Realme 9 Pro - nevével projektál

Korrekt középkategóriás csomagot kínál a Realme, de a Pro jelző túlzásnak érződik, ahogy a konkurencia fényében az ár is.

Kamerák, multimédia

Három kamera a hátlapon.
Három kamera a hátlapon. [+]

Három kamera került a hátlapra, egy pedig előre. A hátlapi trióból a 2 megapixeles makrót ki is zárhatjuk, mint megfontolandó opciót, a 4 centiméteres fix fókusztávval és f/2,4-es fényértékkel készülő fényképekből hiányoznak a részletek és a színek, rendkívül gyenge a dinamika és a limitált felbontás mellett csúnyán zajos is a végeredmény. A makró (1. és 3. kép) itt is csupán arra jó, hogy legyen egy harmadik kamera a hátlapon, de ha virágokat vagy apróbb dolgokat szeret valaki közelről lefényképezni, tanácsolom, hogy inkább nyúljon a főkamerához (2. és 4. kép), amiből akár digitálisan kétszeres közelítést is kihozhat, még mindig jobb minőséggel, mint amit a makró bármikor nyújt.

A 64 megapixeles (f/1,8, 79 fokos látószög, 25 mm gyújtótáv, PDAF) főkamera fényképezésben ezen az áron szerintem korrekt minőséget kínál, bár a 64 megapixeles mód használata nem ad annyi extra részletet a 16 megapixelre tömörített alapértelmezett képekhez képest, hogy érdemes legyen használni. A fókusz nappal gyors, ám gyenge fényviszonyok mellett már lassul. Az exponálás gyors, a 64 megapixeles képek feldolgozása, illetve a 2X nagyítás használata azonban kicsit lassabb, utóbbi mindössze digitális trükközés. Az elkészült képek nappali fények mellett széles dinamikát, elfogadható részletességet kínálnak, igaz, egyes felületek időnként a túlélesítés áldozatául esnek, máskor pedig minimális kromatikus aberráció érzékelhető. A képek a valóságosnál sárgább, melegebb színtónust vesznek fel, ez különösen az ultraszéles kamerával ugyanarról a témáról készített fotó mellett feltűnő. A szenzorzoomot használva ejtenünk kell igényeinket a részletesség iránt, fel kell készülnünk némivel több zajra, de összességében jó eredménnyel számolhatunk.

64 MP:

16 MP:

A gyenge fényviszonyok között készült képeken meglepődtem, bár van szoftveres éjszakai mód, a kamera automatában is alig eltérő fényképeket készít. Felfedezhető képzaj, de nem rossz a részletesség, főleg a világosabb területeken, és a dinamika is megfelel, de a fényforrások hajlamosak kiégni. A melegebb tónus az esti képekre is jellemző, ezen szerintem változtat az éjszakai mód, amely túlélesítéssel és világosítással próbálja meg több fotóból jobban láthatóvá tenni a fénykép tárgyát.

2X nagyítás:

A 8 megapixeles ultraszéles szenzor (119 fokos látószög, f/2,2) elfogadható, de nem jó. Erős fényben használva is gyenge színképzést, lapos dinamikát eredményez, kevés részlettel. A szoftveres feldolgozó oldal viszont korrekt, a képek torzítása minimális, ám a szélek felé haladva hajlamosak elmosódni a kép középen még felfedezhető részletei. Este érdemes az éjszakai móddal próbálkozni, ha mindenképp az ultraszéles kamerát használnák, ez ugyanis javít valamelyest a túl lágy rajzolaton, a részletességen és a dinamikán is. Az ultraszéles egység szülte végeredmény lehet posztolható, de nem fogjuk életünk fotójának tekinteni.

8 MP ultraszéles:

Alább az első sor képei: normál látószög, ultraszéles látószög, 2X nagyítás automata módban, a második sorban pedig ugyanezzel a sorrendben az éjszakai módot használva.

Az előlapra egy 16 megapixeles (f/2,0, 79 fokos látószög) szelfiegység került. A képek kissé zajosak, a meleg színtónus ezekre is jellemző, de amíg jó fény ér minket és fókusztávolságon belül vagyunk, a részletesség rendben. Este a telefon automatikusan fehérre váltva a kameraszoftver kezelőfelületét megpróbál több fényt juttatni az arcunkra, de ez nem sokat segít, a részletek összemosódnak és a képzaj is elég erős. A szokásos szoftveres felhozatal egyébként adott itt is: van portré mód és arcszépítés is.

Amit nyer a főkamerával a fotós réven a Realme 9 Pro, azt elveszti a videós vámon. A bármiféle optikai stabilizálástól mentes főkamera maximum 1080p-ben 30 fps-sel képes rögzíteni, digitális zoom van, de a lencsék közti váltás nem opció, hiába 1080p és 30 fps a felső határ az ultraszélessel készített videók esetén is. A helyzet akkor sem változik, ha levesszük 720p-re a felbontást, ami azért furcsa, mert az előlapi és a hátlapi kamerával képes egyszerre rögzíteni a mobil. Az is furcsa, hogy bár a Spectra 346T ISP a SD695-ben elvileg képes lenne 1080p-ben 60 fps-sel rögzíteni, valamiért ez az opció a kameraszoftverben ki van szürkítve, nem elérhető.



A videók minősége gyenge. A színek természetellenesek, a dinamika kevés. Az EIS küszködik, hogy stabilan tartsa a képet, de egyszerűen nem tud vele mit kezdeni. Az ultraszéles némileg jobb színeket és stabilitást ad videóban, ám a képzaj, a szinte nem létező részletek és a gyenge kontraszt miatt nem javasolnám gyakori használatát. Az előlapi kamera felvételeinél pedig időnként hajlamos csúszni a rögzített hang a képanyaghoz képest.



Ha nem alkotni, hanem fogyasztani szeretnénk videókat, már jobb a helyzet. Adott a HDR10-támogatás és az L1-es biztonsági szint, így mehet nagyobb felbontásban a streaming, de van beépített videó- és zenelejátszó (plusz YouTube Music) is az offline tartalmaknak. FM rádiót hiába keresnénk, nincsen. A hangokhoz a beépített hangszórót felejtsük el: hangereje van, de részletessége gyenge, elhelyezése okán pedig könnyű letakarni. Szerencsére a Bluetooth 5.1 (A2DP, LE) és a 3,5 milliméteres csatlakozó is segít hangot kivinni a készülékből.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények