Navee S65 - a suhanás a lényeg

Nem megy gyorsabban, mint más roller, de elöl-hátul kapott csillapítást, az 500 wattos motor pedig jól jön az emelkedőkön.

Használat, alkalmazás

A Navee S65-tel közlekedni alapvetően nagyon remek. Stabilitása, menetkomfortja, rugózása, agilitása és emelkedős képességei is igen kellemesek. 500 watt nem árt, ha az ember nem csak sík úton közlekedik, ez a motyó végre haza tud hozni engem is, de ahhoz sem árt, hogy a 120 kilogrammos tömegű arcokat is elvigye a hátán — ez ugyanis a maximális terhelhetőség. Sport módban (ahol 25 km/h óra a végsebesség) elég vehemensen meg is tud indulni, szóval érdemes vele kicsit ismerkedni, mielőtt beleugrunk a budapesti káoszba. Elinduláshoz mindenképpen lökni kell a rolleren, a “zero start” nem opció, ráadásul az is meg van oldva, hogy ha a tövig tolt gázkarral kezdjük el toszogatni, akkor nem fog nekiindulni, előbb kell lökni, utána húzni a kart.


[+]

Van cruise control, vagyis tartja a maximális sebességet papíron hét másodperc után (az alkalmazásból kapcsolható ez is), ezt egy hang sípolással is jelzi, de tényleg annyira halk, hogy egy közepes forgalmú út mellett sem hallja meg az ember. Amit viszont meg fogunk hallani, az a motor hangja, mert meglepően harsányan nyünnyög, mintha egy panaszos trolibuszt próbálnánk nagy sebességű tolatásra kényszeríteni. Ez elsőre ijesztő, aztán egyre kevésbé zavaró, a budapesti közlekedésben pedig kapóra is jött, hogy a kerékpárutakon bolyongó gyalogosok időben arrébb tudjanak szökelleni.


[+]

Meg kell mondjam, hogy jóval bátrabban haladtam ezzel a géppel, mint egy átlagos rollerrel. Egyrészt nem rázta szét a vesémet az útburkolat folytonosságának hiánya. Másrészt az általános stabilitás és azonnali gázreakció is magabiztossá teszi a júzert, a kényelmes és széles trepni úgyszintén, csak a késő őszi időben a kerékpárutakon előforduló sáros avar okozott aggodalmat. Majdnem teljes töltéssel indultam el egy 20 kilométeres körre abban a tudatban, hogy nincs az a körülmény, ami hatótáv szempontjából aggodalmat okozhat, de azért ebben a pár fokos időjárásban, több mint 20 km/h-s átlagsebességgel haladva azért jóval többet eszik a gép, mint amire papíron képes kéne legyen, 92%-ról 23%-ra zuhant a töltöttség, mire visszaértem a konnektorhoz. Vagyis a 65 kilométeres hatótávot inkább 15 km/h-s sebesség és jóval melegebb időjárási körülmények között tudjuk elérni akkor, ha mondjuk táskával sem lépjük át a 65 kilogrammos össztömeget.

[+]

Mivel a Navee egy Xiaomihoz köthető spin-off, vagyis a kínai gyártó a cég termékeit az ökoszisztémája részeként kezeli, ezért nem meglepő, hogy a kapcsolódó alkalmazás a jól ismert Mi Home, amely semmi perc alatt összeköttetésbe lép a rollerrel. De túl sok extra nincs benne, a tempomatot lehet aktiválni, a hátsó lámpát fixre bekapcsolni és le tudjuk zárni a gépet. Ami nem egy életbiztosítás, mert ettől még simán el lehet tolni, csak nem működik a motor addig, amíg fel nem oldjuk. Az alkalmazás ezen kívül mutatja az akkumulátor töltöttségét, a szerinte rendelkezésre álló hatótávot és statisztikát vezet a korábbi utazásainkból. És néha frissíti a szoftvert, a tesztidőszak alatt kétszer is megtörtént mindez.


[+]

Összegzés. Azt gondolom, hogy ez egy jól átgondolt roller. Nem arra ment a fókusz, hogy teletömjék színes kijelzővel, meg oldalsó indexekkel, meg alulról világító derengéssel, hanem arra figyeltek, ami fontos ahhoz, hogy kulturáltan és komfortosan tudjunk rollerezni. Ebbe beletartozik az átlagnál erősebb motor, ami könnyen gyűri le a közepesnél nem durvább emelkedőket, valamint az első-hátsó csillapítás, ami pedig szintugrást jelent menetkomfort szempontjából. Minden más nem extra, hanem funkcionális: egyszerű, de stabilan működő alkalmazás, szintén nem összetett, de logikus fedélzeti kijelző, korrekt fényerejű lámpák, és könnyű kezelhetőség jellemzi az S65-öt, amit ugyan össze lehet csukni, de azért 27 kilogrammot nem dobálunk fel a buszra olyan marha könnyen. A 65 kilométeres hatótáv elméletben jól néz ki, a gyakorlat inkább 35-45 kilométer között alakul, de ez általában elég a városi viszonylatban. Engem tényleg csak a vinnyogó motorhang zavart kissé, máskülönben kifejezetten elégedett voltam a Navee S65-tel, de az ára is tükrözi, hogy egy ligával fentebb játszik, mint a tényleg olcsóbb konkurensek. Jelenleg 900 eurós áron kínálják éppen, nem tudom, hogy az év végi akciós időszak után kúszik-e ez fentebb. Ennyiért viszont már lehet kapni ezt-azt, vannak papíron erősebb és gyorsabb masinák is, ám sok-sok ilyen-olyan kínai eredetű roller kipróbálása után nekem speciel az a meggyőződésem, hogy összeszerelési minőség és anyaghasználat szempontjából az S65 egy magasabb nívót képvisel, amit pedig elektronikai szempontból hoz, az pont annyival több az átlagnál, amennyi ahhoz kell, hogy kompromisszumok nélkül, komfortosan gurulgathassunk változatosabb útburkolati és domborzati viszonyok esetén is.

Bog

A Navee S65-öt a gyártó küldte el, megvásárolni itt lehet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés