View-Master VR szemüveg - modern nosztalgia

Hirdetés

Minőségi tartalom

A cikk megírásának időpontjában négy darab élmény (tehát app) érhető el a szemüveghez, amelyek közül mi hármat kaptunk meg tesztelésre, a Discovery-vel kooperációban készült, vízalatti világot bemutató Underwater még nem érhető el magyar nyelven. A többit viszont megkaptuk dobozos verzióban: Világűr, Különleges úti célok, illetve a NatGeóval közösen készített Vadvilág. Mindegyik dobozban megtalálhatók a már említett korongok (3-3 darab), valamint az aktiválókártya, a leírás a csomagolásra került, tényleg jól értelmezhető.


[+]

Mindegyik élményhez egy külön szoftvert kell feltelepíteni, ami egy kicsit bugyuta megoldás, lévén a váltáshoz ki kell lépni, ami a szemüveg fejről való levételét, valamint a telefon eltávolítását és visszahelyezését (!) jelenti. Ez utóbbi főleg érthetetlen, ha ugyanis úgy indítottuk el az egyes szoftverket, hogy minden a helyén volt (tehát a telefon benne volt a szemüvegben), a rendszer nem érzékelte a dolgot. Az alkalmazásengedélyek kapcsán is csodálkozva néztünk a kijelzőre, a fotók és videók készítése és a tárhelyhez való hozzáférés még érthető, de hogy egy VR-élmény miért szeretne tudni hívásokat kezdeményezni, mit akar kezdeni a telefonkönyvünkkel és miért van szüksége a lokációnkra, az már nem állt össze.


[+]
Nem feltétlenül kellenek élménykorongok az appok elindításához, digitális vásárlás esetén amúgy sem rendelkezünk velük.

Az aktiválás viszont tényleg könnyedén megy, ezután kerülhetnek elő a korongok, amelyek ugyebár AR-élményt nyújtanak, de a gyakorlati szerepük csak annyi, hogy az egyes korongokkal indíthatók el az egyes szoftverek állomásai. Ez szintén egy átgondolatlan megoldás, lévén még egy adott szoftveren (tehát például a Különleges úti célokon) belül is ki-be kell lépni, ha át akarunk menni egy másik városba. Pedig át akarunk, mert az egyes élmények a felnőttek számára olyan extázist okoztak, hogy pár perc után szinte mindenki azt kérdezte: van még? Van, csak várni kell a váltásra, macerás.


[+]
A képernyőmentések nem adják vissza, de élőben látványos a képi világ

A szoftverek viszont minőségi tartalmat kínálnak. Az űrt bemutatóban bejárhatjuk a Naprendszert, megnézhetjük az egyes bolygókat, egy minijáték keretében beindíthatunk egy űrhajót, a NatGeóval közös fejlesztésben kalandozhatunk az állatok között, megtudhatunk róluk sokféle (gyerekek számára kimondottan) izgalmas dolgot, illetve múlathatjuk az időt azzal, hogy megadott sorrendben fotózzuk le őket, a képeket természetesen el is menthetjük. A három különféle várost bemutató appban pedig eljuthatunk New Yorkba, Londonba, illetve a Mexikó területén található egykori maja városba, Chichen Itzába is, amelyekben különféle nyilak segítségével mozoghatunk a helyszínek között, visszarepülhetünk az időben, szóval kimondottan izgalmas dolgok várnak ránk.


[+]

Első VR-élménynek a View-Master is nagyon jó, de az okostelefonokba épített giroszkópok relatíve alacsony mintavételezési sűrűségének köszönhetően tapasztalható enyhe szaggatásra többen is panaszkodtak. Ez a Cardboard technológia korlátja, de a Mattel tényleg kihozta a történetből, amit lehetett. Az persze kérdés, hogy milyen a szavatossága a terméknek, mert a felnőttek azért legfeljebb 15-20 perc alatt megunták, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a gyerekek számára mit nyújt, ők vajon milyen gyakran vennék elő újra. Erre csak a felhasználói visszajelzések adnak majd választ, számunkra elég jó ajánlatnak tűnik az, hogy a 10 ezer forintos szemüveg mellé ugyanennyiből három olyan VR-tartalom is kijön, ami a gyerekek számára emészthető, kulturált és biztonságos. Épp ezért az újdonság meg is kapja tőlünk a tetszett plecsnit.

Mattel View-Master VR-szemüveg

Bocha

A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.

Előzmények

  • HTC Vive – álomból valóság

    Kipróbáltuk a HTC és a Valve által közösen fejlesztett virtuális valóságot, amely lehetővé teszi a térben való mozgást és a kezeink használatát is. Köröket ver mindenre, amit eddig láttunk.

  • Samsung Gear VR (SM-R322) bemutató

    A Samsung nagyon komolyan veszi azt az elhatározását, hogy szinte mindenki számára elérhetővé teszi a VR-t, a csúcskategóriás mobiljaikhoz készült szemüveg egyáltalán nem drága.

  • Samsung Gear VR - szemünk előtt a jövő

    Az Oculussal közösen fejlesztett, a virtuális valóság megjelenítésére egy Galaxy Note 4-gyel képes szemüveg az elmúlt évek egyik legnagyobb technológiai fejlesztése, de veszélyes is.

Hirdetés