Pebble 2 - a hattyú halála

Teszteltük az utolsó Pebble okosórát, amely elődeihez hasonlóan nagyon kellemesre sikerült, mégsem mentette meg a céget a csődtől.

Látszólagos siker

A Pebble neve 2012-ben robbant be a köztudatba, amikor is az amerikai vállalat minden idők egyik (jelenleg ötödik) legsikeresebb Kickstarter kampányának keretében bemutatta a Pebble Smartwatch névre hallgató e-papír kijelzőt használó okosóráját, amelynek megvalósítására valamivel több mint 10 millió amerikai dollár gyűlt össze. Mindez közel 70 ezer támogatót jelent, ami az okosórák bummja előtti időszakban figyelemre méltó volt. A terméket mi is teszteltük és kedveltük, csak úgy, mint a szintén Kickstarteren debütáló Pebble Time-ot, amely jelenleg a legjobban támogatott kampány a közösségi oldalon, a felhasználók itt 20 millió dollárt dobtak össze annak érdekében, hogy az okosóra piacra kerülhessen.


Az eredeti Pebble [+]

Látszólag tehát nagyon jól működött az a koncepció, amit a vállalat vezetői kitaláltak: megfizethető árú e-papír kijelzős okosórákkal léptek piacra, amelyek az Android Wear rendszert használó megoldásoknál jelentősen hosszabb, 4-5 napos üzemidővel rendelkeztek, de a sikert nem csak ez, hanem az a nyílt okosórás platform hozta el, amit a fejlesztők is nagyon kedveltek, már az első óra piacra kerülése után is nagy volt az érdeklődés, így az ökoszisztéma gyorsan virágzásnak indult. Azonban látszott, hogy valami nincs rendben a cégnél, mert a Pebble 2, a Time 2, valamint a teljesen új Core piacra dobásának érdekében megint a közösséghez fordultak, akik szemmel láthatóan elégedettek voltak az előző generációs termékekkel is, hiszen közel 13 millió dollár gyűlt össze, így elősegítve az, hogy a jelenlegi 5 legsikeresebb Kickstarter kampányából 3 a Pebble nevével legyen fémjelezve.

Tavaly év végén épp ezért sokakat meglepett, hogy a Pebble-t kvázi aprópénzért, mindössze 23 millió dollárért vásárolta meg a Fitbit úgy, hogy a kintlévőségek kifizetését is vállalták. Az okosórák tulajdonosainak gyomra pedig valószínűleg görcsbe is rándult annak felismerésekor, hogy az akvizíció csak a vállalat okosórás platformját érintette, a konkrét termékeket nem, tehát az órák gyártása és értékesítése leállít, az előrendelők pénzét pedig visszautalták. Ez természetesen a jótállás megszűnését is jelentette, hiszen maga a Pebble csődöt jelentett. A szoftveres részt ugyanakkor egyelőre nem érinti ez az egész, a fejlesztőket a folytatásra biztatják, a, a Pebble SDK, a CloudPebble platform, a fejlesztői portál, a mobilalkalmazások megmaradnak és zavartalanul üzemelnek tovább, bár a Fitbit nem garantálja a hosszú távú működést. Az üzemeltetés egy idő után valószínűleg átkerül majd a közösséghez. A Fitbit persze jól jár a dologgal, a szoftveres szempontból nem túl erős Blaze után elkezdhetik használni a Pebble plaformját, úgyhogy a jövőben remélhetőeg izgalmas termékekre számíthatunk majd tőlük ezen a vonalon is.


Volt egy kerek kiadás is, a Pebble Time Round [+]

Ez az egész történet annak fényében döbbenetes igazán, hogy 2016 elején még arról lehetett olvasni, hogy a Pebble visszautasította a Citizen 740 millió dolláros felvásárlási ajánlatát. Hogy pontosan mi lehet a csőd hátterében, azt valószínűleg sosem fogjuk megtudni, egy olvasónk mindenesetre eljuttatta hozzánk a saját Pebble 2 óráját tesztelésre, hogy rajta keresztül emlékezhessünk vissza az ígéretesnek tűnő gyártó termékeire és a piacra gyakorolt hatására.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés