Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány

Kívülről Galaxy A54, belülről inkább Galaxy S22, de a Snapdragon lapkát megint csak Amerika kapja. Megérte közel két évet várni az új FE-re?

Kamera, multimédia


Kamerahármas a hátlapon [+]

A csúcsmodellekhez és a Galaxy S21 FE-hez hasonló a kamerakiosztás, viszont nagyobb felbontást kapott a széles látószögű kamera mögötti szenzor, így 50 MP-re növelve azt. Az ultraszéles maradt 12 MP, és van egy 3x optikai nagyítást lehetővé tevő 8 MP-es teleobjektív is, ami kifejezetten pozitív adalék. Az előlapon egy 10 megapixeles kamera lyukad a kijelzőbe, ezt a Samsung S5K3J1-es szenzort (1/3”) konkrétan az S22-ből hozta át a Samsung, ahogy a főkamerában használt S5KGN3-as (1/1,57”) szenzort is. A főkamerában is megvan az optikai stabilizáció, az 50 megapixel helyett pedig alapértelmezetten 12 megapixelre tömörítve menti a képeket a mobil. Az ultraszéles is házon belüli fejlesztés az S5K3L6 szenzorral (1/3”), ennek natív felbontása 13 megapixel lenne, de 12 MP-ben menti képeit. A teleobjektív érkezik külső beszállítótól, a 8 MP-es Hi847-es szenzort a Hynix gyártja, ugyanezt találjuk az S20 FE-ben és S21 FE-ben is, a rendszer végeredményben 12 MP-re felskálázott képeket ment vele.

Így néz ki a kameraszoftver (további képek a galériába kattintva)Így néz ki a kameraszoftver (további képek a galériába kattintva)Így néz ki a kameraszoftver (további képek a galériába kattintva) Így néz ki a kameraszoftver (további képek a galériába kattintva) (forrás: Mobilaréna) [+]

A kamera alkalmazás felülete is pont úgy néz ki itt is, mint bármelyik másik Samsung mobilon, ahogy a szoftver is. Jobbra-balra lapozással válthatunk a módok között, a felső soron találjuk a gyors beállításokat, a lencsék közti váltást az exponálógomb felett leljük meg, ha pedig rányomunk a Több feliratra, akkor megtaláljuk a lassított felvételt, éjszakai módot, AR-zónát, Bixby Visiont, portrévideót és a profi módokat. Van lehetőség RAW mentésre (de Export RAW nincs!), HDR10+ videók rögzítésére, állíthatunk a képminőségen, a fájltömörítésen, illetve elmenthetjük, hogy mindig a korábban használt beállítással nyíljon meg a kamera. Jó az automata algoritmus is, a tesztben látható képek és videók is ezzel készültek, de ha valami speciális igényünk van, azt a kamera beállításait átböngészve valószínűleg meg fogjuk találni.

Hirdetés

50 MP főkamera (f/1,8, 24 mm, PDAF, OIS)

12 MP főkamera (f/1,8, 24 mm, PDAF, OIS)

A főkamera a színkezelést leszámítva remek eredményt hoz. A szaturáltság kissé természetellenes, valamivel fakóbb árnyalatú a valóság, mint ahogy a Galaxy S23 FE visszaadja, de részletességben, dinamikában és zajmentességben is jól teljesít az eszköz, a vonalélességgel és a lencserajzolattal sincsenek gondjaink. A túlzó színek pedig egyébként kedveznek az AMOLED panelnek és a közösségi médiának, de kevésbé realisztikusak, mint az 50 megapixeles mód fotói. Itt is megvannak az élesség, részletességbeli pozitívumok és tűrhető mennyiségű a képzaj is, ráadásul valósághűbb a színek visszaadása is. Az éjszakai módban jobb az alacsony felbontást használni a korrekt zajszűrésért és dinamikáért, bár a nagyon fényes pontok kiégését nem tudja tökéletesen kezelni. A kissé meleg árnyalat mellé kellően fényes végeredményt kapunk, realistább színkezeléssel, mint nappal. Az éjszakai mód manuálisan is elindítható, de amikor a kamera úgy érzékeli, hogy kevés a környezeti fény, magától is elindítja.

8 MP teleobjektív 12 MP-re felskálázva (f/2,4, 75 mm, PDAF, OIS, 3x optikai nagyítás)

A felskálázás nem jár jelentőségteljes részletvesztéssel, viszont a lencserajzolat jóval lágyabb, mint a főkameráé. A színkezelés itt is jellemzően “samsungos”, vagyis szaturáltabb a valóságnál, de kellemesen széles a dinamikatartomány, jónak mondható a kontraszt és nappali fények mellett a zaj sem zavaró. Este már más a helyzet, itt az éjszakai mód és az optikai stabilizálás segít valamennyit, de zajos, kevés valódi részletet felmutató képeket kapunk szinte tényleges vonalélesség nélkül. Nappal érdemes a 3x nagyításhoz bevetni a teleobjektívet, ha napsütéses környezetben vagyunk, de sötétebb körülmények mellé jobban járunk, ha a főkameránál maradunk és amennyire lehet, fizikailag közeledünk fotónk tárgyához.

13 MP ultraszéles 12 MP-re leskálázva (f/2,2, 123 fokos látótér, 13 mm, fix fókusz)

Korrekt minőségben fotóz az ultraszéles is, jó fények mellett alacsony zajjal és középen sok részlettel, széles látótérrel és némi torzítással a széleken. A fotók közepének élessége is rendben van, a széleken viszont nagyon lágy a rajzolat és gyengébb fények mellett összemosódnak a pixelek. A dinamikatartomány széles, a színek pedig pont annyira és úgy szaturáltak, ahogy a másik két kamera esetében is. Az kifejezetten pozitív, hogy mindhárom szenzor egységesen kezeli a színeket. Este már az ultraszéles gyengül, az éjszakai mód sem segít azon, hogy nagyon sok lesz a képeken a zaj és elvesznek a valódi részletek.

10 MP előlapi kamera (f/2,4, 25 mm, fix fókusz)

Az előlapi kamera mindenféle szépítő extra nélkül is jó képeket készít, kellő részletességgel, jó vonalélességgel és valósághűbb színkezeléssel. A kontraszt és a dinamika is jó, a fix fókusszal pedig mindig éles képek születnek. Opció a háttérelmosás a portré móddal, ez egész pontosan választja le a kép alanyát a háttérről, az elmosás mértékét állíthatjuk akár utólag is, ahogy a virtuális bokeh effekt stílusát is. Emellett opció, hogy a széles látóteret kissé szűkebbre vágjuk, példák fentebb láthatók.


Manuálisan bekapcsolt éjszakai mód 1-3 másodperc közötti záridővel

Fotózás mellett kifejezetten erős videóban is a Galaxy S23 FE, opció akár a 8K-s felbontású rögzítés is 24 másodpercenkénti képkockával a főkamerát használva, de alacsonyabb felbontás mellett mindhárom szenzort bevethetjük 4K-ban és 30 képkockás sebességgel. Van még lehetőség 4K 60 FPS felvételekre is, ilyenkor viszont csak az előlapi és a széles látószögű kamerák foghatók munkára. Támogatott a HDR10+ rögzítés és van magas bitrátájú rögzítés a profi módhoz. Hangot sztereóban vesz fel a telefon.


Az S23 FE videóin a fehéregyensúly, a dinamika, a kontraszt is nagyon jó, akár 4K-ban, akár a maximális 8K-ban dolgozunk. A 4K-s felvételeknél időnként feltűnhet az erőteljes digitális élesítés és zajszűrés, ez viszont azt eredményezi, hogy este is közel teljesen zajmentes felvételeket kapunk a főkamerát használva. Az optikai stabilizálás és az elektronikus stabilizálás is jól működik, utóbbiból van extra erős akció mód is, ez a főkamerát és az ultraszélest tudja munkára fogni. A teleobjektív stabilizátora már kissé felemás, hiába van OIS abban a kamerában is, időnként az ember kezének remegéseit sem képes megfogni, mozgás közben pedig feltűnően remegnek a videók. Álló helyzetből rögzítve vele viszont nincsenek ilyen gondok. Esti felvételeken az ultraszéles kamera részletessége és lágy rajzolata egy kissé gyenge pontja a videós arzenálnak, de közel sem használhatatlan az eredmény.


Zenelejátszó, FM-rádió vagy videó lejátszó nincs előre telepítve az eszközre, YouTube Music és Spotify, illetve Netflix van. Adott a Widevine L1-es DRM-minősítés, vagyis képes nagy felbontásban streamelni az S23 FE, akár 2160p-ben is. A beépített sztereó hangszóróknak köszönhetően magas hangerőn is kifejezetten tisztán szólal meg az eszköz, ha pedig Bluetooth 5.3-on keresztül vinnénk ki hangot, rendelkezésünkre áll az SBC, AAC, LDAC, SSC kodek. Vezetékes hangátvitelt nem sikerült elérnünk, de elméletileg az USB-C csatlakozón keresztül kellene támogatnia a készüléknek azt is, így feltételezhető, hogy az általunk használt adapter, illetve USB-C végű fülhallgató volt a problémás.

(forrás: Mobilaréna) [+]

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények