ZTE Axon 30 5G - önfényezés

A rejtett előlapi kamerát az Axon 20 hozta elsőként a piacra. Az Axon 30 mindenben jobb, csak ebben nem.

Hirdetés

Multimédia

Noha eddig azt lehetett érezni a leírtak alapján, hogy az Axon 30 egy elég jól eltalált holmi, a kamerás teljesítménynél már nem ennyire vidám a kép. Egyrészt a hátlapi felhozatal papíron egy jottányit sem változott, a 64 megapixeles quad-Bayer szenzor ugyanaz, mint korábban, de a 8 megapixeles ultraszéles modult sem piszkálták meg. Egyedül a makróra kihegyezett szenzor felbontása nőtt 2-ről 5 megapixelre, a mélységérzékelő szintén maradt a régi. Mindjárt rátérünk a konkrét képességekre, de előbb az előlapi kameráról is érdemes beszélni, sőt. Mutatnék pár fotót, változatos fényviszonyok között:

Hát ez horror. Pláne az én fejemmel. Értem, hogy a korábbinál jobban maszkolták az optikát elöl és tényleg nem lehet megtalálni a szenzort első, de talán második ránézésre sem, és a 16 megapixelesre csökkentett felbontást is könnyen el lehetne viselni, de az F/2,5-ös apertúrával felvértezett megoldás nagyon gyenge eredményt hoz, homályos, beégett, ködös, fátyolos, mosott fényképek keletkeznek, ez a minőségi szint a 30 lepedős telefonoknál is vérgáz lenne, nem hogy 200 ezer forint környékén. Sötét környezetben egyenesen használhatatlan az előlapi kamera. Úgyhogy váltsunk hátulra, négy oszlopban prezentálom az alkotásokat (balról jobbra): 64 megapixel, 16 megapixel, kétszeres szenzorzoom és ultraszéles látószög:

Nos, ennél a terméknél hatávnyozottan igaz, hogy 64 megapixelben fotózni felesleges, nem is baj, hogy a “további opciók” közé dugták el ezt a menüben. A hatalmas felbontású (és méretű) képek minősége gyenge, sok zaj, gyenge vonalélesség jellemzi az összeset még hibátlan fényviszonyok mellett is. A 16 megapixeles eredmények sokkal jobban néznek ki, direkt keresgéltem olyan részleteket, feliratokat a 64-es változatokon, amiket 16 megapixelben nem tudtam kivenni, de nem találtam ilyet, mert amennyivel több elvileg a részlet, pont annyival gyengébb is a leképzés. A kétszeres szenzorzoom sem ér sokat, nem vagyunk bentebb, mintha digitálisan felnagyítanánk a 16 megapixeles fotót, az ultraszéles modul pedig ebben az árkategóriában továbbra is valamivel átlag alatti, de szignifikánsan jobb, mint az elődmodellnél, ez legalább nem akar 16 megapixelre interpolálni. Jöjjenek az esti fotóink:

Csak a főkamera hajlandó “szuper éjszakai” üzemmódban alkotni, ott is csak 16 megapixelben, hosszas expozíciós idővel. Az eredmények átlagosak blabla. A rend kedvéért legyen itt pár makró, ami fixfókuszos, olyan 4-5 centiről lehet éles eredményt kapni, de valahogyan az összes kép fátyolos, homályos, kissé életlen:

Videózni mindkét hátlapi kamerával lehet, de menet közben nem tudunk köztük váltani. A főkameránál 4K és 30 fps a maximum, OIS nincs, elektronikus stabilizáció azonban van. Az ultraszéles modul Full HD-ban tud dolgozni:


Nappal a főkamera nagyjából oké, a digitális zoomot nem érdemes erőltetni és talán egy gimbal sem fog ártani, ha sokat mocorgunk, mert az EIS nem annyira acélos. Az AI nagyon masszívan túlhúzza a kontrasztot, a vonalélesség pedig nem stabil, néha el-elmosódnak bizonyos részletek, ami a nem tökéletesen optimalizált EIS eredménye. Ultraszéles kamerát használva jóval gyengébb a dinamika, viszont a színek kissé természetesebbek, de a vonalélesség itt sem túl jó. A felvett hang minősége sem igazán jó, éles, túlszűrt, ugráló hangerejű a hangsáv. És akkor elrettentő felvételeket mutatnék az előlapi kamerával nappal és este:


Nappal is teljesen kretén a dolog, a fejem körül csillogóan égnek be a fényes részek, de még egy ilyen “glow” effekt is mintha lenne rajtuk, pedig csak arról van szó, hogy a kijelző pixelei között átszűrődő fény ide-oda verődik, mire eljut a szenzorra. És hogy ez mennyire így van, arra jó példa az esti felvétel, ami egyészen nevetséges színvonalú, bármilyen fényforrás is van a háttérben, az teljesen szétesik, amitől egy pszichedelikus karácsonyi lázálom lesz a videóból. Végezetül két esti videó a hátlapi modulokkal:


Az ultraszéles kamerát felejtsük el, este hasznavehetetlen. A főkamerával egy fokkal jobb a helyzet, de a 200 ezer forint körül árszegmensben ez is édeskevés. Szóval összességében az a helyzet, hogy kamerás fronton az Axon 30 nem teljesít annyira jól, mint általában minden más aspektus alapján, főleg videózásban van elmaradása, az előlapi megoldás pedig életképtelen, ezen pedig az sem segít, hogy szinte láthatatlan a kamera.

Always-on kijelzés, a fekete kijelző esetében már észrevehető, hogy hova rejtették a kamerát
Always-on kijelzés, a fekete kijelző esetében már észrevehető, hogy hova rejtették a kamerát [+]

A zenei eszköztárban nincs semmi extra, a YT Music a gyári lejátszó, nincs saját megoldása a gyártónak. Az egy szem alsó hangszóró derekasan küzd, de nyilván nyomába sem ér a sztereóban szóló riválisoknak, a diktafon ugyan szoftveresen korrekt és jól használható, ám a felvett hang minősége itt is inkább közepesnek mondható. FM-rádió nincs.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ZTE

Azóta történt

Előzmények