, a T-34-é 14°/s. A leggyorsabb tornya a Shermannek volt 13°/s sebességgel. Márpedig ez párosítva a 76mm-es, vagy a 17 fontos ágyúval végzetes volt a Tiger számára. A toronyforgatás sebessége ugyanis kb olyan jelentősségű a hk-knál, mint a repülőgépeknél az orsózó szögsebesség. Ez utóbbiban semmi sem múlta felül a csillagmotoros Fókát (170°/s!) az A-4 Skyhawk megjelenéséig! (Azóta meg azt nem bírják felűlmúlni :D. Ami azt illeti 720°/s-ot nem is könnyű, a ma rendszerben álló korszerű repgépek között az F-16 a rekorder 320°/s-al. A legszebb az egészben, hogy mint a típusjele is mutatja a Skyhawk csapásmérő feladatkörű)

    [Szerkesztve]

  • Gyantusz

    tag

    A T-34-ről még talán annyit, hogy nem véletlen az, hogy a szovjetek letértek arról az alvázról, kinőtte fejleszthetőségi határait a T-34/85-tel bezárólag (na jó, kapott egy 100 mm-es ágyút => SU100, de a 122-est már nem bírta el!!! SU122, ez már instabil lószar volt, ezért kellett a JS alváz JSU122, JSU152).
    Ezért kellett kerálni egy új alvázat (mert a KV és a JS is hurka volt!), aminek csiszolása lett a T-54!

    De így tettek az amcsik is a Sherman-nal. Jött az M41 (bár ez lehet tulzás kicsit), majd az M26 Pershing.
    Állítólag ez sem lett bevetve a vh.-ban de nem lepődnék meg, ha mégis, csak nem szellőztették a hírt, hogy a Kingtiger-ek, Pantehr-ek kiütöttek volna belőlük jópárat, mit ahogy tették a JS3-mal is (állítólag csak a berlini dísszemlén jelentek meg).
    (originál német legénységeket kellen megkérdezni, ha élnének még, akkor kiderülne ez is)
    Koreában csak azért lett még bevetve a Sherman, mert annyi volt belőle, mint a szemét! Ott már főleg az M26 volt a ''zászlóvivő''.

    Az meg, hogy a T-34/85-ben akkoriban Észak-koreai, meg kínai legénység volt, már megint jelent valamit egy amerikai harckocsi-legénységgel szemben...
    No meg megint az amcsi légifölény. És azt se feledjük, hogy a német harckocsi fejlesztők hova kerültek a vh. végével! Hát biztos nem a szovjetekhez...

    Az M1 Abrams-t kivel fejlesztették az amcsik közösen, hogy méltó ellensúlyt képviseljen a szovjet T-64, -72 szériával szemben?
    Hát természetesen az NSZK-val... Ebből lett ugye a Leopard 2.

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • Gyantusz

    tag

    válasz #65675776 #1662 üzenetére

    Link frankó!

    Szuhoj-őrülteknek link:
    Bővebben: link
    Bővebben: link

    jha, bocs, már nem él a link...
    A fószer 1:6,5-es kicsinyítésű Su-27-et csinált fából, főtartónként-kereszttartónként leosztva, majd beurkolta fémlemezzel. Mint az eredeti. Ez már félelmetes...

    Amúgy az orosz hadiipar megállt 1980-nál.
    Szinte minden tekintetben és fegyvernemben.
    Bár már lassan és biztosan fejlődik, Kínának és Indiának hála...

    [Szerkesztve]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • Gyantusz

    tag

    válasz Kephamos #1665 üzenetére

    Bocsesz, nem tudtam...

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Gyantusz #1663 üzenetére

    A T-34 esetén nem igazán lehet arról beszélni, hogy kapott 100-as ágyút. Vegyük azt is figyelembe, hogy hogyan van beépítve. Hk esetén zárt körbeforgó torony-ba építettet kell figyelembevenni. Márpedig ezt nem bírta a 34-es alváza/felfüggesztése. Ugyan ez volt a helyzet a Sherman esetén. A 90mm-es ágyút csak nyitott toronyba tudták beépíteni, ezeket páncélvadászoknak nevezték (M10 Achilleus/Wolverine, M36 Jackson). Az oroszok legjobb páncéltörő ágyúja a II.vh idején a 100mm-es volt, nem véletlen, hogy ennek némileg módosított változata került a T-54/55-be. A 122-es hk-k ellen kevésbé volt hatékony, legfőbb/egyetlen előnye a jó nagy repeszgránátok kilövése volt.

    Pershinget vetettek be a II. vh idején is '45 március környékén veszítették el az elsőt. Koreában már leginkább a továbbfejlesztett M46-ot vetették be.

    Pontosabban: volt egy közös program -az MBT-70 - sok újítással. Viszont nagyon drága lett a végén. Ennek a programnak a tapasztalataira alapozva fejlesztették ki a Leo-2-t és az Abrams-et. Nem véletlen, hogy a kettőnek a teknője/futóműve közel azonos! Viszont a Rheinmetall ágyú kicsit bonyolultra sikeredett, nem is volt igazán megbízható. Ezért került az M1 első változataiba a jól bevált, korának legjobb ágyúja az L7A3 (azért a Royal Ordenance is tud valamit). Amikor a kezdeti mehézségeket megoldották a németek, az eredeti megállapodásnak megfelelően átadták a licencet az amerikaiaknak. Ők továbbra is bonyolultnak találták a szerkezetet. Rendesen leegyszerűsítették, hogy megfeleljen a haditermelés követelményeinek (a németek megint műszert terveztek...), és M256 jelzéssel kezdték gyártani. A licencet később továbbadták az izraelieknek.

    Arra azért kiváncsi lennék, mit szólna Hitler ha megtudná, hogy egyáltalán létezik olyan, hogy Izrael, akivel a '90-es évek elejéig egész Európában csak az NSzK tartott fenn diplomáciai kapcsolatot, és hk alakulatainak gerincét adó hk német eredetű ágyúval van szerelve.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Kephamos #1665 üzenetére

    Basszus! Én sem ellenőríztem korábban. Az oldal költözött, amire ott hivatkoznak is. Keresd itt: Bővebben: link

  • #65675776

    törölt tag

    Most jut eszembe emberek: van 7,98 GB-nyi Battlefield-em Discovery-ről felvéve. A következők:
    Arnhem
    Caen
    el-Alamein
    Kurszk
    Monte Cassino
    Tunézia
    Nyugati fal
    Földközi tenger
    Balkán
    Skandinávia
    Krím-félsziget
    Tengeralattjárók

  • Kephamos

    addikt

    Lehet, hogy már ismeritek, de hátha nem:Bővebben: link Még nem volt időm végignézni, de jónak tűnik.

  • Gyantusz

    tag

    válasz #65675776 #1662 üzenetére

    Hát persze hogy függ a motor fordulatszámától, hisz a főtengellyel van az a szar váltó összekapcsolva!
    Nem igaz, nem hiszem el, hogy nem lettek volna képesek még egy fogaskereket tenni abba a k.ott forgató''motorba'', vagy jobb konstukciót!
    Az a +150-200 kilógram többlettömeg már igazán nem oszt, nem szoroz egy 57 tonnás járműben (vagy 69 t a Kingtiger esetében)!
    Gyártották a kocsit 1942 decemberétől-1945 februárig.
    Ne mondja nekem azt senki, hogy ez senkinek sem jutott az eszébe akkor!
    Pláne annak a Tigris-kocsi parancsnoknak, aki észrevette a parancsnoki kupolában ülve, hogy mögé került 1-2 ''-34-es'' és csipkésre szedik a seggüket!
    Megoldás a szündisznó-elv (ld. Számvéber Norbert - Nehézpáncélosok c. munkája).
    Szóval a Királytigris sem volt valami ''überfasza'' ilyen téren.
    Az Abrams-nak és a Leopard 2-nek, Challenger 1, 2-nek, stb. miért megyen? Azok tornyai sem olyan cseppek, könnyűek és gyanítom, nem olyan bonyolult a szerkezet, hogy ne tudták volna legyártani a németek akkor!

    Szóval, az agyatlanság és a túlzott önbizalom itt jött ki (mármint bízás a ''felsőbbrendő'' taktikában és a kocsiban - jól pofán is verték mindet...).

    A toronyforgató ''motor'' ára enyhén eltörpül a páncéloséhoz képest (pláne gond, ha a kilövés után el is veszítik a kocsit - nem tudják kimenteni pl. este)!!! Abba a dög nagy toronyba bőven beleférthetett volna (ellentétben a T-72-ével, hosszabb orrú ember nem tud benne úgy oldalra nézni, hogy bele ne akadna az orra valamibe... :) de ezzel a 72-esnek nincs is gondja).
    Állítom, kevesebb kocsit lőttek volna ki.
    Persze itt jön be a képbe a löveg tűzgyorsasága is, de ebben a német ágyúk sosem vallottak szégyent.

    De ez már a ''mi lett volna ha...'' kategória.

    ''Ha a szükség találékonyságot szül, akkor a háború a fejlesztés szülőanyja.'' - Sir Christopher Foxley-Norris (Császár László fordítása)

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • Gyantusz

    tag

    válasz #65675776 #1667 üzenetére

    Ezért írtam azt, hogy ''önjáró löveg''.

    MBT-70 pontosítást kösz, ''Lfelejtettem'' leírni... :)

    Viszont nem írtad oda, hogy az M256-ot az M1 Abrams A1 alváltozata kapta és innentől kezdve mind.

    Hitler kipurcant volna 1946-ra, ha tart még a háború, ha nem, a bombamerénylettől függetlenül, de biztos örül Izráelnek, akárhol is van.

    Az másik tény, hogy az NSZK-n keresztül kaptak az izraeliek amerikai harckocsikat 1967 nyaráig.

    Tényleg! Frederick Forsyth: ODESSA-ügyirat c. könyvét ajánlom figyelmetekbe!

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • Gyantusz

    tag

    válasz #65675776 #1667 üzenetére

    Ja, és a 122-es és a 152-es orosz ''harckocsilöveg'' nem más, mint a tábori ágyúk harckocsi alvázra építve...
    Ezért volt jó a repeszgránátja (evidens) és a nagy mozgási energia...
    A németek nehéz harckocsiait úgy tudták velük ''leküzdeni'', hogy a lövedék letolta a toronyvezető gyűrűről a tornyot, mert átütni nem tudta az oldalát, mikor rácsapódott.
    A Párducnál már más a helyzet, láttam már csúnyán belőtt példány fényképét (sajna nincs link :) ).

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • tkesy

    őstag

    válasz Gyantusz #1660 üzenetére

    Az +, hogy a lemezek külső felületeit összehegesztés után külön megedzették, külön állatság volt. Abszolut semmi értelme.

    Áruld már el légyszíves, ez a megállapítás honnan jött:F

    >>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<

  • tkesy

    őstag

    válasz Ürgülfütty #1650 üzenetére

    A filmei jók, az elsőként említett könyv (nmerég olvastam el) nekem egyáltalán nme tetszett, ugyanis csak negatív jelző használ, és abból is sokat... Ez az írásmód viszont igan hamar megfekszi az ember gyomrát...

    >>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<

  • tkesy

    őstag

    válasz #65675776 #1669 üzenetére

    Nekem is van pár filmem... :)
    (Valahol a topic közepe felé volt is benn lista, de most itt van egy friss... )

    Battle Stalingrad.avi (angol nyelvű, színes)

    Battlefield__A_balkani_hadjarat_I.avi
    Battlefield__A_balkani_hadjarat_II.avi
    Battlefield__A_Krim_i_haboru_I.avi
    Battlefield__A_Krim_i_haboru_II.avi
    Battlefield__A_leningradi_csata_I.avi
    Battlefield__A_nyugati_fal_I.avi
    Battlefield__A_nyugati_fal_II.avi
    Battlefield__Az_elfeledett_front_Skandinavia_I.avi
    Battlefield__Az_elfeledett_front_Skandinavia_II.avi
    Battlefield__Bombazohadjarat_Nemetorszag _ellen_II.avi
    Battlefield__Celpont_Okinawa_I.avi
    Battlefield__Celpont_Okinawa_II.avi
    Battlefield__El_Alamein_I.avi
    Battlefield__El_Alamein_II.avi
    Battlefield__Harc_a_Foldkozi_tengernel_I.avi
    Battlefield__Harc_a_Foldkozi_tengernel_II.avi
    Battlefield__Harc_a_tengeralattjarok_ellen_I.avi
    Battlefield__Harc_a_tengeralattjarok_ellen_II.avi
    Battlefield__Harc_Caen_ert_I.avi
    Battlefield__Harc_Caen_ert_II.avi
    Battlefield__Monte_Casino_I.avi
    Battlefield__Monte_Casino_II.avi
    Battlefield__Operation_Market_Garden_I.avi
    Battlefield__Operation_Market_Garden_II.avi
    Battlefield__Tunezia_I.avi
    Battlefield__Tunezia_II.avi

    Haborus_fegyverek__A_deli_hadseregcsoport.avi
    Haborus_fegyverek__A_kozepso_hadseregcsoport.avi
    Haborus_fegyverek__A_nemet_gyalogsag.avi
    Haborus_fegyverek__A_tengeralattjarok.avi
    Haborus_fegyverek__Afrika_hadtest.avi
    Haborus_fegyverek__Az_atlanti_oceani_konvolyok.avi
    Haborus_fegyverek__Az_eszaki_hadseregcsoport.avi
    Haborus_fegyverek__Ervin_Rommel.avi
    Haborus_fegyverek__German_jet_fighters.avi
    Haborus_fegyverek__Haborus_utanpotlas.avi
    Haborus_fegyverek__Hitler_megtorlofegyverei.avi
    Haborus_fegyverek__Hitler_szuperagyui.avi
    Haborus_fegyverek__Luftwaffe.avi
    Haborus_fegyverek__Nemet_vadaszok.avi
    Haborus_fegyverek__Panzer_Kampfwagen_VI_A_TIGRIS.avi
    Haborus_fegyverek__Patthelyett_Olaszorszagban.avi
    Haborus_fegyverek__Propaganda.avi

    Hitler_A_bunozo.avi
    Hitler_A_diktator.avi
    Hitler_A_hipnotizor.avi
    Hitler_A_maganember.avi
    Hitler_A_parancsnok.avi
    Hitler_A_zsarolo.avi

    Hitler_emberei___Bormann.avi
    Hitler_emberei___Donitz.avi
    Hitler_emberei___Eichmann.avi
    Hitler_emberei___Freisler.avi
    Hitler_emberei___Gobbels.avi
    Hitler_emberei___Goring.avi
    Hitler_emberei___Hess.avi
    Hitler_emberei___Himler.avi
    Hitler_emberei___Mengele.avi
    Hitler_emberei___Ribbentrop.avi
    Hitler_emberei___Speer.avi
    Hitler_emberei___von_Schirach.avi

    Hitler_tabornokai___Canaris.avi
    Hitler_tabornokai___Keitel.avi
    Hitler_tabornokai___Mainsten.avi
    Hitler_tabornokai___Paulus.avi
    Hitler_tabornokai___Rommel.avi
    Hitler_tabornokai___Udet.avi

    Hitlerjugend_1.avi
    Hitlerjugend_2.avi
    Hitlerjugend_3.avi
    Hitlerjugend_4.avi
    Hitlerjugend_5.avi

    WaffenSS_1.avi
    WaffenSS_2.avi
    WaffenSS_3.avi


    Sztalin_es_a_lelingradi_arulas.avi
    A horogkereszt relytelye.avi
    A_Bernhardt_akcio.avi
    A_Hitler_elleni_merenylet.avi
    A_II_vh_gladiatorai__Kamikazek.avi
    A_II_vh_gladiatorai__Waffen_SS.avi
    A_III_Birodalom_a_fold_alatt__I.avi
    A_III_Birodalom_a_fold_alatt__II.avi
    James_Camerons__Expedition_Bismark_I.avi
    James_Camerons__Expedition_Bismark_II.avi
    Legihaboruk__A_Doolittle_akcio.avi
    Legihaboruk__A_keleti_front.avi
    Legihaboruk__Nemetorszag_bombazasa.avi
    Leni_Riefenstahl__A_filmrendezo.avi
    Reinhard_Heydrich_elleni_merenylet_1.avi
    Reinhard_Heydrich_elleni_merenylet_2.avi
    Richard_Siemann__Hitler_angol_autoversenyzoje.avi
    Sztalingrad_tuleloi_I.avi
    Sztalingrad_tuleloi_II.avi
    Sztalingrad_tuleloi_III.avi


    Hideghaborus_patthelyzetek_1.avi
    Hideghaborus_patthelyzetek_2.avi
    Hideghaborus_patthelyzetek_3.avi
    Hideghaborus_patthelyzetek_4.avi
    Hideghaborus_patthelyzetek_5.avi
    Hideghaborus_patthelyzetek_6.avi

    (Az első kivételével mind jó minőségű, saját készítésű tv-rip... )

    Woow, közben volt egy RI/OS 3 --> RI/OS 4 csere.. :) :C

    [Szerkesztve]

    >>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<

  • #65675776

    törölt tag

    válasz tkesy #1677 üzenetére

    Szép kis lista, a Battlefield-ekből nagyjából ugyanaz van meg mindkettőnknek. Én viszont nem bontottam le első és 2. részekre

    [Szerkesztve]

  • Gyantusz

    tag

    válasz tkesy #1675 üzenetére

    Nos, az egyik forrás:
    Dr. Matthew Hughes és Dr. Chris Mann: A Párduc harckocsi c. könyvének 29. oldala, jobb oldali hasáb közepe:
    ''Az alváz és a test tömör, vastag, hengerelt, megfelelően döntött páncéllemezekből hegesztéssel készült. Ez a fajta páncél lágyabb volt, mint a korábbi, vékonyabb típusok, és nem került sor a külső felületek edzésére.''

    Ad. 1.: edzett acéllemezeket elég ''necces'' összehegeszteni (anyagtörés, nagyobb ''erőforrás-igény'', mint edzetlen acélnál). Ezért <szerintem> a ''lágy'' lemezeket előbb összevarrták, majd ''okos'' módon (újabb - felesleges - munkafázis) kéregedzést eszközöltek a testen. Mindez szubjektív megállapításom, gyártástechnológiát ezidáig még nem láttam/olvastam. De a lényeg, hogy a Párducig így csinálták, attól kezdve már nem.
    Gyakorlati szempontból tökéletesen mindegy, edzett-e, vagy nem, a kumulatív sugarat alig csökkenti, a keményfém-magvas (pl. volfram-karbid) lövedéknek meg megint, hisz az úgyis keményebb, mint a ''normál'' acélpáncél (űrméret alatti nyíllövedékről meg ne is beszéljünk).
    Sőt, megkockáztatom: még káros is lehet az edzés. Olyan rálövés esetén, mikor nem üti át a lemezt a lövedék, a benne levő feszültségek, ill. ridegsége miatt szétrepedhet a lemez (a lövedék összes mozg.en.áját átadja a lemeznek)! Azt hiszem, ezt hívják páncélrepesztő-lövedéknek...
    Anyagminőségbe ne menjünk bele. Az ''acélpáncél'' gyűjtő fogalom, hisz az összetétel, ötvözőanyag-tartalom, stb. hadititoknak minősült akkor is és az ma is.
    Ad. 2.: valahol még olvastam ezzel kapcsolatban konkrétan a PzKpfw IV-re hivatkozva, de most sajnos nem találtam meg.
    Ad. 3.: noha ezt a Tigrisnél írtam le, ez személyes feltételezésem. Kinézem a németekből, hogy ezt is így csinálták, amíg a Párduc gyártása fel nem futott (ill. Albert Speer bácsi kezébe nem vette a szervezési dolgokat...).

    Hmm... Ez érdekes, a fent nevezett Párduc-könyv nem ír felhasznált irodalmat... (vagy lehet ír, csak a magyar kiadó tartotta ''feleslegesnek'' berakni a fordításba)
    Eredeti címe:
    Dr. Matthew Hughes - Dr. Chris Mann: The Panther Tank, Brown Packaging Books Ltd. 2000.
    Magyar kiadás: Hajja & Fiai könyvkiadó, 2000., fordította: Halmai Péter.

    Mind1, nézd meg, ha tudod Spielberger - Wiener: Die deutschen Panzerkampfwagen III. und IV. München, Lehmann Verlag, 1968.
    Bővebb irodalomjegyzéket ld. Haditechnika:
    1997/3., 52. o. (PzKpfw IV.)
    1998/1., 75. o. (PzKpfw V.)
    1998/3., 69. o. (Tiger I E)
    1999/1., 67. o. (Tiger B)
    De lehet van említés az általam már többször említett Walter J. Spielberger - Panther & Its Variants c. könyvben is.

    Mellesleg a gázzal való vágást megint az oroszoktól nyúlták le. Pontos forrást már nem tudok említeni, és feles. időm híjján nem is ígérem, hogy megnézem (sőt!), de úgy rémlik, valamelyik szovjet acélgyár elfoglalása után nyúlták le a gyártósorokat és a technológiákat (Góó Weeest!). Mivel hadiálapot volt, így ez belefér. A fő, hogy alkalmazták. Mondjuk úgy, ''hírszerzés'' (az angolok meg szegecseltek kedvükre...).
    Mindezt csak azért írom le, bizonyítandó, hogy nem mindent a németek találtak ki. Az egy másik, lehet a ruszkik meg az amcsiktól kapták a technológiát (Lend-Lease). Tudja a görcs.
    Viszont amiket kitaláltak, azok vitathatatlan érdemek: (szállító)vitorlázógépek fejlesztése (pl. Me-323 Gigant), sugárhajtású gázturbinás repcsik fejlesztése, rakétatechnika/-technológia (Werner von Braun és munkatársai), infravörös fénytartományban működő optikai ''kézi-készülékek'', ragasztott fatartók-faipari technológiák (ebben a mai napig ''ott vannak a topon''), betongyártás és vasbetonszerkezetek méretezése (bunkerek, tengeralattjáró-bázisok, építőipar), rohadtnagy kaliberhosszú lövegcsövek gyártása (KwK42 L/70-je, vagy a KwK43 L/71-e), rádiók, optikai irányzékok, gyalogsági-, harckocsi- és légiharc-eljárások(!) amiket a mai napig alkalmaznak(!), ruházatok-textilipar(!), stb.

    Természetesen mindez nem a ''dicső'' Nemzetiszocialista Munkáspárt érdeme, hanem a dolgos, derék, agyamenten precíz német embereké (no, meg a csatlós államokéi, pl. Magyarország, mint ''utolsó'').
    Ma már ''bőven'' nem ilyen ez a német társadalom... (sajnos személyes tapasztalat)

    Akit érdekelnek a lőfegyverek, azon belül is a ''személyi'' tűzfegyverek, olvasgassa a Kaliber c. havonta megjelenő újságot, vagy nézzen el a honlapjukra!
    [link]
    Itt ingyé' letölthető az első 28. szám. Ajánlom bennük figyelmébe mindenkinek Klabacsek Gyula ''Egy kis rendszertan'' és Dr. Bokros Gábor ügyvéd ''Jog & fegyver'' című rovatait!!!
    Előbbi a 14. számtól indult (1999/június), de korábbi cikkeit is ''illik'' elolvasni. Nagy kopnya a fószer!
    Utóbbiét pedig azért, hogy lássa mindenki, milyen agyament, dilettáns jogalkotóink vannak ezen a téren!!!
    A szerkesztőség korrekt szakember-gárdából áll.

    Sajnos a Rubikont még nem tudtam beszerválni...
    A várak szerelmeseinek ajánlani tudom a nemrég indult ''Várak, kastélyok, templomok'' c. újságot (kéthavi). Küzd némi gyermekbetegséggel, de ígéretesnek tűnik. Remélem befutnak.

    Nesze neked ingyé' reklám.
    Fel fogom számolni a lapoknak...

    ÉS ELNÉZÉST KÉREK MINDENKITŐL, hogy <megint> ilyen hosszú levelet írtam!

    Ja, helyesbítek:
    Frederick Forsyth: Az ODESSA-ügyirat

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

  • td

    senior tag

    válasz tkesy #1677 üzenetére

    Na elmész már! ;] :D

    ''Pre-visualization hardware by AMD Opteron processors.''

  • brutom

    csendes tag

    válasz mityku #1634 üzenetére

    Ja Google :)
    Ezeket már ismerem/tem, de ezek is elég szegényes tartalmúak.

    http://www.felajanlasok.hu/index.php

  • mityku

    aktív tag

    válasz brutom #1681 üzenetére

    Hi!

    Akkor bocs! :)
    Nem tudtam, hogy mit néztél/találtál korábban!

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

  • mityku

    aktív tag

    Gyantusz:
    A ruszkik elektronika terén is levannak maradva rendesen a nyugat mögött! Behozni nem fogják soha ezt a hátrányt!

    daa-raa:
    A hidegháború alatt ugye a VSZ tagállamok főként hk-ra gyúrtak (persze nem lettek volna restek egy-egy hadászati rakétát bevetni különféle ''spec'' töltetekkel(atom, vegyi,biológiai)! Tették Csecsenföld esetében is, ahol hagyományos töltettel ellátott hadászati rakétákat löttek ki, ahol a gyanuja is felmerült, hogy terrorista gyanús személyek lehetnek. Egy ilyen töltet egy egész lakótömböt tett a földdel egyenlővé! A NATO meg ha nem is állított hadrendbe ugyanannyi hk-t, de ott voltak a németországi bázisaikon az A-10 Warthog-ok Maverick rakétákkal telirakva! ;] + aknazár és egyéb finomságok várták a támadó gépezetet!
    A németekre visszatérve, a wolframot és egyéb ritka fémeket és anyagokat Japánból próbálták beszerezni, nem? Mikor már eléggé kifogyóban voltak a készletek (teherszállító tengeralattjárókon).
    Még valami! Láttam egy fényképet a Me-163B-1 Komet-ről, mégpedíg japán felségjelzéssel (ottani típusszámozása Mitsubishi J8M Shusui volt. Ha ez igaz akkor gondolom az tengeralattjárón keresztúl jutott el a felkelő nap országába!

    +találtam egy brutális német páncéltörő löveget! ;]
    12,8 cm-es Pak 44-es
    Nagy teljesítményű, csak egyetlen hátulütője, hogy 10 tonnát nyomott!! :(((
    Nem a legideálisabb a fronton!

    [Szerkesztve]

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

  • mityku

    aktív tag

    Azért volt a németeknek két f*sza bombázójuk, ami nem kicsit volt király!! :DDD
    Arado Ar 234 és a Junkers Ju 287
    [link]
    [link]

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

  • Kephamos

    addikt

    válasz mityku #1683 üzenetére

    Egyszer a dicoveryn én is láttam valami német üteget (talán ugyanezt), amit vonato szállítottak, és asszem, hogy sínen volt mikor tüzeltek vele, de az valami iszonyatosan nagy volt! A vasúti kocsi, amin vitték kb. 2,5-szer nagyobb volt mint a többi, kocsi, s, ha jól emlékszem, akkor valami 200kg-os:Y vasakat lőttek ki belőle. Ha valaki tudja, hogy mi az amiről beszélek, vagy tudja, hogy mire gondolok :DDD , az segítsen már, hogy mi is volt ez, mert már régen láttam, és érdekelne, hogy mi is volt ez.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1683 üzenetére

    Szerintem kevered a rakétakategóriákat.
    A hadászati ballisztikus rakéták azok interkontinentálisak, hatótávolságuk több mint 2000km (ICBM,IRBM,SLBM).
    A hadműveleti rakéták 400-2000km-ig terjedő hatótávolságúak.
    A harcászati-hadműveleti rakéták 200-400km-ig.
    A harcászatiak 200-300km-ig.

    A Tomahawk, ALCM és hasonló fegyverek nem rakéták, hanem manőverező robotrepülőgépek! Attól manőverező, hogy előre beprogramozott útvonalat repül le. A Harpoon viszont csak simán robotrepülőgép. A lényeg: a magyar terminológia szerint rakéta az, amit rakétahajtómű hajt. Az angolszász termonológiában a rakéta az rakétahajtású nem irányított eszköz. A missile szó nem rakétát jelent! Minden reaktív hajtású, önirányított, önjáró repülőeszköz missile. Tehát a robotrepülőgépek is.

    Az oroszoknak meg ott volt/van a Szu-25. Azért az sem piskóta! Az alapkutatásokat a Northrop-ra bízták (YA-9).

    A PAK 44/KwK 44-el az a probléma, hogy nem volt létjogosultsága. Kellett volna helyette egy 100 vagy 105mm-es ágyú. Kisebb tömeg mellett sokkal nagyobb pusztítóerőt képviselt volna. Alapnak jó lett volna a kitűnő 105mm-es légvédelmi löveg, ahogy anno a 88-ast is felhasználták ilyen célra.
    Persze kellett a 128mm-es, merthát a Sztalin 2-be 122-es volt.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Kephamos #1685 üzenetére

    Azok nem ezek voltak. A németek előszeretettel használtak vasúti lövegeket. Ezek típusjelzése K-val kezdődött.

    [Szerkesztve]

  • Kephamos

    addikt

    válasz #65675776 #1687 üzenetére

    És nem tudod véletlenül, hogy mi lehetett ez, mert szívesen megnézném magamnak mégegyszer. Azt is mondták abban a műsorban, hogy ezt az ágyút nehéz volt szállítani, és igazábol, nem volt annyira hatékony, hogy érdemes legyen vele szenvedni, csak akkorákat szólt, hogy az ellenség magalá csinált tőle. Tehát jelentősen demoralizálta a szembenállókat.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Kephamos #1688 üzenetére

    Volt egy pár fajta belőle. A legnagyobb a Gustav és a Dora volt a maguk 800mm-es űrméretével. A leghatékonyabb a K5E Glatt volt, simán lehetett vele 150km-re tüzelni. Meg aztán volt egy K12 jelzetű is, amit csak azért építettek, hogy lenyomják vele az I.vh-s Párizs-ágyút, ami nem a hadsereg, hanem a haditengerészet alárendeltségébe tartozott. Voltak továbbiak is, de azok csak simán végezték a dolgukat. Ezért se soktak megemlékezni róluk szinte sehol.

  • Kephamos

    addikt

    válasz #65675776 #1690 üzenetére

    Köszi! Asszem, hogy megtaláltam. A Gustav, vagy a Dora lehetett az.

  • mityku

    aktív tag

    válasz #65675776 #1686 üzenetére

    Jogos a felhívás!
    Ezeket a kifejezéseket sajnos keverem! Tehát ami itt szóba jöhet az a harcászati rakéta lesz! :))
    Ha jól tudom illetve csak gondolom ezek után, az amcsi Lance rakéta is ez a típus. Ugye?



    [Szerkesztve]

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mityku #1693 üzenetére

    Pontosan. Hatótávolsága azonos az orosz R75-el (amiből az R300, közismertebb nevén Scud-B ki lett fejlesztve). Pontosságot inkább ne említsük az orosz versenyző esetén: lehet Debrecenből indítva nem lehetne eltalálni vele Tiregyházát. ;]

    Itt találsz némi irodalmat a Lance-ről: [link]

    [Szerkesztve]

  • mityku

    aktív tag

    válasz #65675776 #1694 üzenetére

    köszi a linket és a kiegészítést! ;)

    Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

  • tkesy

    őstag

    válasz #65675776 #1678 üzenetére

    (Kis kórházi kitérő után ujra itt.. :) )

    Nekem így egyszerűbb volt követni, felvenni, + kezelni a filmeket...

    [Szerkesztve]

    >>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<

  • tkesy

    őstag

    válasz Gyantusz #1679 üzenetére

    Igen, az edzett acélt igen nehéz összehegeszteni, sőt bármit is igen nehéz csinálni vele...
    Épp ezért is csinálták utolsó munkafázisként az edzést... Ez eddig ok:) De amint írtad, kéregedzést alkalmaztak... Ami során a munkadarab (jelen esetben páncél) külső felületének keménysége (HRC* értéke), és ellenállóképessége igen durva mértékben megnő, míg a belső rész ''jó'' tulajdonságai megmaradnak... Ha az edzés után némi un. megeresztést is alkalmaznak, az edzett részből kivehetőek az edzés során megnőtt káros belső feszültségek is... Ha jól csinálják ellenáll szinte mindennek... :) Az extrém körülményekre tervezett alkatrészek a mai napig is így készülnek...
    Azt nme állítom, hogy nme lehetett átlöni ezeket a páncélokat, de a németek nme véletlenül csinálták azt, amit, ameddig lehetett...


    *HRC,HRA: keménységmérési módszerek, lényegében azt vizsgálják, hogy egy meghatározott erővel mekkora mértékben lehet belenyomni a vizsgált darabba egy gyémántgulát...

    A forrás:
    Dr. Kisfaludy Antal -Dr. Réger Mihály - Tóth László
    Szerkezeti anyagok I-II
    (Mérnöki anyagtudomány, Anyagvizsgálat, Általános anyagszerk.tan, Fémes anyagok...)

    Ui.. a korábban említett keményfémlapkás megmunkálás se volt hülyeség, szintén anyagszerkezettanai okoból csinálták azt, és mikor már csak a mennyiség volt a cél, akkor váltottak...


    [Szerkesztve]

    >>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<

  • #65675776

    törölt tag

    válasz tkesy #1697 üzenetére

    Pontosítsunk:
    -HRC,HRA: gyémántkúp benyomódása az anyagba
    -HRB: 1/16'' acélgolyó benyomódása
    A Rockwell mérések esetén elő és főterhelésre bontva történik a mérés.

    -HV: Na itt alkalmaznak gyémántgúlát, nem a benyomódási mélység, hanem a lenyomat átlója mérendő.

    Akit részletesebben érdekel: [link]

    A kéregedzéssel az a probléma, hogy az anyag nem melegszik át teljes keresztmetszetében, ezért az edzett kéreg nagy erőhatás következtébenkönnyedén lepattan. Akár a felület is végigrepedhet, ami csökkenti az anyag ellenálló képességét. Fokozottan igaz mindez dinamikus terhelés esetén, mint pl egy lövedék becsapódása.

    Mellékesen: a páncéllemezek megdöntésével sokkal nagyobb mértékben növelhették volna az ellenállóképességet, ráadásul tök ingyen, újabb munkafázisok beiktatása, és további felesleges energiafelhasználás nélkül. Az időtényezőről már ne is beszéljünk!

  • Gyantusz

    tag

    válasz tkesy #1697 üzenetére

    Nem kell aggódni, én is mérnöknek készülök (ucssó éves).
    Noha nem gépésznek, de a metalográfiai ismereteim egész jónak mondhatók (természetsen nem gépész-szintű és nem tökéletes, de ezért vagyok diák és nem PhD-s).

    Én ezt ajánlom:
    Dr. Balázs György: Építőanyagok és kémia.

    Természetesen a te forrásod is jó lehet, sőt! Kösz, hogy megadtad!
    Daa-raa-nak szintén a linket.
    Mindenki okuljon belőlük!

    Magyarán lényeg a lényeg:
    Tökéletesen felesleges volt a kéregedzés, valamint a ''keményfémlapkás megmunkálás'' (mint ahogy írtam is azt az 1660. és az 1679. hsz-ban)!
    1. Bonyolította a gyártástechnológiát?
    Igen.
    2. Lassította a termelést?
    Igen.
    3. Több idő volt legyártani a harckocsit?
    Több.
    4. Szétlőtte a szovjet, mintha meg se lett volna edzve?
    Szét.
    5. Volt értelme?
    Nem.

    Illetve volt értelme! Hamarább szétrugták a németek valagát a szövetségesek.
    Gondoljunk bele. Ha még elagonizálnak a németek max. 2 évet(!), ''csodafegyverek'' ide, vagy oda, kiírtják az összes zsidót, szlávot, ''alsóbbrendűt'' a kontinensen.
    Ki tudja, igen valószínűnek tartom, hogy a topicban eddig megszólalt 100-150 db egyén közül lenne jópár, aki most nem itt dekkolna, hanem meg se lenne. Függetlenül attól, tud-e a származásáról, vagy sem.
    <Igencsak vigyorognék azért, kedves CIKASZ, ha te is az előbb említett nemzetek valamelyikéhez tartoznál, tudtodon kívül...!>

    Továbbá ennek a bonyolult gondolkodásnak hála - hogy korábban elbukott az ''1000 éves Birodalom'', mint a kiagyalók tervezték -, kialakult a ''kétpólusú'' világrend, ami újabb fejlesztéseket vont maga után (gazdasági-politikai-társadalmi, stb.)!
    De az ilyen irányú eszmefuttatásokat inkább John Keegan-re és a hasonló kaliberű ''tudósokra'' bízom!!!
    Ezért illene ilyeneket is olvasnotok és nem csak ''alsó kategóriás'' könyveket!
    Itt most nem az árra és a könyvminőségre gondolok, hanem a beltartalomra.
    Hogy a ''misztikum'' ''valósággá'' válljon.
    Ennek természetesen ára van, mint mindennek...

    Fentebbi dolog kései (német) megoldása:
    Köténylemezeket raktak fel az alvázra és a toronyra (PzIV H/J esetén 5 mm-es lemez az alvázon, 8 mm-es a tornyon), hogy az előtétlemez ''elműködtesse'' a kumulatív fejet a kötény- és a páncéllemez közötti levegőben.
    Kész.
    Ezt az elvet a mai napig használják (ma az oroszok gumiból, a nyugatiak, pl. angolok Cobham-''páncélból'', utóbbiak ''kicsit'' nehezebbek-hatékonyabbak).
    A Párducok tornyaira is rápakolhatták volna ezeket a lemezeket(!), ''frankón'' néztek volna ki... :)

    Mellesleg a szovjetek improvizáló / röktönző képessége legendássá vált a II. vh. folyamán!
    A háború vége felé a T-34/85-ökre szintén pakoltak ''kötényezést'' a toronyra és a testre, mindenféle lemezekből, vagy ''lemeznek látszó tárgyakból'', ami éppen volt (de lehet a régebbiekre is).
    Pl. gyakran előfordult, hogy tábori ágyak hálós ''alvázát'' hegesztették fel távtartókkal, védekezésül a Panzerfaust-ok / Panzeschreck-ek ellen.
    Ennél olcsóbb és könnyebb megoldás nemigen volt akkoriban.
    Persze a hatékonyságról megint lehetne vitatkozni...
    Ld. Modell és Makett 1996/5. szám, felhasznált irodalmat ld. a 30. oldalon, de ha kell valakinek, leírom.

    ''...de a németek nme véletlenül csinálták azt, amit, ameddig lehetett...''
    Na, ezek a kijelentések inkább a ''MISZTIKUM'' világát alkotják és gyarapítják(!), mintsem a ''VALÓSÁGÉT''!

    A ''mennyiségi cél''-ra váltást pedig későn ismerték fel a németek.
    Pontosabban lehet már korán, de bonyolult, túlszerevzett rendszerük csak későn tudta mindezt lereagálni.
    Magyarán nem volt rugalmas és életképes! Emiatt kipurcant...

    ''Szvsz'' a 1697., 1699. hsz-ok külön tarkítják / gyarapítják a hsz-ok minőségét!
    Remélem még sok ilyen és ehhez hasonló szintű és értelmű eszmecsere (is) lesz itt.

    Elkezdtem olvasni tegnap DU eme topicot (gondoltam, ha már részese vagyok ennek, nem árt megismerni minden álláspontot).
    Sok dologban nem egyezik a véleményem 1-2 beíróéval.
    Úgyhogy írkálok majd be, idézve 1-2 hsz-t...
    Jelenleg a 209-nél járok...

    <Legközelebb már nem kérek elnézést, ha hosszúra sikerül egy hsz-om, mert látom, vannak hosszabbak is!>

    U.i.: pontosítást akartam beírni, miszerint a 1679. hsz-ben elírtam a volfram nevet, első betűje ''w'', de megnézve a négyjegyű fgvdeszkát (224. old.), kiderült, hogy én írtam jól (daa-raa :) ).
    Illetve én sem: volfrám. :).

    Más: hanghatár-táblázat a 4jegyű fgvtbl-ban a 178. oldalon (később fontos lehet).

    [Szerkesztve]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák