VW ID.Buzz menetpróba

Ez itt a Volkswagen jelenlegi legjobban sikerült formaterve, miközben szigorúan véve a maga kategóriájában nincs sok ellenfele.

Beltér

Kell, hogy legyen az embernek egy fellépése, ha be akar ülni a Buzzba, mert a padlóban lakik az akkupakk. Ha viszont már fel, illetve beültünk, akkor nagyon fejedelmi a helyíknálat, elöl is mindkét üléshez mindkét oldalon simán odafért egy-egy kartámasz, hátul pedig táncolni lehet és a széles ajtók miatt a beszállás sem problémás. Irtózatos lábtér kínálkozik úgy, hogy bőven marad hely a csomagtérben is (1121 liter). Az ülésekre sem volt panasz, viszont a szellőztetésre igen: a hátsó traktus nem kapott dedikált légbeömlőket, elölről jut hátra a hideg/meleg levegő, kell némi idő, mire a kellő hőmérséklet adott lesz. Amúgy ez igaz elöl is, a műszerfal előtti kihasználatlan terrárium nyári napokon kiválóan alkalmas lenne varánuszok tartására, de a formaterv miatt ezt így tudták csak megoldani.


[+]

Ugyanakkor viszont a beltér bár ránézésre fiatalos és hippis, a gyakorlatban kissé satnya. Az ülések előtt végighúzott műbambusz persze jópofa, a külső fényezés is visszaköszön itt-ott (de ezt a belépő e-Up! is tudja nyújtani), viszont minden nagyon műanyag, sem szövettel, sem karbonizével, sem vegán akármivel nincs burkolva semmi. Ezen a plasztik-sivárságon nem sokat segít, hogy a műszerfaldesign az ID.3-ból érkezett, vagyis a kormány mögött van egy miniatűr kijelző a leglényegesebb bigyóknak (ennek remekül felforrósodik nyári napokon a hátsó része), a középső rész pedig kicsit olyan, mint egy projektoros tévé háza. Mondjuk van a közepén egy irtó nagy kijelző. De a kormány borítása 18 ezer kilométer után foszlott, a pedálok mögött kikandikált a szigetelés, nem lehet minden elrejteni jópofáskodással.

Hirdetés

[+]

A padló sík, a menetválasztó a jobb oldali bajuszkapcsoló helyén van (ahogyan a többi ID-modellben is), vagyis az ablaktörlő balra került. Ennek megfelelően a két első ülés között kvázi nincs is semmi, a középső kijelző alól pedig ki lehet nyitni egy jókora pohártartót. Az ajtókban is nagy a térképzseb, az utas előtt a kesztyűtartó előtt is akad egy polc, de az ember úgy sajnálja, hogy az első szélvédő alatti területre nem tud semmit tenni, mert nem sík. Viszont most is szerethető kis apróság, hogy a szélvédő alatt van egy LED-csík, ami pirosan világít, ha ütközésveszélyre hívja fel a figyelmet, vagy éppen zölden pulzál a töltést visszajelezve.


[+]

Az ID.Buzz sajnos megörökölte a Volkswagen ID-modelljeinek legnagyobb agyalágyultságát, az érintőgombokat. A világításkapcsolót üzemeltető panel a kormánytól balra továbbra is a leginkább kretén megoldás, amit ezen a téren az autóipar kitermelt, ahol nem a lámpa működési módjának megfelelő piktogramot kell megérinteni, hanem a “mode” feliratút, hogy ezek között váltsunk. Remélem, hogy akik ezt kitalálták, engedélyezték, tesztelték, átengedték és gyártásba küldték már rég kaptak egy betoncsizmát, de az a gyanúm, hogy maximum csak az éves bónusz 83%-át vették fel 100% helyett. Ugyanilyen béna a kormányra tett gomberdő, annak a működése is esetleges, számtalanszor előfodult, hogy zeneszámot akartam léptetni, de harmadjára sem sikerült, ezért az érintőkijelzőn tettem meg: ott mindig elsőre összejött. Arra külön pszichiátriai munkacsoportot hoznék létre, hogy aki a vészindexet is érintősre tette, annak az arcnak vajon mi járhatott a fejében, de azt is izgalmas kutatás lenne, hogy a kijelző alatti hőmérséklet-szabályozók mögé milyen logika alapján rakták be az érzékelőket. De rendben, az ID.Buzz általános jópofaságához és külleméhez illenek a kissé kretén ötletek, ám ezek nem kéne az ergonómia rovására menjenek.


[+]

Ha én konfigurálnám össze a buszt, akkor biztos kérnék bele HUD-ot. A kormány mögé tett apró kijelzőn ugyan látszanak a fontos infók, de valahogy túl lent van, vagy épp túl közel, amúgy is a távolba révedek, túl a terráriumon, ott az üveg alján jobban szem előtt lenne minden. A kormánytól jobbra van a telefon helye, egy Qi-töltős fiók, amibe állítva kell belerakni a mobilt, felette pedig két Type-C port mosolyog. Ilyet találunk az utasoldali ajtóban és a hátsó traktusban is. A légbeömlőket sajnos sehogy nem bírtam úgy beállítani, hogy ne rám fújják a klímát, de mégsem kapcsoljam le ezeket teljesen, vagyis — ez talán már átjött — az ID.Buzz belső ergonómiáját vagy meg kell szokni, vagy el kell viselni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Volkswagen ID.7 menetpróba

    Most jutott el a Volkswagen oda, hogy az ID.7 mellé tényleg büszkén odaállhatnak, viszont az árazással még mindig lesz dolguk.

Előzmények

  • Volkswagen ID.5 menetpróba

    Csapott tetős ID.4, vagy annál azért több? Ha nem is több, de sok szempontból jobb, ami kissé zárójelbe is teszi az ID.4-et.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

  • Volkswagen ID.3 menetpróba

    A legfontosabb Volkswagen lehetne, mert villanyautónak tervezték, globálisan értékesítik, vadiúj fedélzeti rendszert kapott és egy új korszakot jelöl. Illetve szeretne jelölni.