Navon Navik - új erő

Hirdetés

A 350-es

A fekete-zöld mátrixos kombináció a honlaphoz hasonlóan a gép dobozán is uralkodó. Szerepel még rajta egy "powered by Nav N Go" felirat is, tisztára, mint a versenyautóknál. Ez a felirat kellemes érzésekkel töltött el, hiszen arra utal, hogy itt bizony iGO-klón lesz a töltelék. A dobozból a navin kívül szivargyújtó-töltő, passzív tartó, adatkábel, puha textiltok és papírok kerültek elő. A passzív tartót szeretném kiemelni és nagy piros ponttal jutalmazni (na nem úgy, mint Dévényi Tibi bácsi a pontos labdákkal). Mindezt azért, mert a merev fajtával van dolgunk, ügyesen állítható az eszköz, és ötletesen működik a tapadókorong rögzítése is, nem a megszokott "toljuk a pöcköt az ablak felé", hanem a tartó tengelyén egy pöcköt helyeztek el, amit el lehet fordítani, akárcsak ujjunkon a gyűrűt, ezzel rögzítjük illetve oldjuk. Pofonegyszerű, ötletes megoldás, gratulálok a tervezőknek.

Navon

Maga a tartó kialakításánál fogva igen biztos tartást ad, kilengésnek esélye sincsen. A készülék tervezésénél nemcsak a vonalzón kívüli tervezőeszközök, de a fantázia is nagyon hiányzott a fejlesztőknek. Szabvány hasáb, minden sallangtól mentes. A navi háza a fekete és a sötétszürke színekkel operál, konkrétan fekete mindenhol, kivéve az előlapon látható szürke betétet. Az előlapot a kijelző uralja, esetünkben egy 3,5" átmérőjű QVGA ablak. Fényereje, színei egyaránt az átlagos kategóriába illenek, direkt napfényben sem válik teljesen láthatatlanná, de a Garmin-féle kijelzőkkel nem indulhat egy versenyben. A kijelző bal felső sarkaánál állapotjelző LED, középen pedig egy NAVON felirat látható.

Navon

A navi jobb oldala meglehetősen ingerszegény, csakúgy, mint az alsó fertály. A jobb oldalon SD/MMC csatlakozó, alatta 3,5 mm-es fejhallgatóbemenet, valamint a töltőcsatlakozó található. Nem tudom nem megemlíteni, hogy érthetetlen számomra, miért nem lehetett a szivargyújtó-töltő csatlakozóját miniUSB-vel ellátni, miért kell egyedi csati. Felül egy ki/bekapcsológomb figyelget egyedül. A hátoldal sem túl izgalmas, de ez leginkább azért nem számít, mert viszonylag ritkán látjuk. Alul miniUSB csatlakozó látható, A készüléket egy Centrality Atlas III proci hajtja, 400 MHz-cel, a memória terén sem kiemelkedő: 64 MB NAND Flash és 64 MB SDRAM. Mindezek a Windows CE 5.0 rendszert jó sebességgel hajtják, nem volt gondom vele. A GPS vevő viszonylag hamar talált jelet és a többi navi által hozott pár méteres pontossággal navigált. Az 1100 mAh-s beépített akkumulátor nálam nem hozta a gyári 3-4 órás adatot, de itt mindig elmondjuk, hogy a lítiumos akksiknak kell pár töltés, mire elérik a teljes kapacitásukat. A navigáción (amire az utolsó oldalon térek ki) kívül fotót, videót nézhetünk, zenét hallgathatunk, a filmeket gond nélkül vitte, persze konverzió után. Hangja nem kiemelkedő, de nem is csúcsmodellel van dolgunk.

Navon

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés