Navee S65 - a suhanás a lényeg

Nem megy gyorsabban, mint más roller, de elöl-hátul kapott csillapítást, az 500 wattos motor pedig jól jön az emelkedőkön.

Hirdetés

Kialakítás

A Navee S65 első ránézésre is más, mint általában a rollerek. Ennek elsősorban az az oka, hogy az első és a hátsó felfüggesztés sem fix, hanem mindkét kerék úgy van hozzákötve a trepnihez, hogy van néhány centis rugalmassága. És ez nem csak mókusvakítás, rögtön látszik, hogy mennyi mozgástér van a megoldásban, ahogyan ráállunk a rollerre, menet közben pedig tényleg egy teljesen másik ligában van a menetkomfort, mint az alsópolcos modellek esetén. Ez a kialakítás viszont szokatlan a szemnek főleg az első traktust látva, hiszen a kormányt és a kereket összekötő rúd egy ponton megszakad, hogy aztán a trepni végéből előrenyúló villa tartsa meg az első kereket.


[+]

Maga a trepni egy tök szabályos téglalap, több mint 20 centiméter széles, simán elfér egymás mellett is a két láb. Jó hosszú is, bár — mint egy barátom rámutatott — lehetne a roller könnyedén rövidebb is, ha már ilyen széles és akkor milyen remekül lehetne vele manőverezni. Ami jól hangzik ugyan, de akkor hová teszik a 12 500 mAh-s akkumulátort, ami papíron a 65 kilométeres hatótávot szavatolja. Most ugyanis a trepni alatt húzódik végig, de elég magasan van szerencsére ahhoz, hogy akár egy átlagos járdáról is le lehessen vele ugrani. A 10 inches, pneumatikus gumival szerelt kerekeket az első használat előtt érdemes a megfelelő értékre fújni, de amúgy tömlő nélküli megoldásról van szó, vagyis elvben defekttűrő a megoldás.


[+]

A fék és a hajtás is hátul van, a lassításba az E-ABS nevű opció segít be, ez gyakorlatilag némi regeneratív rásegítést jelent fékezés esetén. Gyárilag a hátsó tárcsafék kicsit gyenge volt, de lehetett rajta állítani, úgy pedig már megfelelő hatásfokkal lassított le minden szituációban. Szerintem átgondolt megoldás, hogy a kormány nagyon minimalista, nincsen teleszórva mindenféle bigyóval, a fedélzeti kijelző a stucniban kapott helyet (monokróm OLED néhány zöld fényű piktogrammal), gomb csak egy vagy a gázkar markolatán, a másik oldalt pedig a fékkar tetején lehet a csengőt pöcögtetni, tehát rengeteg hely marad a kormányon ahhoz, hogy mondjuk egy telefontartót felszereljünk.


[+]

Lámpa elöl és hátul is akad, a hátsó fényt a kapcsolódó alkalmazással fixre is lehet állítani. Az első lámpa fénye megfelelő, de szerintem kicsit túlságosan felfelé van irányítva, amin nem tudunk változtatni. A fedélzeti kijelző szögegyszerű, a sebesség látszik nagy betűkkel, az akkumulátor töltöttsége négy szegmensen csíkkal, van néhány piktogram a lámpa és a Bluetooth kapcsán, az üzemmód kijelzése is adott (Eco, Normal, Sport), valamint az egész cucc alján egy félköríves LED informál arról, hogy üzemben van a gép és adott esetben van Bluetooth kapcsolat is. Az IPX7-es védettség miatt a töltőnyílás relatív magasan van a kormányrudat és a trepnit összekapcsoló átkötőn, gumiajtó védi. Fura viszont a kitámasztó, ami szépen belesimul a neki kialakított mélyedésbe a roller oldalán, de ijesztően rövid, ezért a letámasztott gép meglehetősen ferde. Nem dől el, csak kreténül néz ki.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények