Hirdetés
Kamerák, multimédia
A középkategória 2020-as tanulsága az, hogy sok a kamera, de csak egyre fókuszálnak igazán, ami jelen esetben a hátlapi, 64 megapixeles Sony IMX682 modul (1/1,7”, 4:1 pixel binning, f/1,89, PD-autofókusz). Az élesítés fürge és este sem vall szégyent, amikor kérésre jó erejű LED is besegít. Makrót lőhetünk a főkamerával (alább 1-2. kép) vagy a rövidebb fókusztávolságú, 2 megapixeles extra szenzorral (3-4. kép) – nem meglepő módon az előbbinél az előny.
2 megapixeles a mélységérzékelő is, efféle maszkos portrét összehozva, míg az ultraszéles egység 8 megapixelen állapodott meg, fixfókusszal – a minőségi széles- és zoomrendszer ennyiért természetesen kimaradt. Szelfit 16 megapixelen készíthetünk – nem mintha ekkora felbontásra szükség volna, a minőséget elnézve 8 megapixel elég lett volna (egy példa és egy nappali, illetve esti önvideó). Akad mindenesetre HDR és képernyővillanó.
A 64 megapixeles felvételek (első oszlop) ismerős dalra zendítenek: felesleges maximális felbontáson rögzíteni, a quad-Bayer szűrőt nem erre találták ki. Bőven elég a 16 megapixeles felbontás, amit az automatika alapból kínál (2. oszlop), főleg, mivel a dinamika és a színek jók, a részletesség pedig átlag feletti, némi zajszűrés és élesítés mellett. Mondjuk jobb minőségű zoomfelvétel születik, ha 64 megapixelből vágunk, mint ha az automatika 2x-es nagyítását használnánk (3. oszlop), mert ezek a fotók érdemtelenül homályosabbak, itt-ott feldolgozási hibákkal. Íme, egy érintetlen DNG RAW felvétel a Manual Camerával lőve (főkamera), majd általam feldolgozva. Az ultraszéles látószög hardverileg gyengébb egység: csak átlagos a dinamikaátfogás és néha vörösebbek a színek a valóságnál, a szélek felé pedig gyorsan csökken a vonalélesség. Ügyesen küzd mindenesetre az algoritmus, hogy a kevésből a kategóriaátlagnál használhatóbb ultraszéles képek szülessenek, és ez össze is jön.
Este a főkameránál az előny (első sor), hiszen méretesebb szenzort használ az ultraszélesnél. Túl sokat szűr ugyanakkor a minőségen a rendszer, így közepes a részéletesség, viszont elfogadható a fehéregyensúly és az expozíció. Egész ügyesen javít ezen az éjjeli mód (2. sor), előnyösebb dinamikát és részleteket produkálva, főleg igazán sötétben. Az ultraszéles kamera elsőre elvérzik (3. sor): gyenge a részletesség és néha megborul a fehéregyensúly. Az esti mód viszont újfent javít a dolgon, és máris használhatóvá válnak az efféle képek, újfent az árszint elvárásai felett teljesítve, csak tartsuk stabilan éjjel a telefont.
A 4K felvétel remek vonalélességet kínál korrekt dinamikával és élethű színekkel, plusz a sztereó hang is rendben, egy kevés zajszűréssel, ami szeles időben érzékelhetőbb. Hiányzik viszont bármilyen stabilizálás ezen a felbontáson, így a mozgás darabos plusz az ultraszéles opció is kiesett.
1080p-re váltva jófajta elektronikus kiegyensúlyozást nyerünk, viszont jócskán veszítünk a részletességből. Felvétel közben nem lehet ultraszéles látószögre váltani, utána viszont igen – a minőség középszerű, de használható stabilizálás itt is besegít.
Este a részletesség/kiegyensúlyozás oldaláról ugyanaz a helyzet 4K és 1080p között váltva, viszont csak a főkamerával érdemes rögzíteni – a dinamika vele sem az igazi, a színek viszont rendben.
A Xiaomi szerencsére zene- és videolejátszóból is hasznosabbat kínál, mint az Android alapból, és a legtöbb kódolás elindul vele – ha mégis kifogna a szoftveren egy állomány, a VLC Player telepítése megoldja. Lejátszhatók a 4K 60 FPS HDR videók is, és mintha itt, illetve a YouTube esetében is lenne HDR minőségjavítás.
Megvan a Widevine L1 CDM védelem, így streamelhetjük a Netflixet 1080p-ben, és ha már adott a hatalmas képernyő (ami bár nem kínál amoledesen tökéletes feketéket, kellően világos), akkor miért ne alkosson sztereó hangot az alsó, erélyesebb hangleadó és a felső beszédhangszóró? Átlag feletti hangerőhöz ugyanilyen minőség társul (a maga kategóriájában tisztesen helytálló), csak a mélyekből van hiány. Ha pedig 3,5 milliméteres fülesünk járatot keresne magának, boldogan rátalálhat alul, ahonnan dinamikus, részletes hang árad visszafele. Még az FM-rádió is megvan, ha pedig más szórakoztatóelektronikai eszközt irányítanánk, arra meg az infra.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!