Multimédia
Ha valamiben még mindig a csúcsmodellek a legjobbak, az a legtöbb esetben a kamera. Sebességben már egy középkategóriás gép is ki tudja elégíteni az igények zömét, a kijelző, az akkumulátor, a tárhely sem sokkal gyengébb, az általános trend az, hogy fotózás és videózás szempontjából tudnak többet a komolyabb gépek, és erre az A50 sem cáfol rá. Mert van ugyan számszakilag három kameránk, de csak két látószöget kapunk (normál és széles), a harmadik szenzor pusztán a portréfotózásnál valamelyest besegítő mélységérzékelő.
A fő kameránk 25 megapixeles, F/1,7-es apertúrával és 26 mm-es látószöggel. PDAF az élesítés módja, van hozzá jelenetoptimalizáció, professzionális módban pedig az expozíció, a fehéregyensúly és az ISO állítható. A HDR-t automatikusan veti be a termék, ha szükségesnek látja. A keresőnél (automatikus módban) válthatunk a másik kamerára, amely 13 mm-es látószöget és 8 megapixeles felbontást kínál F/2,2-es apertúrával, ebből már érezhető, hogy képminőségben nem ez lesz a jobb, este például nem is nagyon érdemes kísérletezni vele. Nincs szoftveres trükk a torzítás csökkentésére a széleken, illetve szupermakrót sem tudunk vele csinálni. Alant egy adag képpár, ugyanaz a téma normál és széles látószöggel megörökítve, a normál kameránál az alapértelmezett, 12 megapixeles felbontást használva, ilyenkor van csak HDR és jelenetoptimalizáció:
No, az a helyzet, hogy a normál kamerával nagyjából elégedettek lehetünk. Már a telefon kijelzőjén is látszik, hogy a kontraszt, a dinamika és a telítettség rendben vannak, a vonalélesség viszont nem mindig jó, ha nagyon sok a részlet, akkor az algoritmus mos. Ahol viszont rádolgozik a HDR, ott az egyébként kiégésre hajlamos részeknél is marad képi információ. A fókusz gyors, fotózásnál pontos is, a videofelvételeknél viszont bizonytalan néha. Ha ennél több részletre vágyunk, akkor a beállításoknál a "képarány" opción belül találunk egy olyat, hogy "4:3H", na, ekkor lesznek 25 megapixelesek a fotók (példák lent), szeretném megragadni az alkalmat és elmondani, hogy két sallert azonnal ki kéne osztani annak a retardáltnak, aki az amúgy meglehetősen fontos felbontási beállítást berakta a képarány mögé. Az egyébként tényleg frankó One UI egyik ritka ostobaságát összehozva ezzel.
Este sajnos nem hozza azt a szintet, amit egy drágább telefon, sok a zaj és eltűnnek a részletek is, de nagy általánosságban az elsődleges kamera megüti azt a mércét, amit ebben az ársávban elvárhatunk. Nem ennyire vidám a nagylátószögű megoldás megítélése, de ez általában így szokott lenni. Az A40-ben levő másodlagos kameránál ugyanakkor szemmel láthatóan jobb, ha normális fényviszonyok adódnak, akkor jópofa fotók hozhatók össze, de azért itt már el-eltűnnek a részletek és a dinamika is jóval gyengébb. Az előlapi kamera papíron elég jónak ígérkezik a maga 25 megapixeles felbontásával, de nagyon szűk a dinamikatartomány, plusz kicsit túlexponál, ami miatt a háttérből sokszor nem látszik semmi (példa).
Felül a nagylátószögű, alant a normál kamerás videó, az időjárásnak pedig pacsi.
Videós szempontból az A50 nem nyújt túl sokat. Nincs optikai stabi egyik szenzor mögött sem, hiányzik a 4K felbontásban való rögzítés lehetősége, de van lassítás, amely 120 fps-t jelent. Fájó hiányosság, hogy felvétel közben nem tudunk a két kamera között váltani, tehát döntsük el előre, hogy a téma melyik látószöget igényli. A rögzített hang minősége korrekt, ha mozgunk a telefonnal a felvétel során, akkor inkább a széles látószög lesz a nyerő, ott kevésbé látszódnak a kézremegések.
A zenei eszköztárat elintézhetnénk annyival, hogy tipikus Samsung, ez ugyanis egyáltalán nem egy rossz megközelítés, a fülesre jutó hangminőség remek, az alsó hangszórócska is a telefonos mezőnyben korrekt eredményt produkál. Ugyanakkor viszont roppant örömteli, hogy nem maradt ki az FM-rádió, amelynek a működtetése megköveteli vezetékes fülhallgató használatát, de van RDS, van automatikus állomáskeresés, időzítés és felvételi lehetőség is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!