Top öt mobilos történés 2021-ben

Nem volt égszakadás-földindulás 2021-ben a mobilkommunikációs piacon, de azért történt néhány említésre méltó esemény.

+1: autót gyártanak a techcégek

Nem okvetlenül csak 2021-es történet, ahogyan az autóipar átalakulásából a technológiai vállalatok kiveszik a részüket, de az idei évben több bejelentés és pletyka is megmutatta, hogy az elektromos autózás terjedésének egyik fontos pillére az, hogy az autók egyre kevésbé gépészeti, viszont egyre inkább technológiai termékekké válnak. A számos bonyolult, hosszú ideje fejlesztett és csiszolt, sok alkatrészből álló belsőégésű motorokhoz képest a villanyhajtás primitívsége sok techie vállalatot arra késztetett, hogy átgondolja a szerepét ezen a piacon is.


[+]

A tajvani Foxconn már régóta foglalkozik a témával, de idén jutottak el oda, hogy egyrészt koncepció szintjén autót is bemutattak, másrészt pedig komplett platformot építettek, amire más cégek kedvük szerint ültethetnek autót úgy, hogy a műszaki alapok fejlesztésére nem kell költeniük. Autót mutatott be a Sony is, de az ő járművük csupán tanulmány (bár egy ponton úgy tűnt, hogy mégis piacra kerül), amivel a jaoán cég autóipari megoldásait demonstrálták. Év közben a Xiaomi is bejelentette, hogy rengeteg pénzt allokál arra, hogy autógyártó legyen, nagyon bátor, öt éves távlatban gondolkodnak abban, hogy Xiaomi autó kerül az utakra, de tőlük egyébként kitelik.

Lei Jun 2024-es Xiaomi EV startról beszél
Lei Jun 2024-es Xiaomi EV startról beszél (forrás: CN EV Post) [+]

A Huawei is belépett félig az autógyártók közé a kínai Seressel közösen egy hibrid SUV-t dobtak piacra, amelynek fedélzeti rendszere a Harmony OS, a Kia kapcsán pedig sokáig elég biztos alapokon nyugvó pletykának tűnt, hogy ők fogják majd gyártani az Apple autóját, de aztán ezt minden fél cáfolta és az Apple ilyen irányú törekvéseiről azóta megint nem hallani, de senki sem lenne meglepve, ha kiderülne, hogy a legnagyobb titokban fejlesztik mégis.

Mindezek mellett ott van a Google az Android Automotive OS platformmal (ami a Volvo XC40 Recharge-ban debütált de a Ford is érdeklődik), a BMW és a Samsung együttműködik a telefonnal nyitható autó kapcsán, ami miatt el lehet dobni a kocsikulcsot, az LG Chem az egyik legnagyobb akkumulátor beszállító az e-autók világpiacán, a V2X technológia pedig (magyar szereplőkkel) egyre inkább valósággá válik, hiszen a hálózati paraméterek és a piacra kerülő autók elektronikai és kommunikációs rendszerei megteremtették a lehetőséget arra, hogy az utakon egymással is interakcióba lépjenek az autók így téve biztonságosabbá a közlekedést.

Bog

Azóta történt

Hirdetés