Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?

5G, gyors hardver és topkamera – GT sorozatának állít konkurenciát az ár/érték bajnok.

Kamera, multimédia

A Realme a GT 2 Pro csúcskameráját pakolta hátra, ám az a telefon sem brillírozott az előlapon, így pozitív csalódás, hogy a 9 Pro+ előnyösebb élességtartománnyal és színekkel dolgozik fixfókuszos, 16 megapixeles kameráját fotózásra fogva. Mondjuk a 1080p videó már csak a szűk dinamika miatt sem az igazi, viszont a portré megint jó minőségről és megfelelő háttérelmosásról árulkodik. Ez utóbbi az 1/1,56”-es Sony IMX766 szenzort használja pontos PD-autofókusszal, 12,5 megapixelre binnelt automata képekkel, f/1,8-as rekeszértékű és 23,6 milliméteres lencsével, valamint optikai képstabilizátorral.

Az első sorban kötelező jelleggel mutatjuk a feleslegesen nagy felbontású 50 megapixeles képeket – meglepően sok a részlet, de a második-harmadik sor a lényeg, mert nagyon odapakol saját árkategóriájának. Remek dinamika, hajszálpontos expozíció, ügyes zajszűrés, kitűnő részletesség és nappal pontos színek. Este is csak azért sárgásabb a felvételek jellege, mert rátol a rendszer némi telítettséget, és ilyenkor azért egy P50 Pro egy picit részletesebb, de sebaj: így is minőségi, megbízható, albumkész a helyzet, éjjeli mód szükségessége nélkül. Itt egy érintetlen nyersfájl a profi módtól, és egy abból feldolgozott jpg felvétel.

A zoomkamera hiányát 150 ezer forintért nem rovom fel a hibaoldalra – főleg úgy, hogy a Pro+ igen jó 2x-es szenzorzoomra képes, még este is megnyerő részletmennyiséggel. Oké: nem tűélesek és patyolat tiszták a részletek, de majdnem megvan egy igazi zoomkamera minősége, és besegít este a főegység minden előnye. A harmadik sorban a Sony lapka kitűnő közelképei tekinthetők meg, csak legalább 10 centire kell távolodni a témától. Közelebb – 3 centire – a 2 megapixeles makrókamerával férkőzhetünk (fixfókusz, f/2,4), de se a részletektől, se a dinamikától vagy a színektől ne várjunk sokat.

A 8 megapixeles ultraszéles kamera sem ígér csúcsminőséget (15,4 mm, 119 fokos látószög, fixfókusz, f/2,2), ám az a helyzet, hogy zajszűrés és torzításkorrekció után is egész vállalható mennyiségű részlet marad átlag feletti dinamikával és pontos expozícióval, illetve színekkel, tehát a dolog abszolút használható. Este már gyenge a vonalélesség, és kötelező az éjjeli mód használata, az ugyanis feljavítja az expozíciót és a dinamikát, és szemre a lámpafényes utcai színek a főkameránál is pontosabbak.

4K 30 fpssel csak a főkamera tud rögzíteni, és teszi ezt kiemelkedően jó részletességgel, remek dinamikával és színkezeléssel, valamint kissé megszűrt és éles, de alapvetően tiszta sztereó hanggal. Ám van egy kis bökkenő: a felvétel izgágább a kelleténél – úgy tűnik, sem optikai, sem elektronikus képstabilizátor nem kapcsol be, pedig mindkettő van.

Kár érte: ez lehetett volna a 9 Pro+ ütőkártyája az ársávban, így viszont a GT Neo2 kiegyensúlyozottabb 4K videót ment. Szerencsére a Google Fotók stabilizálás funkciója ügyesen korrigál a dolgon (a második példa az első efféle feljavítása), de ez ugye már nem a Realme érdeme.

A gyártói stabilizálás 1080p-n kapcsol be és remekel, viszont felbontást váltva rengeteg részletnek lőttek. Az ultraszéles felvételt meg el kell felejteni: a HD szintet alig üti meg a részletesség, és gyakorlatilag a főkamera látószögére vág a stabilizálás. Este átlagos minőséget nyújt a főkamera, 4K-ben valamivel több részlettel, mindazonáltal a stabilizálás miatt a 1080p az ideális választás.

Az biztos, hogy videofelvételben maradt szakadék a közép- és csúcskategória között, a Pro+ sztereó hangszóróban viszont visszaküzdi magát a versenybe. Jó hangerő, tiszta közép és magas tartomány, egy kevés mély és térérzet – passzol a dolog zenéhez és amoledes filmezéshez egyaránt. Ehhez a lejátszószoftverek, a Widevine L1 CDM védelem és forrástól függően a HDR támogatás is megvan – illetve bónuszként a jack kimenet, dinamikus, részletes, tiszta hanggal.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés