Skoda Enyaq iV80 menetpróba

Nagy. Nehéz. Tágas. Praktikus. Ha valóban messzire mennénk vele, akkor viszont nem olcsó, ugyanakkor mindent tud, amit egy családi villanyautótól elvárhatunk.

Méretek

Magas, széles. Annyira viszont nem hosszú. Elöl csak annyira vették morcosra, hogy ne nézzen ki bambának, hátulról tömény unalom, oldalról pedig egy gardrób. Hatalmas az első szélvédő, bónusz térérzetet ad a panorámatető az iparág leghülyébb kapcsolóival, amely igazából két mélyedés a tetőben érintőfelületekkel, tiszta agyrém, mert hol érzékel, hol nem, mennyivel egyszerűbb ennél az úgynevezett gomb, de ez ilyen hi-tech bigyó, ami illeszkedik a műszerfal minimalizmusához és az irgalmatlan méretű középkonzoli tablethez.


[+]

A hátsó ablak viszont egy lőrés, a tolatókamera olyan fícsör, ami kötelező kéne legyen az alapmodellben is, mert aki tükörből és/vagy hátranézve tolatgat rendszeresen ezzel a szekrénnyel, az előbb utóbb a fényezővel is nagy haver lesz. Nekem ilyen gondom nem volt, 14 hüvelyken néztem a hátsó kamera egyébként kifejezetten jó képét (plusz a körkamerás nézetet). A szögletes forma eredménye a hatalmas helykínálat, elöl fejedelmi, hátulra is bőven befér három ember úgy, hogy a térdüknek csak akkor lesz szűk a hely, ha maguk elé még beraknak egy zsámolyt, a csomagtér 585 literes, a padló alatt pedig nem csak a töltőkábeleknek, hanem a rolónak is van helye, hogy ha ki kell venni esetleg, akkor is el lehessen szépen rakni.


[+]

Pakolófelületből rengeteg akad, a két első ülés között burjánzó idom emeletes, a felső szinten van néhány kezelőszerv, pohártartó, a középkonzol alá két telefont is be lehet egymás mellé csúsztatni, bár csak a vezetőhöz közelebb eső terület mögött van wireless töltés. A könyöklőbe is pakolhatunk, de az egész panel alatt is van tárolóhely, plusz az ajtókban levő térképzsebek sem megúszós méretűek, ahogyan a kesztyűtartó is elég sok apróságot elnyel. Hátulra is jutott USB, a csomagtérben van 12 voltos aljzat, a tesztautóban levő barna bőrnek pont kevésbé vagyok rajongója, de nem volt választásom, a motorikusan állítható vezetőülést (ami fűthető is) persze felettébb kényelmesnek találtam hosszabb távon is.


[+]

A tükrökkel 2,15 méter széles, 1,62 méter magas és 4,65 méter hosszú gépkocsi valamivel több mint két tonnát nyom a mérlegen, de bő 500 kilogrammos terhelhetőséggel rendelkezik, fékezett utánfutót további 1000 kilogramm tömegig vontathat. Az utastér hangszigetelését duplaüveggel turbózták fel, ettől függetlenül hallani a 30 km/h-ig aktív AVAS búgását, illetve a tesztautóban 13 ezer kilométernyi megtett úttal a háta mögött valami nyönyörgött hátulról az úthibákon, de hiába kerestem a hang forrását. Sima úton viszont tényleg roppant csendes, még a szélzaj sem jelentős.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Skoda

Előzmények

  • Skoda Citigo e-iV menetpróba

    A legolcsóbb villanyautók egyike — de már nem lehet kapni. A testvérmodell e-Up! viszont még ott van a palettán, de már korántsem ennyire kedvező árfekvésben.

Hirdetés