Waze - a közösségi navigáció

Hirdetés

Forgalom, jelzések

A rendszer a felhasználói visszajelzésekre nagy mértékben épít. Ezek alapvetően kétfélék lehetnek, vagy segítő szándékkal mi magunk jelezzük, ha látunk rendőrt, balesetet, torlódást, egyéb, veszélyes dolgot, vagy automatikusan, a visszaküldött adatokból következtet a Waze arra, hogy valahol erős a forgalom. Ezek a tőlünk lévő távolság függvényében listázódnak ha külön kérjük, illetve maguktól is ugranak fel információk, ha a szoftver úgy érzékeli, hogy a kocsi egy ideje már áll. És ez szerintem tök jó ötlet, a pirosnál legalább van mit bámulni, öntudatlanul is megjegyzem, hogy a Kőbányai úton mérnek a sünök, vagy a Budakeszi út áll, mint a szög.

Waze Waze

Persze azért nem mindig és nem minden kerül rá az értesítési listára. Az automatikus jelzések csak bizonyos útvonalakon működnek, ott két pont közötti nézi a rendszer, hogy egy felhasználó milyen gyorsan tette meg a távot. Néha rossz adatokat kap, például láttam "közepesen" forgalmasnak titulált Hűvösvölgyi utat 68 km/h-s átlagsebességre hivatkozva, milyen lehet a "nincs forgalom"? Péter szerint ezeket az anomáliákat jelezzük a HQ felé, hogy javítsák az ilyen hibákat, mint ahogyan például a 20 km/h-s átlagsebességű Margit körút a Waze szerint "teljesen beállt", holott azon még elevickél az ember.

Waze Waze

Ráadásul csak bizonyos útszakaszok vannak benne az automatikus jelzési programban. Ezek a város fő ütőerei, a rakpartok, pár körút, bevezető útvonalak, M0, hidak, ilyesmi. Ez egyébként nagyjából elég is, az ezen túlmutató, vagy más helyeken levő durva torlódásokat remélhetőleg jelzi majd a felhasználói közösség. Hogy egy-egy szakaszon ne legyen duplikáció, ezért a felugró jelzésekre rá lehet ütni egy "köszi" gombbal, ami jó visszajelzés a többi arrafelé igyekvőnek is, hogy valós az információ, illetve az esemény aktualitására is hatással van.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés